مقالات آموزشی

چگونه در گوگل دیسکاور موفق عمل کنیم؟

مفید بود؟

گوگل دیسکاور که پیشتر تحت عنوان گوگل فید شناخته می شد یک محتوای شخصی سازی شده است که توسط گوگل و  به شکل فعال در اختیار کاربران قرار می گیرد. در حالی که جستجوی سنتی برای وارد کردن کوئری ها به کاربران نیاز دارد، گوگل دیسکاور از رفتار کاربر برای نمایش محتوای جدید و جالب استفاده می کند.

گوگل دیسکاور برای کاربران اندرویدی در گوگل پلی و در همه مرورگرهای تلفن همراه (هنگام ورود به حساب گوگل) در دسترس خواهد بود. هدف گوگل دیسکاور علاوه بر ارائه آخرین اخبار، کاوش در علایق شما به شیوه ای کارآمد و آسان تر از همیشه خواهد بود. این الگوریتم یک ابتکار بزرگ برای تغییر تمرکز جستجو از اطلاعات فوری، به درک سفرهای پیچیده تر کاربران خواهد بود. با دسترسی نامحدود به اطلاعات ، گوگل در تلاش است تا محتوای مورد نیاز کاربر را برای او برجسته کند و مطالب اضافی را با فیلتر کردن از محدوده نتایج حذف کند.

در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم مقاله 45 وبلاگ برتر در حوزه بازاریابی دیجیتال که پست های مهمان را می پذیرند را نیز مطالعه نمایید.

گوگل دیسکاور چگونه کار می کند؟

گوگل دیسکاور از دو مکانیسم اصلی برای تعیین محتوای نمایش داده شده استفاده می کند:
• استفاده از Google News AI/ML برای ارائه دیدگاه های مختلف در مورد آخرین اخبار.
• استفاده از لایه موضوعی در نمودار دانش برای درک علایق کاربر و نحوه پیشرفت آنها در طول زمان.

نمایش نتایج بر اساس علایق کاربر

در حالی که از نظر گوگل جستجو بر اساس علایق به عنوان آخرین نوآوری در زمینه “جستجوی بدون پرسش” تلقی می شود، درک رفتار هر کاربر جایگزین یک کوئری منحصر به فرد می شود. بنابراین، کاربر کانون اصلی جستجو قرار می گیرد.
گوگل دیسکاور به طور خودکار محتوای شخصی سازی شده و مورد علاقه کاربر را بر اساس این موارد به کاربر نشان می دهد:
• سابقه جستجو.
• سابقه مرورگر.
• فعالیت برنامه.
• مکان (بسته به تنظیم حساب گوگل شما و تنظیمات حریم خصوصی).
گوگل دیسکاور از اطلاعات شما برای شناسایی و نمایش موضوعاتی استفاده می کند که معتقد است به نوعی با شما در ارتباط است و به عنوان “علایق” شناخته می شود. برای درک عمیقتر علایق توسط گوگل دیسکاور، طی یک تحقیق بیش از 700 نمونه توسط انجمن سئو مورد بررسی قرار گرفت. در حالی که این حجم از نمونه در مقایسه با تمام علایق یک فرد بسیار کوچک است، چند مشاهده قابل توجه وجود داشت که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

علاقه مندی های مربوط به ورزش و سرگرمی بیشترین طرفداران را دارند

در حالی که گوگل فید عمدتاً بر این موضوعات متمرکز است که برای مثال: پیتر وبر (ژیمناست آلمانی) با چه کسی کار می کند؛ اما گوگل دیسکاور پر از آخرین به روزرسانی های در موضوعات ورزشی است.از آنجا که گوگل دیسکاور تمرکز زیادی بر سرگرمی و فعالیت های ورزشی دارد هر جستجویی که در این زمینه ها انجام می دهید، اعم از ورزش های گروهی، طبخ نان یا حتی زنبورداری، به احتمال زیاد مطالبی مرتبط با این فعالیت ها را در جستجو های بعدی خواهید دید.

