مفید بود؟

داده های ساختار یافته در گوگل به عنوان اسکیما شناخته می شوند. شما باید به خوبی بدانید که اسکیما نشانه گذاری و کدهای متنوعی دارد که هر یک از آنها ساختار اصلی محتوای شما را شکل می دهند. تایپ های مختلف schema دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. بنابراین برای به کارگیری هر یک از آنها باید به خوبی مشخصات شان را بررسی کنید.

در این صورت می توانید بهترین تایپ را برای نشانه گذاری محتوای سایت خود انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که پیش از انتخاب هر یک از انواع نشانه گذاری ها باید کارایی آنها را روی محتوای خود بررسی نمایید. شما هرچه که اطلاعات بیشتری در اختیار گوگل بگذارید، می توانید سئو سایت خود را قوی تر کنید.

تایپ های مختلف schema

از جمله ابزارهایی به شمار می روند که انقلاب بزرگی را در سئو محتوای سایت شما به وجود می آورند. شما با استفاده از انواع نشانه گذاری ها و کدهای اسکیما، محتوای خود را قوی تر کنید تا مخاطبان بیشتری جذب محتوای شما شوند. شما به محض اینکه از اهمیت اسکیما آگاهی به دست بیاورید و آن را در محتوای خود به کار بگیرید، می توانید نتیجه بی نظیر آن را مشاهده نمایید.

انواع تایپ های مختلف schema

هر یک از انواع کدهای اسکیما به موتور جستجوی گوگل کمک می ‌کنند که به محتوای سایت، درک مناسب تری بخشیده شود. کد اسکیما براساس استانداردهای مشخص شده خلق می گردد. این کد را به عنوان نوعی میکرو داده به شمار می آورند. زمانی که شما کد اسکیما را به محتوای تان اضافه می کنید می توانید توصیف بهتری به محتوا ببخشید.

موتور جستجو مانند یاهو، گوگل، و … برای اولین بار جهت خلق این داده اقدام نمودند. کدهای اسکیما در عصر حاضر به عنوان الگوریتم‌ های مرغ مگس خوار مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این کد ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. کیفیت مربوط به عبارت تست شده به وسیله کاربر افزایش پیدا می‌ کند.

بسیاری از افرادی که دارای وب سایت های متفاوت هستند با انواع کد اسکیما آشنا می باشند و از آنها جهت نشان دادن کاربرد هر یک از محتواها در بخش های متنوع استفاده می ‌کنند. به طور معمول این کدها به تمامی مرورگر ها نشان می دهند که اطلاعات درون هر محتوا باید چگونه نشان داده شود.

عبارت های متفاوتی را با استفاده از انواع کد اسکیما می ‌توانید تقویت کنید:

 کد اسکیما به موتور جستجو مانند گوگل نشان می‌ دهد که معنای محتوای شما باید چگونه  باشد و در هر بخش باید چطور نشان داده شود. بعد از استفاده کردن از کد اسکیما نیازی نیست که دوران سختی را برای کدنویسی پشت سر بگذارید. تنها نیاز است که با ادبیات و واژه اسکیما آشنا شوید. کد اسکیما به عنوان یکی از بهترین ابزارهای افزایش و بهبود سئو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تایپ های مختلف schema برای محتواهای سایت ها

زمانی که هر یک از وبسایت های متنوع از کد اسکیما استفاده می ‌کنند کاربران وب سایت در نتایج جستجو مشاهده می ‌کنند که این سایت در مورد چه چیزی محتوا تولید می ‌کند. کاربرد سایت، موقعیت مکانی سایت، قیمت خدمات سایت و دیگر موارد از جمله نشانه‌ های کد اسکیما است. هدف موتور جستجو دستیابی هر یک از کاربران به اطلاعات مورد نیازشان می باشد. بنابراین باید به خوبی بدانید که اسکیما را دقیقا برای همین مسئله طراحی کرده ‌اند.

