مقالات آموزشی

بررسی راهکارهایی برای تولید محتوای قوی متنی

مفید بود؟

در این مقاله، به شما نشان می دهم چگونه برای یک کالا چگونه تولید محتوای خوب داشته باشید که خواننده گیج نشود و بتوانید از وب سایت تان پول خوبی در بیاورید. ولی اول باید توضیح بدهم چگونه درباره کالایی که مردم میخواهند بخرند جستجو کنید معمولاً

راهکارهایی برای تولید محتوای خوب متنی

مرحله 1:

  • اسم کالا را همراه با محتوای متنی در گوگل جستجو می کنید.

مرحله 2:

  • تعداد زیادی مطلب از این طرف و آن طرف می بینید. وب سایت هایی که پیدا کرده اید را نگاه می کنید و به این دو جمله ی تکراری برخورد می کنید “کلاه برداری است؟” یا “قبل از خواندن این مطلب، این محصول را نخرید!” یعنی مشتی محتوای متنی مزخرف.

 

مرحله 3:

  • سر خود روی یکی از نتایج گوگل کلیک می کنید که به نظر نمی رسد الکی باشد. نام دامنه وب سایت هم قابل اعتماد به نظر میرسد.

مرحله 4:

  • صفحه ای را باز می کنید که نظرات 100٪ مثبت را آنجا می بینید و معلوم است که کالا در آن سایت فروش خوبی داشته است. (بعضی نظرات اولیه در مورد کالا اصلاح شده اند یا نظرات پایانی را که می خوانید میبینید کالا را توصیه کرده اند)

مرحله 5:

  • بعد از بالا پایین کردن 3، 4 سایت به دلیل این که گیج شده اید و نمی دانید باید کالا را بخرید یا نه، اعصاب تان خورد می شود و مرورگر را می بندید.

به نظر می رسد چنین چیزی قبلا اتفاق افتاده است.

این مساله برای من هم اتفاق افتاده است. یعنی در واقع این کار را برای مدتی انجام داده ام و اگر کمی سایتHealth Ambition  را دنبال کنید و به برخی از تولید محتوای چند سال پیش نگاه کنید خواهید دید که من نیز دقیقاً همین کار را انجام داده ام. حقیقت این است که اگر محتوا رتبه بندی خوبی هم بگیرد باز مثل قبل نمی تواند درآمدزا باشد.
امروزه مردم دیگر عقلشان به چشمشان نیست که هر سایتی هر چه نوشت اعتماد کنند و بروند خرید کنند. منکر این نیستم که این راه درآمد دارد اما مساله اینجاست که مثل گذشته آن چنان صرفه اقتصادی ندارد.
توجه داشته باشید که در رکود اقتصادی، فرصت پول در آوردن وجود دارد.

اگر در کاری که انجام می دهید راست گو باشید و برای تان مهم نباشد که از محصول یا کالا انتقاد کنید و بخواهید بیشتر سلیقه خوانندگان را در نظر داشته باشید، محتوایی که تولید می کنید قطعا بازدهی خیلی خوبی خواهد داشت. مساله این است که بجای محتوای آنلاین خسته کننده باید مقاله ی خوب و تاثیرگذار داشته باشید.
ما پارسال چنین کاری کردیم و موفق هم بودیم. از همین راه هزاران دلار هم درآمد از طریق وب سایتAuthority Hacker AND Health Ambition داشتیم.

در وهله اول آمدیم و محتوا های قبلی را پاک کردیم. هر چه درباره ی تولید محتوای خوب می دانستیم را فراموش کردیم و دور و بر مان را نگاه کردیم تا بیشتر یاد بگیریم. بعد متوجه شدیم که در یک محتوای نگارشی عالی، مشتری به 2 چیز ساده برای اعتماد کردن نیاز دارد:

  • به نویسنده اعتماد داشته باشد.
  •     با مثال های واقعی ویژگی ها و مزایا برایش توضیح داده شود.

