ایده قیف فروش در بازاریابی محتوا این است که مشتریان بالقوه خود را به سمت اولین معامله با کسب و کار خود سوق دهد…
آیا بازاریابی محتوا میکنید که مخاطبان قادر به مقاومت در برابر آن نیستند؟ امیدوارم اینطور باشد، زیرا حقیقت این است که به نظر میرسد راه دیگری وجود ندارد. مهم نیست که شما تبلیغات پولی انجام میدهید یا بر شانههای افراد سرشناس ایستادهاید، همچنان محتوا کلید موفقیت آنلاین است.
با این حال، جایی در امتداد این راه، محتوا جذبه خود را در سفر خریدار از دست میدهد. اما ماهیت پویای وب و رفتار خریدار یکبار دیگر آن را تبدیل به ابزاری قابل قبول برای متقاعد کردن کاربران بالقوه و مشتریان نموده است. بازاریابی محتوا یک استراتژی عالی است که می توانید از آن برای افزایش نرخ تبدیل فروش خود استفاده کنید. یک مطالعه جدید نشان میدهد خریداران حداقل پنج تکه از محتوای فروشنده را قبل از تصمیم به خرید مطالعه می کنند.
علیرغم این تصور غلط که محتوا تنها در بالای قیف فروش شما کار میکند، اما در واقع محتوا میتواند در هر یک از مراحل قیف فروش شما به منظور افزایش نرخ تبدیل استفاده شود. بر اساس یک مطالعه 68 درصد از مشتریان بعد از استفاده از محتوای یک برند احساس مثبت تری نسبت به آن برند پیدا میکنند. مصرف کنندگان بعد از استفاده از محتوای برند شما در اولین مرحله، ممکن است فوراً خرید نکنند. آنها حتی ممکن است به صفحه رقبای شما بروند. بنابراین اگر میخواهید مشتریان بالقوه خود را از یک مرحله از قیف فروش به مرحله بعد هدایت کنید، و خیلی سریع آنها را به مشتریان واقعی تبدیل نمایید، باید در هر مرحله از قیف فروش محتوای مرتبط تولید کنید.
با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه میتوانیم این کار را برای هر یک از مراحل قیف فروش انجام دهیم:
مرحله 1بازاریابی محتوا: اکتشاف
در این مرحله از قیف فروش، شما با ایجاد آگاهی برای برند خود به طور غیر مستقیم به اکتساب مشتریان میپردازید. می خواهید محتوایی تولید کنید که مشتریان بالقوه شما را آموزش میدهد و آنها را برای مرحله بعد آماده میکنید. این مرحله در بالای قیف قرار دارد و هدف آن هدایت مشتریان به سمت داخل قیف است. خیلی به مخاطب فشار وارد نکنید. خیلی ساده فقط مطمئن شوید که محتوا آموزنده است.
باید بفهمید مشتریان بالقوه شما میخواهند چه چیزی را یاد بگیرند، و آن چیزها را به آنها آموزش دهید. این همان مرحلهای است که می توانید استراتژی بازاریابی ورودی خود را به طور صحیح اِعمال کنید.
محتوا حال و آینده بازاریابی است.
به عقب برگردید و یک بار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را بخوانید، اما این بار موارد مرتبط و ارزشمند را حذف کنید. این تفاوت بین بازاریابی محتوا و سایر زبالههای اطلاعاتی است که از شرکتهایی دریافت میکنید که سعی میکنند «محتوا» را به شما بفروشند. شرکتها دائماً اطلاعاتی را برای ما ارسال میکنند در بیشتر مواقع این اطلاعات خیلی مرتبط یا ارزشمند نیستند (میتوانید بگویید هرزنامه؟). این همان چیزی است که بازاریابی محتوا را در محیط امروزی که هزاران پیام رای هر نفر در روز ارسال میشود دارد، بسیار جذاب میکند.
بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است
صرف نظر از نوع تاکتیک های بازاریابی که استفاده می کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرایند شما باشد، نه چیزی جدا.
محتوای با کیفیت بخشی از همه اشکال بازاریابی است:
- بازاریابی رسانههای اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوا مقدم بر استراتژی رسانههای اجتماعی شماست.
- سئو: موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که محتوای باکیفیت و ثابت منتشر میکنند، پاداش میدهند.
- روابط عمومی: استراتژیهای روابط عمومی موفق باید به مسائلی که خوانندگان به آنها اهمیت میدهند رسیدگی کند، نه به کسب و کار آنها.
- PPC: برای اینکه PPC کار کند، به محتوای عالی در پشت آن نیاز دارید.
