در دنیای پرسرعت امروز ما، همه به دنبال نتیجه های فوری هستند. ما می خواهیم غذایمان سریع تر آماده شود، به سرعت با افراد ارتباط برقرار کنیم و زمانی که بارگذاری وب سایت مورد نظرمان بیشتر از پنج ثانیه طول بکشد، بی تاب می شویم.
این امر برای کسانی که می خواهند فروش حاصل از وب سایتشان را افزایش دهند نیز صادق است. اما همان طورکه بورلی سیلز گفت “مکانی که ارزش رفتن دارد، میان بر ندارد.”
خوشبختانه، راههایی وجود دارد که میتوانید وب سایت خود را بهینه کنید تا به فروش بیشتر آن کمک کنید. می دانیم که همانند بیشتر شیوههای بازاریابی دیجیتال، اندکی زمان نیاز است تا نتایج را مشاهده کنیم. با این حال، شما میتوانید امروز در طراحی سایت فروشگاهی خود این ده نکته را به کار ببندید و با آرامش بنشینید و ببینید که چطور برایتان کار می کنند.
1. صفحه ی خانه را ساده نگه دارید و بازدیدکننده خود را گیج نکنید.
این کار ممکن است برایتان تعجب آور باشد، چرا که بسیاری از افراد فکر می کنند اگر تا حد ممکن محصولات متعدد را در صفحهی خانه شان پیشنهاد کنند، طیف گزینه های بیشتری به بازدیدکننده هایشان دادهاند.
ارائهی محصولات کمتر در صفحهی خانه به همراه توصیف متنی بیشتر برای موضوعی خاص است که فروش سراسری را افزایش خواهد داد. این کار جواب خواهد داد چرا که به شرکت شما امکان می دهد روی یک یا دو محصول خاص تمرکز کرده و پرسشهای احتمالی بازدیدکنندهها را پاسخ دهد. بنابراین در طراحی سایت فروشگاهی باید به این نکته توجه شود.
صفحهی خانهی Electronic Arts نمونهای برجسته از سادگی و تاثیرگذاری است. آنها با این که هزاران عنوان شرطبندی ارائه می دهند، اغلب فقط چند عنوان اخیر را در صفحهی خانه را خواهید دید. همچنین، دقت کنید که آنها در قسمت بالای تیتر اصلی خود اغلب فقط چند جفت از دکمه های فراخوان را ارائه می کنند.
2. ویدئوهایی را به صفحههای تبدیل اصلی خود اضافه کنید
ماشابل ادعا می کند که اضافه کردن ویدئوها به برخی از صفحه های فرود (صفحه ای که کاربر برای اولین بار با آن صفحه وارد سایت شما می شود) برتر منجر به افزایش تبدیل ها تا حدود 86 درصد می شود!
مغز ما اطلاعات بصری را حدود 60000 بار سریع تر از اطلاعات متنی پردازش می کند که یعنی بازدیدکنندههای سایت شما اطلاعات را از راه ویدئوها بهتر دریافت میکنند تا از طریق خواندن متن. اطلاع از محصولات یا خدمات شما از طریق ویدئو اثربخشی بیشتری خواهند داشت. Ditto Residential نمونه ای عالی از اضافه کردن ویدئو به صفحه ی خانه است. نه تنها صفحهی خانه شان بسیار جذاب است، بلکه ویدئوی بزرگ و باکیفیتشان قطعا توجه هر بازدیدکنندهای را جلب میکند.
3. راههایی برای ضبط آدرسهای ایمیل ایجاد کنید
بازاریابی از طریق ایمیل همواره یکی از شیوههای موفقیت آمیز بازاریابی دیجیتال است و نسبت به تمام شیوههای بازاریابی ROI (نرخ بازده سرمایه گذاری) بالاتری به دست می دهد.
بااینحال، شما نمیتوانید بدون وجود آدرس ایمیل بازاریابی از طریق ایمیل را انجام دهید. میتوانید با ایجاد شیوههایی برای ضبط آدرس ایمیل بازدید کننده، فرصتی ایجاد کنید تا آنها را از طریق پویش های بازاریابی به وب سایت خود برگردانید.
