مقالات آموزشی

شرح کامل نحوه راه اندازی استارت آپ در تهران

تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
لینک کوتاه :S7p-1818

آیا دوست دارید شغلی راه اندازی کنید ، اما نمیدانید از کجا شروع کنید ؟ اطلاعات کافی برای راه اندازی استارت آپ خود را ندارید ؟ هر ساله صدها هزار نفر مانند شما رویاهای خود را به عنوان یک مالک کسب و کار به واقعیت تبدیل می کنند.در این عصر مدرن دیجیتال ، بسیاری از جوانان در حال برنامه ریزی برای شروع کار خود هستند. علی رغم فقدان تجربه کافی ، این جوانان دارای ایده های خلاقانه و عزم کافی برای تبدیل شدن به رئیس خود هستند. اما این کمبود تجربه می تواند رویای کارآفرینی آنها را به طور جدی تهدید کند و در صورت عدم برخورد صحیح ، می تواند آن را کاملا از بین ببرد.هر مشاغل تازه ای به زمان و سرمایه گذاری مالی نیاز دارد. سخت کوشی و تلاش مستمر با عزم راسخ برای انجام آن لازم است. اما جدا از این موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از شروع یک استارتاپ به آنها توجه کنید ما در این مقاله از دپارتمان دیجیتال مارکتینگ پدیده به صفر تا صد راه اندازی استارت آپ در اصفهان و هر آنچه که باید قبل از شروع بدانید پرداخته ایم ، و مطمعن هستیم در انتها شما پس از مطالعه چند قدم به راه اندازی استارتاپ خود نزدیک تر میشوید .

بیایید ابتدا با تعریفی از استارت آپ شروع کنیم و ببینم به چه معناست

مفهوم استارتاپ چیست ؟

اصطلاح “استارتاپ” در ابتدا در اوایل انقلاب فناوری در دهه 1970 ایجاد شد و اشاره به نژاد جدیدی از شرکت های کوچک با پتانسیل رشد حیرت انگیز داشت. با این وجود ، استارتاپ در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 با رونق تجاری با نام تجاری مانند مایکروسافت یا اپل با سرعت بیشتری نسبت به گذشته به اصطلاح مشهوری تبدیل شد.

تعریف “استارت آپ” که بیشتر مورد قبول مدارس بازرگانی است ، توسط استیو بلانک ، یک کارآفرین زنجیره ای و استاد دانشکده های بازرگانی مانند استنفورد ، برکلی و کالج امپریال تعریف شده است. تعریف به شرح زیر است: استارتاپ “سازمانی موقت است که برای جستجوی یک مدل تجاری قابل تکرار و مقیاس پذیری طراحی شده است.” در حالی که یک شرکت “سازمانی دائمی است که برای اجرای یک مدل تجاری قابل تکرار و مقیاس پذیری طراحی شده است.” بنابراین تفاوت در این است که شرکت های نوپا به دنبال یک مدل تجاری جذاب هستند ، در حالی که شرکت ها قبلاً چنین مدل کسب و کاری را دارند و بر اجرای موفقیت آمیز آن تمرکز دارند.

برخی نمونه های موفق استارت آپ در ایران

۱دیجی‌کالا

 ۲کافه بازار

۳اسنپ

۴آپارات

5علی بابا

6دیوار

چگونه یک استارت آپ راه اندازی کنیم ؟

**یک طرح کسب و کار بنویسید.

** انواع مدل‌های سرمایه‌گذاری

**نام کسب و کار خود را ثبت کنید.

**برای تجارت خود یک استراتژی جذب مشتری ایجاد کنید.

**بودجه مالی را تأمین کنید.

طرح کسب و کار چیست؟

طرح تجاری سندی زنده است که جزئیات تجارت شما را ترسیم می کند. این شامل مواردی است که تجارت شما را به فروش می رساند ، ساختار آن چگونه است ، شکل ظاهری بازار ، نحوه فروش محصول یا خدمات خود ، اعتبار مورد نیاز شما ، پیش بینی های مالی شما و مجوزها ، اجاره ها و مستندات دیگر مورد نیاز است .

در اصل خود ، یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا به خود و دیگران ثابت کنید که آیا ایده تجاری شما ارزش پیگیری دارد یا خیر.

چگونه یک طرح کسب و کار  بنویسیم ؟

1.خلاصه ای اجرایی بنویسید.

