مقالات آموزشی

بررسی اصول و روش تولید محتوا برای اینستاگرام

مفید بود؟

اصول و روش تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام کار سختی نیست اما اصول و روشی دارد که می تواند به شما در معرفی کسب و کارتان کمک کند. اگر به دنبال توسعه و بهبود کسب و کار خود هستید، اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهای آنلاین است. تولید محتوا برای اینستاگرام باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. امروزه با توجه به دنیای رقابت بین کسب و کارها، پلتفرم اینستاگرام می تواند همزمان محتوای تصویری و متنی را در معرض دید مخاطب قرار دهد. البته نباید الگوریتم اینستاگرام را نادیده گرفت. الگوریتم های اینستاگرام که پس از چند مدتی به روز می شوند قوانین سختگیرانه ای برای تولید محتوا دارند. این بدان معناست که تولید محتوا برای اینستاگرام که کیفیت بالایی داشته باشد کمی سخت است. تولید محتوا برای اینستاگرام باید همراه با استراتژی خاص در برنامه ریزی، تصویربرداری، ویرایش و ارسال منظم پست ها باشد.
امروزه اینستاگرام به یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. البته تبلیغات در حوزه ی اینستاگرام زمانی می تواند موفق باشد که تعداد دنبال کنندگان زیادی داشته باشید. رایا مارکتینگ با ارائه پکیج های تبلیغاتی در اینستاگرام، باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد. پیش از هر چیزی می توانید با تیم مشاوره تبلیغات در اینستاگرام رایا مارکتینگ تماس گرفته تا به صورت کامل شما را راهنمایی نمایند؛ همچنین می توانید از این طریق در رابطه با تعرفه تبلیغات در اینستاگرام نیز اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 

اهمیت کیفیت محتوا

بهتر است قبل از هر چیز در مورد الگوریتم اینستاگرام بیشتر بدانیم. از زمانی که اینستاگرام الگوریتم های خود را تغییر داده، رشد کسب‌وکارها نیز سخت‌تر شده است. اما مطمئن باشید که الگوریتم اینستاگرام مانع رشد کسب و کار نمی شود، بلکه فقط نحوه آن را تغییر می دهد. تولید محتوا برای اینستاگرام باید با کیفیت بالایی انجام شود. اگر به سال های اول حضور اینستاگرام برگردیم متوجه می شویم که افزایش فالوئر کاری آسان بود. در حقیقت افراد با چند عکس بی کیفیت و پست های پراکنده صفحه شما را دنبال می کردند.
آنچه امروز در اینستاگرام امری کلیدی به شمار می رود “ثبات” است. شما باید بتوانید به طور منظم برای اینستاگرام محتوا تولید کنید. تولید محتوا برای اینستاگرام باید به گونه ای باشد که مخاطب بتواند با کار شما ارتباط برقرار کند. در حقیقت مخاطب باید پست های شما را دوست داشته باشد. به محض اینکه الگوریتم اینستاگرام تشخیص بدهد که در حال تولید محتوا هستید و در کار خود ثبات دارید، کار شما را بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار می دهد. در حقیقت وظیفه ی الگوریتم اینستاگرام این است که پست های شما را در موقعیتی بهتر و جلوی چشم مخاطبان جدید قرار دهد.
توجه به کیفیت در تولید محتوا برای اینستاگرام فرصتی برای کسب درآمدهای بیشتر است. بسیاری از برندها و کسب و کارها با اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان اینستاگرامی کار می کنند تا سریعتر رشد کنند. بنابراین، اگر بتوانید بهترین محتوا را در حساب اینستاگرام خود تولید کنید، علاوه بر همکاری با برندهای بزرگ و پروژه‌های اجتماعی می توانید به داشتن منبع درآمد بالا نیز فکر کنید!

 

چند مرحله ی اصلی در تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام که البته با کیفیت هم باشد، یک شبه اتفاق نمی افتد! باید زمان، انرژی و خلاقیت زیادی به خرج دهید. برای تولید محتوایی که مخاطب تان را علاقمند کند، حتما باید استراتژی داشته باشید. در زیر با استراتژی 4 مرحله ای در تولید محتوا برای اینستاگرام آشنا می شوید.

