مفید بود؟

گوگل سیگنال چیست؟ گوگل سیگنال که اولین بار در سال ۲۰۱۸ به کاربران اینترنتی معرفی شد، نامی است که به محصولات گوگل اختصاص داده شده است که گزارش دهی بین دستگاهی و بازاریابی مجدد را فعال می کند. زمانی که شما گوگل سیگنال را فعال می کنید این امکان در اختیار شما قرار می گیرد که از ویژگی های جدید و بهبود یافته تبلیغات و گزارش در دستگاه های مختلف استفاده می کنید.

برای آن که بهتر توضیح دهیم که گوگل سیگنال چیست، بهتر است تعریفی که خود شرکت گوگل از گوگل سیگنال بیان کرده است را در اختیار شما قرار دهیم:

«سیگنال های گوگل داده های جلسه ای از سایت ها و برنامه هایی هستند که گوگل با کاربرانی در ارتباط می گذارد که به حساب های گوگل خود وارد شده اند و شخصی سازی تبلیغات را فعال کرده اند. این ارتباط داده‌ها با این کاربرانی که به سیستم وارد شده‌اند برای فعال کردن گزارش‌دهی بین دستگاهی، بازاریابی مجدد بین دستگاهی و صادرات تبدیل بین دستگاهی به Google Ads استفاده می‌شود.»

زمانی که شما گوگل سیگنال را فعال می کنید، ویژگی هایی که در Google Analytics وجود دارند ارتقا می یابند تا اطلاعات بیشتری از کاربران گوگل در اختیار Google Analytics قرار گیرد. البته این امکان تنها برای کسانی وجود دارد که شخصی سازی تبلیغات خود را روشن کرده اند.

در چه بخش هایی هنگام فعال سازی گوگل سیگنال اطلاعات بیشتری فراهم می شود؟

همانطور که بیان کردیم زمانی که شما گوگل سیگنال را فعال می کنید اطلاعات بیشتری برای شما جمع آوری می شود. البته همان طور که بیان کردیم این امکان تنها برای کاربرانی وجود دارد که شخصی سازی تبلیغات خود را فعال کرده اند.

  • گزارش مقابل پلتفرم:

برای این که از مزیت گوگل سیگنال در این بخش استفاده کنید، باید داده های مربوط به دستگاه ها و فعالیت ها را از جلسات مختلف با استفاده از داده های User-ID یا گوگل سیگنال خود به هم متصل کنید تا بتوانید درک درستی از رفتار کاربر در هر مرحله از فرآیند تبدیل، از تماس اولیه تا تبدیل و فراتر از آن داشته باشید.

  • بازاریابی مجدد با Google Analytics:

شما می توانید با استفاده از گوگل سیگنال، مخاطبان بازاریابی مجدد را از داده هایGoogle Analytics خود ایجاد کنید و آن مخاطبان را با حساب های تبلیغاتی مرتبط خود به اشتراک بگذارید.

  • ویژگی های گزارش دهی تبلیغات:

Google Analytics اطلاعاتی را بر اساس پیکربندی کد رهگیری شما و همچنین داده های سیگنال های گوگل و کوکی های تبلیغاتی موجود گوگل را جمع آوری می کند.

  • جمعیت شناسی و علایق:

Google Analytics اطلاعات بیشتری درباره اطلاعات جمعیتی و علایق از شناسه‌های تبلیغاتی دستگاه و کاربرانی که وارد حساب‌های Google خود شده‌اند و شخصی‌سازی تبلیغات را فعال کرده‌اند، جمع‌آوری می‌کند.

به قول خود گوگل، وقتی کاربران شخصی سازی تبلیغات یا Ads Personalization را روشن می کنند، می توانند به نگاهی جامع و کلی از نحوه تعامل آن کاربران با یک دارایی آنلاین از چندین مرورگر و چندین دستگاه ایجاد کنند. در واقع اگر بخواهیم با زبان ساده توضیح دهیم که گوگل سیگنال چیست، می توانیم بگوییم که گوگل سیگنال می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید که کاربران چگونه وب سایت شما را کشف می کنند و برخی از محصولات را قبل از بازگشت به وب سایت شما در آینده برای تکمیل خرید در دستگاه های دیجیتال خود مثل تلفن همراه یا کامپیوتر، مرور می کنند.

روش استفاده از گوگل سیگنال چیست؟

ما در بخش قبل به طور کلی به شما توضیح دادیم که ویژگی های گوگل سیگنال چیست. از آن جا که مفهوم گوگل سیگنال ممکن است برای بسیاری از کاربران پیچیده به نظر برسد، قصد داریم در این بخش به شما توضیح دهیم که چگونه می توانید بهترین استفاده را از گوگل سیگنال ببرید. برای این کار در این بخش از مقاله چند نمونه از کارهای عملی که می توانید با بینش های موجود با فعال کردن گوگل سیگنال انجام دهید، آورده ایم:

  • گزارش حساب های کاربری بین دستگاهی:

به جای دستگاه ها، تعداد کاربران را به طور دقیق گزارش کنید. در واقع شما می توانید کاربرانی که ۱ روزه یا ۷ روزه یا حتی ۳۰ روزه فعال بودند را مشخص کنید.

  • هدف گیری مخاطب:

با استفاده از گوگل سیگنال می توانید متوجه شوید که کاربران شما بیشتر از چه دستگاهی برای وارد شدن به وب سایت شما استفاده می کنند. زمانی که متوجه شدید که به طور مثال کاربرانتان بیشتر از تلفن همراه خود برای تعامل با وب سایت شما استفاده می کنند، می توانید تمرکز خود را بر روی بخش سئو موبایل وب سایت خود را بگذارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.