مقالات آموزشی

بررسی نقش رنگ سیاه بر تبلیغات و رپرتاژ

مفید بود؟

رنگ ها سرنوشت تبلیغات و رپرتاژ آگهی شما را رقم می زنند  چطور تبلیغات کنیم چطور یک عکس جذاب برای رپرتاژ آگهی خود بسازیم و از چه رنگ هایی استفاده کنیم و چه حسی را به مخاطب انتقال دهیم همه ناشی از تاثیر رنگ ها بر احساسات و ذهن هاست  بررسی اینکه چطور هر رنگ بروی احساسات شما تاثیر می گذارند .در این بخش تاثیر رنگ سیاه را مورد بررسی قرار می دهیم :

احساسات مثبت و منفی که از دیدن رنگ سیاه گرفته می شود  با یکدیگر هم‌ پوشانی دارند. اما در کل رنگ مشکی با وقار، مُد، رسمی‌بودن، هالووین، سحر و جادو، رمزوراز، قدرت، جنسیت و ثروت در ارتباط است.اما تأثیرات رنگ ها درمیان فرهنگ‌های مختلف, متفاوت است. بنابراین هنگام طراحی هر گونه  تبلیغات، رپرتاژ، آگهی باید به رویکردها و خواسته ‌های مخاطبان توجه کرد.

ولی بهرحال رنگ مشکی می‌تواند یاد آورچیزهای بدی هم باشد. برای مثال مرگ، بد یمنی، عزاداری، ترس و مرموز بودن. رنگ مشکی گاهی به افسردگی ربط داده می‌شود. اما اصولا در طراحی‌هایی استفاده می‌شود که می‌خواهند احساس وقار، رمزوراز، خشونت یا کیفیت بالا را به مخاطبان القا کنند. رنگ سیاه و سفید در کنار هم سبب جلب توجه می‌شودو این دو با هم ترکیب و احساسات زیبایی دارند که در  بعد حتما توضیحاتی خواهیم داشت .

از دیگر خصوصیات رنگ سیاه  یادآور معانیِ منفی در ذهن ها است (نظیرِ لیست سیاه)، سیاه بیانگرِ قدرت و اعتبار است و به عنوان رنگی بسیار رسمی، با وقار و معتبر شناخته می شود، این رنگ در نشان های تشریفاتی به معنای غم و اندوه است.

مشکی احساسِ عمق و پرسپکتیو را القا می کند اما به عنوانِ پس زمینه موجبِ کاهشِ خوانایی می شود، هیچ گاه کاغذ سیاه با نوشته های سفید و یا یک سایت با پس زمینه سیاه و نوشته های سفید جالب نیست و باعث اذیت شدن چشم می شود.  لباس های مشکی شما را باریکتر و لاغرتر نشان  می دهند و در طراحیِ گالری های هنری و عکاسی از مشکی و خاکستری در پس زمینه رنگهای دیگر برای برجسته نشان دادنِ آنها استفاده می کنند. مشکی تضاد خوبی با رنگ های روشن دارد ترکیب مشکی با رنگ های قرمز ، نارنجی ، زرد و یا دیگر رنگ های روشن باعث افزایش انرژی در این رنگ ها می شود. برای داشتن یک کسب و کار موفق تبلیغات و بازاریابی موفق لازم است پس هر چه بیشتر بدانید یک گام از دیگران جلوترهستید .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.