اینستاگرام همچنان یکی از برترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار و ارتباط با مخاطبان شماست. به عنوان یک ابزار بازاریابی، کارهای مختلفی می توانید از طریق محتوا انجام دهید و استفاده از نمونه تقویم محتوای اینستاگرام کمک بزرگی است. علاوه بر ایجاد آگاهی از برند و افزایش فالوور اینستاگرام، میتوانید از طریق تولید محتوای باکیفیت و ثابت که مدیریت آن با تقویم محتوا اینستاگرام آسان است، مردم را به سمت محصولات و خدمات خود جذب کنید.
ایجاد استراتژی اینستاگرام
یکنواختی پست یک مسئله بزرگ در اینستاگرام است که ابتدا باید آن را تعیین کنید. سازگاری برای حساب شخصی شما چیست؟ این چیزی است که در هنگام ایجاد استراتژی اینستاگرام خود باید ایجاد کنید.
توصیه میشود که برندها و کسبوکارها حداقل یک بار در روز پست بگذارند و اگر این کار برای شما قابل انجام است، عالی است. اگر احساس می کنید که یک بار در روز برای شما مفید نیست، ممکن است بتوانید آن را به حدود 3 بار در هفته یا هر چیزی که از نظر تعهد قابل کنترل به نظر می رسد، کاهش دهید.
تقویم محتوای اینستاگرام
وقتی از قبل یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد میکنید، همه محتوای شما از قبل برنامهریزی می شود. این به شما ایده بهتری درباره نوع محتوایی که پست میکنید، زمان انتشار و سازماندهی آن میدهد. وقتی پست های به صورت انبوه برنامه ریزی می شود، می توانید از تمام وقت خود استفاده کنید و در اینستاگرام فعال و درگیر باشید.
چرا یک تقویم محتوای اینستاگرام بسازید؟
تقویم محتوای اینستاگرام طرحی از تمام محتوایی است که قرار است در یک بازه زمانی معین پست کنید. شما کنترل بیشتری بر استراتژی محتوای خود خواهید داشت و همچنین آمادگی بیشتری برای ارسال محتوای قابل توجه دارید.
با تقویم محتوایی شما قادر خواهید بود محتوای خود را به روش های بهتری سازماندهی کنید تا تصویر برند شما را نیز منعکس کند. همچنین از ارسال محتوای تصادفی به صورت دلخواه اجتناب کنید. اگر محتوای شما در اینستاگرام متفکرانه و مناسب طراحی شده باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.
آماده سازی محتوا
در پایان روز، یک تقویم محتوای اینستاگرام از طریق مدیریت بهتر محتوا در وقت شما صرفه جویی می کند. حتی می توانید پست خودکار را تنظیم کنید تا نیازی به صرف زمان زیادی برای آماده سازی محتوای خود برای انتشار نداشته باشید.
با تقویم محتوایی شما مجبور نخواهید بود زمان بهینه ارسال خود را به دلیل سایر تعهدات از دست بدهید. به عنوان مثال، اگر میدانید که مخاطبان اینستاگرام شما در ساعت 12 بعدازظهر بیشترین فعالیت را دارند، اما در جلسات شرکت میکنید، میتوانید این تضاد را دور بزنید و پستهای خود را به صورت خودکار پخش کنید.
مزایای داشتن تقویم محتوای اینستاگرام
یکی دیگر از مزایای داشتن تقویم محتوای اینستاگرام این است که تصویر کلی بهتری از محتوایی که منتشر میشود و زمانی که منتشر میشود و همچنین فرصتی برای بررسی مجدد همه چیز قبل از انتشار آن، داشته باشید.
از این گذشته، مردم نمیخواهند کپشنهای اینستاگرام مملو از اشتباهات تایپی یا محتوایی را ببینند که به خوبی با هم ترکیب نمیشوند. قبل از اینکه محتوای خود را برای ارسال خودکار برنامهریزی کنید، می توانید محتوای خود را بررسی کنید. بدین صورت قبل از ورود به حسابتان مطمئن می شوید که درست است و کامل به نظر میرسد.
چگونه یک تقویم محتوای اینستاگرام بسازید؟
اگرچه ممکن است ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام سخت به نظر برسد، اما در واقع ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چقدر از قبل می خواهید تقویم اینستاگرام خود را برنامه ریزی کنید.
محتوایی برای کل سال
در این مورد واقعا گزینه های بی نهایت وجود دارد. برخی از برندها ترجیح می دهند محتوای خود را برای یک هفته یا یک ماه قبل برنامه ریزی کنند. حتی کسانی هستند که دوست دارند یک برنامه محتوایی برای کل سال تنظیم کرده و با گذشت زمان پست های اینستاگرام را پر کنند.
هر یک از این گزینه ها هنگام تنظیم یک تقویم محتوای اینستاگرام کاملا معتبر است.وقتی در مورد بازه زمانی که تقویم محتوایی اینستاگرام شما را پوشش می دهد تصمیم گرفتید، می توانید با دنبال کردن 5 مرحله بعدی آن را تنظیم کنید.
1. برای تقویم محتوایی استراتژی رسانه خود را مشخص کنید
قبل از اینکه بتوانید تقویم محتوای اینستاگرام خود را ایجاد کنید، باید درک کلی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود داشته باشید. اگر این کار را نکنید، هنگام تلاش برای جمع آوری آن احساس گمراهی و سردرگمی خواهید کرد. فقط یک بار باید این کار را انجام دهید، مگر اینکه به طور فعال استراتژی اینستاگرام خود را تغییر دهید.