 

گرچه ما خیلی از نظرات را منتشر نمی کنیم (که البته باید نظرات بیشتری را منتشر کنیم)، اما پارسال با نوشتن 3 تا 5 مورد مقاله در زمینه تولید محتوا که پر بیننده هم بودند، توانستیم به موفقیت بزرگی دست پیدا کنیم.
اینجا درآمدی که داشتیم را در اختیارتان می گذاریم تا ببینید تنها از تولید محتوای خوب چقدر می شود پول در آورد. How To Write A Product Review That Sells Without Making Your Site Look Cheesy

در این مقاله، چارچوب نگارش و راه گرفتن پورسانت های بالا از محصولات و کالاهایی که وابسته به تولید محتوای خوب هستند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

چگونه می توان برای یک کالا تولید محتوا کرد؟

  •     یک باکس خلاصه نویسی برای محتوا ایجاد کنید.
  •     کاری کنید که خواننده با محتوای شما احساس همدلی کند.
  •     مشخص کنید که کالا برای نیاز چه کسانی تولید شده است.
  •     راه حل ها را نشان دهید.
  •    از طریق مطالعه ی موردی (بررسی یک کالا)، رابطه بین ویژگی ها و مزایای کالا را توضیح دهید.
  •    دلیل اجتماعی به خواننده بدهید.
  •     گزینه های کالا را لیست کنید.
  •    برای محتوای خود از قالب مناسب استفاده کنید.

باکس خلاصه نویسی

اگر محتوا های ما را تا کنون خوانده باشید، احتمالاً متوجه شده اید که خلاصه ای از ویژگی های محصول یا کالا را در بالای صفحه نوشته ایم. این باکس خلاصه نویسی یکی از بهترین بخشهای بررسی محتوای محصول در وب سایت ما است.
به عنوان مثال یک محتوای نگارشی برای Buzzstream تهیه کرده ایم و بخاطر باکس خلاصه نویسی این پلتفرم بیشتر دیده شده است. همین مورد تا 30٪ میزان فروش را بالا برده و چیزی که باعث شده مردم محتوا را بخوانند همان باکس توضیحات بالای صفحه است. محتوایی که برای Health Ambition نوشتیم هم همین داستان را برای آن ها رقم زد.

در باکس خلاصه نویسی چه بنویسیم؟

  •    یک جمله کوتاه که محصول یا کالا را معرفی کرده و کاربرد آن را مشخص کند.
  •     محصولات و کالا را تحت عناوین مختلف مثل “ارزش پول”، “پشتیبانی کالا”، “سود” رتبه بندی کنید. از آیکون استفاده کنید تا به باکس خلاصه نویسی جلوه ی بصری بدهید.
  •    خلاصه ای از ویژگی های مثبت و منفی محصول بنویسید. برای اینکه نگویند دارید از محصول طرفداری می کنید حتما معایب کالا یا محصول را هم بنویسید.
  •    خلاصه نویسی را به یک الی دو پاراگراف محدود کنید.
  •    از محتوای کلیک خور استفاده کنید. برای محتوا لینک پیوند به وب سایت یا وبلاگ بگذارید.
  •    قیمت محصول را ذکر کنید، بسیاری از خوانندگان فقط بر اساس این ویژگی تصمیم میگیرند که کالا را بخرند یا نخرند.

کاری کنید که خواننده با محتوای شما احساس همدلی کند.

یک عده از مردم هستند که وارد وب سایت می شوند و فقط دلشان می خواهد مطلب بخوانند، ما با آنها صرفا کاری نداریم چون هر چه بنویسیم می خوانند حتی اگر محتوای متنی مزخرف باشد.
از این که بگذریم گاهی شده دست به تولید محتوای خوب بزنید و آن قدر ایراد داشته باشد که در ویرایش ویژگی های محصول هم همراه با متنی که نوشته اید از بین برود؟ در محیط اینترنت اگر بگردید تعداد زیادی مقاله در زمینه تولید محتوا برای کالا و محصولات را پیدا می کنید که با دستمزدی بسیار ارزان تولید شده اند و به درد هیچ کس هم نمی خورند.

 

خواننده ای که به سایت شما رجوع می کند تا محتوایی را بخواند برای دیدن نظرات دیگران هم وقت می گذارد وگرنه چه راهی بهتر از بررسی محتوای محصول در وب سایت خود کالا که چیزی را هم از قلم نینداخته است؟ چیزی که خواننده را به خواندن محتوا وا می دارد این واقعیت است که این کالا جوابگوی نیازش هست یا خیر؟ خواننده شاید نخواهد در مورد تمام ویژگی های خارق العاده ی یک کالا بداند. می خواهد ببیند که این کالا یا محصول در زندگی واقعی برای کسی که در وضعیت خودش قرار دارد چقدر به درد خور بوده است. اینجاست که باید بدانید اولین قدم در تولید محتوای خوب همدلی کردن با خوانندگان است.

