مقالات آموزشی

تاریخچه بازاریابی دیجیتال و هر آنچه در این زمینه نیاز است

مفید بود؟

ما در این مقاله به بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران می پردازیم. هدف این مقاله آشنایی شما با مفهوم بازاریابی دیجیتال و شرکت های ایرانی مطرح در این زمینه است. دنیای دیجیتال امروز عصری است پر شتاب  با تغییرات زیادی در آن، ارتباط مردم با یکدیگر و فعالیت شرکت‌های بزرگ در محیط کسب و کار از طریق اینترنت می باشد.

سازمان های مدرن با ابعاد متفاوت از جمله کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ باید خود را به سرعت با فشارهای مختلفی که به شکل کم یا زیاد به صورت مستقیم با آن مواجه می‌شوند، سازگار شوند. تغییرات اقلیمی، رشد جمعیت جهانی، افزایش رقابت، پدیدار شدن فناوری‌های جدید و فشار شدید بر منابع طبیعی دلیل نیاز به یک مسیر پایدارتر برای انجام کسب و کارها می باشد.

مفهوم بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) عبارت است از رسیدن به اهداف بازاریابی از طریق استفاده از فناوری ارتباطات الکترونیکی و یا بر اساس تعریفی دیگر استفاده از داده های الکترونیکی و اطلاعات کاربران برای برنامه‌ریزی و اجرای مفاهیم قیمت‌گذاری، توزیع اطلاعات، محصولات و خدمات برای ایجاد معاملاتی که در آن ها رضایت مشتری و کسب و کار به عنوان هدف شناخته شده است. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

 به منظور آشنایی با ابزارهای بازاریابی دیجیتال طبقه‌بندی ابزارهایی که شامل بازاریابی دیجیتالی نمی باشند آسان تر است. کانال های بازاریابی سنتی مانند چاپ، رادیو، تلویزیون و بیلبوردها جزء بازاریابی دیجیتال نیستند. این کانالها در مدت زمان طولانی موفق بوده اند اما در عصر مدرن امروز سهم چندانی ندارند. ظهور چشمگیر رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های جدیدی به منظور برقراری ارتباط با مشتریان برای بازاریابان ایجاد کرده است.

رسانه‌های اجتماعی فضای پویایی را برای رسیدن به مشتریان، برقراری ارتباط با آنها و رساندن صدای آنها برای تاثیر بیشتر فراهم می‌کند. رشد فروش آنلاین در جهان در حال افزایش است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ میزان ۷.۴ درصد از فروش خرده فروشی‌های ایالات متحده به صورت فروش آنلاین محقق شد که این مقدار فروش آنلاین بالاترین درصد از سال ۱۹۹۹ می باشد.

فروش های انجام شده از طریق تلفن همراه با سرعتی به میزان ۲۲ تا ۲۷ درصد از کل فروش آنلاین افزایش یافته است. امروزه شرکت‌ها برای ایجاد ارتباط دیجیتالی با مشتریان اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید.

تاریخچه بازاریابی دیجیتال

 بازاریابی دیجیتال از ۲۰ سال گذشته پیشرفت چشمگیری کرده است و در این مدت شیوه زندگی افراد تغییرات بسیاری کرده است. معرفی اینترنت، استفاده گسترده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها باعث درک بیشتر دنیای دیجیتال توسط همه گروه های سنی شده است. درک الگوهای بازاریابی که ایجاد شده و نحوه استفاده از آنها برای استراتژی های بازاریابی الکترونیکی نقش پایه ای را برای شروع ایفا می‌کنند.

بازاریابی الکترونیکی اولین بار در دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک اصطلاح ظاهر شد. در وب نسخه ۱ محتوا به شکل استاتیک و تعامل بسیار اندک و بدون ارتباطات بود. اولین بنر تبلیغاتی در سال ۱۹۹۳ آغاز شد و اولین خزنده وب در سال ۱۹۹۴ ایجاد شد و این آغاز شروع بهینه سازی موتورهای جستجو سئو بود. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید.

مزیت های بازاریابی دیجیتال

 استفاده عملی از ابزارهای مختلف آنلاین توسط مدیران کسب و کارها منجر به ایجاد فرصتهای جدیدی شده است. اینترنت به عنوان یک منبع قابل اعتماد است که مصرف کنندگان برای خرید محصولات و خدمات از آن استفاده می‌کنند. مدیران کسب و کارها از اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی برای رسیدن به موفقیت های مالی استفاده می‌کنند.

همچنین جهت توسعه کسب و کارها در بازارهای مختلف و به منظور تقویت ارتباطات و بهتر دیده شدن از کانال های فروش آنلاین و یا تبلیغات شبکه های اجتماعی به عنوان راه‌حل‌های قدرتمند استفاده می‌کنند. زمینه فروش واقعی کسب و کارها بسیار پیچیده است.

