مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی لوگو گندم، طراحی لوگوی زندگی

مفید بود؟

طراحی لوگو گندم یکی از انواع مهم طراحی است که امروزه در بسیاری از موقعیت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. اولین چیزی که از طراحی لوگو گندم به ذهن شما می‌رسد چیست؟ شما چه تصوری از یک لوگوی گندم دارید؟ فرض کنید کسب و کاری را با این لوگو در خیابان دیده‌اید؟ اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد چیست؟
این پرسش‌ها می‌تواند فاکتورهای مهمی را برای طراحی این لوگو به ما بدهد. پس بیایید در ادامه به این سوالات پاسخ دهیم و بر اساس آن‌ها رو به جلو حرکت کنیم.

طراحی لوگو گندم به چه معنی است؟

اصلی‌ترین کاری که شما به عنوان صاحب کسب و کار یا یک طراح باید در طراحی لوگوی خود انجام دهید این است که خودتان را بتوانید به جای مخاطب قرار دهید و طرز تفکر او را در خود تداعی کنید. این  کار شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما واقعیت چیز دیگری است.

در واقع انسان‌ها با یک دیگر زمین تا آسمان فرق می‌کنند. این تفاوت میان انسان‌ها باعث شده است که عملا نتوان برای تمام جامعه یا بخشی از آن یک نسخه پیچید. از این رو عملا شما به جای خودتان فکر می کنید و نمی‌توانید به صورت واقعی و کامل از نظر مخاطب داستان را ببینید. برای این کار شما باید اشراف خوبی روی کسب و کار خودتان داشته باشید و بر اساس آن بتوانید مشتریان خودتان را به درستی بشناسید.

 لوگو برای چه کسب و کاری است؟

این شناسایی مشتریان می‌تواند به شما این قدرت را بدهد که از دید آن‌ها به موقعیت‌های مختلف کسب و کاری خودتان نگاه کنید. این موضوع در مورد سوال های پرسیده شده در ابتدا در مورد طراحی لوگو گندم نیز صدق می کند.شما هر کسب و کاری که دارید لحظه‌ای ذهن خودتان را از آن جدا کنید. لوگویی تصور کنید که در وسط آن یا در کناره‌ها و یا هر نوعی که دوست دارید از طراحی لوگو گندم استفاده شده است. فکر می کنید این لوگو برای چه کسب و کاری هست؟

بانک کشاورزی

اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند مسلما مربوط به کسب و کارهای کشاورزی خواهد بود. به جز این کسب و کارها هر چیزی که به کشاورزان و کشاورزی مرتبط باشد نیز می‌تواند از این لوگو استفاده کرده باشد. درست مانند بانک کشاورزی.اما این تمام داستان نیست. خوشه و دانه‌های گندم نشانه‌ای از باروری و زندگی است. این موضوع می‌تواند تاثیر مستقیم در طراحی لوگو گندم داشته باشد.

طراحی لوگو گندم از جنبه دیگر

اما اگر بخواهیم بر اساس مفهوم و معنی معنوی گندم دست به طراحی لوگو بزنیم می‌توانیم گزینه‌های کسب و کاری بیشتری را روی میز قرار دهیم. هر کسب و کاری که به نوعی با زندگی و جان بخشی ارتباط داشته باشد یا تصور کند که ارتباط دارد می‌تواند از طراحی لوگو گندم استفاده کند.
اما در هیچ حالتی ( تقریبا در هیچ حالتی ) توصیه نمی‌شود که از طراحی لوگو گندم استفاده کنید. علت این موضوع این است که خود به خود گندم یک المان بسیار سنگین محسوب می‌شود و دارای جزئیات بسیار است. این المان عملا نمی‌تواند سبک طراحی شود و این قابلیت را ندارد که بر اساس طراحی مینیمال خودش را نشان دهد.