همدلی یعنی دوست داشتن و دوست داشتن یعنی اراده برای رفع نیاز. اگر بخواهید نیاز مردم را رفع کنید یعنی اعتماد مردم را کسب کرده اید و آن ها را دوست دارید. دوستی شما با مردم همدلی به وجود می آورد و باعث می شود خوانندگان از حرف های شما پیروی کنند.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

همدلی و امکان پذیری

در کتاب تأثیر: روانشناسی اقناع، نویسنده رابرت سیالدینی می گوید که دوست داشتن یکی از شش ستون تأثیر گذاری است. ایده ی ساده ای پشت این طرز فکر است: مسئولیت شما درک و فهم نیازها و علائق شخصی است که دوستش می دارید.
طبق عواملی که سیالدینی معرفی می کند، اینکه چقدر شخصی را دوست دارید تابعی از سه چیز است:

  • واقعیت:

آیا آن شخص برای شما یک شخصیت “واقعی” و “معتبر” است.
دوستانه بودن: آیا آن شخص در ارتباطش با دیگران دارای شخصیتی دوستانه اما رک است.

  • همدلی:

آیا فرد می تواند با شما ارتباط برقرار کند و در مشکلات با شما همدلی کند.
نحوه استفاده از مساله همدلی در نگارش محتوا برای محصولات
از این روش ها برای همدلی با خوانندگان و دوست داشتنی تر شدن خود دنبال کنید:

  •     لحن دوستانه

از لحن اول شخص با سبک معمولی و محاوره ای استفاده کنید. شما باید مثل رفیقی باشید که خواننده را به آرامی در مورد مشکلاتی که دارد راهنمایی می کند.

  •     مشکلات خود را به اشتراک بگذارید:

قبل از اینکه در مورد خود محصول چیزی بنویسید، در مورد مشکلات خود و چگونگی کمک محصول به حل آن مشکل صحبت کنید. سعی کنید داستانی در مورد چگونگی زندگی شما قبل و بعد از استفاده از محصول تعریف کنید.

  •     دست بگذارید روی نقطه ی درد:

سوالاتی (مانند: آیا احساس می کنید ساعت ها در شبکه های اجتماعی وقت تلف می کنید؟) بپرسید که نظر خواننده را جلب می کند و باعث می شود تا او در آرامش با شرایط شما احساس همدلی کند.

  •    یک انسان واقعی باشید:

مردم بیشتر از یک برند با یک شخص واقعی احساس همدلی می کنند. اگر گاهی لازم است خواننده را مستقیماً با عنوان “تو” خطاب کنید و از تصاویر واقعی برای جذب خواننده استفاده کنید.
هدف شما در چند پاراگراف اول باید این باشد که به خواننده بگویید شما هم یک آدم عادی مثل خودشان هستید و این محتوا فقط تجربه ی شخصی شما در استفاده از آن محصول است.
برای مثال، نگاهی به نظر این محتوا نویس که در دوره Earn1k رامیت ستی شرکت کرده، بیندازید:

 

محتوا نویس خیلی راحت دارد می گوید که فقط یک “دانشجو” بوده که در یک کار بی سر و ته گیر کرده است. ببینید چقدر با دوره ای که در آن شرکت کرده، حس همدلی و نزدیکی دارد.
یک محتوا نویس دیگر نیز همین رویکرد را داشت. او که می فهمد با خودش چند چند است، می گوید که حوصله اش سر رفته است و می خواهد در کنار کاری که انجام می دهد وقتش را به کار دیگری نیز اختصاص دهد.

این وضعیتی است که بسیاری از افراد حاضر در دوره رامیت در آن قرار دارند. اگر خواننده ای همین دو نظر شخصی را بخواند سریع با کل محتوایی که نویسنده تولید کرده، احساس همدلی می کند.
وقتی خوانندگان نظرات این شکلی را می خوانند برای تولید محتوای خوب شما احترام قائل می شوند و تا ته داستان را دنبال می کنند. اگر در محتوا، برای خوانندگان حس همدلی به وجود بیاورید در صفحه ی سایت شما می مانند و مقاله در زمینه تولید محتوا برای کالا را تا آخر دنبال می کنند.