برای اینکه بتوانید استراتژی اینستاگرام خود را به طور کامل درک و تعریف کنید، شش سوال زیر را از خود بپرسید:
- هدف کلی اکانت اینستاگرام من چیست؟
- چه کسی مسئول ایجاد و زمان بندی پست برای این حساب خواهد بود؟
- چقدر می خواهم روزانه/هفتگی پست بگذارم؟
- چه زمانی از روز برای منطقه زمانی یا جایگاه من بهترین است؟
- آیا اکانت من دارای موضوع یا زیبایی شناسی است یا از آن پیروی می کند؟
- چه نوع محتوایی را می خواهم پست کنم؟
2. حسابرسی اینستاگرام را اجرا کنید
اگر قبلا پستهای لایو اینستاگرام دریافت کردهاید، باید قبل از شروع به ساخت تقویم محتوای اینستاگرام، محتوای اینستاگرام خود را ممیزی کنید. انجام ممیزی اکانت اینستاگرام به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه محتوایی خوب است و چه تنظیماتی را باید انجام دهید.
انجام ممیزی اینستاگرام لازم نیست سخت باشد و اطلاعاتی که می توانید از آن به دست آورید استراتژی کلی محتوای اینستاگرام شما را موثرتر می کند. همچنین برنامه ریزی تقویم محتوای اینستاگرام شما را ساده تر می سازد.
3. ذخیره سازی محتوا
در حالی که این اولین چیزی نیست که هنگام فکر کردن به تقویم محتوای اینستاگرام به ذهنتان خطور می کند، ایجاد یک فرایند برای ذخیره محتوا بسیار مهم و مفید است.
هر حساب IG متفاوت است و استراتژی های عملیاتی متفاوتی دارد. برخی از کاربران ترجیح می دهند ابتدا زیرنویس ها و هشتگ های خود را ایجاد و سپس محتوایی تولید کنند که با زیرنویس ها مطابقت داشته باشد. برخی از آن ها دسته ای از عکس ها را می گیرند و سپس آن ها را انتخاب می کنند. سپس از این واقعیت یک توضیح ایجاد می کنند.
ذخیره سازی محتوا
شما باید یک نقطه دسترسی آسان برای همه محتوای خود داشته باشید تا هنگاهی که زمان آماده کردن آن برای انتشار است نیازی به جستجوی زیادی نداشته باشید. این امر کارها را بسیار آسانتر میکند و نیازی به تلاش برای یافتن مجموعهای از محتوا ندارید، به خصوص اگر همه آن را هم زمان نگرفته باشید.
صرف نظر از اولویت، شما باید یک سیستم ذخیره سازی محتوا راه اندازی کنید که برای همه همکاران مناسب قابل دسترسی باشد. اگر فقط شما هستید و با آیفون یا اندروید عکس می گیرید، ممکن است به سادگی تنظیم یک آلبوم باشد.
4. یک الگوی تقویم محتوا برای اینستاگرام پیدا کنید و محتوای خود را برنامه ریزی کنید
اکنون کاری که باید انجام دهید این است که قالب تقویم محتوای اینستاگرام مناسب را پیدا کنید تا بتوانید یک سیستم آسان و ساده برای برنامه ریزی محتوای اینستاگرام خود داشته باشید.
پس از تصمیم گیری در مورد بهترین قالب تقویم محتوای اینستاگرام، می توانید آن را تنظیم کنید و آماده برنامه ریزی محتوای خود شوید. مطمئن شوید که تعطیلات مهم، روزهای مهم برای کسب و کار یا زندگی شخصی خود را اضافه کرده اید (در صورت لزوم) و به برنامه محتوا و تبلیغات خود فکر کنید.
این به شما کمک می کند تا برای محتوای خود ایده بگیرید و همه آن را در تقویم خود پر کنید. اگر احساس الهام نمیکنید، چیزی که به شما کمک می کند این است که ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را پست میکنید: آیا این یک داستان IG است؟ پست درون فید؟ پست قابل خرید؟ IGTV؟ و غیره.
5. از برنامه زمان بندی اینستاگرام استفاده کنید
اکنون که با تقویم محتوای اینستاگرام و برنامه محتوای خود آماده شدهاید، میتوانید پستها را برای انتشار خودکار زمانبندی کنید. آیا خوب نیست که همه محتوای اینستاگرام خود را از قبل آماده کنید، به جای اینکه مجبور باشید آن را یکی یکی درست قبل از پخش لایو انجام دهید؟
این چیزی است که با برنامهریزی اینستاگرام به دست خواهید آورد، زیرا نمیتوانید پستها را طوری تنظیم کنید که مستقیما از داخل اینستاگرام منتشر شوند. تعدادی ابزار عالی برنامه ریزی شخص ثالث برای اینستاگرام وجود دارد که به شما کمک می کند.
سخن آخر
تقویم محتوای اینستاگرام یک سند برنامه ریزی است که به شما امکان می دهد استراتژی رسانه اجتماعی خود را تجسم کنید. این تقویم به شما کمک می کند تا تمام محتوایی را که در حال تهیه و تولید هستید سازماندهی کنید. همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که محتوای با کیفیت بالا را به طور مداوم با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید.
نمونه تقویم محتوای اینستاگرام
یک تقویم محتوایی همچنین به تیم بازاریابی شما یک مرور کلی آسان از اکانت اینستاگرام شما می دهد. نیز کمک می کند منابع را سازماندهی کنید؛ زیرا میدانید چه محتوا و چه زمانی باید منتشر شود.آیا شما قصد ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام را دارید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟
با کارشناسان و تیم حرفه ای شرکت رایا مارکتینگ که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند، تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. همچنین می توانید با مشاهده نمونه تقویم محتوای اینستاگرام این گروه اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید.