مقالات آموزشی

آشنایی با نرم افزار پیگیری مشتری و معزفی بهترین راه تعامل سازنده با مشتریان

مفید بود؟

نرم افزار پیگیری مشتری؛نیاز مهم کسب و کارهای امروزی است. در دنیای سراسر رقابت امروز توجه به نیاز و سلیقه ی متنوع مشتریان مهمترین رمز موفقیت است . صاحبان کسب و کارهای موفق به خوبی می دانند در میان انبوه تنوع محصول و خدماتی که امروزه در بازار وجود دارد مهمترین کارتوجه به خواست مشتری است. باید مشتری را کانون توجه خود قرار داده و پیگیر نیازها و نظرات وی باشند.

 از این طریق می توانند با سفارشی سازی کسب و کار خود به بالاترین میزان رضایت مشتری و طبعا افزایش سطح درآمد دست یابند. نرم افزار پیگیری مشتری  ابزاری کم و بیش نوظهور است. پیاده سازی اصولی آن می تواند اطلاعات جامع و کاملی در مورد نظرات، سلایق و درخواست های متنوع مشتریان در اختیارتان قرار دهد. تعاملات شما با مشتریان را به بهترین شکل ممکن مدیریت نماید. بنابراین آشنایی با فواید این نرم افزار و بهترین روش برای به کار بستن آن چندان خالی از لطف نخواهد بود.

نرم افزار پیگیری مشتری چیست و دقیقا چه کاربردی دارد ؟

به بیان ساده نرم افزار پیگیری مشتری(Customer relationship management) به شما کمک می کند تمام ارتباطات و تعاملات خود را با مشتریان ثبت نمایید. و با کمک نرم افزار  این روابط  را  دقیق و موثر پیگیری نمایید . نکته ی مهم این است که ثبت و پیگیری در هر سه بخش اصلی کسب و کار یعنی بازاریابی ، فروش و خدمات امکانپذیر است.

بنابراین در کنار تمام نرم‌افزارهای حیاتی کسب و کار مانند سیستم مالی، انبار و …  بهترین نرم افزار پیگیری مشتری را نیز پیاده سازی نمایید. نکته ی مهمتر اینکه امکان هماهنگ سازی این نرم افزار و تبادل اطلاعات بین آن و سایر سیستم های حیاتی کسب و کار به سهولت وجود دارد.

بهترین راه تعامل سازنده با مشتریان چیست؟

نرم افزار پیگیری مشتری  ابزاری برای رصد رضایت مشتری است.مسلما تمام صاحبان مشاغل در پی کسب بالاترین میزان رضایت مشتریان  و به دنبال  راهکاری برای تبدیل مشتریان موقت به مشتری دائمی هستند. بنابراین  در اختیار داشتن بهترین  نرم افزار پیگیری مشتری شاه کلید رسیدن به موفقیت است.چرا که به بهترین شکل تعاملات را ثبت و خواسته های مشتریان را در بخش های مختلف بازاریابی، فروش و خدمات رصد و پیگیری مینماید.اما برای دستیابی به  این منظور چه نکاتی را باید مد نظر داشت؟

– اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است  که نگاهی دقیق و دورنمای درستی از کسب و کار خود داشته باشید. بهترین شیوه ی تعامل را برگزینید و استراتژی درستی در مورد شیوه ی ارتباط و اطلاعات مورد نیاز خود داشته باشید. ضمنا به  مواردی که بایستی به دقت ثبت و پیگیری شود توجه کنید. طرز فکر صحیح و استراتژی اصولی شماست که می تواند با ابزارهای مانند  نرم افزار پیگیری مشتری پیاده سازی شود. و بااجرای دقیق  نهایتا باعث موفقیت شما شود.

