مقالات آموزشی

معرفی دوره های آموزش بازاریابی محتوا

مفید بود؟

اگر می خواهید یک فروشنده دیجیتال موفق باشید، ابتدا باید متخصص بازاریابی محتوا شوید و بهترین راه برای این کار، گذراندن یک دوره آموزش بازاریابی محتوا است. دوره خوب به شما کمک می کند مهارت نوشتن محتوا، مهارت کپی نویسی و هر مهارت دیگری که برای تبدیل شدن به یک متخصص لازم دارید را در خود تقویت کنید. این مطلب شما را با بهترین دوره های آموزش بازاریابی محتوا که به صورت آنلاین ارائه می شود، آشنا می کند. بعضی از دوره های معرفی شده رایگان، و تعدادی دیگر با دریافت هزینه برگزار می شود. در بیشتر آن ها، گواهی بازاریابی محتوا نیز برای شما صادر می گردد.

بنابراین، اگر می خواهید این تخصص را سریع و از منبع معتبر آموزش ببینید، یک فنجان قهوه خورده و شروع به یادگیری کنید!

موارد معرفی شده در ادامه بهترین دوره های آموزش بازاریابی محتوا هستند، که می توانید به صورت آنلاین در آن ها شرکت کنید.

  1. دوره آموزشی Reliablesoft

 

Reliablesoft یک دوره بازاریابی محتوا است که توسط تیمی خبره و متخصص آموزش داده می شود. برای شرکت در این دوره نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید.

سر فصل های این دوره عبارت است از:

  • آشنایی با بازاریابی محتوا
  • چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا برنده طراحی کنیم
  • پیدا کردن ایده های مناسب برای کمپین های بازاریابی
  • چگونه محتوایی ایجاد کنیم که بتواند لینک ها و اشتراک آن ها در شبکه های اجتماعی را برای شما به ارمغان آورد.
  • نحوه ایجاد صفحات برتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجوی Google
  • چگونه می توان محتوای خود را در سئو بهینه کرد
  • چگونه محتوای خود را تبلیغ کنید تا مورد توجه قرار گیرد
  • از کدام ابزار بازاریابی محتوا استفاده کنید
  • چک لیست بازاریابی محتوا که باید دنبال شود

این آموزش بازاریابی محتوا، هم برای مبتدیان و هم برای افرادی که می خواهند مهارت های حرفه ای خود را در این زمینه تقویت کنند، بسیار مناسب است.

 

  1. دوره آموزشی Udemy

یکی از دوره های آموزش بازاریابی محتوا که برای شرکت در آن باید مبلغی پرداخت کنید، Udemy نام دارد.

تا کنون بیش از ۷۰۰۰ متقاضی در این دوره محبوب شرکت کرده اند.

سر فصل های ارائه شده در Udemy عبارت است از:

  • اصول بازاریابی کلاسیک
  • ملزومات بازاریابی محتوا
  • طراحی وب سایت
  • ایجاد ایده های محتوا
  • کپی نویسی
  • انواع محتوا
  • قالب های محتوا
  • محتوای SEO
  • تبلیغ محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • کانال های بازاریابی خارجی
  • سنجش نتایج شما

 

خالق این دوره براد مریل، در زمینه تولید محتوا و آموزش این مبحث، از سابقه خوبی برخوردار است.

یکی از مزیت های Udemy آموزش آن به صورت عملی است. در حین یادگیری به شما توضیح داده می شود، بازاریابی محتوا چیست، چرا به آن نیاز دارید و چگونه باید آن را پیاده سازی کنید.

 

  1. دوره آموزشی Coursera

Coursera یک آموزش بازاریابی محتوا بوده، که به صورت مشترک توسط وب سایت معتبر copyblogger و دانشگاه UC Davis طراحی و آماده شده است.

این دوره برای مبتدیان مناسب نیست؛ اما افرادی که با اصول اولیه تولید محتوا آشنا هستند و می خواهند نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا را یاد بگیرند، می توانند در این آموزش شرکت کنند.

