مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص تبلیغات فروشگاه اینترنتی ارتباط مستقیمی با افزایش فرصت‌های شغلی یک جامعه

مفید بود؟

تبلیغات فروشگاه اینترنتی

تبلیغات فروشگاه اینترنتی به معنای معرفی سایت‌هایی است که با اهداف تجاری، به فروش و ارائه کالاهای مختلف و فروش غیرحضوری می‌پردازند.
اهمیت تبلیغات فروشگاه اینترنتی به موازات گسترش روزافزون خریدهای اینترنتی و ویترین‌های مجازی، افزایش می‌یابد.
تبلیغات فروشگاه اینترنتی دارای اشکال و روش‌های مختلفی است؛ تبلیغات فروشگاه اینترنتی هم توسط همان سایت‌های فروشگاهی مورد تبلیغ و هم توسط سایر پلتفرم‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی، انجام می‌شود.

تبلیغات فروشگاه اینترنتی در زمره تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی طبقه‌بندی می‌شود؛ این تبلیغ نیز مانند تمام اشکال تبلیغات، دارای اصول خاص و تخصصی است که نیاز به شناخت چندگانه دارد.
ابعاد شناخت و آگاهی برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی شامل سایت فروش، جامعه هدف و تکنیک‌های کامپیوتری و اینترنتی است.
تبلیغات فروشگاه اینترنتی می‌تواند مربوط به یک سایت فروش باشد و یا اینکه در مورد یک پیج در شبکه‌های مجازی اجتماعی مانند اینستاگرام انجام شود.

توصیه می کنیم مقاله مدیریت تبلیغات یک رشته تخصصی است را مطالعه نمایید.

طراحی تبلیغات فروشگاه اینترنتی معمولا باید به نحوی انجام شود که به سایت مرجع لینک داده شده و ارتباط سریع و بازدید آسان از وب‌سایت مورد نظر را فراهم گرداند.
طراحی و شیوه درج تبلیغات فروشگاه اینترنتی یکی از تبلیغات اینترنتی بسیار گسترده و متنوع را شامل می‌شود: آگهی‌های کلیکی، محتوای سئو، رپورتاژ آگهی، درج آگهی در سایت‌های پربازدید و یا سایت‌های رایگان تبلیغاتی، بیش از هر نوع تبلیغ دیگری، این روزها با موضوع معرفی و برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی به خصوصی انجام می‌شود.
تبلیغات فروشگاه اینترنتی برای بازاریابی آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مجازی، با هدف کسب بازدید هرچه بیشتر انجام می‌شود.

 

روش‌های تبلیغات فروشگاه اینترنتی فقط محدود به رسانه‌های مجازی نبوده و در عرصه رسانه‌های مکتوب، تلویزیون، رادیو، تبلیغات محلی و شهری، درج پوستر در اماکن مختلف و بیلبوردهای شهرداری، ارسال آگهی از طریق ایمیل یا پیامک نیز انجام می‌شود.

تبلیغات فروشگاه اینترنتی برای تداوم فعالیت فروشگاه های مجازی الزامی است.
فرقی ندارد که یک مجموعه فروشگاهی بزرگ و با سابقه باشید یا اینکه به تازگی فعالیت تجاری خود را در عرصه اینترنت و شبکه‌های مجازی آغاز کرده باشید، بدون استفاده مستمر از فنون و روش‌های تبلیغات فروشگاه اینترنتی هوشمندانه و خلاق، کم‌کم از یاد کاربران می‌روید.
حتی استفاده از یک سبک تبلیغات فروشگاه اینترنتی تکراری در طول مدت زمان طولانی، چندان خوشایند نخواهد بود.
دنیای مجازی، جهانی است با خاک بسیار حاصل‌خیز و شرایط مساعد برای رشد و پرورش کسب و کارهای تازه، محتواهایی که هر ثانیه در حجم انبوه در سراسر دنیا به این فضا وارد می‌شود، فروشگاه‌های اینترنتی نیز هر روز به شمار ده یا حتی صدها، به این دنیای مجازی افزوده می‌شوند؛ برخی از این فروشگاه‌ها بعد از مدت کوتاهی فعالیت خود را پایان می‌دهند و برخی نیز به مسیر خود ادامه می‌دهند.
مادامی که موفقیت کاری و ارتباط موثر میان سایت فروش و کاربران برقرار باشد، این فعالیت ادامه می‌یابد. موفقیت در فعالیت مجازی برای یک فروشگاه آنلاین، به شیب صعودی بازدید آن توسط کاربران بستگی مستقیم دارد؛ تبلیغات فروشگاه اینترنتی راهی است برای افزایش این شیب و سرعت موفقیت این سایت‌ها، اما تبلیغات باید به گونه‌ای مستمر و همراه با نوآوری به موازات تغییرات اجتماعی، تحول در سبک زندگی بشر و نیز اتفاقات روز دنیا و جامعه با روندی مداوم و منظم به روز رسانی شود.
بنابراین چه سایت‌های بزرگ و معتبر که سال‌هاست در این نظام فعالند و چه سایت‌های تازه بنیان، از تبلیغات فروشگاه اینترنتی بی‌نیاز نخواهند بود.
مادامی که یک سایت فروشگاهی از کمک و مشاوره گروه‌های بازاریابی و تبلیغاتی که در راستای مارکتینگ فعالند مانند رایامارکتینگ، در قالب تبلیغات فروشگاه اینترنتی بهره می‌برد، نه تنها در خاطر کاربران خود باقی می‌ماند، بلکه روز به روز تعداد بیشتری از مراجعین تازه را به جمع مشتریان خود فرا می‌خوانند.

نوع فروشگاه اینترنتی در شیوه تبلیغات فروشگاه اینترنتی نقش دارند.

