مقالات آموزشی

گیمیفیکیشن یا بازی آفرینی در صنعت بازی سازی، در خدمت بازاریابی محتوا -قسمت دوم

مفید بود؟

ایجاد محتوایی مناسب در بازاریابی محتوا با استفاده از مقوله های متنوع و به روز، اثری ماندگار در ذهن مخاطب خواهد گذاشت و تجربه ی جدیدی برای مشتریان رقم می زند.

با توجه به تغییرات زندگی اجتماعی و اقتصادی، به تدریج سهم کار و فعالیت های مرتبط با آن در زندگی روزمره زیاد شد و فرصت کمتری برای تفریح و انجام بازی باقی ماند.
در گیمیفیکیشن سعی می شود ضمن توجه به نیاز مخاطب و مشتریان، از این نیاز به نفع بازاریابی محتوای خود برای جذب بیشتر مخاطب استفاده شود. با استفاده از این تکنولوژی، ذهن مشتریان را درگیر برند و محتوایی که قصد انتقالش را دارید، می کنید.
یکی از ویژگی های بازی های رایانه ای که امروزه توجه زیادی به آن می شود، فضای رقابتی است و اینکه امکان ارتباط و رقابتی سالم بین افراد مختلف را فراهم می کند. افرادی که ممکن است حتی همدیگر را ندیده باشند. ایجاد محیطی رقابتی برای مشتریان، به منظور رونق بخشیدن به بازاریابی شما، می تواند بسیار سودمند باشد.

بازی گرایی در کسب و کار

تعاریف متعددی برای واژه ی گیمیفیکیشن ارائه شده است. اما آنچه که مسلم است، می توان گیمیفیکیشن را مسیر جدید بازی سازی در خدمت بهداشت، آموزش، سلامت، کسب و کار و بازاریابی دانست که می تواند با ایجاد روش هایی متفاوت و خلاقانه، موجب افزایش سطح آگاهی، انتقال مفاهیم، محتواها و … گردد. چنانچه به خوبی فلسفه ی گیمیفیکیشن و کاربردهای آن بیان شود، این تکنولوژی چیزی جز بازی سازی یا آفرینش بازی نخواهد بود.
امروزه، بازی سازان متخصصانی در زمینه های داستان و سناریو نویسی، تصویرگرایی و گرافیک، مدلسازی دوبعدی و سه بعدی و … هستند که همگان در نهایت موجب خلق یک محتوای بصری خواهند شد.

بازی رایانه ای را نمی توان جزو اقلام ضروری زندگی افراد تلقی کرد که مجبور به استفاده از آن باشند. گیمیفیکیشن زمانی موفق خواهد بود که از ابتدای کار در هسته ی بازی و ذهن مخاطب گنجانده شود. در حقیقت بازی زمانی می تواند مخاطب را به سمت خود جذب کند که از ابتدا تمام جنبه های فعالیت و نیاز وی برای ساخت یک محتوای مناسب لحاظ شده باشد. به همین دلیل بازاریابان و طراحان استراتژی‌های کسب و کار باید توجه داشته باشند که فعالیت هایشان در زمینه ی کسب و کار، علاوه بر تامین ملزومات زندگی افراد، در باطن نیز می تواند در هویت یک بازی باشد.
شاید بتوان اینگونه بیان کرد: حضور خلاقانه و موفق در بازاریابی امروز، نیازمند تسلط بر مهارت های جدید، مانند بازی سازی است. یک بازی زمانی که موجب خلق ارزش شود، می تواند تبدیل به یک کسب و کار مناسب گردد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.