مقالات آموزشی

چطور با سئو در فروش تغییر ایجاد کنیم؟

مفید بود؟

قبل از اینکه در مورد تاثیر سئو در فروش صحبت کنیم بگذارید کمی درباره سئو توضیح دهیم. تقریبا تمامی افرادی که یک سایت برای کسب و کار خود دارند می دانند که سئو چیست. اما ممکن است برخی از افراد هنوز به درک کاملی از آن نرسیده باشند. اگر بخواهیم سئو را به زبانی ساده بیان کنیم باید گفت که سئو تکنیکی است که در آن کیفیت سایت بهبود داده می شود. این بهبود دهی نیز به نحوی است که موتور های جست و جو مانند گوگل و بینگ آن را تشخیص دهند. امروزه بحث سئو به بخش جدایی ناپذیری در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

پاسخ به سوال تاثیر سئو در فروش چگونه است، بسیار ساده است. سایتی که سئو بهتری دارد، در موتور جست و جو نیز رتبه بهتری را کسب می کند و در اولین نتایج قرار داده می شود. قرار گرفتن در نتایج اول نیز طبیعتا منجر به افزایش ترافیک سایت می شود و افراد بیشتری از سایت شما بازدید می کنند که این خود منجر به افزایش فروش محصولات می شود. اگر شما سایت بهینه و مناسبی داشته باشید به راحتی توسط ربات های گوگل پیدا می شوید و در نتایج اول نشان داده می شوید.

تمامی کلمات کلیدی و عباراتی که در سایت خود استفاده می کنید، نشان دهنده این است که سایت شما در مورد چیست، چه کاری را انجام می دهید و یا چه چیزی را می فروشید. تاثیر سئو در فروش نیز اینجا خودش را نمایان می کند. اگر از این عبارات کلیدی در سایت خود درست استفاده کنید، موتور های جست و جو راحت تر شما را پیدا می کنند و به عبارات مرتبطی که کاربران جست و جو کرده اند پیشنهاد می دهند.

عوامل مشترک بین سئو و فروش

بر اساس گزارشی که توسط آژانس معاملات اعلام شده، ۸۱ درصد از مردم قبل از خرید هر وسیله ای در مورد آن در گوگل جست و جو می کنند. احتمال این که فرد بر روی سه سایت اول کلیک کند و اقدام به خرید کند بسیار بیشتر از دیگر سایت ها است.

بنابراین تاثیر سئو در فروش این است که سئو کاری می کند تا سایت شما در این صفحات نتایج بهتری را کسب کند تا احتمال کلیک کاربران بر روی سایت شما افزایش یابد. با افزایش ترافیک نیز امکان فروش محصول شما افزایش پیدا می کند. همین مورد است که باعث می شود سئو و فروش محصول به یکدیگر بسیار ارتباط داشته باشند.

اثرات بلند مدت سئو بر روی فروش محصولات شما

سئو سایت اثر طولانی مدتی بر سایت می گذارد و این مورد برای فروش بسیار بیشتر از بقیه موارد صدق می کند. اگر سئو خوبی داشته باشید مزایای بسیار زیادی را دریافت خواهید کرد. برخی از اثرات دراز مدت سئو در فروش عبارتند از:

  1. افزایش ترافیک = افزایش فروش

تاثیر سئو در فروش بر کسی پوشیده نیست. در واقع هدف اصلی سئو نیز همین است که ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند تا افراد ببنید چه چیزی در سایت شما وجود دارد تا اگر دوست داشتند محصولی را از سایت شما خریداری کنند.

به گفته منابع، حدودا ۳٫۷۸ میلیارد نفر در شبکه های اجتماعی و سایت ها فعال هستند که همین باعث می شود همه افراد برای بهینه کردن سایت خود اقدام کنند.

بهینه کردن سایت با استفاده از استراتژی های مختلف سئو باعث می شود تا در گوگل رتبه بهتری را داشته باشید و فروش بیشتری را تجربه کنید.

همچنین یک مورد دیگر از تاثیر سئو در فروش این است که سئو ترافیک ارگانیگ را به سایت شما هدایت می کند که بسیار خوب است.

کم هزینه بودن

اگر یک کسب و کار نوپا داشته باشید احتمالا تمام تلاش خود را می کنید تا بودجه ای که دارید را عاقلانه خرج کنید تا حداکثر فروش و دریافت (سرنخ Lead) را داشته باشید.

استراتژی های سئو و سایر تاکتیک های تبلیغاتی دیجیتال، یکی از ارزان ترین راه ها در بین روش ها استراتژی بازاریابی هستند. بنابراین با هزینه صرفه جویی شده می توان از آن برای سایر قسمت های سایت و دریافت سرنخ ها استفاده کرد.

به همین خاطر است که سئو در دراز مدت تاثیر خود را نشان می دهد و به رشد کسب و کار شما کمک می کند. زیرا سئو راهی است که در آن می توان به هزینه کمتر، فروش بیشتری را تجربه کرد.

  1. افزایش آگاهی مردم از برند

مورد بعدی تاثیر سئو در فروش این است که باعث می شود آگاهی مردم درباره برند شما افزایش یابد. زیرا هنگامی در نتیجه های برتر گوگل قرار می گیرید، مردم نیز بیشتر با نام برند شما برخورد می کنند و هنگام برخورد با چیزی که با کسب و کار شما مرتبط است، بیشتر به یاد نام برند شما می افتند.

افزایش آگاهی مردم از برند شما بسیار برای فروش محصولات مهم است. زیرا افزایش آگاهی مردم باعث می شود تا اعتماد افراد به شما افزایش یابد. مردم نیز به طور ناخودآگاه برندی را برای خرید ترجیح می دهند که به آن اعتماد داشته باشند.

  1. طول عمر بیشتر سئو

یکی مورد دیگر در تاثیر سئو در فروش این است که سئو بیشتری دارد. در واقع باید گفت که سئو در برابر تمامی روش ها طول عمر بیشتری دارد. برای مثال وقتی برای کسب و کار خود یک بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر نصب می کنید یا اگر در روزنامه یک محل تبلیغ برای خود مهیا کنید احتمالا مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

اما سئو فرق می کند. شما با سئو وقتی یا محتوایی را در سطح اینترنت منتشر می کنید، همیشه در اینترنت باقی خواهد ماند و هر کسی که در مورد آن موضوع چیزی را جست و جو کند، مقاله شما را خواهد دید. درست که بعد از انتشار نیز نیاز است تا گاهی آن را بهینه کنید تا با استاندارد های روز هماهنگ شود اما از این بابت مطمئن باشید که این کار ارزشش را دارد و موجب افزایش فروش شما خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد تاثیر سئو در فروش صحبت کردیم و نشان دادیم که سئو چه مزایایی دارد. برخی از این مزایای سئو را نام بردیم و در مورد هرکدام نیز توضیح دادیم تا شما بهتر متوجه این موضوع شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.