ویژگی جدیدی به استوری های اینستاگرام اضافه شده است که به کاربران این امکان را می دهند تا هم زمان چندین رسانه مختلف اعم از عکس و ویدئو در تبلیغات استوری های خود داشته باشند. از ویژگی کاروسل می توان در پست ها، استوری ها، تبلیغات بهره برد.
تبلیغات استوری ها چندین رسانه را در فرمت چرخ فلک به نمایش می گذارند دقیقا مانند تمام استوری که توسط هریک از مخاطبان اینستاگرام قابل مشاهده است. کاربران به آسانی می توانند بر روی این تبلیغات ضربه بزنند، این صفحات را جلو و عقب بکشند یا بر روی محتوای آن ها مکث داشته باشند و این امر باعث تعامل بیشتر می گردد.
قبلاً تبلیغات استوری اینستاگرام تنها به یک تصویر یا ویدئو محدود می شد. در حال حاضر می توان از سه نوع رسانه مشابه یا ترکیبی از آن ها استفاده کرد. استفاده از استوری کاروسل بسیار جذاب، خلاق هستند.
این قابلیت باعث شده است تا تبلیغات در اینستاگرام گسترش یابد ممکن است یک ویدئوی تبلیغاتی در سه قسمت نمایش داده شود یا در فرمت اسلاید ویژگی های مختلف محصولات را نمایش دهد و فرصت های زیادی برای تبلیغات وجود دارد. (پیشنهاد میکنم مقاله هزینه تبلیغات در اینستاگرام را بخوانید)
استوری های کاروسل تبلیغاتی اینستاگرام در ابتدا در اختیار گروه محدودی از تبلیغ کنندگان مانند شرکت های کوکاکولا، رنو و پارامونت بود. اینستاگرام می گوید برای درک نحوه تعامل کاربران و برندها با شیوه جدید تبلیغاتی اینستاگرام نیاز به زمان دارد. زمانی که تبلیغات به صورت چرخ و فلک در استوری ها گسترش یابد آنگاه از شیوه اطلاع رسانی دیگری استفاده خواهد شد.