از شرکت‌های صنعتی خواسته شد که بهتر است بازاریابی و فروش را ادغام کنند. هر دو ادبیات بازاریابی و فروش به نیازهای کاربردی مرتبط تاکید دارند. همکاری بین بازاریابی و فروش می‌تواند باعث بهبود فرآیندها در زمینه های مختلف بازاریابی و مدیریت فروش شود. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال

 استراتژی بازاریابی دیجیتال باید متناسب با مدل کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال تدوین استراتژی دیجیتال تهاجمی برای کسب و کارهای مرتبط به صورت B2B مناسب نمی باشد. برعکس در نظر گرفتن استراتژی های محتوای خالص و رسانه های اجتماعی برای خرده فروشی های متمرکز بر فروش منجر به دستیابی حجم فروش مورد نیاز شما می شود. استراتژی های کسب و کار، برنامه‌های آینده و تاکتیک‌ها را با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مربوط به فعالیت‌های کسب و کار می توان تدوین کرد.

 معرفی شرکت های بازاریابی دیجیتال ایران

 در عصر فناوری اطلاعات استفاده از شرکت های بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری ضروری است. برای معرفی کسب و کار و جذب مشتری در بستر اینترنت لازم است از کمک شرکت های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. پنج فاکتور مهم در شناسایی بهترین شرکت های بازاریابی دیجیتال مطرح است. یکی از مهمترین آنها تجربه کاری شرکت است. فاکتور دوم کیفیت و نتیجه مطلوب کاری است که شرکت دیجیتال مارکتینگ به مشتریان ارائه کرده است.

شفافیت امور در این شرکت‌ها یک فاکتور دیگر است. رضایت مشتریان سابق نیز نمادی از موفقیت این شرکت‌ها در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. قیمت دهی عادلانه نیز یک فاکتور است که در جذب مشتری موثر می باشد. در ادامه تعدادی از بهترین شرکت های بازاریابی دیجیتال ایران را به شما معرفی می نماییم. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید.

 معرفی شرکت رایا مارکتینگ

 یکی از مطرح ترین شرکت های بازاریابی دیجیتال در ایران که خدمات سئو مطلوبی ارائه داده است شرکت رایا مارکتینگ است. این شرکت در زمینه تولید محتوای سئو شده، تولید پادکست های حرفه ای، طراحی انواع بنر لوگو، موشن گرافیک و غیره فعالیت می نماید. برای مطرح شدن کسب و کار مشتریان، رایا مارکتینگ تبلیغات گسترده ای در شبکه‌های اجتماعی و گوگل ادز ارائه می نماید.

تمامی خدمات انتشار و تولید محتوای رپورتاژ آگهی توسط رایا مارکتینگ انجام می‌پذیرد. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید. قسمت وبلاگ سایت شرکت رایا مارکتینگ از مقالات به روز و جذاب درباره بازاریابی دیجیتال و مباحث پیشرفته سئو تشکیل شده است.

این شرکت با بهره گیری از ۷۰۰۰ نویسنده سئوکار با تولید محتوای حرفه ای سئو سایت شما را در کوتاهترین زمان ممکن بالا می‌برد. هزینه خدمات ارائه شده در این شرکت بازاریابی دیجیتالی نسبت به نتیجه و خروجی نهایی بسیار پایین است. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید.

معرفی شرکت بیلاود مارکتینگ

 این شرکت نیز در زمینه برندینگ و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می نماید. از خدمات این شرکت ارائه می نماید می توان به طراحی سایت، بازاریابی برندینگ، آنالیز سایت، ثبت سایت در گوگل مپ، مشاوره دادن در زمینه های سئو و تبلیغات گوگل ادز و تولید محتوا اشاره کرد. شما از طریق این شرکت می‌تواند برای پلن کسب و کار خود مشاوره دریافت کنید. انواع استراتژی های بازاریابی و تحقیقات بازار توسط این شرکت ارائه می‌شود. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید.

معرفی شرکت مارکتینگ ۹۸

این شرکت نیز در زمینه برندسازی برای کسب و کارها خدمات بازاریابی دیجیتال ارائه می نماید. خدماتی مانند طراحی انواع سایت و اپلیکیشن را انجام می‌دهد. تبلیغاتی مانند گوگل ادز، شبکه‌های اجتماعی و پیامک انبوه ارائه می نماید. مشاوره های مختلفی در زمینه بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهد. با ادامه مقاله بررسی انجمن بازاریابی دیجیتال ایران با ما همراه باشید.

 آشنایی با انجمن بازاریابی ایران

 این انجمن در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد. هدف این انجمن بالا بردن اطلاعات کاربران درباره دانش بازاریابی است. بهبود امور آموزشی در زمینه بازاریابی و تحقیقات بازار از اهداف اصلی این انجمن می باشد. هدف انجمن ایجاد ارتباط درست بین صنعت و دانشگاه است. در انجمن برای کسب و کارها و بنگاه‌های تجاری انواع مشاوره های بازاریابی ارائه می گردد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.