 اینکه کاربران بتوانند براساس نیاز خود یکی از انواع وب سایت ها را مورد استفاده قرار دهند برای گوگل اهمیت زیادی دارد. در واقع اگر کاربران قادر باشند که سایت مورد نظر خود را در کمترین بازه درمانی پیدا کنند، از خدمات سایت استفاده بهینه می برند. گوگل به آن دسته از سایت هایی که از تایپ های مختلف schema استفاده می ‌کنند رتبه بالاتری می دهد. چرا که با استفاده از کد اسکیما نتایج جستجو برای کاربران آسان تر می شود.

آیا تایپ های مختلف schema نتایج جستجو را بالاتر می برند ؟

با اینکه تاثیر کد اسکیما روی سئو سایت نشان داده شده است، اما شواهد و مدارک کافی وجود ندارد که تاثیر مستقیم اسکیما را روی رتبه بندی نتایج جستجو نشان دهد. با این وجود باید بدانید که کد اسکیما نتایج را برجسته تر می کنند و کاربران به راحتی می توانند افراد مورد نظر خود را در سایت های متنوع شناسایی کنند. بسیاری از سایت های ایرانی از کد اسکیما استفاده نکرده اند.

به همین دلیل اگر شما می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید می توانید با استفاده از کد اسکیما به سایت خود رتبه بهتری ببخشید. بیشتر به محتواهای خارجی که به زبان انگلیسی هستند از کد اسکیما برای جلب نتیجه بهتر استفاده می نمایند. اما وب سایت های فارسی کمتر از ۱۰ درصد هستند که توانسته ‌اند از کد اسکیما استفاده نمایند. اگر شما می‌ خواهید موقعیت فوق العاده ای را برای به دست آوردن نتیجه بهتر جهت بالا بردن سئو سایت خود کسب کنید می توانید از کد اسکیما استفاده نمایید.

 

کاربرد تایپ های مختلف schema

کد گذاری با استفاده از اسکیما به رتبه بندی سایت شما کمک می کند. شما می توانید در بخش های متنوع سایت خود نشانه گذاری اسکیما را انجام دهید.

هر یک از انواع کاربردهای مربوط به تایپ های مختلف schema عبارت است از :

1. بسیاری از مقالاتی که در وب سایت های متنوع قرار می ‌گیرند با استفاده از کد اسکیما رتبه بهتری به دست می ‌آورند. بنابراین باید بدانید که بیشتر مقالات وب سایت ها را با کد اسکیما نشانه گذاری می کنند.

2.  برای تقویت کسب و کار محلی و رستوران ها شما می توانید از کد اسکیما استفاده کنید. کدگذاری های متفاوتی برای بالا بردن نتیجه کسب و کار محلی و رستوران ها وجود دارد که هریک از آنها را می توانید بر اساس استانداردهای مشخص شده به کار ببرید.

3.  برای بالا بردن سئو برنامه های تلویزیونی، خلاصه کتاب ها، فیلم ها، اپلیکیشن ها، رخدادها و غیره شما می توانید از کدهای اسکیما استفاده کنید. کد اسکیما کمک می‌ کند که تمامی موارد بیان شده در نتایج اولیه گوگل نشان داده شوند.

 

4. بسیاری از محصولاتی را که در فروشگاه خود به فروش می رسانید را می توانید با استفاده از کد اسکیما نشانه گذاری کنید تا رتبه بالاتری را به وب سایت خود ببخشید.

5.  اشخاص مهم را که در وب سایت خود معرفی می کنید می توانید با استفاده از نشانه گذاری اسکیما بولد نمایید.

6. طبق استانداردهای مربوط به نشانه گذاری اسکیما شما می توانید بسیاری از دستورالعمل‌ های مربوط به الگوریتم های متفاوت را با استفاده از نشانه گذاری اسکیما بهبود ببخشید. در صورتی که دستورالعمل های وب سایت خود را طبق نشانه گذاری های اسکیما آماده کنید سئو دستورالعمل ‌ها را افزایش می ‌دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.