سر فصل های دوره Coursera عبارت است از:

  • اکوسیستم بازاریابی محتوا
  • زمینه استراتژیک (چارچوب ۷A)
  • ترسیم نقشه سفر (تدوین استراتژی بازاریابی محتوا)
  • انواع استراتژیک محتوا
  • مدیریت محتوا

هزینه شرکت در Coursera زیاد است. بنابراین اگر به صورت انفرادی در این حوضه فعالیت می کنید، شرکت در آن مقرون به صرفه نیست. ولی برای موسسه های بزرگی که می خواهند به کارکنان خود استراتژی بازاریابی محتوا را آموزش دهند، گزینه بسیار مناسبی است.

  • دوره آموزشی HubSpot

  • این دوره که برای افراد مبتدی طراحی شده توسط یک شرکت پیشرو در زمینه تولید و آموزش بازاریابی محتوا، به نام Hubspot ارائه می شود.

    این شرکت دوره های رایگان بسیاری را برای علاقه مندان حوزه تولید محتوا طراحی کرده است.

    سر فصل های آموزشی HubSpot عبارت است از:

    • تقویت قدرت داستان پردازی
    • ایجاد یک چارچوب برای تولید محتوا
    • برنامه ریزی استراتژی برای تولید محتوای بلند مدت
    • پیدا کردن ایده برای تولید محتوا
    • ایجاد محتوای با کیفیت برای وبلاگ ها
    • چگونه با استفاده از وبلاگ نویسی رتبه اول گوگل شویم
    • افزایش ارزش محتوا از طریق جایگزینی
    • چگونگی ایجاد سرفصل ها و صفحات پایه
    • چگونه می توان یک استراتژی بازاریابی ویدئویی موفق ایجاد کرد
    • ایجاد یک استراتژی SEO وبلاگ نویسی
    • نحوه تبلیغ موثر محتوا
    • چگونگی سنجش و تجزیه و تحلیل محتوای خود

    دلایل زیادی برای گذراندن این آموزش بازاریابی محتوا وجود دارد. مورد اول اینکه، رایگان بوده، بنابراین می توانید آن را بدون هیچ گونه ریسک مالی آزمایش کنید. مورد دوم، این است که می توانید از یک شرکت معتبر، گواهینامه بازاریابی محتوا دریافت کنید و سوم اینکه، شامل موضوعاتی فراتر از بازاریابی محتوای سنتی است.

     

    1. دوره آموزشی Google

    تبلیغ کسب و کار با محتوا، یک دوره رایگان آموزشی بوده، که توسط Google از طریق Google Digital Garage ارائه می شود. این پلت فرم آموزشی آنلاین، تعدادی دوره رایگان طراحی کرده که تمام جنبه های بازاریابی دیجیتال و محصولات Google را پوشش می دهد.

    دوره شامل چهار فصل است که موضوعات زیر را پوشش می دهد:

    • با رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید
    • شیرجه عمیق به رسانه های اجتماعی بزنید
    • از ویدئو حداکثر استفاده را ببرید
    • بازاریابی محتوا را شروع کنید

    در این آموزش شما یاد می گیرید چطور برای مخاطبان آنلاین خود محتوا تولید کرده و آن را تبلیغ کنید. همچنین در انتهای هر فصل برای سنجش میزان یادگیری، سوالاتی از شما پرسیده می شود.

     

    سخن آخر

    بدون شک بازاریابی محتوا یک فرایند حیاتی برای همه کمپین های فروش دیجیتال است و اغراق نیست اگر بگوییم تمام روش های دیگر مانند تقویت سئو سایت، فروش از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیلی با آن ارتباط مستقیم دارد.

    تعداد دوره های آموزش بازاریابی محتوا که به صورت رایگان و یا با دریافت هزینه ارائه می شود، بسیار زیاد است. در این مطلب سعی کردیم شما را با پنج نمونه از دوره های آموزشی عالی آشنا کنیم.

    یادتان باشد مهم ترین بخش هر حرفه، آموزش دیدن است، بنابراین هرگز از آن غافل نشوید. امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

    Author

    مدیریت سایت

    Leave a comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.