عدم استفاده از طراحی لوگوی گندم

همین موضوع برای عدم استفاده از طراحی لوگوی گندم کافی است. شاید می‌پرسید چرا؟ علت اصلی این موضوع در پایه و اساسی است که در مورد طراحی لوگو وجود دارد.
بر اساس این اصل شما نمی‌توانید لوگویی داشته باشید که شلوغ و پر زرق و برق باشد و منتظر باشید که کاربران و مخاطبان جذب آن شوند. در واقع ذهن مخاطبان شما تنبل است و این یک واقعیت از زندگی انسان‌هاست. این ذهن در برابر اطلاعات تصویری بسیار کند عمل می کند و بسیاری از این اطلاعات را بدون بررسی دور می‌ریزد.

فایده طراحی لوگو گندم

وقتی شما از اطلاعاتی استفاده می کنید که عملا بسیار وسیع و گسترده است به نوعی دست به خودکشی در زمینه طراحی لوگو می‌زنید. این داستانی است که باعث می‌شود طراحی لوگو گندم عملا بی فایده باشد و بجز چند کسب و کار محدود و معدود دیگر فایده‌ای برای کسی نداشته باشد. این که در خیابان یا هر جای دیگر کمتر لوگویی را می‌توانید پیدا کنید که از طراحی گندم استفاده کرده باشد نیز می‌تواند به این موضوع مربوط باشد.

طراحی لوگو گندم از نظر شخصی!

اما همیشه که بحث اقتصاد و صنعت و تولید در طراحی لوگو گندم یا هر نوع لوگوی دیگری وجود ندارد! گاهی هم انسان‌ها دوست دارند لوگوی شخصی خودشان را بر اساس نام خود یا هر فاکتور دیگری که فکر می‌کنند داشته باشند.
گندم نام دخترانه و بسیار زیبا و پر معنی است که امروز در جامعه رواج دارد و بسیاری بر این نام خوانده می‌شوند. از طرف دیگر گسترش شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که بسیاری دوست داشته باشند که برند شخصی خودشان را در اختیار بگیرند و بر اساس آن در این شبکه ها فعالیت کنند.
این موضوع ما را بران می‌دارد که دست به طراحی لوگو گندم بزنیم و سعی کنیم که این لوگو را به صورت شخصی طراحی کنیم.

 سبک بودن طراحی

مسئله‌ای که در طراحی‌های شخصی وجود دارد این است که عملا شما قرار نیست بر اساس اصول اقتصادی پیش بروید. گرچه اگر هم این کار را بکنید می‌توانید لوگوی خودتان را بیشتر در معرض توجه قرار دهید. با این حال در طراحی‌های شخصی مانند لوگو اسم گندم نیاز به رعایت اصولی مانند سبک بودن طراحی و دور ماندن از المان‌های مختلف نیست.

به طور کلی در طراحی اسم گندم می‌توان از دو حالت تایپ یا طراحی گرافیکی استفاده کرد. از آنجایی که این طراحی برای شخص است، به نظر می‌رسد که استفاده از لوگوی تایپ می‌تواند موثر واقع شود. بسیاری نیز دوست دارند بر اساس یک شکل خاص طراحی لوگوی خودشان را داشته باشند. در این زمینه انتخاب کاملا سلیقه ای است و هیچ قانون و اساس خاصی وجود ندارد.

در طراحی به چه نکاتی دقت کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شد در طراحی لوگوی شخصی هیچ اساس خاصی وجود ندارد و لازم نیست شما چیزی را رعایت کنید. اما اگر می‌خواهید این طراحی را زیباتر و اثربخش‌تر کنید بهتر است از برخی اصول اساسی استفاده کنید. این اصول عبارتند از:

