مقالات آموزشی

معرفی جدول تولید محتوا و کاربرد آن

مفید بود؟

جدول تولید محتوا به شما کمک می‌کند که به خوبی با استفاده از اصول تولید محتوا، اقدام به تهیه و نگارش یک محتوای عالی نمایید. هدف اصلی این جدول نظم دهی به فرایند تولید محتوا است.

تولید محتوا سئو شده سنگ بنای یک استراتژی بازاریابی آنلاین قوی است. بدون محتوای جذاب و ارزشمند، بازدیدکنندگان سایت شما را به سایتی مفیدتر رفته و سایت شما را ترک می‌کنند. با توجه به این مسائل، تیم شما چگونه می‌تواند فرآیند تولید محتوا را ساده‌سازی کند؟ چرا باید از جدول تولید محتوا استفاده کنید؟ استفاده از اصول تولید محتوا چه کمکی به شما می‌کند؟ قبل از اینکه با جدول تولید محتوا آشنا شویم باید با محتوا و اصول تولید محتوا شویم.

توصیه میکنیم مقاله بررسی روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا را مطالعه نمایید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند ایجاد محصولات نوشتاری و بصری برای توزیع به‌عنوان بخشی از یک استراتژی کلی بازاریابی محتوا است. در این مقاله تعاریف زیادی را برای شما تعریف می‌کنیم، اگر فقط یک چیز را یاد بگیرید، باید این تعریف باشد: تولید محتوا یک سیستم است. برای اینکه سیستم درست کار کند، باید بر اساس اصول تولید محتوا باشد. این اصول در یک جدول تولید محتوا پیاده‌سازی می‌شود.

 

استفاده از جدول تولید محتوا

استفاده از جدول محتوا باعث می‌شود که شما دید بهتری نسبت به استراتژی محتوا داشته باشید. استراتژی محتوا، اهداف شما و نحوه برنامه‌ریزی شما برای استفاده از محتوا (برای دستیابی به آن اهداف) را مشخص می‌کند. در فرآِیند ایجاد استراتژی محتوا ایجاد یک جدول محتوایی همیشه حرف اول را می‌زند، در غیر این صورت هیچ راهی برای سنجش اثربخشی سیستم تولید محتوای شما وجود ندارد.

تفاوت بین تولید محتوا و استراتژی محتوا

تفاوت بین تولید محتوا و استراتژی محتوا را می‌توان به‌صورت زیر تعریف کرد:

• تولید محتوا = مجموعه‌ای از مراحل تعریف‌شده و مستند است که هر قطعه از محتوا را از ایده به انتشار می‌برد و اثربخشی آن را در پیشبرد استراتژی محتوای شما تحلیل می‌کند.

• استراتژی محتوا = طرحی که به همه اطلاع می‌دهد چه چیزی منتشر می‌کنید، چگونه منتشر می‌کنید و چرا منتشر می‌کنید. (ارزش تجاری)

 

اهمیت استفاده از جدول تولید محتوا

جدول تولید محتوا در هر مرحله از فرآیند تولید محتوای شما چندین مورد را به شما نمایش می‌دهد:

• جریان یکنواخت تولید محتوا را نشان می‌دهد.

• به شما امکان می‌دهد تا به سرعت مشکلات فرآیند تولید محتوای خود را شناسایی کنید.

• به شما امکان می‌دهد انواع محتوای تولیدی خود را برای رسیدن به اهداف جدید تغییر دهید.

• ارتباط شفاف بین تیم‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا یک جدول محتوای مؤثر ایجاد کنید:

مرحله 1: تعیین هدف هر محتوا

هر قسمت از محتوا باید باهدف پیشبرد یکی از این سه هدف نوشته شود:

• اطلاع‌رسانی

• جلب‌توجه

• تبدیل کاربر به مشتری

این سه مرحله به‌طورکلی با ابتدا، میانه و پایان قیف بازاریابی که سفر خریدار نیز نامیده می‌شود، مطابقت دارد؛ به عبارت دیگر، هر قطعه از محتوایی که منتشر می‌کنید باید باهدف پرورش آگاهی از برند شما، به دست آوردن سرنخ‌های جدید یا تشویق فروش باشد. با تعیین هدف خاص محتوای خود قبل از شروع تولید آن و درج آن در جدول تولید محتوا، پیگیری موفقیت پروژه را آسان‌تر می‌کنید.

 

مرحله 2 در جدول تولید محتوا: تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی تولید کنید

یکی از موارد مهم در جدول تولید محتوا مشخص کردن نوع محتواست. اکنون که هدف تولید محتوای خود را می‌دانید، باید تصمیم بگیرید که چه شکلی خواهد داشت. چند راه مختلف برای فکر کردن در این مورد وجود دارد.

شما می‌توانید محتوای خود را بر اساس فرم دسترسی یا قالب آن دسته‌بندی کنید. یکی از بخش‌های مهم در اصول تولید محتوا ایجاد محتوای اصلی است. محتوای اصلی یا محتوای سنگ بنای سایت شامل مقالات طولانی‌تر و با اعتبار بالا است که برای برند شما اساسی است. این نوع محتوا معمولاً به مخاطب اعلام می‌کند که شما چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می‌دهید و چرا یک مرجع هستید.

