کارمندانی که زیر دست شما کار می کنند، بنا به علت های مشخصی که وجود دارد، معمولاً از گفتن ویژگی های بد شما واهمه دارند. برای همین باید به عنوان یک مدیر شایسته، نسبت به شناسایی ویژگی های نامناسب خودتان اقدام کنید.
اگر شما به عنوان مدیر یک کسب و کار، از یکی از کارمندان کلیدی خودتان بخواهید تا نظرش را در مورد شما بگوید، احتمالاً شما یک جواب کاملاً درست و صادقانه دریافت نخواهید کرد! در واقع زمانی که شما به عنوان مدیر مشغول به کار هستید، کارمندان از ترس اینکه مبادا شما اخراجشان کنید، تمایلی برای گفتن اشتباهات شما را ندارند.
شاید شما از خودتان بپرسید که اصلاً چرا باید چنین سوالی از کارمندان خودم بپرسم. شما که رئیس هستید. جواب بسیار ساده است. تحقیقات صورت گرفته به ما نشان می دهد که بیشتر از ۷۰ درصد نیروی کار، فعالیت مفید زیادی ندارند! علت این اوقات بیکاری زیاد و کم بودن فعالیت مفید، در واقع عدم رضایتی است که شما به عنوان مدیر با ویژگی ها و رفتارهای نامناسب برایشان رقم زده اید.
در حقیقت هیچ کدام از کارمندان شما ریسک موجود برای گفتن اشتباهاتتان را به شما نمی پذیرند. برای همین اگر خودتان بخواهید نسبت به شناسایی رفتارهای نامناسب و نقاط ضعف خودتان اقدام کنید٬ ممکن است مدت زمان زیادی را از شما بگیرد و به حقیقت خود شرکتتان پی نبرید.