برنامه ریزی در تولید محتوا برای اینستاگرام

اینکه بفهمید دقیقاً چه کسی، چه چیزی را می خواهد گامی مهم برای برنامه ریزی در تولید محتوا برای اینستاگرام است. پس قبل از شروع، باید این دو سوال را از خود بپرسید: اولاً، چه نوع محتوایی با برند شما همخوانی دارد؟ و دوم، مخاطب شما چه چیزی را می خواهد ببیند؟
اول مطلع شوید برند تجاری مورد نظر شما در چه حوزه ای فعالیت می کند. سپس باید بدانید که مخاطبان شما چه نوع محتوایی را دوست دارند. پس از این ها می‌توانید محتوای مناسبی تولید کنید. پیدا کردن جایگاه برند نیز امری مهم است. بسیاری از حساب‌های اینستاگرام هستند که محتوای خارج از محدوده ی کار خود را تولید می کنند. جدا از انحراف ذهن مخاطب، این امر باعث می شود تا اینستاگرام نیز کار شما را کمتر در معرض دید مخاطبان قرار دهد.
بنابراین اگر در حوزه مواد غذایی کار می کنید، محتوای خود را به گونه ای تولید کنید که هدف شما 100% بر اساس غذا باشد. اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را رشد دهید، هدف‌گذاری و دور نشدن از جایگاه برند، اموری بسیار مهم هستند.
در ادامه لیستی از همه پست های ارسالی تان تهیه کنید. فقط مطمئن شوید که در پست کردن محتوای هفتگی تنوع را رعایت کرده باشید. به عنوان مثال، اگر محتوا نویس در حوزه ی مد هستید، فرض کنید که 4 عکس لباس و 3 بک گراند دارید. تنوع یعنی عکس 3 بک گراند را با تصاویر لباسها به گونه ای ترکیب کنید که همه چیز برای مخاطب چشم نواز باشد.

 

گرفتن عکس برای تولید محتوا در اینستاگرام

اگر به تولید محتوا برای اینستاگرام فکر می کنید پس داشتن یک دوربین جزو ضروریات کار شما است. اگر دوربین DSLR فانتزی با تمام لوازم جانبی مانند جعبه نور، سه پایه و لنز ندارید، نیازی نیست که نگران باشید. برخی از حساب‌های شگفت‌انگیز اینستاگرام وجود دارند که تنها با دوربین های گوشی پست های خود را آپدیت می کنند. اگر می خواهید اینستاگرام خود را رشد دهید، نیازی نیست حتما گوشی گران قیمتی داشته باشید. در تولید محتوا برای اینستاگرام ترکیب عکس و محتوا مهمتر از هر چیزی است. بنابراین اگر امکان خرید دوربین های گران قیمت را ندارید، سعی کنید خلاق تر باشید. در عکاسی تان از یک محصول به زاویه، نور، رنگ و سایه ها دقت داشته باشید. ترکیب تمام این عوامل با چاشنی خلاقیت می تواند افراد زیادی را به صفحه اینستاگرام تان بکشاند.
نکته ای که در عکاسی باید مدنظر داشته باشید این است که تا حد امکان عکس بگیرید. به تغییر ترکیب بندی، فاصله از دوربین، ژست، داشتن نمای نزدیک یا تغییر زاویه از جایی که عکس گرفته می شود فکر کنید. شما می توانید از یک محصول یا حتی یک شخص و با تغییر زاویه دوربین، عکس های زیادی بگیرید. با گرفتن عکس های متعدد می توانید بهترین تصاویر را برای پست های اینستاگرام گلچین کنید.
به عنوان مثال، اگر وبلاگ نویس در حوزه ی مواد غذایی هستید، ممکن است عکسی از دستور غذای خاصی پست کنید که در این هفته گرفته اید. بعد از چند هفته، شاید بخواهید همان دستور غذا را به دنبال کنندگان خود یادآوری کنید. بنابراین داشتن انواع عکس های مختلف از یک محصول، به این معنی است که می توانید این کار را بدون پست کردن مجدد یک محتوا یا در کل محتوای تکراری انجام دهید!

 

ویرایش عکس و تولید محتوا برای اینستاگرام

اگر به برخی از موفق‌ترین اکانت‌های اینستاگرام نگاه کنید، متوجه می‌شوید که همه آن‌ها، صرف نظر از اینکه در چه کسب و کاری فعالیت دارند، در یک ویژگی مشترک هستند. در اصل همه آنها به امر زیباشناسی در تولید محتوا برای اینستاگرام پایبند می باشند!
داشتن یک نگاه ثابت به مخاطبان کمک می کند تا برند و کسب و کار شما را بهتر بشناسند. یک مخاطب جدید در عرض 3 ثانیه درباره محتوای شما تصمیم می گیرد. پس برای زیبایی عکس اهمیت بیشتری قائل باشید.
یکی از بهترین ابزارهای ویرایش تصاویر استفاده از پلتفرم Adobe Lightroom است. لایت روم نرم افزاری عالی (و اپلیکیشن رایگان موبایل) برای ویرایش تصاویر است. لایت روم با پیش تنظیمات خاصی که دارد، به شما امکان می دهد تا عکس موبایلی خود را به صورت حرفه ای ویرایش کنید. پیش‌تنظیم‌ در حقیقت ابزار ویرایش عکس با یک کلیک است و سرعت ویرایش را افزایش می دهد. اگر می‌خواهید عکس‌های خود را حرفه‌ای‌تر نشان دهید و زیبایی دوچندانی ایجاد کنید، از پیش تنظیمات لایت روم استفاده نمایید!