Forbes پیشنهاد می دهد که ارائه ی خدماتی ارزشمند مانند دانلود دیجیتال یکی از بهترین شیوه های ثبت ایمیل است که هزینه ای برای شرکت شما نخواهد داشت. وب سایت Profitworks نمونهای عالی از این مورد است. آنها در عوض مقداری اطلاعات مانند آدرس ایمیل و نام و نام خانوادگی شما، مرور رایگان از وب سایتشان را به شما عرضه می کنند.
4. با کمک ضمانتها، مشارکتها و بررسیهای موردی جلب اعتماد کنید
امروزه، بسیاری از شرکت ها به اهمیت تایید اجتماعی پی بردهاند اما اگر درحال حاضر راهی برای جلب اعتماد مشتری به وب سایت خود ندارید، مزایای آن را ازدست دادهاید. مواردی مانند ضمانت ها، تصاویری از پرسنل و بررسیهای موردی دربارهی محصولات یا خدماتتان بخش زیادی از مسیر قانع کردن بازدید کننده برای گزینش شما را پشت سر می گذارند.
Marketingdonut نیز توصیه می کند تا میتوانید مجوز جمعآوری کنید تا به بالا بردن شهرت آنلاین شما کمک کند، خصوصا اگر ارتباط رودرروی شما با مشتری محدود است یا حتی هیچ ارتباطی بین شما نیست. می توانید با بررسی این فهرست از ضمانتهای Westmount Signs به چگونگی استفاده از آن پی ببرید.
5. محتوایی ایجاد کنید که بخشهای کلیدی بازار را هدف می گیرد
ایجاد محتوای باکیفیت، شیوهای مطمئن برای افزایش ترافیک و تبدیلها برای وب سایت شماست، اما باید برای هدف گیری بخشهای متفاوت بازار نیز وقت بگذارید. نوشتن محتوای خاص برای بخشهای خاص بازار به شما کمک می کند مشتریان متعددی را جلب کنید و به شما فرصت می دهد تا مهارت خود را در صنعتشان نشان دهید. این حرکت حرکتی برد-برد است! برای مثال، به سایت IBM سری بزنید و صفحههای فرود کامل برای تعدادی از صنایع متفاوت را مشاهده کنید.
6. بیش فروشی غیرمستقیم
چند بار برایتان پیش آمد که فروشنده محصولی را به شما بیش فروشی کند؟ اگر آنها کاری را انجام دهند که مافوقشان از آنها خواسته است، پاسخ شما 100 درصد مواقع خواهد بود. آیا اگر مردم بتوانند در کسب و کاری بیش فروشی کنند، دلیلی می ماند که شما نتوانید فروش آنلاین خود را بیش فروشی کنید؟ Shopify میگوید بیش فروشی 20 برابر موثرتر از فروش مستقیم آنلاین است، با این که ما مورد آخر را بیشتر میبینیم.
Dollar Shave Club در صفحههای تیغهای خود کاری عالی انجام داد. آنها با این وعده که هر تیغ تنها یک دلار است شما را جذب می کنند تا فقط گزینه های گرانتر و مزایای دیگرشان را نشان شما دهند.
7. گزاره ی ارزش خود را آشکارا در صفحههای فرود توضیح دهید
گزارهی ارزش یک یا دو جملهی ساده است که ارزش محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می کند. Conversionxl توصیه میکند که هر گزارهی ارزش معتبری، باید این سه ویژگی را دارا باشد:
• باید توضیح دهد که محصول شما چگونه مشکلات مشتری را برطرف می کند.
• باید مزایای خاصی را که محصول شما ارائه می کند برشمارد.
• باید توضیح دهد که چرا آنها باید به جای خرید از رقیب، از شما خرید کنند.
8. گفتگوی آنلاین راهاندازی کنید
ابزار گفتگوی آنلاین راهی عالی برای ایجاد فروشهای تجارت الکترونیک است. اما میتوان از آن برای پاسخگویی به پرسشهای بازدید کنندهها از سایت شما نیز استفاده کرد. این ابزار نسبت به ابزار تماس، قابل استفاده ترند چرا که پاسخگویی سریع را ممکن می کنند.
