مقالات آموزشی

بررسی تاثیر هوش مصنوعی و دلایل غیرقابل جایگزین شدن نویسندگان انسانی در خصوص آن

مفید بود؟

اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید، آیا باید حضور هوش مصنوعی در حوزه محتوا باید فقط تسلیم شوید؟ در این مقاله قصد داریم نویسندگان رباتی و وضعیت ایجاد محتوا با هوش مصنوعی و سئو را بررسی کنیم تا بیشتر در مورد این حوزه آشنا شوید.
در حال حاضر یک واقعیت ترسناک وجود دارد که اکثر سازندگان محتوای سئو ممکن است دوست نداشته باشند با آن مواجهه شوند: ایجاد محتوا با هوش مصنوعی در حال وقوع است. در 10 سال آینده، محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی احتمالاً تبدیل به یک روش طبیعی خواهد بود. در 20 سال آینده، ربات‌های تولیدکننده محتوا می‌توانند کنترل این حوزه را به طور کامل در دست بگیرند.

جو پولیزی، بنیان‌گذار موسسه بازاریابی محتوا، اخیراً بیان کرده است: “طی 10 سال آینده بیشتر محتواها توسط نرم افزار تولید خواهند شد. در 20 سال آینده، انسان‌ها در مورد صرف زمان برای تولید محتوا شگفت‌زده خواهند شد. ” بنابراین، اگر شما سازنده محتوا هستید، آیا باید همین الان دست از تلاش بردارید؟ آیا با شکست کنار می ‌آیید و کار خود را به ربات‌ها واگذار می‌کنید؟ قطعاً نه کاملاً.

پیشنهاد می کنیم مقاله 6 نکته مهم درباره سئو در یوتیوب بر اساس مقاله منتشر شده گوگل را مطالعه نمایید

بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر روی آینده تولید محتوا

قبل از اینکه با طرح این موضوع که چرا نویسندگان انسانی تا مدت‌ها از طریق فناوری نسل زبان طبیعی (NLG) ارزشمند باقی خواهند بود، بررسی عمیق‌تری را انجام دهیم، ابتدا برخی از فناوری‌هایی را که در حال حاضر میلیون‌ها و میلیاردها محتوا تولید می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. heliograf (washington post)

در سال 2016، واشنگتن پست اولین نمونه را با نام Heliograf را برای کمک به پوشش اخبار المپیک 2016 در ریو برزیل ارائه کرد. این ربات توانست گزارش‌های کوتاهی را برای خوانندگان اخبار المپیک تهیه کند که شامل نتایج بازی‌های مختلف ازجمله مدال‌های دریافت شده توسط ورزشکاران. به گفته ناشر این اخبار، این فناوری برای جایگزین کردن نویسندگان توسعه نیافته است، بلکه به منظور کمک به آزاد کردن زمان آن‌ها توسعه یافته است. گردآوری گزارش‌های مبتنی بر داده یک کار ساده اما دقیق است. ولی با این کار، خبرنگاران می‌توانستند به جای کار ربات، زمان خود را صرف ارائه راهکارهایی برای افزایش بازدید، استوری و تجزیه و تحلیل‌ها ” به شیوه ای که خودشان می‏توانستند ” کنند.
 

مثال‌هایی از پست‌های کوتاه و مبتنی بر داده که توسط Heliograf برای توییتر گردآوری شده است. از زمان اولین استفاده، Heliograf برای TWP مورداستفاده قرار گرفته است. در سال 2017، نویسنده ربات حدود 850 مقاله برای این ناشر ایجاد کرد. به عنوان مثال موضوعات محتوا شامل به روز رسانی بازی‌های فوتبال دبیرستانی و پوشش خودکار ترازنامه (که می‌تواند با دقت بسیار بیشتری نسبت به انسان انجام شوند).
اخیراً، Heliograf مقام اول را در جوایز جهانی BIGGIES 2018 در بخش “برتری کاربرد ربات‌ها ” کسب کرد.
در حال حاضر، Heliograf یک نرم افزار انحصاری است که هنوز به صورت عمومی در دسترس افراد و شرکت‌ها نیست.