ویرایش نهایی محتوا، مرحله پایانی تولید محتوا برای اینستاگرام

اکنون که برنامه ریزی تولید محتوا برای اینستاگرام را انجام داده اید، عکس تهیه کرده و آن را ویرایش کرده اید، وقت آن شده که محتوا را پست کنید! اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را ارتقا دهید، باید در مورد ارسال پست هم استراتژی داشته و هم سختگیرانه تر عمل کنید. سعی کنید به زیبایی صفحه، ثبات در ارسال و سلیقه مخاطب توجه داشته باشید.
در زمان برنامه ریزی برای ارسال محتوا، از ارسال عکس هایی که خیلی شبیه به هم هستند یا حتی خیلی نزدیک به یکدیگر هستند خودداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است فالوورهای شما از دیدن مکرر مطالب مشابه خسته شوند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای برنامه‌ریزی ارسال پست های اینستاگرامی، استفاده از برنامه ی Later’s Visual Planner است. این برنامه به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش پست‌های خود را در فید اینستاگرام مشاهده کنید. همچنین این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا پست ها را به ترتیبی که دوست دارید تنها با چند کلیک تغییر دهید! اگر از ظاهر پست راضی بودید، باید برنامه ریزی کرده و در زمان مناسب پست را ارسال کنید.

 

چگونه اینستاگرام خود را رشد و ارتقا دهیم؟

اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را رشد دهید، باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید. برای هر نظری که مخاطبان در صفحه شما میگذارند، باید پاسخی داشته باشید. می بایست از اکانت مخاطبان پیگیر بازدید ‌کنید و پست‌های آنها را لایک کنید. از کامنت گذاشتن نیز غافل نشوید. این مساله دو هدف را دنبال می‌کند: اولاً به الگوریتم اینستاگرام می‌گوید که با این فالوور ارتباط دارید و محتوای یکدیگر را دوست دارید. این به امر به محتوای شما کمک می کند تا بهتر و بیشتر در معرض دید افراد دیگر قرار بگیرد. ثانیا، به شما کمک می کند تا فالوورهای خود را بشناسید و با آنها روابط قوی و وفادارانه ای ایجاد کنید.
علاوه بر اینها توجه به الگوریتم اینستاگرام نیز ضروری است. این الگوریتم اینستاگرام است که تصمیم می‌گیرد چگونه یک پست را در فید Home شخصی رتبه‌بندی کند. در تولید محتوا برای اینستاگرام باید 5 مورد اصلی را مد نظر قرار دهید.
*. زمان صرف شده: مخاطب چه مقدار زمان را برای خواندن و دیدن محتوای شما صرف می کند؟
*. لایک: چقدر احتمال دارد که مخاطب پست شما را دوست داشته باشد و آن را لایک کند؟
*. نظرات: چقدر احتمال دارد که مخاطب در مورد پستی نظر بدهد؟
*. ذخیره: چقدر احتمال دارد که مخاطب پست شما را ذخیره کند؟
*. دیدن پروفایل: احتمال اینکه مخاطب بعد از دیدن پست در اکسپلور روی نمایه ضربه بزند، چقدر است؟
برخی از عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر پست شما و جایگاه آن در اکسپلور تأثیر بگذارند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:
1. کیفیت تصویر یا فیلم
2. اصالت (یعنی اینکه آیا پست قبلاً در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است)
3. متن
4. نقض قوانین انجمن اینستاگرام
5. محتوای گزارش شده
6. ارسال به موقع و منظم

با آگاهی از تعرفه تولید محتوا و ثبت سفارش در رایامارکتینگ، می‌توانید گام بزرگی در جهت ارتقاء پیج اینستاگرام خود بردارید. برای هماهنگی می توانید  هم اکنون با کارشناسان ما در رایامارکتینگ ارتباط بگیرید و تجربه ای بی نظیر از محتوای سئو شده داشته باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.