- بازاریابی ورودی: محتوا برای هدایت ترافیک ورودی و مشتریان کلیدی است.
- استراتژی محتوا: استراتژی محتوا بخشی از بیشتر استراتژی های بازاریابی محتوا است.
چرا مهم است
بازاریابی محتوا یک تاکتیک پیشرو است که کارآیی آن ثابت شده است. همچنین، مزیت رقابتی را فراهم می کند. به آنچه داده ها در مورد بازاریابی محتوا می گویند نگاه کنید:
کسب و کارهایی که دارای وبلاگ هستند 67 درصد بیشتر از سایر شرکت ها امتیاز کسب می کنند.
چهل و هفت درصد از خریداران قبل از تعامل با نماینده فروش، 3 تا 5 قطعه محتوا را مشاهده و مطالعه می کنند.
شرکتهایی که از بازاریابی محتوا استفاده میکنند، تقریباً 30 درصد نرخ رشد بالاتری نسبت به کسبوکارهایی دارند که از آن استفاده نمیکنند.
هفتاد و دو درصد از بازاریابان تجارت به تجارت (B2B) می گویند بازاریابی محتوا باعث افزایش تعامل و تعداد سرنخ هایی می شود که تولید می کنند.
بازاریابی محتوا چگونه کار می کند
کسب و کار شما میتواند از بازاریابی محتوا برای جذب سرنخها استفاده کند، وقتی کسی در حال تحقیق در مورد خرید است، محصول یا خدمات شما را مورد بررسی قرار دهد و فروش را ببندد.
برای استفاده موثر از آن، باید محتوای مناسب را در هر مرحله از چرخه فروش ارائه دهید – از آگاهی تا توجه به خرید-. اگر این پیچیده به نظر می رسد، نگران نباشید: به محتوا نزدیک می شوید راه در واقع فرآیند را ساده می کند.
در اینجا نحوه استفاده شرکت ها از بازاریابی محتوا در هر مرحله از چرخه فروش برای تعامل و فروش آمده است
مرحله آگاهی
در اولین مرحله از فرآیند فروش، محتوای شما باید بر روی دغدغه های اصلی مخاطبان تمرکز کند. نوشتن در مورد نکات دردناک، چالش ها و سوالات آنها بهترین شانس را برای درگیر شدن با آنها به شما می دهد. محتوا در مرحله آگاهی باید آموزشی و راهنمایی باشد. فروش خود را برای مراحل بررسی و بسته شدن ذخیره کنید.
بهترین محتوا برای این مرحله: مقالات، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، ویدئوها، خبرنامه ها
مثال ها:
یک رستوران یک پست وبلاگی درباره نحوه برنامه ریزی یک منو برای جشن فارغ التحصیلی در بهار می نویسد.
یک شرکت دوچرخهگردی ویدیوی کوتاهی با موضوع «3 راه برای انتخاب دوچرخهسواری مناسب» ایجاد میکند.
یک شرکت معماری یک کتاب الکترونیکی به نام «سوالاتی که باید قبل از استخدام معمار پرسیده شود» ایجاد می کند.
مرحله بررسی
در مرحله بررسی، محتوا باید ترکیبی از اطلاعات مفید و بازاریابی را ارائه دهد. باید به خواننده آموزش دهید که باید به دنبال چه ویژگی ها یا عملکردهایی باشد و چگونه ویژگی های مختلف نیازهای آنها را برطرف می کند. البته، محتوای شما باید نسبت به آنچه که کسب و کار شما ارائه می دهد، متمایل باشد.
بهترین محتوا برای این مرحله: مطالعات موردی، مقالات راهنما، ویدیوهای نحوه انجام، چک لیست ها/کاربرگ ها
مثال ها:
یک شرکت سیستم تلفن مبتنی بر فضای ابری چک لیستی با عنوان «8 روش برای بهبود خدمات مشتری تلفن شما» ایجاد می کند که ویژگی ها و عملکردهایی را که خدمات عالی به مشتریان را امکان پذیر میکند، شرح می دهد.
یک شرکت محوطه سازی مطالعات موردی را در مورد “بزرگترین اشتباهاتی که اکثر مردم هنگام استخدام منظره ساز انجام می دهند” ایجاد می کند.
یک شرکت پذیرایی، مطالعات موردی رویدادهای موفق را با تمرکز بر مزایایی که ارائه میدهند، ارائه میکند، مانند «چگونه آلرژیهای غذایی در رویداد بعدی خود را کنار بگذارید» یا «چگونه اطمینان حاصل کنیم که کیترینگ شما از شیوههای پایدار استفاده میکند».