گاهی فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده انواع برندهای یک نوع خاص از مایحتاج هستند، مانند سایت‌های فروشی که منحصرا به ارائه محصولات آرایشی یا کالاهای دیجیتالی می‌پردازند، و یا گاهی فروشگاه اینترنتی، مانند یک سوپر مارکت و مرکز خرید بزرگ و متنوع، ویترین‌های مختلف و بخش‌های متفاوتی دارد، که از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد را عرضه می‌کند، مانند دیجی‌کالا، همچنین برخی از سایت‌های فروش علاوه بر فروش محصولات به معرفی و تبلیغ برندها و یا سایت‌های فروش زیرمجموعه خود می‌پردازند، مانند سایت‌های فروشگاهی که در دیجی‌کالا، محصولات خود را عرضه می‌دارند، بنابراین استفاده از یک سرور متمرکز کننده، مانند یک مجموعه تجاری معتبر، در حکم تبلیغات فروشگاه اینترنتی به حساب می‌آید.
برخی از سایت‌های فروش جهانی مانند سایت آمازون، به نوبه خود، پلتفرم معتبری برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شوند که علاوه بر سرعت بخشیدن به فروش و متمرکز نمودن برندها و کالاهای مختلف، آن‌ها را تبلیغ می‌نمایند.
سایت‌هایی مانند ترب، زنبیل و …. با اعلام قیمت‌ها و نرخ روز کالاهای مورد نیاز، نوعی پلتفرم تبلیغاتی برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی مختلف و نیز فروشگاه‌های غیراینترنتی که قیمت کالاهای خود را به این مراجع اعلام و با آن‌ها همکاری می‌کنند، ایجاد می‌نماید.

جایگاه فروشگاه‌های حضوری در عرصه تبلیغات فروشگاه اینترنتی

امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها که به صورت حضوری و کلاسیک فعالیت دارند، سامانه سفارش غیرحضوری و خرید مجازی را تحت عنوان فروشگاه اینترنتی و آنلاین راه انداخته و در هنگام ارائه خدمات محلی به مشتریان حضوری خود، به واسطه انواع روش‌های تبلیغاتی، اعم از تخفیف و جایزه برای خرید غیرحضوری، آن‌ها را به خرید از پایگاه اینترنتی خود تشویق می‌نمایند.
بنابراین فعالیت و مشتری مداری فروشگاه، به نوبه خود، نوعی تبلیغات فروشگاه اینترنتی است که کاربران و مراجعین را روانه خرید اینترنتی آسان کرده و از این طریق بازدید سایت را بالا برده و ضمن آن، امکان قرار گرفتن در صفحات نخستین جستجوی کاربران دیگر از سایر اماکن و مناطق جغرافیای انسانی، را افزایش می‌دهد.

تبلیغات فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه ها مراکز تجاری و خرید حضوری نیز اهمیت دارد.
شاید پرسشی که مطرح می‌شود، این باشد که چرا فروشگاه‌های محلی اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی می‌نمایند؟
البته جواب این پرسش، روز به روز با تغییر سبک زندگی انسان مدرن، به ویژه در دوران کرونا و قرنطینه، واضح‌تر می‌شود:
بی‌شک خرید غیرحضوری دارای تسهیلات فراوانی است؛ از جمله کاهش تردد و در نتیجه کاهش ترافیک‌های درون شهری به ویژه در شهرهای بزرگ، کاهش هزینه‌های بودجه کشوری برای حمل و نقل عمومی و در نتیجه کاهش استهلاک وسایل نقلیه عمومی، کاهش هزینه‌های تردد برای افراد، جلوگیری از اتلاف وقت برای رفت و آمد، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، ایجاد فرصت‌های شغلی تازه هم برای دورکاری و امور اینترنتی و بازاریابی آنلاین و هم برای مشاغل حضوری مانند پیک موتوری و …، سرعت در تهیه مایحتاج، دسترسی به ویترین‌های بیشتر و گزینه‌های متنوع‌تر، رفع محدودیت‌های جغرافیایی و امکان دسترسی به فروشگاه‌های سراسر کشور و یا حتی سراسر جهان، و …. فلذا هم برای منفعت بیشتر فروشگاه‌ها و هم برای سهولت مشتریان، استفاده از پلتفرم‌های اینترنتی جهت عرضه کالا به صورت مجازی و فروش آنلاین، در دستور کار تمام بیزینس‌هایی که می‌خواهند پا به پای تحولات دوران و هماهنگ با زندگی روز، پیش روند، قرار می‌گیرد.

تبلیغات فروشگاه اینترنتی، شامل تسهیلاتی است که برای خرید اینترنتی به مشتریان ارائه می‌گردد.

از طرف دیگر، تخفیف‌ها و جوایزی که برای خرید از این فروشگاه‌های اینترنتی اختصاص داده می‌شود، انگیزه مشتریان را برای استفاده از خدمات غیرحضوری افزایش می‌دهد؛ این تخفیف‌ها و جوایز از همان هزینه‌های اضافی که به واسطه فروش اینترنتی، حذف می‌شوند، تامین می‌گردد، زیرا هزینه‌های اضافی خرید حضوری فقط مختص به مشتریان نبوده و به فروشنده و صاحبان مراکز فروش نیز تعلق می‌گیرد: برای مثال، استهلاک مکانی، هزینه‌های آب و برق و ….، بنابراین توسعه تبلیغات فروشگاه اینترنتی برای تمام کسب و کارها حتی کسب و کارهای محلی، اجتناب‌ناپذیر است؛ ضمن اینکه، با راه‌اندازی فروش اینترنتی، جامعه هدف فروشگاه‌ها، از مرزهای جغرافیایی فراتر می‌رود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.