به طور خلاصه توضیح دهید که شرکت چیست ، در کجا مستقر خواهید شد ، چه چیزهایی می فروشید و به چه کسانی می فروشید.به طور خلاصه ساختار کسب و کار را توضیح دهید ، چه کسی مالک آن است و چه تجربه / مهارت های قبلی را روی میز می آورند و افرادی که استخدام می شوند چه کسانی هستند.

2.شرکت و مدل تجاری خود را توصیف کنید.

در مرحله بعدی ، توضیحات شرکت خود را خواهید داشت. در اینجا جایی است که شما می توانید خلاصه ای از آنچه شرکت شما انجام می دهد ، بیانیه ماموریت ، ساختار کسب و کار و جزئیات صاحب مشاغل ، جزئیات مکان ، نیازهای بازار که تجارت شما در تلاش است برآورده کند و نحوه واقعاً محصولات یا خدمات شما با آنها ارائه دهد نیاز دارد.

3.شرایط بازار خود را تحلیل کنید.

یکی از اولین سوالاتی که هنگام آزمایش ایده تجاری خود از خود می پرسید این است که آیا ایده در بازار جایی دارد؟ در نهایت بازار تعیین می کند که تجارت شما چقدر موفق خواهد بود. بازار هدف شما چیست و چرا آنها علاقه مند به خرید از شما هستند؟

اینجا را مشخص کنید به عنوان مثال ، اگر خدماتی مانند زیبایی را ارائه میدهید ، نمی توانید همه کسانی را که به زیبایی خود رسیدگی میکنید در بازار هدف خود بگنجانید. ابتدا باید گروه کوچکتری از مشتری را هدف قرار دهید ، مانند نوجوانان خانواده های متوسط ​​درآمد.

4.درباره محصول و / یا خدمات خود توضیح دهید.

در اینجا جایی است که می توانید جزئیات مربوط به آنچه را می فروشید و سود آن برای مشتریان شما چیست را توضیح دهید . اگر نمی توانید نحوه کمک به مشتریان خود را بیان کنید ، ممکن است ایده تجاری شما ایده خوبی نباشد.

با توصیف مشکلی که حل می کنید شروع کنید. سپس ، به چگونگی برنامه ریزی برای حل آن و محل قرارگیری محصول یا خدمات خود بپردازید. سرانجام ، در مورد فضای رقابتی صحبت کنید: چه شرکت های دیگری در حال ارائه راه حل برای این مشکل خاص هستند ، و چه چیزی راه حل شما را از آنها جدا می کند؟

5.طرح کلیه نقش ها و عملکردهای مدیریتی.

از این بخش برای تشریح ساختار و ساختار مدیریتی منحصر به فرد کسب و کار خود استفاده کنید .چه کسی مسئول چه چیزی خواهد بود؟ چگونه وظایف و مسئولیت ها به هر شخص یا هر تیم محول می شود؟

شامل بیوگرافی مختصر هر یک از اعضای تیم و برجسته کردن هر گونه تجربه و تحصیلات مربوطه برای کمک به این مسئله است که چرا آنها فرد مناسبی برای کار هستند.

6.یک استراتژی بازاریابی و فروش طراحی کنید.

قبل از اینکه روی برنامه بازاریابی و فروش خود کار کنید ، باید تجزیه و تحلیل بازار خود را کاملاً آماده کنید و خریدارهای هدف خود را انتخاب کنید ، یعنی مشتریان ایده آل خود رادر بخش بازاریابی ، شما می خواهید پاسخ سالاتی از قبیل: چگونه قصد دارید به بازار نفوذ کنید را پوشش دهید؟ چگونه تجارت خود را رشد می دهید؟ برای پخش روی کدام کانال تمرکز خواهید کرد؟ چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار خواهید کرد؟در قسمت فروش ، باید پاسخ سوالاتی از قبیل: استراتژی فروش شما چیست؟ تیم فروش شما چگونه خواهد بود و چگونه می خواهید آن را به مرور رشد دهید؟ چگونه می خواهید مقیاس رشد را تنظیم کنید؟

7.یک برنامه مالی را با هزینه های کسب و کار ، بودجه و پیش بینی درآمد شرح دهید.

در آخر ، مدل مالی خود را با جزئیات ، از جمله هزینه راه اندازی ، پیش بینی های مالی و درخواست سرمایه در صورت درخواست سرمایه گذاران ، شرح دهید.هزینه راه اندازی شما به منابعی که برای شروع کار خود به آن نیاز دارید – و برآورد هزینه هر یک از این منابع اشاره دارد. آیا در حال اجاره یک فضای اداری هستید؟ آیا به کامپیوتر احتیاج دارید؟ تلفن؟ این نیازها و هزینه آنها را لیست کنید و در برآوردهای خود صادق و محافظه کار باشید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید کمبود پول است.