مشخص کنید که کالا برای نیاز چه کسانی تولید شده است.

خیلی از نویسندگان هستند که اصلا به این مساله اهمیت نمی دهند. آنها برای هر کس که دم دستشان بیاید می نویسند، حتی اگر محصول برای مخاطب شان اصلا مناسب نباشد. نتیجه؟ مشتی نویسنده ی بیخود داریم که وقت شما و خود را سر نگارش محتوای مزخرف تلف می کنند.
از این رو، مرحله سوم برای تولید محتوای خوب باید شناسایی بازار هدف محصول باشد. این مساله بسیار ساده است، در بخش مهمی از تولید محتوای خوب حتما توضیح دهید که این کالا یا محصول به درد چه کسانی میخورد.
به عنوان مثال، در محتوایی که برای باز استریم گفته ایم که باید برای باز استریم ماهانه صد ایمیل به این طرف و آن طرف بزنید.

این امر به دو مساله ختم می شود:

اول اینکه چشم انداز را روشن می کند. اگر خواننده فرد مناسبی برای محصول نباشد، می تواند در این مرحله بدون اتلاف وقت صفحه را ترک کند.
اعتبار ایجاد می کند. اول چند گزینه رایگان را شناسایی می کنیم یا به افرادی که محصول برای آنها نیست می گوییم نباید محصول را بخرند. این به خوانندگان اطمینان می دهد که ما فقط دنبال پول آنها نیستیم بلکه می خواهیم بهترین کالای ممکن را برای نیازهای شان تهیه کنیم. با این کار می توانید اعتماد زیادی کسب کنید.

راه حل را معرفی کنید

اکنون خواننده می داند که چه مشکلی دارد و در جستجوی پاسخ است و به شما اعتماد می کند.
اینجاست که شما قدم جلو می گذارید و راه حل را معرفی می کنید.
این کار را می توانید با ارائه اطلاعات مختصری از محصول پیش ببرید. به خوانندگان نشان دهید محصول شامل چه چیزهایی است، چه قابلیت هایی دارد و کاربران چه سودی می توانند از آن داشته باشند.

من دوست دارم این کار را در قالب یک ویدئو انجام دهم، زیرا اطمینان بیشتری را حاصل میکند، ویدیوی من در قسمت جستجوی Youtube قرار می گیرد که به تنهایی همین یک مساله باعث ایجاد ترافیک می شود و به ویدیو ارزش چند رسانه ای بودن می دهد.
اساساً وظیفه شما در این قسمت پیش فروش محصول است.

قانون پیش فروش

پیش فروش فرآیند ایجاد شرایطی است که به مشتریان در انتخاب محصول کمک می کند. با نشان دادن ارزش محصول و پاسخ به سوال های خریدار می توانید چنان تأثیر مطلوبی را ایجاد کنید که مردم آن کالا یا محصول را خریداری کنند.

پیش فروش در اصل هنر فروش بدون فروختن چیزی است.

در زمان معرفی کالا شگردهای پیش فروش بسیار مهم است. این امر باعث می شود خوانندگان موضع نگرفته و بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرند راحت کالا را از قبل بخرند. دو روش برای پیش فروش محصول وجود دارد:
نشان دادن ارزش: نتیجه گیری کنید و نشان دهید که چگونه یک کالا می تواند مشکلات را حل کند.
آموزش: به سوالات و شک و تردید خوانندگان درباره کالا پاسخ دهید.

چگونه می توان در 8 مرحله ساده یک مقاله قوی برای محصول نوشت

نحوه معرفی محصول

بهترین راه برای معرفی کالا نشان دادن عکس یا اسکرین شات و یا ویدئوی تهیه شده در مورد کالا است. شما باید هر شک و تردیدی در مورد کالا را برطرف کنید. مثلا در نوشتن و تولید محتوای خوب و قابل اعتماد برای مشتری در باز استریم، تولید محتوای خوب خود را با صحبت در مورد اینکه چرا در وب سایت هیچ لینکی به قسمت توصیه ی کالا نداریم شروع می کنیم. (پاسخ کوتاه: چون توصیه ها مزخرف هستند).
بعد در مورد تفاوت باز استریم صحبت می کنیم که ابزاری برای ایجاد ارتباط است نه ایجاد لینک. بعد با ارسال چند ایمیل مرتبط که بک لینک به وجود می آورد، علاقمندان را جذب می کنیم. به این ترتیب توانسته ایم به خوانندگان بگوییم که این محصول به چه دردشان می خورد و چه گرهی از زندگیشان باز می کند.

از طریق مطالعات موردی، رابطه بین ویژگی ها و مزایا را توضیح دهید.

بخش عمده ی یک محتوا، توضیح ویژگی ها و مزایای کالا است. بیشتر نویسندگان و حتی فروشندگان فهرستی از این ویژگی ها و مزایا را تهیه می کنند. اگر متوجه شده باشید نتیجه ای که این روش دارد چندان به درد خواننده نمی خورد. روش درست برای نشان دادن مزایا و ویژگی ها این است که نشان بدهیم چگونه این کالا مشکلی را رفع می کند یا نیازی را برطرف می کند. خیلی راحت این کار را می توانید با آوردن مثالی موردی انجام دهید.

این مساله دو اتفاق را همراه دارد:

اول این که نشان دهید فلان کالا در دنیای واقعی چقدر به درد می خورد. با این کار به خواننده خود ارزش می دهید، خواننده از اعتماد به نفس برخوردار می شود و فکر می کند اگر این کالا را بخرد کار مهمی انجام داده است.
دوم، انجام عملی برای دریافت عکس العمل، که در واقع به آن مقابله به مثل برای جبران محبت هم می شود گفت.

هنر در تولید محتوای خوب

از این رو اگر برای کسی کاری انجام دهید طرف احساس می کند که باید جبران کند. در حقیقت این خودش نوعی مقابله به مثل برای جبران محبت است. ما در حقیقت این اصل را اولین بار در سایت Authority Hacker دیدیم. اینقدر نگارش محتوای مزخرف و حجم محتوا در صفحه اول سایت زیاد بود که داد خوانندگان در آمده بود.

تازه جالب تر این که خوانندگان به ما ایمیل زدند و خواستند لینک های فروش را در اختیارشان قرار دهیم. مردم محتوای ما را خوانده بودند و چنان احساس ارزشمندی کرده بودند که فکر می کردند به ما بدهکار هستند و حتما باید چیزی بخرند. این مساله خیلی مهم است. از این هنر در تولید محتوای خوب استفاده کنید تا ببینید چطور آهنگ بازدید شما سر به فلک می کشد.

نحوه ایجاد مطالعات موردی با ارزش بالا

مطالعه موردی در یک محتوا دو وجه دارد:

یکی برای نشان دادن ویژگی های کالا است و دوم پیداکردن خریداران بالقوه که فکر می کنند اگر این محصول را بخرند زندگیشان دگرگون می شود. بهترین راه برای این کار تهیه ی یک ویدئوی آموزشی کوتاه است که نحوه ی استفاده از کالا را به خوانندگان بیاموزد.

به عنوان مثال، در محتوای باز استریم به خوانندگان نشان داده ایم که چگونه از این محصول برای دریافت بک لینک برای Health Ambition استفاده کرده ایم. ما علاوه بر فهرست کردن کارهایی که می کنیم، نتایج را هم نشان می دهیم.

در معرفی محتوای خود، این مراحل را دنبال کنید:

    ویژگی های اصلی را شناسایی کنید:

همان ویژگی هایی که خوانندگان خیلی به آنها توجه دارند تا از روی آن تصمیم بگیرند کالا را بخرند یا نه. همه این ها بستگی دارد که شما چطور این ویژگی ها را معرفی کرده باشید.

نمایش ویژگی های اصلی در عمل:

برای نشان دادن اینکه کالا چطور کار می کند از ویدیو یا اسکرین شات استفاده کنید.

    با توضیح چگونگی استفاده از محصول به خواننده ارزش بدهید:

اینجا باید به خواننده خود ارزش بدهید و همان مقابله به مثل برای جبران محبت را به وجود آورید. هدف شما این است که به خوانندگان بگویید این کالا به چه دردشان می خورد و چه نیازی از ان ها را رفع می کند.
در محتوای باز استریم به خوانندگان توضیح سریعی درباره روند ارائه خدمات دادیم، سپس به آنها نشان دادیم که چگونه از باز استریم می توان برای توسعه ی موفق کسب و کار استفاده کرد.

