سایتهای محتوایی همچنان میتوانند به طور انحصاری به وسیله تبلیغات درآمد کسب کنند. در این مقاله مواردی که برای ساخت یک وب سایت درآمدزا از طریق محتوای با کیفیت لازم است، ارائه شده است.
سئو به عنوان یک سکوی پرتاب برای “کسب درآمد آنلاین” ایجاد شد. بسیاری از پیشگامان سئو، وبلاگنویس و مدیران وب سایت بودند و اکثر آنها به دنبال کسب درآمد از طریق تبلیغات بودند تا فروش محصولات آنلاین.زمانی که نهادهایی توسط متخصصان سئو ایجاد شد و آنها خدمات خود را به سایتهای تجارت الکترونیکی و مشاغل سنتی ارائه کردند، صنعت به طور قابل توجهی تغییر کرد.
راهاندازی سایت محتوایی
با این وجود، کسب درآمد از طریق تبلیغات ارتقا یافته و از همه تغییرات صورت گرفته در صنعت، جان سالم به در برده است. امروزه سودی که فقط از طریق AdSense به گوگل میسد، 15.5 میلیارد دلار در سال است.بنابراین امروزه برای راهاندازی یک سایت محتوایی درآمدزا چه چیزی مورد نیاز است؟ تغییرات به چه صورتی بوده است؟ بهتر است نگاهی به آن بیندازیم.
1. اعتبار MFA از دست رفته اما کسب درآمد از تبلیغات تاثیرگذارتر از همیشه است.
نام اختصاری MFA برای برخی از ما تداعی کننده خاطرات شیرین و برای برخی دیگر یادآور کابوسهای وحشتناک است. MFA یا “ساخته شده برای AdSense”، وب سایتی که با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص که پیشنهادات زیادی در adwords دریافت میکردند، ایجاد شده بود. در پی به روزرسانی الگوریتم، سایتهای MFA ضربه بزرگی را متحمل شدند و شیوه کسب درآمد از طریق هک کردن کلمات کلیدی به تولید محتوا تغییر کرد.
تبلیغات دیجیتال
امروزه فرصتهای کسب درآمد از محتوا نسبت به گذشته بهبود یافته است. کسب درآمد از تبلیغات در مقایسه با روزهایی که از MFA استفاده میشد، مطمئناً در وضعیت بهتری قرار دارد. هزینه تبلیغات دیجیتال در سال 2017 از تلویزیون پیشی گرفت، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید از طریق تبلیغات در سایت خود به درآمد قابل توجهی دست یابید.در مورد شبکههای تبلیغاتی، مطمئناً شما باید منابع کسب درآمد از تبلیغات خود را به فراتر از AdSense گسترش دهید.
تبلیغات متنی
شما برای شروع میتوانید تبلیغات Media.net را که باعث گسترش شبکه شما خواهند شد را در سایت قرار دهید تا از طرف یاهو! و بینگ، تبلیغات متنی سازگار با GDPR داشته باشید، و همچنین دسترسی به مدیر حساب اختصاصی و سایر مزایا را برای شما فراهم میکند.از این رو، شما میتوانید از شبکههای هدفگیری مجدد و کار با شبکههای وابسته نهایت استفاده را ببرید و سرانجام، ایجاد مشارکت شخصی با فروشندگان را آغاز کنید.
بنابراین، چگونه باید به این موضوع پرداخت؟
2. بدون استفاده از MFA، کلمات کلیدی پولساز را انتخاب کنید
در فضای تبلیغاتی مدرن، در نظر گرفتن کلمات کلیدی که از ارزش یکسانی برخوردارند، منطقی نیست. اکثر تبلیغات نمایشی بر اساس تاریخچه کاربران شخصیسازی میشوند، نه جستجوهای آنها، بنابراین قیمت گذاری به همان شیوه قبل، عمل نخواهد کرد.
- شما باید تمرکز خود را از قیمت پیشنهادی برداشته و بیشتر به فکر مخاطبان باشید.
خرید اقلام گران قیمت
برای کسب درآمد قابل توجه از طریق تبلیغات، باید مخاطبانی داشته باشید که پول زیادی خرج میکنند. روشهای متعددی برای انجام این کار وجود دارد، مانند هدف قرار دادن زنان و کودکانی که بیشتر خرید میکنند، تا هدف قرار دادن مدیران عامل و مدیران شرکتها با عادتهای خرید اقلام گران قیمت.انتخاب راهحل مناسب باید متناسب با کسب و کار شما صورت بگیرد، نکته مهم این است که شما باید تعداد مخاطبان و میزان تمایل آنها برای خرج کردن را در نظر بگیرید.
محتوای باکیفیت
شما همچنین باید از انتخاب کلمات کلیدی خاص فاصله گرفته و به سمت استفاده از کلمات کلیدی طولانی، مجموعهای از کلمات کلیدی متفرقه که اکثر جستجوها را تشکیل میدهند، متمایل شوید. با استقبال مردم از جستجوی صوتی، کلمات کلیدی طولانی هر روز بیشتر از قبل در بین نتایج جستجو جای میگیرند.یک سایت با محتوای باکیفیت، سایتی است که ترافیک کلمات کلیدی طولانی را از طریق تولید محتوای جامع که به منظور پاسخگویی به بسیاری از سوالات جستجوکنندهها طراحی شده است را جذب میکند. یکی از راههای شناسایی این نوع سوالات این است که:
- پرسشهای موجود در بخش “جستجوهای مربوط به” نتایج جستجو را بررسی کنید.