  • شما باید سعی کنید طراحی خودتان را بر اساس احساس درونیتان انجام دهید. شما قرار نیست با طراحی لوگو گندم جنسی را بفروشید یا خدمتی را ارائه دهید و یا نیاز داشته باشید که دیگران این طراحی را به خاطر بسپارند. شما این طراحی را برای خودتان و دل خودتان انجام می‌دهید. بنابراین سعی کنید خودتان را بهتر و دقیق‌تر بشناسید. این کار به شما کمک می کند که طراحی لوگو گندم خوبی انجام دهید و از آن لذت ببرید. یادتان باشد که دیگران در این موقعیت اهمیت ندارد و این فقط خود شما هستید که مورد توجه قرار دارد.
  •   سعی کنید در این طراحی خلاقیت داشته باشید. در این مورد در ادامه صحبت خواهیم کرد.
  •   لوگوی خودتان را تک رنگ یا دو رنگ انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های متعدد از وجه لوگوی شما کم می کند. شما می‌توانید از رنگ طلایی یا سفید یا … به عنوان رنگ اصلی طراحی لوگو گندم استفاده کنید. این گونه شما یک طراحی لوگوی زیبا خواهید داشت.

چگونه خلاق باشیم؟

مطلبی که اکنون به آن اشاره می‌کنیم به جز طراحی لوگو گندم و دیگر لوگوها (Other logos) می‌تواند در بخش‌های مختلف زندگی به کار شما بیاید. خلاقیت یک اتفاق منطقی نیست که بخواهید بر اساس منطق یا تمرین یا … به آن برسید. خلاقیت یک جرقه ذهنی است که در همه انسان‌ها وجود دارد. شما باید سعی کنید که این جرقه را روشن کنید. اما چگونه؟

استفاده از ابزار ها در طراحی لوگو

ذهن انسان در محدودیت‌ها می‌تواند توان واقعی خودش را نشان دهد. این واقعیتی است که از نظر فیزیولوژی نیز ثابت شده است. بنابراین شما باید سعی کنید تا می‌توانید در مواردی که نیاز به خلاقیت دارید ذهن خودتان را محدود کنید. یکی از این روش‌های محدود سازی، عدم استفاده از تمامی ابزارها و قدرت‌ها است.

شما اگر در طراحی بسیاری از ابزارها را از خودتان بگیرید خواهید دید که ذهن شما قادر است با ساده‌ترین ابزارها هم به زیبایی کار کند و خلاقیت از خودش نشان دهد. این گونه شما می‌توانید در طراحی لوگو گندم و سایر مراحل زندگی خلاقیت داشته باشید.

 طراحی عام پسند 

به طور کلی می‌توان این‌گونه گفت که طراحی لوگو گندم یک طراحی عام پسند محسوب نمی‌شود و کمتر کسب و کاری را می‌توانیم پیدا کنیم که از این طراحی استفاده کرده باشد. از این رو از نظر اقتصادی این طرح حرف زیادی برای گفتن ندارد. به خصوص پیچیدگی تصویری و المانی این طراحی باعث می‌شود که عملا نسبت به این طرح چندان خوش بین نباشیم و کارایی آن را موثر ندارم.

لوگوی شخصی

اما از نظر شخصی و فردی طراحی لوگو گندم می‌تواند یک طراحی منطقی و زیبا باشد. این موضوع بستگی به خود فرد دارد. هر کسی می‌تواند بر اساس شناختی که از خودش دارد لوگوی شخصی خودش را طراحی کند. این لوگو می‌تواند بر اساس خواسته‌ها و نیازهای خود فرد باشد و لزومی برای رعایت کردن اصل خاصی نیست.
تنها اصلی که شما باید چه در طراحی لوگو گندم و چه سایر مباحث زندگی آن را رعایت کنید چیزی جز اعتماد به خودتان نیست.

خودتان را به درستی بشناسید!

خودتان را به درستی بشناسید. این شناخت از خودتان می‌تواند اعتماد به نفس خوبی به شما بدهد و همین موضوع برای رسیدن به موقعیت‌ها مهم و معتبر در زندگی که همه آن‌ها را با عنوان موفقیت می‌شناسند یک اصل اساسی و لازم است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.