برند ها در این پژوهش حضور قوی داشتند

تقریباً بیشتر نمونه های ارسالی شامل برند های خاص یا مشاغل محلی بود. در حالی که گوگل دیسکاور قصد دارد محتوای جدیدی را به کاربران پیشنهاد دهد ، اما همچنان فروشگاه ها و رستوران های شما را به خاطر می آورد و آن ها را در نتایج نشان خواهد داد. کاربران همچنین می توانند بازخورد مستقیم خود را برای سفارشی سازی بیشتر با ، انتخاب “نمایش بیشتر” یا “نمایش کمتر” و عدم مشاهده محتوا به ناشران خاص  ارائه دهند. البته گاهی گوگل مستقیما از کاربران بازخورد می خواهد.

هدف گوگل دیسکاور چیست؟

یکی از اهداف گوگل دیسکاور ارائه محتواهای تازه با امکان پیمایش در بخش فید ها است. مشتریان از صنایع دیگر شروع به مشاهده ترافیک گوگل دیسکاور در کنسول جستجوی گوگل (GSC) کردند. در این حین ما 12 ماه ترافیک گوگل دیسکاور را به بیش از 11000 آدرس اینترنتی از 62 دامنه تجزیه و تحلیل کردیم. از آن 11000 آدرس اینترنتی:
• 46٪ از سایت ها خبری بودند.
• 44٪ از سایت ها در حوزه تجارت الکترونیک فعال بودند.
• 7٪ از سایت ها سرگرمی بودند.
• 2٪ از سایت ها مسافرتی بوده است.

1 درصد باقیمانده مربوط به صنایع دیگر از جمله:
• B2B.
• خودرو.
•تحصیلات.
•دارایی، مالیه، سرمایه گذاری.
•سلامتی.

یافته های پژوهش

1. سایت های خبری 99 درصد کلیک ها را دریافت کرده اند

در حالی که موضوعات خبری کمتر از نیمی (46 درصد) از آدرس های اینترنتی تجزیه و تحلیل شده را به خود اختصاص داده است ، 99 درصد کلیک های گوگل دیسکاوری را دریافت کرده و در هر صفحه به شکل قابل توجهی کلیک های بیشتری داشته است. یک حوزه خبری در تحلیل داده خود دریافت که بیش از 30 درصد از کل ترافیک وب خود را از گوگل دیسکاور دریافت می کند، در حالی که سایر ناشران گزارش داده اند که گوگل دیسکاور ترافیک بیشتری را نسبت به جستجوی ارگانیک در برخی از ماه ها به خود اختصاص داده است. به احتمال زیاد محتوای خبری برای طیف وسیعی از مخاطبان نمایش داده می شود، در حالی که محتوای صنایع دیگر بر اساس علایق خاص، مخاطبان کوچکتر را هدف قرار می دهد.

گوگل در اعلامیه جدید خود بر این ایده تأکید کرده است:”وقتی صحبت از اخبار می شود ، مهم است که همه به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند. گوگل دیسکاور در واقع یک محرک اصلی برای ترافیک خبرگزاری ها است و می تواند برای دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان استفاده شود.

2. پست های وبلاگ در بسیاری از صنایع رایج است

برای سایت های غیر خبری، 1 درصد  باقی مانده از کلیک ها (که هنوز در مجموع بیش از 1 میلیون کلیک در 12 ماه گذشته بوده است) در انواع مختلف محتوا پراکنده شده است. رایج ترین نوع محتوا در صنایع ، پست های وبلاگ بود. موضوعات وبلاگی که در گوگل دیسکاور نمایش داده می شوند به علایق و سرگرمی های خاصی مانند پیاده روی، آرایش و تغذیه بسیار مرتبط هستند.
از سوی دیگر 49 درصد کلیک ها به سایت های حوزه تجارت الکترونیک و صفحات مربوط به محصولات اختصاص داشت؛ که شامل دسته بندی محصول و صفحه مربوط به جزئیات محصول می شد.
• سرگرمی بیشترین درصد کلیک (16 درصد) را که شامل صفحات دارای محتوای اصلی ویدئویی بود(یعنی مصاحبه با بازیگران ، تریلرهای فیلم) دریافت کرد.
• پیشنهادات ویژه ، شامل خرید بلیط یا رزرو هتل با قیمت و زمان محدود ، بیشترین درصد کلیک به سایت های مسافرتی (53درصد) را به خود اختصاص داده است.
مطالب غیر خبری به شدت بر روی علاقمندی متمرکز است و احتمالاً برای مخاطبان کوچکتر و هدفمندتر نشان داده خواهد شد.

