مقالات آموزشی

بررسی توضیحاتی درباره انجام طراحی کارت ویزیت زعفران

مفید بود؟

دوست دارید طراحی کارت ویزیت زعفران شما چه طرح و رنگی داشته باشد؟ این سوالی است که می‌خواهیم در اینجا از جنبه های مختلف به آن بپردازیم. در واقع شاید به نظر برسد طراحی کارت ویزیت زعفران اتفاق چندان خاصی نیست و مانند تمام طراحی‌های دیگر هست. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که از چند جهت طراحی کارت ویزیت زعفران می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

زعفران، نمادی برای ایران

زعفران یکی از عنوان‌هایی است که در دنیا ایران را به آن می‌شناسند. در واقع زعفران جزو صادرات اساسی غیر نفتی ایران محسوب می‌شود که به سبب مرغوبیت و کیفیتی که دارد توانسته بازار جهانی را در اختیار خود در بیاورد. از این رو عملا با کسب و کاری رو به رو هستیم که آینده درخشانی در بازارهای جهانی دارد.

ه جز این مسئله زعفران عملا یک کالای مصرفی داخلی نیز محسوب می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها علاقه زیادی به استفاده از این ماده گران بها و مهم در سبد خانوار خود دارند.

از این رو عملا وقتی در مورد زعفران صحبت می کنیم می‌توانیم این گونه بگوییم که زعفران یک محصولی است که همیشه مشتری برای آن وجود دارد. از طرف دیگر زعفران جزو محصولات اختصاصی مناطق خاصی از ایران مانند خراسان هست. بنابراین اگر بخواهیم نسبت تولید کننده به مصرف کننده زعفران به یک دیگر را حساب کنیم عملا به عددی جالب می‌رسیم. در واقع بنا به دلایل مختلف مانند اختصاصی بودن منطقه تولیدی، سختی تولید و برداشت و … تولید کننده کمتری در زمینه زعفران فعالیت می‌کنند و از طرف دیگر به دلیل مصارف مختلف خوراکی و پزشکی زعفران در ایران و جهان عملا مصرف کننده همیشه وجود دارد.

این مسئله باعث می‌شود که این گونه تصور شود که عملا مخاطب و مشتری همیشه وجود دارد و دیگر نیازی به صرف هزینه برای جذب مخاطب نیست. اما این تصور اصلا درست نیست. یک تولید کننده همیشه قادر است که بخش بزرگی از مصرف کننده‌ها را همیشه برای خود نگه دارد و تولید کننده دیگر با وجود اینکه مشتری زیادی در این زمینه وجود دارد ممکن است هیچ مشتری ثابت و خاصی نتواند جذب کند. پس با وجود این که در این صنعت و کسب و کار کفه ترازو ظاهرا به نفع تولید کننده است، اما همچنان نیاز به جذب مخاطب وجود دارد.

طراحی کارت ویزیت زعفران و فاکتورهای قابل توجه

تا اینجای داستان به این نکته رسیدیم که عملا تولید و فروش زعفران کسب و کاری است که می‌تواند بسیار پر رونق باشد. اما این بدین معنی نیست که شما بدون انجام کارهای لازم بتوانید مخاطب بالایی را جذب کنید. اما می‌توانیم به این نکته معترف شویم که عملا کار ساده‌تری برای جذب مخاطب نسبت به سایر کسب و کارها خواهید داشت.

نکته دیگری که در مورد زعفران اهمیت دارد و در طراحی کارت ویزیت زعفران بسیار به آن باید توجه داشته باشیم این است که عملا زعفران موارد مصرفی مختلفی در زمینه خوراکی و دارویی دارد و این باعث شده است که عملا دست تولید کننده در طراحی و تولید محصولات متنوع بازتر باشد. بنابراین برخلاف تصور که به نظر می‌رسد کسب و کارهای مرتبط با زعفران تنها محدود به کشاورزی و تولیدات سرزمین می‌شود، این محصول قابلیت بالایی در فراوری سازی دارد و می‌توان از آن در ایجاد صنایع مختلف استفاده کرد.