- از ابزارهایی مانند Keyword.io برای شناسایی پیشنهادات تکمیل خودکار استفاده کنید.
- برای شناسایی سوالاتی که مردم درباره موضوع مورد نظر میپرسند به Quora و سایر سایتهای Q&A مراجعه کنید.
- به دنبال فرومهایی باشید که مردم سوالات خود را درباره یک موضوع در آن فروم مطرح میکنند.
- برای شناسایی سوالاتی که مردم درباره یک موضوع میپرسند در شبکههای اجتماعی مناسب جستجو کنید.
تولید یک محتوای خطی
تولید یک محتوای خطی جامع که به این سوالات پاسخ بپردازد، بهترین راه برای کسب رتبه خوب میباشد، بخاطر وجود کلمات کلیدی طولانی درباره زمینههایی که برای مخاطبان هدف شما اهمیت دارد.از تقسیم محتوای خود به صفحات کوچک مختلف خودداری کنید، مگر اینکه این کار به نفع کاربر باشد. سعی نکنید پرس و جوهای طولانی را در صفحات جداگانه مورد بررسی قرار دهید، مگر اینکه بخاطر کاربر این کار را انجام دهید، به ویژه اگر کلمات کلیدی را هدف قرار میدهید که اساساً یک معنی دارند.
3. از دستورالعملهای ارزیابی کیفیت گوگل پیروی کنید
الگوریتمهای گوگل به گونهای طراحی شدهاند که کیفیت سایتها را به همان شیوهای که انسانها انجام میدهند، ارزیابی میکنند.اگر محتوایی تولید میکنید که از نظر افراد دارای کیفیت قابل قبولی میباشد، شما در حال تولید محتوایی هستید که باید در الگوریتمهای گوگل به خوبی عمل کند.
در اینجا دستورالعملهای ارزیابی کیفیت گوگل برای شما قرار داده شده است که برای کسب درآمد از طریق سایت بسیار موثر هستند.
در این قسمت بخشی از نکات مهم آورده شده است:
- اجازه ندهید تبلیغات راه کاربر را مسدود کند یا آنها را گمراه کند تا فکر کنند که تبلیغات بخشی از محتوای اصلی میباشند.
- کیفیت یک صفحه در SERPs با توجه به اینکه چقدر هدف سایت با نیازهای جستجوکننده مطابقت دارد، تعیین میشود. هدف پرس و جویی که شما صریحاً به آن میپردازید را شناسایی کنید و صفحه خود را طوری طراحی کنید که بهتر از سایر نتایج جستجو به این سوالات پاسخ دهد.
- محتوای شما باید خوانا باشد و کمترین عامل حواس پرتی را داشته باشد.
- محتوای اصلی شما باید به آسانی قابل شناسایی باشد، از نظر اندازه برای اهداف صفحه رضایت بخش، جامع باشد، و میزان قابل توجهی از زمان، تلاش یا مهارتی که صورت گرفته است، باید مشهود باشد.
- گوگل به طراحی “زیبا” نیازی ندارد، اما باید طرح پیاده شده کاربردی باشد تا در خدمت هدف صفحه باشد.
- تخصص، قابل اطمینان و اعتبار بودن از عواملی است که در رتبهبندی لحاظ میشود. وقتی صحبت از موضوعاتی میشود که نیاز به تخصص دارد، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تولیدکننده محتوای شما در این زمینه متخصص است. در مواردی که امکان پذیر نیست ، نقل قول ضروری است.
- سایت شما باید بر اساس نظرات و مباحث، از شهرت آنلاین خوبی برخوردار باشد.
- تشخیص اینکه چه کسی محتوا را تولید میکند باید به راحتی صورت بگیرد و همچنین باید به بتوان تایید کرد که آنها فردی معتبر و قابل اعتماد در موضوع مورد بحث هستند.
- واضح است که هرگونه اطلاعاتی که ارائه میدهید باید واقعی و درستی باشد.
- محتوای تکمیلی، به معنای ناوبری و مقالات پیشنهادی، باید بصری باشد تا به خوبی ارتباط برقرار کند، مهم نیست که شما در چه صفحهای از سایت قرار دارید.
- به منظور زیاد جلوه دادن محتوا، بیش از حد از کلمات استفاده نکنید.
نتیجه
سایتهای محتوایی هنوز میتوانند بصورت انحصاری از طریق تبلیغات، درآمد کسب کنند، اما باید باکیفیت باشد و رویکردی که انتخاب میشود باید بر کاربران و مخاطبان و سرمایهگذاری در محتوای مورد اعتماد، متمرکز باشد، هنوز هم میتوان امپراطوری محتوا ایجاد کرد.