مقالات آموزشی

آشنایی با ۸ نکته برای کاهش هزینه های بازاریابی محتوا

مفید بود؟

شما باید برای محتوا سرمایه گذاری کنید در این مطلب راهکارهایی را برای کاهش هزینه ها و عملکرد بهتر ارائه می دهیم. محتوا یکی از ابزارهای مفید برای بازاریابی دیجیتال است. اجرای تکنیک هایی مانند سئو، کلیک به ازای پرداخت، ایمیل و… بدون استفاده از محتوای با کیفیت کاری بسیار دشوار است.

 

1- محتوایی در راستای اهداف سازمان ایجاد کنید

اگر از تکنیک هایی مانند سئو برای محتواهای متغیر با اهداف سازمان استفاده کنید می تواند برای شما مشکل ساز باشد. بنابراین مطمئن شوید همه ی تکنیک های بازاریابی دیجیتال در راستای اهداف کلی بازاریابی سازمان مورد استفاده قرار می گیرند.

2- استراتژی ایجاد کنید

در زمان تولید محتوا همواره از خود سوال کنید قصد دارید چه محتوایی تولید کنید، برای چه کسانی می نویسید و از همه ی تکنیک های بازاریابی بهره ببرید. هدف خود را برای نوشتن محتوا مشخص کنید و تعیین کنید برای ایجاد یک استراتژی منسجم به چه چیزهایی نیاز دارید.

3- از عملکرد گذشته خود درس بگیرید

اگر در گذشته از تجزیه و تحلیل ها و تکنیک های فروش استفاده نکرده اید اکنون از آن ها استفاده کنید. ما باید کارهای خوب انجام شده گذشته را ترویج دهیم  و از کارهایی که موثر نبوده اند درس بگیریم و تکرار نکنیم.

4- از رقبای خود یاد بگیرید

شاید تصور کنید همیشه بهتر از رقبا عمل کرده اید یا کاری که شما انجام داده اید رقبای شما تا به حال انجام نداده اند ولی باید بدانید همیشه مطالبی برای یادگیری وجود دارد. مرور و مستندسازی موضوعات رقبا می تواند کمک کننده باشد، تکرار اشتباهات رقبا به ما کمکی نمی کند ولی استفاده از نقاط قوت آن ها می تواند مفید باشد.

5- به خواسته های مخاطبان خود توجه کنید

 

گاهی لازم است با مخاطبان خود صحبت کنید و خواسته های آن ها را بشنوید، به سوالات آن ها جواب بدهید، محتوایی که برای آن ها مفید بوده است را بدانید و…

سوالات زیادی وجود دارد که شما می توانید از مخاطبان خود بپرسید و برای به دست آوردن این اطلاعات از مکالمات، نظرسنجی ها و… استفاده کنید و بررسی کنید آیا با اهداف، موضوعات و برنامه های شما هماهنگ هستند یا خیر.

پیشنهاد می کنیم مقاله

معرفی 10 دلیل برای نترسیدن از آزمایش و شکست در تولید محتوا را مطالعه نمایید.

6- از نظر افراد متخصص استفاده کنید

تولید محتوا می تواند سرمایه گذاری خوبی در زمینه هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری یک سازمان باشد. اگر برای نویسندگان خارجی، عکاسان و متخصصان هزینه می کنید سرمایه گذاری زیادی نیاز است. اگر بتوانید از متخصصان داخلی کمک بگیرید بسیار مفید خواهد بود.

7- از یک محتوا به روش های مختلفی استفاده کنید

برای سرمایه گذاری بر روی محتوا باید حداکثر استفاده از آن را داشته باشید. محتوا را می توانید در کانال های بازاریابی مختلف و با روش های مختلف ارائه دهید تا حداکثر استفاده از آن را داشته باشید. علاوه براین با استفاده مجدد از همان محتوا می توانید راه های مختلفی برای نمایش آن پیدا کرد.

8- عملکرد محتوا را بسنجید و چابک باشید

 

در حالی که برای 12 ماه سال برنامه ریزی داشته باشیم ولی نمی توان قطعی گفت همه چیز طبق برنامه پیش می رود و موفق می شوید بنابراین لازم است دائما عملکرد محتوای خود را در کانال های بازاریابی دیجیتال بسنجیم و از استراتژی های جدید و مفید استفاده کنیم.

درست است شما نیاز به استراتژی ها و برنامه ریزی های بلند مدتی دارید ولی باید مکانیسم هایی برای سنجش محتوا داشته باشید.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه تولید محتوا عملکردی ضروری برای همه ی کانال های بازاریابی است لازم است تا بر روی آن سرمایه گذاری کنیم. با تلاش در رویکرد بازاریابی محتوا و یافتن راه هایی برای کاهش هزینه ها و عملکرد بهتر می توانید موفق شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.