SEO محلی (بهینه سازی موتور جستجو) شامل استراتژیهای متعددی برای بالا بردن رتبه صفحات شما برای جستجوهای محلی یا جستجوهای انجام شده توسط کاربران محلی است. این موضوع به این معنا است که آیا کسی به دنبال یک « دندانپزشک در دنور » است یا در حال پیدا کردن دندانپزشکان به وسیله موبایل در منطقه دالاس هستند، به احتمال زیاد شانس دیدن صفحات یا پلتفرمهای آنلاین شما را دارند.
یک سئو محلی خوب دارای یک رویکرد جامع است که شامل موارد زیر میشود:
• استراتژی درست کلمات کلیدی
• استفاده از دایرکتوریهای تجاری مانند Google My Business ، Bing Places for Business ، Yelp
Foursquare ، Superpages و …
• افزایش رتبه در موتورهای جستجو مانند Google
• استفاده از محتواهای محلی در صفحات
• استفاده کردن از نظرات آنلاین
در حالی که SEO محلی میتواند برای هر سرویسی استفاده شود و به کاربران اجازه دهد مشاغل محلی را پیدا کنند، بسیاری از این بهینه سازیها بر روی سئو محلی برای رتبه بندی در بسته محلی گوگول و اولویت آنها تمرکز کردهاند. نتایج و نقشه محلی در بسیاری از جستجوهای محلی نشان داده شدهاند.
بسته محلی چیست؟
این مسئله مهم است که کسب و کارها به طور عمومی سئو محلی خود را مدیریت کنند و این به معنای یک استراتژی جامع و قوی است. همچنین یکی از مهمترین عناصر SEO محلی رتبه گرفتن در محدوده یا بسته محلی است. محدوده محلی لیستی از کسب و کارها در قسمت بالایی جستجوی گوگل است. اغلب این مشاغل بر اساس نقشه تراز شدهاند. در حال حاضر گوگول تنها سه بیزینس را به صورت پیش فرض نشان میدهد و برای این کار نیز نیاز به پرداخت هزینه است. میتوانید به راهنمای SEMrush را برای کسب بیشتر درباره وارد شدن به لیست پک محلی مطالعه کنید.
قرار گرفتن در لیست این نتایج به واسطه ترکیبی از موارد ذکر شده بالا است و زمینه ساز تمامی آنها سئو است. این نتایج کاملا به این بستگی دارند که کسب و کار شما دارای یک مکان فیزیکی برای قرار گرفتن روی نقشه حساب My Business گوگل باشد. اگر هیچ مکان فیزیکی در منطقه نداشته باشید، نمیتوانید در بسته محلی رتبه بگیرید.
Meri Chobanyan از SEMrush اهمیت پک محلی را اینگونه توضیح میدهد:
بیش از 93٪ ابتدا سه پک گوگل را میبینند و سپس به سراغ سایر نتایج گوگل میروند. Google میداند که بیزینس شما کجا قرار دادر و چه میزان فاصله با کاربری که خدمات یا محصولات شما را گوگل کرده است دارد. پس به سراغ بسته محلی برید و باید در این زمینه خوب عمل کنید.
زمانی که شما صفحات شهر را ایجاد میکنید، تلاش میکنید به واسطه نتایج جستجوی ارگانیک در بسته محلی رتبه بگیرید، جایی که میزان زیادی کلیک هنوز وجود دارد. ( مگر اینکه عبارتهای جستجویی شما هدف بسته محلی نباشند. )