 

2. Quill (narrative science) 

طبق گفته Narrative Science، شرکت توزیع کننده این ربات، “هوش مصنوعی Quill به طور خودکار اطلاعات مربوط را در حالت طبقه بندی شده مبادله می‌کند، “طبق گفته شرکت توزیع کننده، Narrative Science.
 

در حقیقت، Quill یک تصویر خوب از قدرت و پتانسیل فناوری NLG را به ما ارائه می‌دهد. طبق مصاحبه با یکی از مخترعان Quill، این نرم افزار می‌تواند کارهای پیچیده ای را انجام دهد که در کامپیوترهای معمولی هم قابل اجرا است.
با این حال، بزرگ‌ترین ویژگی آن، توانایی ایجاد داستان‌های مرتبط، متمرکز و “هوشمندانه ” از تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق ماشین یا انسان است.
“Quill داده های هزاران بازی بیس بال آماتور کوچک را جمع آوری می‌کند و می‌تواند هزاران مقاله کوتاه و فوری برای هر مسابقه و به سبکی شبیه به نویسندگان ورزشی که تقلید از آن‌ها آسان است، تولید کند.”
 

بر اساس گزارش MIT Technology Review، در سال 2015، Quill روزانه بیش از 1 میلیون کلمه می‌نوشت.
شرکت‌هایی که قبلاً از این سرویس استفاده کرده اند عبارتند از Forbes، USAA، T. Rowe Price و حتی سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده. اطلاعات قیمت‌گذاری Narrative Science برای Quill به صورت آنلاین در دسترس نیست، اما با انجام برخی تحقیقات قبلی که از طریق Quora انجام شده است، قیمت بر اساس انواع داستان متفاوت است.

3. Wordsmith by Automated Insights (the associated press)

آیا می‌دانید آسوشیتدپرس، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خبری جهان، از نرم افزار تولید زبان طبیعی برای انتشار هزاران مقاله ترازنامه های سه ماهه استفاده می‌کند؟ پلتفرمی که آن‌ها استفاده می‌کنند Wordsmith by Automated Insights است.

 

با توجه به صفحه محصول Wordsmith:

“آسوشیتدپرس از NLG از داده های خالص ترازنامه برای نوشتن هزاران داستان قابل انتشار استفاده می‌کند ”
سرانجام، همراه با گزارش‌های مالی، Wordsmith به نوشتن در مورد ورزش‌های دانشگاهی و لیگ کوچک بیس بال ادامه داد. موفقیت اصلی Wordsmith در نوشتن با یک سبک و لحن مناسب است که این امر به دستورالعمل‌های گسترده انسانی نیاز دارد.
ابتدا، باید داده های خام (آمار و امتیازات ورزشی یا آمار درآمد فصلی بر اساس یک لیست طولانی از مشاغل مختلف در یک صنعت خاص) جمع آوری و سازماندهی شوند.
قبل از اینکه این داده ها وارد Wordsmith شوند، ابتدا باید نحوه تفسیر آن‌ها و نوشتن داستان و مطلب در مورد آن‌ها را درک توسط ربات درک شود؛ بنابراین، انسان الگوها و دستورالعمل‌هایی را برای ربات ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، برای آسوشیتدپرس، Wordsmith از راهنمای سبک AP، در میان سایر الگوها، برای نوشتن گزارش استفاده می‌کند.
برای اطلاع از نحوه آموزش انسان‌ها به Wordsmith، به این مثال‌ها از قوانین TechEmergence نگاه کنید: آن‌ها همچنین این GIF را ارائه می‌دهند که محصول اولیه (داده های خام) و محصول نهایی (یک گزارش قابل فهم و واضح) را نشان می‌دهد:
 

باورنکردنی است، Wordsmith می‌تواند گزارشی مانند مورد بالا را در چند ثانیه تهیه کند، البته به شرطی که تمام اطلاعات، قوانین و دستورالعمل‌ها را از قبل در اختیار داشته باشد.
پلتفرم NLG فقط برای مشاغل بزرگ یا شرکت‌های بزرگ نیست، اما فقط برای امور مالی و ورزشی نیست. با توجه به Automated Insights، Wordsmith تقریباً برای همه حوزه ها صرف نظر از نوع صنعت یا اندازه شرکت عمل می‌کند، صرف نظر از صنعت یا اندازه شرکت.
 

