مقالات آموزشی

آشنایی با اصطلاح رپورتاژ و نکاتی که در این خصوص وجود دارد

مفید بود؟

کلیاتی از رپورتاژ

در این بخش به بررسی مفاهیم و جزئیات رپورتاژ خواهیم پرداخت.امید است که بتوانیم بیش از پیش همراه شما عزیزان در مسیر رسیدن به اهداف سبزتان باشیم و همچنین گام به گام همراهی شما بزرگواران موجب افتخار ماست.
همانطور که می دانید در عصر حاضر روش های تبلیغاتی بسیار متعددی وجود دارند که هریک از صاحبان مشاغل با توجه به موقعیت تجاری و مشتری مداری خود موظف هستند که برترین روش معرفی محصولات و خدمات خودرا انتخاب نمایند و از این طریق شاهد پیشرفت چشمگیر کسب و کار خود باشند.
علاوه بر تبلیغات کاغذی که در سال های قبل بسیار مورد استقبال افراد جامعه بوده است,امروزه تبلیغات دنیای مجازی کم کم جای خود را به تبلیغات کاغذی داده است.
تبلیغات شبکه های مجازی به خودی خود از تنوع بسیار زیادی برخوردار است که با توجه به حوزه فعالیت خود می توانید انتخاب مناسبی را در این باره داشته باشید و به فعالیت خود ادامه دهید.

بنر, کارت ویزیت,بیلبورد,کاتالوگ و … از جمله موارد تبلیغات کاغذی هستند که امروزه از آن ها استفاده می شود ولی نه به اندازه ی تبلیغات غیر کاغذی.لازم به ذکر است که این مدل از تبلیغات علاوه بر هزینه طراحی می بایست هزینه چاپ نیز پرداخت کنید.این نکته برای بسیاری از مدیران حائز اهمیت است چرا که تعداد کثیری از آن ها بودجه محدودی را به این امر اختصاص می دهند از این رو همواره به دنبال مقرون به صرفه ترین روش تبلیغات هستند تا بتوانند در بهترین شکل محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند.
یکی از مطرح ترین روش های تبلیغاتی غیر کاغذی , رپورتاژ ها هستند.بهتر است در این قسمت به مفهوم رپورتاژ بپردازیم تا شما عزیزان هر چه بیشتر با  این معقوله آشنا شوید.

رپورتاژ چیست؟

به طور کلی رپورتاژ یک متن گزارش مانند است که به سایت های خبری پربازدید عموما لینک می شود.در این حالت هنگامیکه سایت منتشرکننده رپورتاژ از بازدید کنندگان زیادی برخوردار باشد,بازدید از متن تبلیغ شما نیز ناخودآگاه افزایش می یابد.به عبارتی دیگر رپورتاژ نوعی تبلیغ غیر مستقیم است.بدین صورت که خواننده و یا همان کاربر سایت منتشر کننده ناخودآگاه ترغیب به ادامه دادن خواندن تبلیغ شما می کند بدون آن که متوجه شود تبلیغ است.

نکته جالب این است که بر طبق تحقیقات به عمل آمده عموم افراد جامعه متمایل به دنبال کردن این قبیل آگهی ها هستند.همانطور که اطلاع دارید امروزه در بسیاری از روش های تبلیغ اغراق وجود دارد و اکثرا متمایل به دنبال کردن تبلیغاتی از این دست نیستند و ترجیح می دهند که تبلیغ بدون هیچ گونه اغراق و اضافه گویی باشد.حتما باید به این نکته توجه داشت که متن رپورتاز شما می بایست به نحوه صحیح نگارش شود و سپس منتشر گردد از این رو تالیف و نگارش آن را بهتر است به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا با خیالی راحت آن را در سایت های خبری منتشر نمایید.در صورتی که متن منتشر شده از نگارش مقبولی برخوردار نباشد ممکن است که به روند پیشرفت شما در کسب و کارتان ضرر بزند پس بنابراین به این مهم توجه ویژه ایی می بایست داشت.نویسنده ایی که قرار است متن رپورتاژ شما را تهیه و تنظیم کند, می بایست به تمامی اصول نگارش و سئو نویسی تسلط داشته باشد تا بتواند متنی بدون عیب و نقص به شما بزرگواران تحویل بدهد.نکته ی  دیگری که بسیار قابل تامل است عنوان بندی صحیح و به جاست.هریک از تیتر های انتخابی توسط شخص نویسنده می بایست در جایگاه مناسب خود استفاده شود تا بتواند نظر خوانندگان را به خود جلب کند.

