مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تولید محتوا ی گردشگری

مفید بود؟

تولید محتوا یکی از بخش های مهم بازاریابی در دنیای مجازی محسوب می گردد. اگر از صاحبان کسب وکار در فضای مجازی می باشید بهتر است شیوه خود را کمی تغییر دهید و به تولید محتوا بپردازید. در این مقاله ما به شما شیوه تولید محتوا ی گردشگری را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

شیوه تولید محتوا ی گردشگری

اگر یک کسب و کار در حوزه گردشگری راه اندازی کرده اید حتماً متوجه این مسئله شده اید که فضای مجازی نقش گسترده ای در این حوزه دارد. در سال های گذشته کسی که مشتاق خرید تور بود قطعاً وقت می گذاشت، به یک دفتر تور در قسمتی از شهر مراجعه می کرد، بدون اینکه بفهمه کجا قراره برود و قراره چه چیزهایی رو تجربه کند و بدون هیچ اطلاعات دقیقی و صرفاً به خاطر شنیده ها یک بلیط تهیه می کرد. بعد از سفر با همه ی شرایط مواجه می شد. اگر شما متقاعد شده اید که باید کسب و کار خود را با فضای مجازی تطبیق بدهید، پس باید یک تصمیم جدی بگیرید و آن تصمیم تولید محتوا ی گردشگری است.

در قدم اول باید یک استراتژی برای تولید محتوا تهیه کنید. باید با توجه به مخاطبان خود محتوا تولید کنید. توجه کنید صرفاً تولید محتوا کافی نیست. باید یک محتوا تاثیر گذار نوشته شود که در آن به نیاز های همه ی مخاطبان پاسخی داده شود.

تولید محتوا باید در مورد تمامی بخش های گردشگری انجام گیرد. شما می توانید به راحتی در هر بخشی به فرض مثال در مورد مکان های مختلف محتوا ایجاد کنید.  حتی می توانید در مورد مکان های دیگر به جز مکان هایی که در لیست سفرهای شما قرار دارد نیز تولید محتوا انجام دهید.

اگر شما تورهای خارج از کشور نیز ارائه می دهید، می توانید به سایت های خارجی مراجعه کنید و محتواهای آن سایت ها را ترجمه کنید و استفاده کنید. البته ترجمه باید روان باشد. اکثر محتواهای ترجمه ای به طور کامل به جزئیات مکان مورد نظر می پردازند.

یکسری نکات هستند که باید قبل از این که شروع به محتوا نویسی کنید بدانید.

  1. مردم همیشه در حال سفر نیستند.

زمانی که شما در حال تولید محتوا برای سایت گردشگری می باشید، قطعاً تعداد زیادی مخاطب را مورد هدف قرار داده اید که هر کدام از گروه خاصی هستند. افراد جوان و افراد میانسال و پیر، افرادی که مدام در حال سفر هستند و یا افرادی که تا به حال سفر نرفته اند و افرادی که خیلی کم به سفر می روند. ما راجع به همه ی گروه افراد صحبت می کنیم. پس باید تولید محتوا را به گونه ای انجام دهیم که افرادی که به سفر نمی روند ترغیب شوند و حداقل یک بار در سال به سفر بروند و افرادی که چندبار در سال به سفر می روند به تعداد سفرهای خود بیفزایند و افرادی که مدام در حال سفر هستند به  شما وفادار بمانند و همیشه از تورهای شما استفاده کنند.

  1. گردشگر به دنبال محتوای متنوع است.

ما باید بدانیم که تولید محتوا برای کدام مرحله از سفر باید انجام گیرد. برای افرادی که قصد دارند به سفر بروند اما هنوز برای رزرو مراجعه نکرده اند، برای افرادی که به شرکت گردشگری مراجعه کرده اند و تور مورد نظر را رزرو کرده اند و افرادی که در اولین مرحله سفر هستند، افرادی که به مکان مورد نظر رسیده اند و در نهایت برای افرادی که از سفر بازگشته اند. هر کدام از این مراحل دارای یک ساختار محتوایی خاصی می باشد و برای هر کدام نیازمند تولید محتوا ی متفاوتی هستید. تا جایی که امکان دارد از مکان های مورد نظر یک محتوای ویدیویی تهیه کنید. از هتل ها و اقامتگاه ها نیز تصویر و یا محتوای ویدیویی تهیه کنید. استفاده از تصاویر با کیفیت به شما بسیار کمک خواهد کرد.

درواقع همه ی ما وقتی قصد سفر داریم و یک مکان را برای سفر انتخاب می کنیم، شروع به خیال بافی می کنیم. در مورد مراحل سفر و مکان مورد نظر در مورد همه ی مراحل یک تصویر ذهنی برای خود ایجاد می کنیم. اگر تصمیم ما قطعی شده باشد و به طور جدی به آن فکر کنیم، سریع دست به کار می شویم و تولید محتوا هایی که راجع به آن مکان در فضای مجازی وجود دارد را مطالعه می کنیم. به دنبال سایت گردشگری هستیم که بهترین توضیحات را ارائه دهد.

شرایط شرکت گردشگری

شما باید راجع به آفر هایی که ارائه می دهید و یا شرایطی که در هر فصل متفاوت می باشد و هر مزایایی که برای مخاطبان در نظر دارید و می خواهید ارائه دهید را در سایت خود ارائه کنید و باید یک تولید محتوا راجع به آن تهیه و در سایت قرار دهید. به دلیل این که هر فردی قبل از این که به یک شرکت گردشگری مراجعه کند اول در سایت به دنبال آن می گردد و همچنین به دنبال یک شرکت گردشگری با مزایایی بیش تر و معقول تر است. پس آفر های خود را برای زمانی نگذارید که فرد به شرکت شما مراجعه می کند. البته یک مورد دیگر این است که با توسعه تکنولوژی و دنیای مجازی بسیاری از افراد به دلیل مشغله و یا هر علت دیگری از طریق سایت اقدام به رزرو و خرید بلیط می نمایند. پس قطعاً تولید محتوا ی گردشگری باید بسیار کامل و جامع باشد، تا فر با خیالی راحت به خرید اقدام کند. درواقع باید موقعیتی را فراهم کنید که به شما اعتماد کند.

جزئیات را بیان کنید.

 بهتر است خود را جای گردشگر بگذارید. یک فرد زمانی که تصمیم به سفر می گیرد و یک تور را رزرو می کند، دیگر به دنبال چیست؟ می توانید راجع به مکان های دیدنی و رستوران ها، کافه ها و راجع به فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن ها نیز صحبت کنید. زمانی که یک فرد به سایت گردشگری شما و یا به شرکت شما مراجعه می کند کیفیت اجرای همه ی مراحل برای او خیلی مهم است. پس باید به گونه ای تولید محتوا انجام دهید که بیان گر کیفیت کار شما باشد. در درجه اول جلب اعتماد باید صورت گیرد تا فرد ترغیب به رزرو تور از سایت شما شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.