مقالات آموزشی

نحوه تولید محتوای شخصی و بررسی تخصصی تاثیر آن بر سئو 

مفید بود؟

قبل از اینکه بپرسیم چرا و چگونه محتوای شخصی تولید کنیم باید بپرسیم چقدر مشتریان خود را می شناسید؟چه بخواهید یک محصول را بفروشید یا علاقمند باشید برای خدمات و محصولات خاصی تبلیغ کنید، باید درک درستی از خریداران فعلی و بالقوه، نیازها و خواسته هایشان داشته باشید.

 متخصص سئو 

تولید محتوایی که با مشتری شما ارتباط خوب و عمیقی بگیرد می تواند تضمین کننده ی موفقیت یا شکست شما در تولید محتوای شخصی باشد.جک گونزالس متخصص سئو در کنفرانس PeepCon 3.0 در مانیل در مورد شناخت مخاطب و نحوه استفاده از آن برای استراتژی تولید محتوا در تولید محتوای شخصی‌ سخنرانی جالبی داشت.در اینجا چند نکته از سخنرانی او یعنی شناخت مخاطب در بازاریابی محتوای شخصی، آورده شده است.

 

شکاف وسیع: تولید محتوا در مقابل مصرف محتوا

گونزالس در مورد کارکرد و شکاف تولید محتوا در مقابل مصرف محتوا صحبت کرد.به گفته گونزالس، ما شاهد نوعی «هجوم محتوا» هستیم که منجر به رشد بی‌سابقه‌ در تولید محتوا در تمام پلتفرم‌ها و رسانه‌ها شده است. مصرف محتوا توسط کاربران به لطف پیشرفت های فناوری همچنان در حال افزایش است، اما در این میان یک مانع اجتناب ناپذیر نیز وجود دارد.

 استراتژی محتوای شخصی

هجوم محتوا مشکلات زیادی را در تولید محتوا به وجود آورده است و برای اینکه مخاطبان هدف خود را پیدا کنیم، باید برای این دسته از کاربران بتوانیم محتوای شخصی تولید کنیم.فرآیند زیر همان پیشنهاداتی می باشدکه گونزالس برای ایجاد استراتژی محتوای شخصی ارائه کرده است.چگونه مخاطب ایده آل خود را بشناسیم و درک کنیم

 

1. سطح 1: بازرسی محتوا

محتوایی که تولید می شود را می توان برای سه هدف دسته بندی کرد. این اهداف نشان دهنده سه مرحله از سفر خریدار می باشد:

 آموزنده است

1) به سوالات پاسخ می دهد

2) باعث ارضای حس کنجکاوی می شود

3) بینش جدیدی ارائه می کند

 تأمل برانگیز است

1) راه حل ارائه می دهد

2) باعث افزایش توجه می شود

3) هنجارها را به چالش می کشد

 باعث تصمیم گیری می شود

1) مقایسه می کند

2) بررسی ها را نشان می دهد

3) عملی را به مرحله انجام می رساند

در اینجا می توانید نمونه ای از ایده ی محتوای طبقه بندی شده برای صنعت املاک و مستغلات را ببینید:

ایده ی محتوای طبقه بندی شده برای صنعت املاک و مستغلات

همچنین می‌توانید با این نوع محتوا، به جای افزایش تبدیل کاربر به مشتری، قیف‌های بازاریابی ایمیلی به وجود آورید، این مسئله در جمع‌ آوری داده‌ بسیار مهم‌ است.

2. سطح 2: ایجاد نمایه با استفاده از داده ها

برای ایجاد نمایه های مشتری، می توانید داده ها را از موارد زیر جمع آوری کنید:

  • قیف از بررسی محتوا
  •  ثبت نام لید
  • گفتگو
  •  پژوهش
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

هدف از دسته‌ بندی کاربران در نمایه های داده ‌محور، ارائه محتوای سفارشی به آنان است.

3. سطح 3: ارائه محتوای شخصی بر اساس نمایه ها و ادامه ی شخصی سازی محتوا

استفاده از نمایه ی مشتری باعث می شود تا محتوایی را ارائه دهیم که کاربران می خواهند و به آن نیاز دارند.برای نمونه، می‌توانیم در مورد اینکه چه موضوعات محتوایی در بین مخاطبان رواج دارد، پیش‌فرض ‌هایی را داشته باشیم.ردیابی داده‌های رفتاری کاربر برای متخصصان امر بازاریابی مفید خواهد بود، چرا که محتوای شخصی با توجه به مخاطبان هدف ما سازگار شده و تکامل پیدا می کند.

 

اعمال فرآیندها

شناخت نمایه مشتریان، بازاریابان را قادر می سازد تا ارتباط محتوای شخصی خود با کاربران را بهبود بخشند.شما باید بتوانید محتوایی را تولید کنید که مشتریان در هر مرحله از سفر خریدار به آن نیاز دارند.همچنین، لینک های بین پست ها و بخش های توصیه شده و البته در بین پست های مرتبط را فراموش نکنید.

چرا که این امر می تواند به قدرت تصمیم گیری مشتری کمک شایانی کند.سعی کنید کانال هایی به نام “بیشتر به من بگو” ایجاد کرده و داده ها را از بین مشتریان خود جمع آوری کنید تا به طور مداوم بتوانید پیگیر رفتار بعدی آنها باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.