تقریبا هر نوع وب سایت تجاری می تواند از مزیت این ابزار بهرهمند شود، حتی کسانی که از طریق سایت فروش ندارند. شما می توانید برای دریافت پاداش دو برابر، از این ابزار گفتگوی زنده برای جمع آوری آدرسهای ایمیل استفاده کنید.
گفتگوی زندهای که از SnapEngage پخش می شود نمونه ای عالی از عملکرد خوب این مورد است. آنها نه تنها گفتگوی مستقیم در سایت دارند، بلکه هر زمان که وارد صفحه ای با خطای 404 می شوید، اعلان گفتگو دریافت خواهید کرد.
9. توجه به اعتراضها
یکی از راههای عالی برای بهبود کیفیت وبسایت توجه به هرگونه اعتراض یا پرسشی است که شاید ازطریق محتوای فعلی سایت به طور مستقیم به آن پاسخ داده نشده باشد. همان طورکه مجله ی Harvard Business توصیه کرد، تمرکز بر حفظ ارتباطتان با مشتریان است که اهمیت دارد نه با رقیبانتان.
به سایت خود سر بزنید و از تردیدهایی که فکر می کنید شاید بازدید کنندهها طبق اطلاعات فعلی داشته باشند فهرستی تهیه کنید. در این مرحله، سایت خود را با دید انتقادی ارزیابی کنید-فکر نکنید که فقط بازدید کننده میتواند پاسخها را پیدا کند. شما میخواهید مطمئن شوید که همه موارد به راحتی قابل دسترسی است. وقتی این کار را انجام دادید، برای مشکلاتی که پیدا کردهاید راه حل ارائه دهید. این کار نه تنها تبدیلهای سایت شما را افزایش میدهد، بلکه آن را برای کاربر خوشایند تر هم می سازد.
یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار پاسخ به برخی پرسش های پرتکرار است. کاری که ConvertKit در این صفحه انجام داده است.
10. آزمون A/B را انجام دهید
با تمام نکته های توصیه شده برای افزایش فروش در وب سایتتان، مهمترین آنها آزمون A/B برای تمام این تبدیل ها است. هر کسب و کاری منحصر به فرد است، یعنی مشتریان آنها منحصر به فردند و برای برخی کسب وکارها مواردی جواب می دهند که برای بقیه آنها جواب نخواهند داد. شما با انجام آزمون A/B مطمئن باشید که آن چه که بهترین کارایی را برای وب سایت شما دارد درخواهید یافت. در اینجا چند آزمون آوردهایم که میتوانید هماکنون در سایت خود اجرا کنید:
• تغییر متن در دکمه های فراخوان آزمونی قدیمی اما ساده است. اگر این تغییر کوچک منجر به دو تا سه درصد افزایش در تبدیلها شد، تعجب نکنید.
• تیترهای متفاوت در بالای صفحههای فرود که ترافیک بالا دارند را آزمایش کنید. من صفحه هایی داشته ام که با آزمون تیترهای متفاوت در آنها، از نرخ تبدیل یک درصد به نرخ تبدیل 4.5 درصد جهش داشته اند.
• اگر هرگونه عکس حرفه ای در سایت خود دارید، سعی کنید آنها را با عکسهای طبیعی از کارمندان یا کسب و کار خود جایگزین کنید.
• برای صفحه ی تماس، استفاده از فیلد های کمتر در قسمت تماس را آزمایش کنید. این کار عموما نتیجهی مثبتی دارد.
مطالب مرتبط
راهکار های طراحی سایت اینترنتی در سال ۲۰۱۸
انتخاب تصاویر مناسب برای بنر در طراحی وب سایت
نکاتی در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی
شش روند طراحی سایت اینترنتی برای سال 2018
Webone تیم کاملی از طراحان وب باتجربه دارد که تمام دوران کاری خود را صرف طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی کرده اند. عملکرد فوق العاده و برجسته آنان با مشتریان، باعث شده هر کسب و کاری که برای طراحی سایت جدید به ما مراجعه کرده به نتایج درخشانی برسد. حالا، ما قصد داریم به شما هم برای رسیدن به چنین نتایجی کمک کنیم.