3. کشف محتوا به طور معمول ماندگاری کوتاهی دارد

با توجه به تمرکز گوگل دیسکاوری بر ارائه محتوای تازه، اکثر URL های این مطالعه فقط برای 3 الی 4 روز ترافیک دریافت کردند، بیشتر حجم ترافیک 1 تا 2 روز پس از انتشار اتفاق افتاد. با این حال، محتوای غنی و محتوای همیشه سبز موفق به ایجاد ترافیک طولانی مدت بودند. این نتیجه نشان داد که گوگل دیسکاور ارائه محتوای همیشه سبز را برای برآوردن علایق جدید یا در حال تغییر کاربران، در اولویت قرار داده است. اکثر صفحات در گوگل دیسکاور دارای ماندگاری کوتاهی هستند، حدود 3تا 4 روز، اما محتوای همیشه سبز می تواند ترافیک طولانی مدت را ایجاد کند.

4. کاربران به خوبی به کشف محتوا پاسخ می دهند

تنها موردی که در مورد گوگل دیسکاور باقی ماند، نرخ بالای کلیک (CTR) بود، چیزی در حدود 11٪ در تمام صفحات مورد تجزیه و تحلیل. بدون در نظر گرفتن سایت های خبری (که بیشتر داده ها را در اختیار داشتند)، میانگین CTR،  6 درصد بود. با مشاهده 62 دامنه، CTR حاصل از جستجوی سنتی 4 درصد بود. متأسفانه، این اعداد را نمی توان مستقیماً مقایسه کرد؛ زیرا CTR با عنوان (کلیک ÷ نمایش = CTR) محاسبه می شود و تعداد نمایش در گوگل دیسکاوری متفاوت از جستجوی سنتی است.
• هنگامی که کاربر صفحه ای از نتایج جستجو را که حاوی URL است را باز می کند ، نمایش های جستجو برای یک URL ثبت می شود (حتی اگر نتیجه در نمای صفحه پیمایش نشود).
• برداشت های گوگل دیسکاور فقط زمانی ثبت می شود که یک کارت دیسکاور در نمای اصلی پیمایش شود.
صفحات موجود در گوگل دیسکاور نسبت به جستجوی سنتی نرخ کلیک بیشتری را دریافت می کنند. با این حال ممکن است این تفاوت در نتیجه نحوه اندازه گیری نمایش ها باشد تا تفاوت در رفتار کاربر.

نحوه ارتباط با کاربران در گوگل دیسکاور

در جستجوی سنتی، کوئری ها به عنوان نقطه ارتباطی بین نیاز کاربر و محتوای مربوطه عمل می کردند. یعنی برای مثال اگر کاربر گرسنه باشد، عبارت “نزدیکترین رستوران” را جستجو می کند و گوگل رستوران های محلی را در نتایج  نمایش می دهد.از سوی دیگر گوگل دیسکاور با قدرتی که در زمینه تطابق بین محتوا و علایق دارد، محتوای مورد نظر کاربر را قبل از تحقق نیاز، نشان می دهد. بدون تحقیق درباره کلمات کلیدی و کوئری ها، فرآیند ایجاد محتوای سنتی محدود است.
گوگل دیسکاور فقط در پلتفرم های موبایل قابل دسترس است. بهتر است که پایگاه های داده خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل و بررسی گزارش های میزان استفاده از موبایل، از هر گونه خطا حفظ کنید.

تمرکز بر محتوا در اطراف نهادها

منافع، نهادها، اشیاء یا مفاهیمی هستند که می توانند به طور منحصر به فرد شناسایی شوند. آنها می توانند شامل سرگرمی های عمومی، علاقه مندی های خاص، برند ها و مشاغل خاص باشند. با استفاده از Entity Explorer by Marketer’s Center، می توانید روابط بین این موجودیت ها را مشاهده کرده و ببینید چه نهاد هایی با نام تجاری، صنعت و محصولات شما مرتبط هستند. مشخص کنید چه نهادهایی به عنوان نقطه اتصال بین نام تجاری شما و کاربران شما عمل می کنند.

محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مناسب، مفید و جالب باشد شما دیگر محدود به حجم جستجو نیستید. از این آزادی نهایت استفاده را ببرید. هنگامی که نقاط اتصال را مشخص کردید، با نهایت دقت عمل کنید. محتوا مبتنی بر علاقه شخصی است؛ بنابراین محتوایی تولید کنید که از طرف کاربران مورد توجه قرار گیرد.

یکی از راه های انجام این کار ، شناسایی تقاطع ها و روابط بین موضوعات است. به عنوان مثال ، “بهترین پیست های اسکی در نزدیک پنسیلوانیا” ، “نکات دویدن در فصل زمستان”. اگر می توانید محتوا را با رویدادهای جاری مرتبط کنید،  پاداش دریافت می کنید. به عنوان مثال ، این پست وبلاگ از REI، بر تفریحات در فضای باز تمرکز دارد ، که با محصولات REI و علایق مخاطبان آنها ارتباط نزدیکی دارد. این مقاله درست قبل از اوج علاقه به “فاصله گذاری اجتماعی” منتشر شد.

استفاده از تصاویر با کیفیت و بزرگ

گذشته از ایجاد محتوایی که برای کاربران جالب باشد، بهترین راه برای افزایش بازدید محتوا در گوگل دیسکاور استفاده از تصاویر بزرگ و با کیفیت  است؛ که حداقل 1200 پیکسل عرض دارند. بر اساس داده های گوگل، محتوا هایی با تصاویر بزرگ، 5٪ افزایش نرخ کلیک را تجربه کرده اند. برای بهینه سازی تصاویر در گوگل دیسکاور، مطالعه موردی Brodie Clark را بررسی کنید. گوگل دیسکاور اعلام کرده که یک تصویر می تواند ارزش هزاران کلیک را داشته باشد.

استراتژی های تولید محتوای ویدئویی را مجددا بررسی کنید

ویدئوها حضور گسترده ای در گوگل دیسکاور دارند؛ که با تغییر کانون توجه گوگل از متن به محتوای بصری هماهنگی دارد. در حالی که ویدیوها تنها 17 درصد محتوا را در این تجزیه و تحلیل تشکیل می دهند؛ اما به غیر از داده های وب سایت یوتیوب، اکثریت ویدئوها، در گوگل دیسکاور میزبانی می شود. هرچند اندازه گیری آن ممکن است کمی دشوار به نظر برسد ، اما ایجاد ویدئوهای جذاب و بهینه سازی کانال یوتیوب شما می تواند به افزایش حضور برند شما در فضای گوگل دیسکاور کمک کند. در جستجوی سنتی نیز ، 19 درصد از نتایج جستجوی دسکتاپ شامل محتوای ویدئویی است و 92٪ از طریق یوتیوب تماشا می شود.

جمع بندی

• گوگل دیسکاور یک محتوای شخصی با قابلیت درک علایق کاربر و تغییرات آن در طول زمان است.
• سایت های خبری بیشترین کلیک را از گوگل دیسکاور دریافت می کنند. همه صنایع می توانند از گوگل دیسکاور برای ارتباط با کاربران استفاده کنند.
• محتوای تازه شانس بیشتری برای نمایش در گوگل دیسکاور  دارد، اما محتوای همیشه سبز می توانند ترافیک طولانی تری را ایجاد کنند.
برای موفقیت در گوگل دیسکاور، سازندگان محتوا باید:
• اطمینان حاصل کنند که صفحات برای پلتفرم موبایل مناسب هستند.
• بر محتواهایی تمرکز کنند که برای برند و مخاطبان هدف آنها معنی دار است.
• محتوایی جالب، مرتبط و مفید برای کاربران پر و پاقرص خود ایجاد کنید.
• محتوای شما می بایست شامل محتوای بصری معنی دار (یعنی تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا) باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.