انواع مدل‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری مالکیتی

سرمایه‌گذاری مالکیتی یک نوع سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود که در جریان آن، سرمایه گذار در ازای تخصیص اعتبار به پروژه، مالکیت بخشی از آن را بر عهده می‌گیرد. فرض بگیرید که شما در یک پروژه گاوداری یا کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کنید و در ازای پولی که در اختیار این گروه قرار می‌دهید، صاحب قسمتی از پروژه خواهید شد. همین روش در مورد استارتاپ‌ها نیز قابل اجراست و سرمایه‌گذار می‌تواند درصد یا همه سهم آن را برای خود بردارد.

سرمایه‌گذاری اعتبار دهی

این روش از سرمایه‌گذاری بیشتر شبیه قرض دادن پول به یک پروژه است و در قبال آن تنها سود یا هزینه مربوط به سرمایه‌گذاری خود را دریافت می‌کنید. در این روش، سرمایه‌گذار متعهد می‌شود که اعتبار لازم برای انجام پروژه را در نظر بگیرد و در نهایت پس از تولید محصول و ارائه آن به بازار، پول اولیه خود را به همراه سود آن دریافت می‌کند. معمولاً بانک‌ها و نهادهایی مانند پارک علم و فناوری در این زمینه فعال هستند.

 سرمایه‌گذاری شراکتی

در سرمایه‌گذاری شراکتی، همانند سرمایه‌گذاری مالکیتی، وظیفه تأمین بودجه پروژه بر عهده سرمایه‌گذار است و در ازای آن درصدی از سهم استارت آپ را به خود اختصاص می‌دهد. تفاوت این روش با سرمایه‌گذاری مالکیتی در این است که در روش شراکتی، تنها تا 45 درصد از سهام به سرمایه‌گذار اختصاص می‌یابد و مالک اصلی پروژه، همان کارآفرین و گروه راه‌اندازی استارتاپ هستند.

استراتژی جذب مشتری برای مشاغل جدید

روندی که به موجب آن مشتری یا مشتری جدیدی به کسب وکار خود می آورید جذب مشتری است. هدف ، برای هر شرکتی ، ایجاد استراتژی های پایدار و سیستماتیک جذب مشتری است که با روند صنعت مطابقت داشته باشد.صرف نظر از اندازه مشاغل شما ، این جنبه بسیار مهمی در اداره مشاغل علاوه بر کمک به سودآوری است. همچنین به عنوان شواهدی از جذب برای تجارت شما به دنیای خارج از شرکا ، سرمایه گذاران ، تأثیرگذاران و چشم اندازها عمل می کند.

استراتژی های جذب مشتری

1.مخاطب هدف خود را تعریف کنید

2.از شبکه های مجازی مختلف کمک بگیرید

3.تولید محتوای متنی و ویدئویی برای معرفی بیشتر خود

4- برای مخاطبان خود و مشتریانتان هدایا و جوایز در نظر بگیرید

5.به طور منظم محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

6.تمرکز بر سئو

7.برنامه ارجاع را اجرا کنید

8.ایجاد صفحات بهینه سازی شده برای فرود

9.بهبود تعامل وب سایت و ایمیل

سخن پایانی

ما مطمعن هستیم که شما ایده های بزرگی در سردارید پس در پیاده سازی ایده های خود شک نکنید . مشاوران ما  از تیم پدیده با دغدغه های شما عزیزان کاملا آشناهستند  زیرا هر روز از نزدیک با افرادی که ایده هایی برای شروع استارت آپ خود در نظر دارند و حتی مشاغل کوچکی که قصد رشد دارند همکاری می کنیم.

تیم پدیده  با بهره گیری از چندین دهه تجربه و پیاده سازی ایده های فراوان ، با برگزاری جلسات مشاوره ای کلیات ایده شما را در نظر گرفته و متناسب با  آن و شرایط بازار به گسترش و جزئی سازی استارت آپ شما میپردازد و در انتها در صورت تمایل قادر به پیاده سازی استارت آپ شما از صفرتا صد اعم از طراحی وب سایت اختصاصی ،طراحی اپلیکیشن ، طراحی بازی اندروید و … می باشد ، و همچنین تیم دیجیتال مارکتینگ پدیده مشاور و همراه شما در تجاری سازی ایده هایتان می باشد .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.