خوب است بخوانید: چگونگی طراحی کارت ویزیت قصابی

نکته مهم دیگر که در بالاتر نیز به آن اشاره کردیم و حتما باید آن را در طراحی کارت ویزیت زعفران رعایت کنیم این نکته است که عملا زعفران یک محصول جهانی محسوب می‌شود و شما خواسته یا ناخواسته می‌توانید گوش چشمی به بازارهای جهانی نیز داشته باشید. از این رو فارغ از این که زعفران یک ماده پر مصرف در داخل کشور محسوب می‌شود، عملا یک محصول بسیار خاص و پر طرفدار در دنیاست. پس باید در طراحی کارت ویزیت زعفران به این موضوع نیز دقت داشته باشیم. حال با توجه به تمامی موارد و فاکتورهای گفته شده می‌توانیم سراغ طراحی کارت ویزیت زعفران برویم.

 

وسعت کسب و کار را جدی بگیرید

مسئله مهمی که در مورد طراحی کارت ویزیت زعفران و به طور کلی کسب و کار زعفران وجود دارد این است که باید بتوانید دیدی درست از وسعت کسب و کار خودتان داشته باشید. این دید می‌تواند به شما در جهت جذب مخاطب مورد نظرتان یاری کند.
در واقع برخی از کسب و کارها و تجارت‌های مرتبط با زعفران تنها دیدی جهانی دارند و بر اساس مخاطب‌های جهانی فعالیت می‌کنند. عده ای دیگر دیدی کشوری و منطقه‌ای دارند و می‌خواهند کشور و منطقه خاورمیانه را پوشش بدهند . اینجاست که تفاوت اصلی خودش را نشان می‌دهد و باعث می‌شود که نمونه کارت ویزیت زعفران به شکل‌های مختلف داشته باشیم. بنابراین قبل از طراحی کارت ویزیت زعفران حتما به این نکته توجه داشته باشید که باید بر اساس وسعت کسب و کار خودتان دست به انتخاب بزنید. همچنین شناخت شما از گروه‌های مشتری که دارید بزرگ‌ترین نقش در این مسئله را برای ما بازی خواهد کرد.

دست به طراحی کارت ویزیت زعفران بزنید!

تا اینجا به نوعی سعی کردیم که فاکتورهای مختلف و تاثیرگذار در جهت طراحی کارت ویزیت زعفران را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم بر اساس هر کدام از این فاکتورها نتایج قابل قبولی به دست بیاوریم.

برای شروع به طراحی بهتر است فاکتورهای گفته شده را به صورت تیتر وار بیان کنیم:

  1. زعفران یک محصول پر مصرف است و مشتری‌های بسیاری دارد.
  2. زعفران به شکل‌های مختلف غذایی و دارویی فرآوری می‌شود.
  3. زعفران نه تنها در ایران بلکه در جهان یک ماده پرمصرف و پر طرفدار تلقی می‌شود.
  4. طراحی کارت ویزیت زعفران به وسعت کار شما بستگی دارد.
  5. طراحی کارت ویزیت زعفران به دید نهایی شما بستگی دارد.
  6. طراحی کارت ویزیت زعفران به نوع مشتریانی که دارید بستگی دارد.
  7. زعفران یک کسب و کار پر رونق محسوب می‌شود.

این موارد خلاصه آن چیزی است که تا اینجا در مورد زعفران بیان کرده بودیم. اما مسئله مهم این است که بتوانیم بر اساس این فاکتورها دست به طراحی کارت ویزیت زعفران بزنیم.

اولین فاکتور مهمی که باید به صورت کلی آن را در نظر داشته باشیم، مشتری و شناخت ما از اوست. از این رو عملا شناخت وسعت کاری می‌تواند تاثیر بزرگی در کار ما داشته باشد.

طراحی کارت ویزیت زعفران و وسعت کاری

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بر اساس میزان بودجه  و ده‌ها مورد دیگر می‌دانید که می خواهید تا چه وسعتی کسب و کار خودتان را گسترش دهید.
شما ممکن است تنها صاحب یک فروشگاه و یا تولید کننده ساده زعفران باشید و هدفی جز جذب مخاطب و مشتری در منطقه خود و یا مناطق مجاور ندارید. بنابراین عملا شما صاحب یک کسب و کاری هستید که نیازی به استفاده از طراحی کارت ویزیت زعفران عجیب و غریب یا بسیار خلاقانه ندارید. در واقع بیش از آن که این طراحی کارت ویزیت زعفران برای شما ابزار تبلیغاتی داشته باشد، بیشتر ابزار اطلاع رسانی راه‌های برقراری ارتباط دارد. بنابراین بهتر است کاملا سادگی در طراحی کارت ویزیت زعفران را رعایت و از حروف و نوشته‌های کاملا خوانا و درشت استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کارت ویزیت بیشتر حکم برقراری ارتباط با مشتری‌های منطقه را خواهد داشت.

