مقالات آموزشی

درج آگهی اینترنتی و مهارت های لازم جهت تولید آن

مفید بود؟

درج آگهی اینترنتی

درج آگهی اینترنتی شامل درج آگهی تصویری، صوتی، ویدئویی، گرافیکی و متنی تحت قالب محتوای تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها و پیج ‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی است.
محتوای مناسب و کاربردی و سئوگذاری شده جهت درج آگهی اینترنتی، به خصوص در سایت‌های تبلیغاتی رایگان، فرصت طلایی برای شتاب بخشی به پیشرفت و تسریع معرفی کسب و کار شما است.
بنیان و اصل موفقیت در نتایج حاصل از درج آگهی اینترنتی، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با محتوا و شیوه ارائه مطلب دارد.
محتوا، اصل ارتباطی مهمی است که نه فقط در جهان تبلیغات و برای درج آگهی اینترنتی و غیر اینترنتی، بلکه برای بیان افکار و عقاید، احساسات، اشتراک‌گذاری وقایع، تصمیم گیری و انتخاب و … شاه کلید اصلی به حساب می‌آید و بر پایه ذات ناطق بشری و قدرت غیرقابل انکار کلام، استوار است.

بنابراین با نگاهی خردمندانه، ناب و همه جانبه، باید الگویی موثر جهت طرح‌ریزی نمایی ماندگار در ذهن مخاطب در کسری از ثانیه، تهیه نمود و بر اساس آن، قالب شایسته و متناسب را برای درج آگهی اینترنتی هماهنگ با مختصات ذهنی مخاطبین خاص و عام، در نظر گرفت.

توصیه می شود مقاله مشاور بازاریابی اینترنتی، مرجعی برای تبلیغات هدفمند! را جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

به یاد داشته باشید که تهیه و تبیین آنچه برای درج آگهی اینترنتی باید تهیه شود، به نوعی مهارت هنری / تجاری تحت فنون مهندسی محتوایی ارتباطی نیاز دارد.
باید تمام فرمول‌های مورد نیاز جهت قالب‌بندی محتوایی که برای درج آگهی اینترنتی آماده ساخته‌ایم را مطابق با هندسه تبلیغات و به ویژه چارچوب تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین، به کار گیریم و از طرفی با در نظر گرفتن نکات قابل بیان و استناد از خدمات و محصولات مورد تبلیغ، نمایی فراتر از موارد مشابه برای جذب توجه و تمرکز ذهنی مخاطب، جهت درج آگهی اینترنتی ارائه داد.

درج اگهی اینترنتی، روشی است موثر و ساده 

آنچه درج آگهی اینترنتی را به یک شیوه موثر در فن تبلیغ توسط رسانه‌های جمعی بدل می‌سازد، دسترسی اختیاری و آسان به محتوای تبلیغاتی آنلاین، به ویژه به صورت رایگان است.
درج آگهی اینترنتی، روشی برای توسعه بخشی به امر بازاریابی اینترنتی است؛ که باعث می‌شود در هر گشت و گذار میان سایت‌ها و درگاه‌های مختلف، مخاطبین و کاربران در عین دسترسی به مطالب مورد نیاز و علاقه خود، نظری بر محتوای موجود در بخش درج اگهی اینترتی سایت‌ها و وبلاگ‌ها انداخته و تعداد مشاهده و بازدید از تبلیغات آنلاین مورد نظر، بالا رفته و در نتیجه احتمال جذب مخاطب نیز بالا می‌رود.
از طرفی درج آگهی اینترنتی، بدون محدودیت زمانی و مکانی، در افق گسترده و بدون مرز، سایه خود را می‌گستراند و از این گذرگاه، امکان معرفی و تبلیغ فراگیر نزد آحاد مختلف مردم در سراسر دنیا، به وجود می‌آید.

اما یکی از دیگر امتیازهای درج آگهی اینترنتی از این حیث است که به واسطه برنامه‌های درآمدزایی از طریق اینترنت و کسب سود آنلاین، پروسه‌ای ایجاد می‌شود که در آن، تعاملات کاربر با آگهی درج شده، منفعت مالی رابرای او در پی می‌آورد؛ و به عبارت دیگر، پاداش در ازای توجه به آگهی تبلیغاتی، بر روی قدرت تاثیرگذاری تبلیغات اینترنتی با استفاده از درج آگهی اینترنتی در سایت‌های مختلف به ویژه در سایت‌های تبلیغاتی که به درج آگهی اینترنتی کلیکی می‌پردازند، صحه می‌گذارد.

مهارت های لازم جهت تولید آگهی اینترنتی

درج آگهی اینترنتی ضمن تاکید بر اثرگذاری بی‌حد فضای آنلاین در پلتفرم‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، بر مهارت‌های کلامی و ارتباطی نیز متمرکز بوده و یادآور اهمیت فنون سخنوری، هنر و قواعد بازاریابی و تلفیق تمام این مهارت‌ها به عنوان ابزار اصلی بازاریابی و تبلیغات پر بازده است.
علاوه بر آشنایی کامل با موضوع مورد تبلیغ و آگاهی از اهداف و انتظار کارفرمای تبلیغاتی، باید شرایط روز جهان و جامعه مورد نظر، فرهنگ، نوع نگرش، سطح تحصیلی، دامنه سنی، علاقه‌مندی، اولویت‌ها و مسائل مطرح اجتماعی، دغدغه‌های جمعی و فردی، رفاه و سایر فاکتورهای موثر در انگیزه و توجه جامعه هدف، را مد نظر قرار داد.

