مقالات آموزشی

گیمیفیکیشن یا بازی آفرینی در صنعت بازی سازی، در خدمت بازاریابی محتوا-قسمت اول

مفید بود؟

محتوایی که ایجاد می کنیم، مهمترین مساله در بازاریابی محتوا به شمار می آید. حضور خلاقیت در تولید محتوا و استفاده از ابزارهای جدید به این منظور می تواند بقای این استراتژی را تأمین کند. بازی های رایانه ای به عنوان هنر-صنعت نوپای عصر حاضر، یکی از گزینه های خوب برای تولید محتوا به شمار می روند.

گیمیفیکیشن یا بازی آفرینی در صنعت بازی سازی

بازی آفرینی هنری است که با استفاده از آن مکانیزم هایی در محیط بازی تعبیه می شود که پیش از این و به صورت پیش فرض برای بازی متصور نمی شدیم. گیمیفیکیشن از زیرمجموعه های دانش طراحی برای تغییر رفتار است که در سالهای اخیر مورد توجه محیط های کسب و کار و استراتژی های جدید بازاریابی قرار گرفته است.

امروزه گیمیفیکیشن، زاده ی جدید بازی های رایانه ای، در حوزه های مختلفی که هر روز در حال گسترش است، استفاده می شود. حوزه هایی همچون آموزش، سلامت، بهداشت، مسائل اجتماعی، فرهنگ عمومی و بازاریابی.
مطالعه ی مفاهیم ساخت بازی های رایانه ای که با عنوان بازی سازی شناخته می شود، می تواند برای شما مفید باشد. مطالعه ی این اصول موجب می شود که مشتریان و مخاطبان شما بیشتر از گذشته نسبت به کار و محتوایی که تولید می کنید، کنجکاو شوند. در این مورد شما سهم بیشتری از ذهن مخاطب را در اختیار خود خواهید گرفت.
زمانی که قصد استفاده از بازی های رایانه ای و گیمیفیکیشن در استراتژی خود دارید، می توانید از اجزا و تفکرات بازی گونه ای استفاده کنید که تا اندازه ای ماهیت بازی ندارند. با استفاده از گیمیفیکیشن، محرک هایی با موضوعات مختلف را ترکیب می‌کنیم تا بیش از پیش در ذهن مخاطب ماندگار شویم. بسیار دیده اید که در بازاریابی محتوا، مخاطب به دنبال کسب تجربه هایی است که تاکنون موفق به مشاهده ی آنها نشده است. استفاده از ابزارهای نوینی چون بازی سازی و اجزای آن مانند گیمیفیکیشن، این تجربه ها را به خوبی به مخاطب منتقل می کند و تا مدتها در ذهنشان ماندگار می شود. چرا که در این مقوله، ایجاد هیجان و نشاط می تواند تجربه ای به یاد ماندنی در مخاطب خلق کند تا پس از آن علاوه بر جذب وی، خود مشتری نیز به عنوان یک بازاریاب کاذب برای شما فعالیت کند.
خلق روش هایی که بتوان با استفاده از آنها موجب تحول بازاریابی محتوا شد، همواره مورد نیاز این استراتژی است و پیشرفت یک بازاریاب درگرو ایجاد این فرصت ها و استفاده ی صحیح از آنها است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.