اطلاعاتی در مورد قیمت Wordsmith در دسترس نیست. با این حال، می‌توانید نسخه نمایشی شخصی این پلت فرم را درخواست کنید تا ببینید چگونه می‌توانید برای کسب و کار خود استفاده کنید.

 

 

سه دلیل غیرقابل جایگزین شدن نویسندگان انسانی توسط هوش مصنوعی

اگر مطالب ارائه شده تا اینجای این مقاله در مورد ایجاد محتوا با هوش مصنوعی شما را به عنوان سازنده محتوا نگران کرده است، بهتر است آرام باشید. باوجود پیچیدگی روزافزون این فناوری، هنوز انسان‌ها در زمینه های زیادی برتری دارند.

 1. ربات‌ها نمی‌توانند مانند انسان تأثیرگذار باشند:

ربات‌ها ماشین هستند. آن‌ها احساسات، خاطرات یا علایقی ندارند. آن‌ها هیچ چیزی را دوست ندارند یا از چیزی متنفر نیستند. دقیقاً به همین دلیل است که نویسندگان انسانی جایگزین ندارند. ما به داستان‌ها اهمیت می‌دهیم. برای گفتن داستان، شما نیاز به تجربیات مفید دارید؛ اما ربات‌ها آن‌ها را ندارند.
اگر می‌خواهید نمونه ای عالی از این تفاوت را در عمل ببینید، به مقایسه گزارش نوشته شده توسط ربات با گزارش نوشته شده توسط انسان (از طریق NPR) توجه کنید. آیا می‌توانید حدس بزنید کدام یک توسط انسان انجام شده است؟
 

اگر حدس شما متن شماره 2 است، درست حدس زده اید. آن داستان دارای پیش زمینه، کمی رنگ و عبارات متفاوتی است که باعث ایجاد احساس می‌شود. به عنوان مثال، جمله در جمله اول: “شرکت Denny در سه ماهه اول یک اتفاق بزرگ را ثبت کرد .” این جمله را با جمله اول ربات مقایسه کنید: “شرکت Denny روز دوشنبه سود سه ماهه اول خود را 8.5 میلیون دلار را گزارش کرد.” این یک جمله مناسب است اما فاقد سلیقه کار نویسنده انسانی است.
ظاهراً این لحن و سبک را می‌توان در یک پلتفرم برنامه ریزی کرد، اما ابتدا نیاز به تنظیمات زیاد و دقیق توسط انسان نیاز دارد. (و احتمالاً مقدار زیادی هزینه).

 2. محتوای تولیدشده توسط ربات گران است:

در حالی که برخی از محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی بسیار جذاب هستند، این ویژگی یک قاعده نیست. فناوری در دسترس عموم قرار دارد مانند شرکت‌های بزرگ نیست. برای اهداف تحقیقاتی، از Articoolo، به عنوان یک تولید کننده محتوای متنی قابل دسترس امتحان شده است تا نتیجه آن بررسی شود. این پلتفرم خیلی پرهزینه نیست و برای عموم افراد و شرکت‌ها در دسترس است.

 

از این پلتفرم برای ساخت محتوا در مورد موضوع “تبلیغ محتوا ” کمک گرفته شد. موضوع در کادر ورودی وارد شد و روی دکمه با عکس مداد را کلیک شده است. پس از 2 دقیقه، محتوی موردنظر آماده بود، اما باید برای حداقل 10 مقاله درمجموع 19 دلار بپردازید. این وب‌سایت به شما اجازه نمی‌دهد مطالب را پایین‌تر 10 عدد خریداری کنید).