بازسازی فرایند توسعه

ما هیچوقت سعی نکردیم تا کالایی را به زور بفروشیم. در عوض فقط به خواننده ی خود کمک کردیم تا دسترسی آسان تری به محصول داشته باشد. فروش از طریق باز استریم هم یک مزیت داشت و آن هم جلو انداختن فروش بود. کاری که ما می کنیم فقط محدود به مثلا معرفی یک نرم افزار نمی شود. شما می توانید عکسی از اسموتی که با مخلوط کن درست کرده اید بگذارید و کالا را معرفی کنید. می توانید مطلبی بگذارید از دوره ی آموزشی که خودتان در حال یادگیریش هستید و نظرتان را اعلام کنید.

یک دلیل اجتماعی ارائه کنید

داشتن یک دلیل اجتماعی سومین مرحله برای اقناع خواننده است و واقعاً می تواند شما را از دست محتوا های گنگی که توسط نویسنده ی غیر متخصص ایجاد شده نجات دهد. به گفته رابرت سیالدینی، با استناد به نتایج حاصل از آزمایشات انطباق Asch: افراد بیشتر دنبال چیزی هستند که از پیش در جامعه محبوب بوده اند.
همانطور که در زیر هم آمده است، می توانید موقع نوشتن نظر از این قضیه به نفع خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از دلایل اجتماعی در تولید محتوا

با دنبال کردن این مراحل می توانید توجه مردم را نسبت به موفقیت فروش یک کالا جلب کنید.

   افزودن نظرات سایر کاربران:

برای نشان دادن اینکه بقیه چه نظری در مورد کالا دارند قسمتی را برای نظرات و نقل قول های سایر کاربران اختصاص دهید. می توانید مصداق این مساله را در سایتهایی مانند آمازون، Clickbank یا سایتهای خاص مانند GSMArena و غیره پیدا کنید.

    نظرات کاربران صاحب نظر را اضافه کنید:

“کاربران صاحب نظر” وبلاگ نویسان، محتوا گذاران و سایر شخصیت هایی هستند که نظرات شان قابل اعتماد است. می توانید از نظرات قبلی این نویسندگان در مورد کالا در تولید محتوای خوب خود استفاده کنید. این امر به ایجاد تعادل بین نظرات خوانندگان و صاحب نظران در مورد کالا کمک خواهد کرد. (مثل قالبی که سایتهای MetaCritic و RottenTomatoes استفاده می کنند)

  نظر دهندگان را تشویق کنید:

تعداد زیاد نظر در مورد یک کالا محبوبیت آن کالا را نشان می دهد. می توانید با ایجاد یک مسابقه افراد را تشویق کنید تا درباره محتوا و کالا نظر دهند.

    از همکاری اجتماعی استفاده کنید:

همکاری اجتماعی بالاتر = محبوبیت بالاتر. از طریق فیس بوک یا توییتر تبلیغ کنید تا همکاری اجتماعی را در قالب نظرات بالا ببرید. این حرکت ماهرانه به خوانندگان نشان می دهد که محتوا دارد کالای محبوبی را معرفی می کند.

   استفاده از هدیه:

روش دیگر برای کسب همکاری اجتماعی بیشتر، امتیاز دادن به خوانندگان محتوا است. این امتیاز که می تواند هدیه ای مثل تخفیف در خرید باشد باعث افزایش همکاری اجتماعی می شود، زیرا طرفداران شبکه های اجتماعی از قبل در مورد محصول اطلاع دارند و هدیه گرفتن ترغیب شان می کند.

اگر این کار ها را انجام دهید، نتیجه عالی خواهد بود اما چیزی که از این ها هم بهتر است نقل قول کردن از محتوای دیگران است. با این کار هم اعتماد بیشتری از طرف خوانندگان به دست می آورید و هم لازم نیست خودتان محصول را بخرید، چرا که تمام اطلاعات مهم محتوا های دیگر  از قبل در دسترس شماست.
اگر برای خرید یک کالا ضروری جواب “آیا این را بخرم؟”، “بله است” نیازی نیست که بروید و محتواهای دیگر را بخوانید همان چیزی که خودتان می نویسید به اندازه ی کافی ارزشمند است.