اما اگر بخواهید کمی کسب و کار خودتان را گسترش دهید و از سایر مناطق کشور مشتری جذب کنید، اینجا طراحی کارت ویزیت زعفران اهمیت تبلیغاتی به خود می‌گیرد. در واقع در این حالت مشتری پیش از آن که با محصول شما و حتی خود شما آشنایی داشته باشد عملا با کارت ویزیت شما برخورد می‌کند و این اولین برخورد یک مشتری با کسب و کار شما خواهد بود. همانطور که می‌دانید در علم روانشناسی گفته می‌شود که اولین برخورد مهمترین برخورد است.

بنابراین در این حالت شما باید کاری کنید که کسب و کارتان مهم، بزرگ و معتبر دیده شود. یادتان باشد یک مشتری زمانی به اعتبار کسب و کار شما در هر زمینه‌ای رای می‌دهد که بداند مشتری دیگر شما را تایید کرده است. پس باید این احساس را در مشتری ایجاد کنید که شما مورد تایید مشتری‌های دیگر هستید. اما چگونه؟

طراحی کارت ویزیت زعفران و جهانی بودن آن!

یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توانید در مورد طراحی کارت ویزیت زعفران در جهت جلب اعتماد مشتریان از آن استفاده کنید، جهانی بودن زعفران است. در واقع شما به نوعی باید کارت ویزیت خود را طراحی کنید که این گونه به نظر برسد که انواع مشتریان خارجی را نیز ساپورت می‌کنید و به نوعی در حال تجارت با بازارهای جهانی هستید. البته این زمانی کارایی دارد که عملا کسب و کار شما به‌اندازه‌ای بزرگ باشد که بتواند مشتریان را قانع کند که طراحی شما منطبق بر کاری است که انجام می‌دهد.

از این رو در طراحی کارت ویزیت زعفران سعی کنید علاوه بر اطلاعات فارسی از نوشته‌های انگلیسی استفاده کنید. اگر دوست دارید کاملا رسمی‌تر به نظر برسد تنها از نوشته‌ها و تایپ انگلیسی استفاده کنید. در این حالت تنها نام برند، لوگو و شماره تماس را در طراحی کارت ویزیت زعفران باید ذکر شود.
بنابراین عملا می‌توانیم بگوییم که زعفران یک محصول تجاری محسوب می‌شود که از نظر جهانی اعتبار بالایی دارد. شما باید بتوانید از این اعتبار استفاده کنید و از آن در جهت جلب رضایت مشتری‌ها بهره ببرید.

پایان سخن

به طور کلی می‌توان گفت چه در طراحی کارت ویزیت زعفران و چه در سایر انواع طراحی‌های کارت ویزیت‌ها، باید شناخت مشتری را در نظر داشته باشید. در واقع شناخت درست از مشتری می‌تواند باعث شود که شما طراحی منطبق بر ذهن مخاطب داشته باشید. یادتان باشد که شما هر کاری که در دنیای کسب و کار انجام می‌دهید تنها و تنها برای جلب نظر مخاطب است.

تصور کنید که ده‌ها بار سودآوری داشته باشید، کیفیت محصولات شما عالی باشد، اما تعداد مشتریان شما کم باشد عملا هیچ سود واقعی نخواهید داشت. کسب و کارهایی در دنیای اقتصاد می‌توانند به حیات خودشان ادامه بدهند که مشتری دارند. در یک کلام تنها چیزی که در دنیای اقتصاد از سود بالاتر و مهم‌تر است، به دست آوردن جلب نظر دیگران و جذب مشتریان هست.

بنابراین به طور کلی در نظر بگیرید که هر کاری که انجام می‌دهید باید با توجه به شناختی باشد که مشتریانتان دارید. هرچه این شناخت قوی تر و دقیق‌تر باشد همان‌قدر کارهای صورت گرفته مانند طراحی کارت ویزیت زعفران اثر بخشی بهتر و بالاتری خواهد داشت. نظر شما چیست؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.