– آموزش کارکنان و رعایت اصل به روز بودن را هرگز فراموش نکنید . قویترین نرم افزار ها هم در برابر نیروی انسانی ناوارد کاری از پیش نخواهند برد. بنابراین گرفتن بازخورد از تعامل کارکنان با مشتریان را به صورت متوالی مد نظر داشته باشید. به کمک نرم افزار پیگیری مشتری و  روش های موثر سعی در بهبود هر چه بیشتر  این تعامل داشته باشید.

– قبل از پیاده سازی نرم افزار پیگیری مشتری این دیدگاه را برای خود و تمام کارکنانتان ایجاد کنید که مشتری اساسی ترین اصل موفقیت است. توجه به نکات ریز بینانه و پیگیری دقیق  درخواست مشتریان و نظراتی که ابراز می کنند اساسی ترین اصل موفقیت است. در هر کسب و کاری مشتری محور تمام موفقیت هاست.پس حتما  به دنبال بهترین نرم افزار پیگیری مشتری باشید.

چگونه تعامل با مشتریان کسب و کار را بهبود می بخشد ؟

هرگز از نقش مهم مشتری و قدرت داده ها و اطلاعات در کسب و کار خود غافل نشوید. بدانید در اختیار داشتن داده های مهم در مورد مشتریان و هماهنگ سازی و هوشمند سازی آن‌ها  از طریق نرم افزار پیگیری مشتری حیاتی است. به ویژه اینکه نرم افزار پیگیری مشتری به شما این امکان را می دهد که این داده ها را سازماندهی نمایید. می توانید در موقعیت های مختلف به بهترین شکل با مشتریان ارتباط برقرار نموده و از این طریق رضایتمندی مشتریان را افزایش دهید.

کاری کنید که در مواقع نیاز به خرید کالا یا دریافت خدمات اولین گزینه ای که به آن سر میزنند کسب و کار شما باشد. با استفاده از بهترین نرم افزار پیگیری مشتری، داده های تعامل شما با مشتریان در هر لحظه به سهولت در دسترس است. می توانید این اطلاعات را  اصلاح و طبقه بندی نموده و نمای کاملی از نحوه ی تعامل موثر با هر مشتری در اختیار همکاران بگذارید.

نرم افزار پیگیری مشتری چه امکانات و مزایایی دارد ؟

مهمترین امکان و مزیت نرم افزار پیگیری مشتری این است که شما به راحتی و سازمان یافته به اطلاعات مهم مشتریان دسترسی دارید. اطلاعاتی  اعم از مشخصات فردی ، نشانی و راههای ارتباطی ، شماره تماس و حساب های کاربری فضای مجازی که کاربرد گسترده دارند. ضمن اینکه شما  از طریق نرم افزار پیگیری مشتری به تمامی تعاملاتی که با مشتریان صورت گرفته دسترسی خواهید داشت.

می توانید سطوح دسترسی متفاوتی برای کارکنان خود تعریف نمایید.به این ترتیب هریک از کارکنان با توجه به وظایف خود پیگیر اموری مانند فروش، ارائه خدمات و  معرفی محصولات جدید و جذاب مطابق با نیازها و مشتریان هستند.ضمنا همه کارکنان می توانند در جریان آخرین کارهایی که برای مشتری انجام شده  باشند تا کارها بصورت هماهنگ و بدون موازی کاری انجام شود.

و بالاخره اینکه مهمترین مزایای  نرم افزار پیگیری مشتری را می توان اینگونه برشمرد:

–  امکان ارائه خدمات پشتیبانی فراتر از انتظار مشتریان و دستیابی به بالاترین سطح رضایت مشتری.

–  سازماندهی مفید اطلاعات مشتریان و اقدام بر اساس نیازها و علاقه آنها که در اکثر موارد می تواند منجر به افزایش فروش و درآمد شود.

-تامین رضایت مشتریان می توان منجر به معرفی شما به سایرین و افزایش تعداد مشتریان شود.

-مدیریت بهتر کارکنان و شناسایی فرصت های طلایی ارائه خدمات و افزایش فروش.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.