گزینه های جایگزین را لیست کنید

لیست کردن گزینه های جایگزین یکی از 17 تاکتیک موثر در بازاریابی است.
این امر به ویژه برای کسانی که در تولید محتوای خوب دو هدف را دنبال می کنند صادق است:

  •   افزایش فروش: اگر مردم به کالا علاقه ای ندارند خب ممکن است به گزینه های جایگزین دیگر علاقمند باشند. از همه مهمتر، سوال “آیا من باید این کالا را بخرم؟” به “کدام یک را بخرم.” تغییر می کند. این تغییر در سوال، تأثیر زیادی در فروش یک کالا دارد.
  •     بی طرف بودن: با معرفی گزینه های متعدد به خوانندگان در حقیقت دارید به آنها می گویید که طرف هیچ محصول خاصی را نمی گیرید.

لیست کردن گزینه ها کاری ساده است. شما می توانید بخشی از محتوا را به عنوان “گزینه های دیگر” یا “محصولات رقیب” لیست کنید و وارد محتوای نگارشی کنید.
ما در محتوایی که برای سایت Activecampaign گذاشتیم Convertkit را به عنوان یک گزینه جایگزین معرفی کردیم. همین اتفاق را در سایت Ahrefs Review و محتوای مان در مورد KWFinder رقم زدیم.
یکی از نویسندگان Activegrowth کار جالبی انجام داده و لیستی از “چیزهایی که نباید بخرید” را همراه با معرفی گزینه های جایگزین در محتوای خود آورده است.

اکثر نویسندگان این کار را نمی کنند چون می ترسند بازار کالا خراب شود. یادتان باشد گزینه های جایگزین گاهی مزایای دیگری نیز دارند. بنابراین در انجام این کار باهوش باشید چون می خواهید از این کار درآمد داشته باشید.
از قالب درست استفاده کنید
فرض کنید تا اینجا یک تولید محتوای خوب، قدرتمند و قانع کننده دارید که ارزش زیادی برای شعور خوانندگان شما قائل است. قبل از اینکه محتوا را منتشر کنید، برای تأثیر بیشتر روی مخاطب قالب درستی انتخاب کنید.

در تولید محتوای خوب این دستورالعمل ها را انجام دهید:

1. از تعداد زیادی اسکرین شات و عکس هایی که کاربران مختلف گرفته اند، استفاده کنید.

تصاویر برای تولید محتوای خوب بسیار مهم هستند، به خصوص اگر به مساله ی “بیشتر نشان بده و کمتر حرف بزن” هم معتقد باشید. در تولید محتوای خوب نگارشی خود اطمینان حاصل کنید که دارید از تصاویر واقعی توسط کاربران استفاده می کنید، نه فقط تصاویر موجود در وب سایت سازنده محصول.

سعی کنید نسبت 3-4 به 1 بین عکس و متن را رعایت کنید. یعنی به ازای هر سه چهار پاراگراف، یک عکس را در محتوا قرار دهید. استفاده از عکس جذابیت بصری محتوای شما را بیشتر می کند. وب سایتی مانند Trustedreviews از این روش استفاده می کند و موفق هم بوده است. مطمئن باشید که عکسهای گرفته شده توسط کاربران تا حد زیادی اثربخشی محتوای شما را بهبود می بخشد.

2. تولید محتوای خوب را به بخشهای فرعی تقسیم کنید.

تولید محتوای خوب نمی تواند کافی باشد؛ باید اطمینان داشته باشید که گشتن در متن محتوای شما نیز آسان است. می توانید این کار را با تقسیم محتوا به زیر مجموعه های مختلف انجام دهید. این کار را برای پستهای طولانی تر می توانید انجام دهید.

3. از سمبل و آیکون استفاده کنید

زمان ارائه ی ویژگی ها، مزایا و رتبه بندی ها، از سمبل و آیکون استفاده کنید تا جلوه ی تصویری بیشتری به محتوا بدهید. استفاده از سمبل و آیکون به محتوا کمک می کند تا چشم خواننده سریع تر نوشته را اسکن کند. برای سهولت در این کار از افزونه ای مانند Thrive Content Builder استفاده کنید.

اگر می خواهید از این افزونه کمک بگیرید این مراحل را دنبال کنید:

1 – وارد داشبورد وردپرس خود شوید و بر روی Icon Manager کلیک کنید.

 

2 – به وب سایت Icomoon.Io رفته و روی Icomoon کلیک کنید.

 

3 – آیکونی را که می خواهید در وب سایت خود وارد کنید، انتخاب کنید

 

4 – سپس روی “Generate Font” در قسمت پایین و سمت راست کلیک کنید.
 