نکاتی درباره رپورتاژ

نگارش خبری متن رپورتاژ نیز بسیار حائز اهمیت است.باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر جنبه ی تبلیغات , متن هایی از این قبیل جنبه خبری نیز دارند که می بایست هر دو مورد ذکر شده هنگام تالیف متن مورد توجه باشد.
عنوان و مقدمه جذاب می تواند بازدید رپورتاژ شما عزیزان را در سایت های خبری بیش از پیش افزایش دهد و این مهم سبب افزایش بی رویه مشتریان می گردد.بنابراین در انتخاب عنوان و مقدمه متن مد نظر باید دقت و حوصله کافی به خرج داد تا خروجی مطلوب حاصل شود.

روان بودن متن رپورتاژ نیز بسیار در این زمینه حائز اهمیت است. در این حوزه شما می بایست به سهولت با مشتریان مختلف ارتباط برقرار کنید و پیچیدگی در این باره اصلا چاره ساز نیست.پس حتی المقدور سعی کنید متن مدنظر خود را روان و راحت نگارش کنید و سپس در اختیار بازدیدکنندگان قراردهید.
قدم بعد , انتخاب سایت مناسب جهت انتشار متن رپورتاژ مد نظر است که در این انتخاب می بایست نهایت دقت را داشته باشید چرا که انتخاب از بین هزاران سایت خبری کمی مشکل است و شما عزیزان در این زمینه نیاز به مشورت دارید تا بتوانید بهترین انتهاب را داشته باشید.در این امر فاکتور های زیادی دخالت دارند که مهمترین ان ها عمر دامنه مربوطه است .منظور از عمر دامنه همان تعداد سال های فعالیت دامنه و یا وب سایت مد نظر است.هر چه عمر دامنه بیشتر باشد ,بدیهی است که تعداد بازدیدکنندگان بیشتری دارد .
قیمت رپورتاژ آگهی با توجه به نرخ های مختلفی که امروزه وجود دارند,متفاوت است.

رپورتاژ خبری چیست؟

رپورتاژ ها نیز از انواع مختلفی برخوردارند که یکی از بهترین آن ها رپورتاژ خبری است
باکمی تحقیق و جستجو قیمت خرید رپورتاژ را می توانید به دست آورید و از ان ها استفاده نمایید
همانطور که می دانید قیمت رپورتاژها متفاوت است و همچنین تعرفه رپورتاژ خبری نیز همانند دیگر گونه های رپورتاژ متفاوت است و به فاکتور های متعددی وابسته است
نمونه رپورتاژ آگهی در حال حاضر به راحتی در دسترس کاربران است فقط کافیست در موتورهای جستجو عبارت مد نظر خود را سرچ نمایند.
منظور از رپورتاژ همان تبلیغات غیر مستقیم است که در سایت های خبری پربازدید عموما منتشر می گردد
رپورتاژ ادز و یا همان رپورتاژ آگهی در حال حاضر مورد استقبال بسیاری از افراد جامعه است.
همانطور که اشاره شد,نگارش و تالیف رپورتاژ از اهمیت فراوانی برخوردار است که می بایست با دقت بسیار زیادی این کار انجام شود.
رپورتاژ یکی از بهترین روش های تبلیغات غیر مستقیم است که به راحتی می توان از آن به عنوان معرف محصول و یا خدمت استفاده کرد.
برقرار و سبز باشید.
حق یارتان

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.