در این تصویر اولین جمله Articoolo آمده است:
” تبلیغ محتوا موضوعی در دنیای تبلیغات است که مربوط به انتشار پیام‌های مهم برای مخاطبان خاص است، مقاله های کاغذی نمونه ای از این نوع تبلیغات هستند.” اصلاً این جمله خوب نیست.
ظاهراً در مقابل مبلغی که برای ایجاد محتوا با هوش مصنوعی پرداخت می‌کنید، محتوا دریافت می‌کنید.
اگر می‌خواهید مطالب قابل انتشار باشند، باید از ابزارهای قوی را جستجو کنید (از فناوری‌هایی مشابه Wordsmith و Quill استفاده کنید)

 3. نویسندگان هوش مصنوعی نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند

مانند نویسندگان انسانی نمی‏توان با نویسندگان رباتی ارتباط برقرار کرد. به عنوان مثال، به اینفلوئنسرها نگاه کنید.
طبق آمار ارزش بازاریابی اینفلئونسر تا سال 2020 به 10 میلیارد دلار رسیده است. چه عاملی آن‌ها را بسیار قدرتمند کرده است؟

آن‌ها انسان‌هایی هستند که با سایر انسان‌ها ارتباط دارند. بسیاری از مردم آن‌ها را می‌شناسند، دوست دارند و به آن‌ها اعتماد دارند، زیرا آن‌ها خود و زندگی خود را در شبکه های اجتماعی، وبلاگ‌ها و رسانه های دیگر به اشتراک می‌گذارند و با فالوورهای خود ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها واقعاً بااحساساتی که بین انسان‌ها مشترک با سایر افراد ارتباط برقرار می‌کنند؛ بنابراین، وقتی آن‌ها یک وبلاگ می‌نویسند یا یک پست در اینستاگرام را منتشر می‌کنند، می‌توانند تأثیر فوق العاده ای روی مخاطبان خود داشته باشند.

به عنوان یک مثال:
@dirtbagdarling یک اینفلوئنسر فعال است که به طور منظم به دنبال فالوورهای خود روحیه و انگیزه می‌دهد و به دلیل حمایت از او به آن‌ها اهمیت می‌دهد. این پستی است که او در موردحفاظت از اراضی عمومی و محیط زیست نوشت:
این فقط نمونه ای از نظرات و پاسخ‌هایی است که او از چنین پست‌هایی این دریافت می‌کند:

 

نویسندگان انسانی واکنش‌های احساسی را تحریک می‌کنند زیرا متن بااحساس می‌نویسند. تا زمانی که ربات‌ها قدرت شناخت مستقل (شاید هیچ وقت) هم نداشته باشند، هوش مصنوعی به عنوان تولیدکننده محتوا نمی‌تواند چنین محتوای احساسی را ایجاد کند.
آیا ممکن است یک همکار ربات در آینده داشته باشید؟ آیا هوش مصنوعی ممکن است در سال‌های آینده جایگزین نویسندگان انسانی در حوزه های ناشناخته شود؟ شاید درنهایت این امر امکان‌پذیر باشد؛ اما صدها سال طول می‌کشد تا فناوری به این مرحله برسد.

در حال حاضر، به احتمال زیاد بیشتر نویسندگان انسانی برای انجام بهتر کارهای روزانه و دریافت وسیع‌تری از اطلاعات تا حدودی از ربات‌های کمک کننده استفاده کنند. به دنبال ابزارها، سیستم‌ها و هوش مصنوعی هوشمندتری در صنعت تولید محتوا باشید و بیشتر تلاش کنید تا با خلاقیت و ویژگی‏های انسانی بیشتر و استفاده کمتر از صنعت رباتیک، جایگاه خود را به عنوان نویسنده انسانی حفظ کنید. با ایجاد تغییرات در طرز تفکر خود به عنوان یک متخصص سئو، موقعیت خود را در صنعت ایجاد محتوا در آینده تثبیت کنید. دیگر سعی نکنید محتوای سئو بیشتری ایجاد کنید. به جای این کار، در مورد نحوه نوشتن با احساسات و خلاقیت فکر کنید.

 نتیجه نهایی:

با ورود هوش مصنوعی شما بیکار نمی‌شوید. ربات‌ها جایگاه خاص خود را دارند، اما جایگزین انسان خلاق نمی‌شوند. آن‌ها برای کمک به انسان‌ها ساخته شده اند. تا آنجا که می‌توانید با ویژگی‏ها و خصوصیات انسانی محتوا بسازید، خلاقیت خود را در نوشتن محتوای سئو افزایش دهید. در غیر این صورت بیکار خواهید شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.