5. روی دانلود کلیک کنید.

 

6 – فایل فشرده ای که دانلود کرده اید را بردارید و در قسمت Icon manager وب سایت خود وارد کنید.

7 – صفحه ای را که دارید ویرایش می کنید رفرش کنید و آیکون را انتخاب کنید. کار تمام است.

 

4. رتبه بندی ستاره را وارد کنید.

رتبه بندی ستاره ای از نمره 5 یا 10 تقریباً در هر محتوایی استفاده می شود. مخاطبان شما هم به طور ضمنی معنای آنها را می فهمند. آنها می دانند که 4 ستاره از 5 ستاره به معنای یک کالای تقریبا عالی است در حالی که نمره ی 1 از 5 به عنوان علامت “خرید نکن” در جهان شناخته شده است.
همچنین  می توانید از سیستم نمره دهی استفاده کنید که هر دو به یک اندازه موثر هستند.

 

5. اگر چیزی را مقایسه می کنید آن را در ستون های روبروی هم بیاورید

اگر کالایی را مقایسه می کنید (مثلاً لیست موافقان یک کالا یا لیست ویژگی های دو کالا) در ستون های جداگانه این مقایسه را قرار دهید. خوانندگان از این طریق می توانند ویژگی ها و مزایای دو کالا را کنار هم قرار دهند و محصول را بهتر را انتخاب کنند. مجلات قدیمی از ستون های مقایسه ای زیاد استفاده می کرده اند.

6. از چندین لینک کلیک خور استفاده کنید

در آخر، مطمئن شوید که از چند لینک کلیک خور در تولید محتوای خوب استفاده می کنید. در یک محتوا حداکثر باید 3 لینک کلیک خور داشته باشید که یکی بالا، یکی وسط و یکی پایین پست قرار می گیرد.

از متن ساده و اثر بخش استفاده کنید. ننویسید “همین الان بخر”. درعوض، از مواردی مانند ” رایگان این کالا را امتحان کنید” یا “در مورد این محصول بیشتر بخوانید” استفاده کنید. بیشتر از سه لینک کلیک خور در محتوا قرار ندهید، در غیر این صورت خوانندگان فکر می کنند که شما دارید برای فروش محصول زور زیادی می زنید.

اطمینان حاصل کنید که علامت لینک کلیک خور در صفحه کاملا مشخص باشد. از یک رنگ سیر و پررنگ که در جاهای دیگر استفاده نمی شود، استفاده کنید و سعی کنید که به خوبی وسط صفحه جلب توجه کند. همچنین متحرک سازی و استفاده از نور و رنگ های رقصان باعث بیشتر دیده شدن این لینک های کلیک خور می شود.
برای متحرک کردن لینک کلیک خور با Thrive Content Builder مراحل زیر را دنبال کنید:

1.    ابتدا دکمه مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی “Event Manager” کلیک کنید.

2.    در پنجره جدیدی روی “Add Event” کلیک کنید

3.    سپس Comes Into Viewport را بزنید و Animation مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
ما در تولید محتوای خوب از Thrive Content Builder برای ایجاد قالب های تصویری استفاده می کنیم. از لینک های کلیک خور گرفته تا رتبه بندی ستاره، هر چه برای تولید محتوای خوب و جلوه های بصری نیاز دارید را این افزونه در اختیار شما قرار می دهد.

نتیجه

نوشتن نظر به راحتی گردآوری اطلاعات و نظرات دیگران نیست. اگر می خواهید طبق نظر شما کالایی فروش داشته باشد (و رتبه خوبی هم داشته باشد) باید قوانین این کار را رعایت کنید. مثل عده ای اسپمر نباشید که هر وقت اراده کنند نظرات به درد نخور می نویسند و هیچ جایگاهی ندارند. باید به خوانندگان احترام بگذارید تا با خریدی که طبق نظر شما انجام می دهند از کارتان تشکر کنند. مهارت نفوذ در دل مشتری را با محتوایی که تولید می کنید می توانید کسب کنید.
و در آخر هم مطمئن شوید که تولید محتوای خوب شما کاملا سازماندهی و قالب بندی شده است. همین تفاوت محتوایی است که هیچ کس نمی خواند با آن که هزار جای دیگر به اشتراک گذاشته می شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.