بازاریابی محتوا یکی از موثرترین ، کاربردی ترین و مفیدترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که برند شما می تواند برای دستیابی و جذب مشتریان بیشتر و هدایت بیشتر مشتریان از آنها استفاده کند.شاید این سوال برایتان ایجاد شود که مزایای بازاریابی محتوا چیست؟ در مقاله های قبلی به لاین های دیجیتال مارکتینگ پرداخته ایم،اما در این مقاله  ما چند مزیت برتر بازاریابی محتوا را  بیان میکنیم و توضیح خواهیم داد که چگونه این تاکتیک قدرتمند بازاریابی دیجیتالی می تواند به تغییر شیوه دستیابی کسب و کار شما و جذب مخاطبان هدف شما کمک کند.

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و مداوم برای جذب و دستیابی به مخاطب  تعریف شده است ،با هدف هدایت اقدام سودآور مشتر ،.قدرت بازاریابی محتوا نه در تعریف آن بلکه در فرایند آن نهفته است.اگر می خواهید از بازاریابی محتوا بهره ببرید ، باید عاشق ایجاد محتوا ، توزیع ، تبلیغ ، تحقیق و تعامل باشید.بازاریابی محتوا زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است که  اغلب توسط مشاغل به منظور زیر استفاده می شود:

  توجه را جلب کرده و منجر به تولید می شود

  اعتماد مشتری خود را جلب میکند

  فروش آنلاین را ایجاد و افزایش می دهد

  آگاهی یا اعتبار برند را افزایش دهید

  یک انجمن آنلاین از کاربران را درگیر میکند

بازاریابی محتوا به دلیل سیستم عامل هایی مانند وردپرس ، یوتیوب ، فیس بوک و اینستاگرام طی سالهای گذشته بسیار زیاد شده است.برندها اکنون روشهای بیشتری برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان دارند.هیچ راه بهتری برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان از بازاریابی محتوا وجود ندارد بخصوص با توجه به شرایط کنونی که مردم بیشتر نیاز های خود را از طریق موبایل و شبکه های اجتماعی و وب سایت ها رفع میکنند.

چرا بازاریابی محتوا؟

استراتژی های بازاریابی سنتی کم و بیش تاثیر گذار هستند و اغلب  مصرف کنندگان به تبلیغات اعتماد ندارند.آنها درک کرده اند که روش بهتری برای برقراری ارتباط با آنها وجود دارد ، و بازاریابی محتوا از این طریق است.مارک های پیشرو برای گفتگو با مصرف کنندگان از بازاریابی محتوا استفاده می کنند.Cisco Systems، Inc. ، یک فناوری چند ملیتی آمریکایی که به فروش سخت افزار شبکه می پردازد ، از بازاریابی محتوا استفاده می کند به طوری که آنها مجموعه ای از وبلاگ ها را در جایی قرار می دهند که محتوای ایجاد شده توسط کارشناسان را ارسال می کنند. در وبلاگهای خود ، آنها درباره همکاری ، رایانش ابری ، امنیت وب ، شبکه های سازمانی و موارد دیگر می نویسند. اینها موضوعاتی است که مشتریان ایده آل آنها می خواهند بخوانند.

عبارت “محتوا پادشاه است” در بین بازاریاب های آنلاین موج زیادی به وجود آورد ، در حالی که مباحث بسیار خوبی در مورد صحت این عبارت وجود دارد ، نکته این است که محتوا کمی متفاوت از سایر زمینه های بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی و سئو است ، زیرا بسیاری از آنها واقعاً فقط به دلیل محتوا هستند.

مزایای بازاریابی محتوا چیست؟

1.بازاریابی محتوا مقرون به صرفه است.

بازاریابی محتوا نسبت به بسیاری از روشهای سنتی بازاریابی برون مرزی مقرون به صرفه است.. در حقیقت ، طبق تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا ، بازاریابی محتوا 62٪ کمتر از بازاریابی خارج از کشور هزینه دارد وبه بیش از 3 برابر تولید منجر میشود.محتوای موثر باعث ایجاد ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.انتشار پست های وبلاگ مداوم که جذاب و مؤثر است می تواند به شما کمک کند با گذشت زمان ترافیک بیشتری به سایت خود وارد کنید. در حقیقت ، طبق گفته HubSpot ، شرکتهایی که بیش از 16 پست بلاگ در هر ماه منتشر می کردند ، تقریباً 3.5 برابر بیشتر از شرکتهایی که فقط 4 یا کمتر پست منتشر می کردند ، بیشتر رفت و آمد داشتند. اگر می خواهید ترافیک سایت را بهبود بخشید ، محتوای وبلاگ با کیفیت را بیشتر و در یک برنامه زمانبند چاپ کنید.

2.با ایجاد محتوای مفید به آگاهی از برند خود به مشتریان بپردازید.

بیایید با آن روبرو شویم که  مشتریانی در خارج از کشور هستند که مناسب برای محصولات یا خدمات شما هستند ، اما آنها هنوز فرصتی برای یادگیری در مورد نام تجاری شما کسب نکرده اند. با ایجاد مطالب مفیدی که ارزش خریداران هدف شما را فراهم می کند ، می توانید درگیر این اهداف شوید و به ایجاد آگاهی برای برند خود کمک کنید. آگاهی از برند یکی از مهمترین مزایای بازاریابی محتوا است.

3. شرکت شما می تواند از محتوا با کیفیت برای آموزش مشتریان خود استفاده کند.

مشتریان و رهبران شما مشکلی دارند که مارک شما می تواند آن را حل کند. چه راهی بهتر برای آموزش آنها در مورد چالش ها و راه حل شما از ارائه مطالب جذاب برای آنها؟ حتماً مباحث مربوط به محتوا را در اطراف بزرگترین نقاط درد مشتریان خود ایجاد کنید تا به آنها در درک بهتر اقدامات لازم برای حل مشکلاتشان کمک کند.

4.انتشار وبلاگ ها و انواع دیگر محتوا به شما کمک می کند تا همچنان رقابتی باشید.

آیا می دانید 53٪ از بازاریابان می گویند ایجاد محتوای وبلاگ ، اولویت اصلی بازاریابی ورودی از کشور آنها است؟ به این دلیل است که محتوای وبلاگ در جذب ، تعامل و لذت بردن بازدید کنندگان و مشتریان سایت بسیار مؤثر است. اگر می خواهید در بازار مشغول آنلاین رقابت باقی بمانید ، لازم است محتوای وبلاگ و سایر دارایی های محتوا مانند کتاب های الکترونیکی و اینفوگرافیک را در اولویت قرار دهید.

سخن پایانی

برای دیده شدن دردنیای دیجیتال مارکتینگ و پیشی گرفتم از رقبای خود، محتواهای سئو شده نیازدارید،مابرای شماتولید می کنیم و حتی به شما اموزش میدهیم. ما در شرکت پدیده تجارت با برگزاری دوره های آموزش مجازی دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و دوره آموزش دیجیتال برندینگ ، شما عزیزان را در این دوره ها با لاین های دیجیتال مارکتینگ ، همه چیز درباره ی دیجیتال مارکتینگ و مبنای آموزش وب برندینگ آشنا میکنیم و می توانید به صورت حرفه ای وارد این کسب و کار پر از درآمد خود شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.