مرحله 3 در جدول تولید محتوا – مشخص کنید محتوا در کجا منتشر شود

شما باید مشخص کنید که محتوای شما در چه بخشی قرار است منتشر شود. برخی محتواها را می‌توان در تمام بخش‌های زیر منتشر کرد برخی را هم فقط در یک بخش می‌توان منتشر کرد.

• وبلاگ‌ها

• صفحات اصلی وب

• مقالات تخصصی

• ایمیل‌ها

• شبکه‌های انتشار پادکست‌ها

• سایت‌های انتشار ویدئو

• پست‌های رسانه‌های اجتماعی

• پیام‌رسان‌های اجتماعی

• شبکه‌های انتشار محتوای گرافیکی و اینفوگرافیک

 

مرحله 4 در جدول تولید محتوا- معرفی نقش‌ها در فرآیند تولید محتوا

نوع محتوایی که تصمیم به تولید می‌گیرید تعیین می‌کند چه کسی در آن فرآیند مشارکت خواهد داشت. گاهی اوقات یک نفر از چندین کار را در فرآیند تولید محتوا انجام می‌دهد. انکار در یک سازمان کوچک مرسوم است. در حالی که یک شرکت بزرگ ممکن است تیم‌های کاملی را به هر یک از این دسته‌ها اختصاص دهد. بسته به نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید، ممکن است به تولیدکنندگان محتوای زیر نیاز داشته باشید:

• نویسندگان/محققان

• تصحیح کنندگان / ویراستاران

• فیلم‌برداران

• عکاسان

• طراحان UX/UI

• طراحان گرافیک

• مدیر محتوا / تولیدکننده

ممکن است یک محتوا به همه موارد بالا نیاز نداشته باشد، اما محتواهای حرفه‌ای مانند ویدئوها و یا اینفوگرافیک ها ممکن است به بخش زیادی از تخصص‌های بالا نیاز داشته باشند. یک جدول محتوایی مشخص می‌کند که نقش و وظیفه هر فرد در فرآیند تولید محتوا به چه صورت است.

 نمونه‌ای از یک جدول تولید محتوا

ما به شما گفته‌ایم که استفاده از اصول تولید محتوا چقدر حیاتی است. استفاده از جدول تولید محتوا با استفاده از اصول اصلی باعث می‌شود که محتوا با کیفیت‌تر و مناسب‌تر تولید شود. در ادامه نمونه‌ای از یک جدول تولید محتوا را به شما نمایش می‌دهیم.

 

ایجاد یک جدول تولید محتوا

بهترین کار این است که برای ایجاد جدول تولید محتوا این است که به عقب کارکنید؛ یعنی از تاریخ انتشار نهایی برای محتوای خود شروع کنید و مطمئن شوید که تاریخ‌های خاصی را برای تمام مراحل فرآیند خود اضافه کنید. این به هر یک از اعضای تیم اجازه می‌دهد تا بدانند چه زمانی موعد دریافت قطعه آن‌هاست.

برای مثال، متن وبلاگی با تاریخ انتشار نهایی 1 بهمن در جدول تولید محتوا برنامه‌ریزی شده است. طرح کلی را در 6 دی باید آماده کنند. تصاویر در 10 دی باید آماده شود. نظرات ویراستاران تا 19 دی وقت دارند ویرایش نهایی را انجام دهند. نویسنده‌ها باید تا 25 دی همه موارد را تکمیل کرده و در به دست مدیر اصلی برسانند.

 نکات مهم در این جدول

• برای ویرایش و بازنگری زمان کافی در نظر بگیرید.

• برای ادغام شدن ایده‌های جدید در جدول تولید محتوا، یک فرآیند پذیرش اضافه کنید.

بررسی و تحلیل جدول تولید محتوا

مهم نکته در اصول تولید محتوا این است که همواره روش‌ها و اصول اصلی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. در واقع مداوم بررسی کنید که روش و اصول استفاده شده آیا کار کرده است؟ شما باید تجزیه‌وتحلیل را در جدول تولید محتوایی خود داشته باشید. در واقع مهم است که آن را به‌عنوان بخشی از چرخه عمر تولید محتوای خود نیز در نظر بگیرید.

به‌عنوان یک تیم محتوا، این شانس شما برای تنظیم دقیق فرآیند تولید محتوا با استفاده از جدول تولید محتوا است. در هنگام بررسی باید از خود بپرسید که آیا هر یک از اعضای تیم به موقع فعالیت‌های خود را انجام داده‌اند؟ آیا مشکلات ارتباطی وجود داشت؟ مشکلات نشان دهنده ضعف در جدول تولید محتوای شما است. این موارد را می‌توان به راحتی برطرف کرد تا دفعه بعد سیستم شما بهتر شود.

 

استفاده از شرکت‌های حرفه‌ای برای تهیه جدول تولید محتوا

مجموعه رایا مارکتینگ به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه تولید محتوا در کشور فعالیت می‌کند. شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از سایت این مجموعه نسبت به تهیه انواع محتوا اقدام نمایید. همچنین این مجموعه می‌تواند به انواع کسب کارها و نفرات در خصوص تهیه جدول تولید محتوا راهنمایی و مشاوره‌های لازم را ارائه دهد. این مجموعه می‌تواند با بررسی زیرساخت‌های شما و بر اساس نوع کسب‌وکار شما به راحتی یک جدول تولید محتوا مبتنی از اصول تولید محتوا آماده کرده و ارائه دهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.