ویژگی آگهی اینترنتی

آگهی طراحی شده ممکن است متنی، تصویری یا ترکیبی از نمایه‌ها و عناصر بصری و سمعی باشد؛ اما لازم است بدانید که شکل ظاهری و استراتژی پنهان در بطن آگهی تبلیغاتی، چه از طرحی مدرن برخوردار باشد و چه از طراحی کلاسیک و نمایه‌های نوستالژیک بهره برد، چه خاطرات و احساسات مشترک جمعی را برانیگزد و چه بر گروه خاصی متمرکز باشد، چه خلاقانه باشد و چه از آرایه‌های عمومی و عادی‌سازی شده و متعارف در آن استفاده گردد، و … در نهایت، باید بتواند با سلیقه و افکار مخاطب در لحظه حال ارتباط گرفته و پیوند احساسی برقرار سازد.

محتوای آگهی اینترنتی

یکی از شیوه‌های بسیار متداول و البته موثر در تولید محتوای لازم برای درج آگهی اینترنتی، استفاده از اصطلاحات و کنایه‌های کوچه بازاری و روز جامعه، به ویژه عبارات طنزی است که به واسطه ایجاد صمیمیت و حس مشترک، با بهره‌مندی از درون مایه طناز خود، نه تنها بر جامعه هدف بلکه بر نظر سایر مخاطبین حک می‌شود.

پس برای برخورداری از یک دیدگاه خلاقانه و منحصر به فرد برای تولید و درج آگهی اینترنتی، باید بدانید که چه روش‌هایی در جهان برای تبلیغات، وجود داشته و نرخ بازده و امتیازات کارشناسی شده آن‌ها را بررسی نمایید.

البته این موارد، در حیطه اختیارات و تخصص کارگروه‌های تبلیغاتی و بازاریابی، مانند گروه های متمرکز تخصصی بر تولید محتوای تبلیغاتی رایامارکتینگ، است و لزومی ندارد شما به عنوان یک کارفرما، نگران تبلیغات باشید؛ تنها کافی است که از مهارت‌های و سابقه کاری موسسه تبلیغاتی که در نظر دارید کار خود را به آن‌ها واگذار نمایید، اطمینان حاصل کرده و با استفاده از راهنمایی‌ها و مشورت‌های تخصصی کادر حرفه‌ای این گونه موسسات، به وضوح، ایده و خواسته خود را مطرح کرده و از نظرات و طرح‌های ابتکاری و محتواهای تاثیرگذار آن ها بهره‌مند گردید.

به یاد داشته باشید که علاوه بر کیفیت و اثرگذاری محتوای تهیه شده برای درج آگهی اینترتی، استفاده از قواعد اینترنتی بازاریابی و علوم کاربردی جهت افزایش نرخ بازدید اهمیت دارد؛ به همین دلیل اگر می‌خواهید از قبل درج آگهی اینترنتی برای به ثمر رساندن تبلیغات خود استفاده کنید، بهتر است به جای کار با یک گروه تبلیغاتی ساده، با گروه‌های تخصصی در زمینه تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین که بر قواعد اینترنتی و راه‌های آشکار و پنهان ارتقای بازدید آنلاین و تجارت اینترنتی مسلط هستند، همکاری نمایید.

اهمیت درج آگهی اینترنتی در نظام تبلیغات

شاید بتوان گفت که درج آگهی اینترنتی در کنار سایر شیوه‌های تبلیغاتی ضرورت دارد، اما جالب است بدانید که درج آگهی اینترنتی به صورت مستقل و به تنهایی، برای دست‌یابی به بازده مورد نظر، کافی است و حتی شاید بتوان گفت که بسیار هم عالی است.

لذا با استفاده از درج آگهی اینترنتی در فضاهای آنلاین، هزینه‌هایی را که جهت تهیه محتوای تبلیغاتی صرف کرده‌اید، بهینه ساخته و با کسب سود بیشتر از تبلیغات خود به شیوه اینترنتی، تمام مخارج بازاریابی و تبلیغات را جبران نمایید.
بازاریابی و تبلیغات اینترنتی بر خلاف سایر شیوه‌های تبلیغاتی و دیگر رسانه‌های جمعی، دامنه نفوذ وسیع‌تری داشته و زمان ماندگاری آن بیشتر و سرعت به چشم آمدن آن نیز بالاتر است.

بنابراین بیراه نگفته‌ایم اگر اذعان داریم که تبلیغات اینترنتی، نه صرفا امر تبلیغ و بازاریابی، بلکه دریچه‌ای برای فرهنگ‌سازی و ایجاد خطوط مشی جدید در جامعه است؛ چه بسا که بسیاری از شعارهای تبلیغاتی، در طول زمان، به یک عبارت معنادار و ماندگار در فرهنگ کلامی مردم بدل شده و ابعاد تازه‌ای برای شکوفایی دیگر طرح‌های ارتباطی با عموم مردم را ایجاد کرده است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.