مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی صفحه لندینگ و رتبه خود را برای مناطق اطراف خود بهینه کنید

مفید بود؟

آیا آماده جذب مشتریان محلی به کسب و کار خود هستید؟ آیا برای تولید لیدهای (مشتریان بالقوه) بیشتر و افزایش نرخ تبدیل آماده هستید؟ و آیا آماده اید که بهینه سازی موتور جستجوی خود را شکست دهید؟ اگر بله، پس این مقاله به شما می آموزد که چگونه با استفاده از مجموعه عظیمی از خریداران آماده در منطقه خود، بر بازار خود مسلط شوید.

اما ما نمی توانیم در مورد محتوای لندینگ صفحات شهر بدون اشاره به بهینه سازی موتور جستجو صحبت کنیم. به هر حال، طراحی یک صفحه با تبدیل بالا که مردم به راحتی نتوانند با استفاده از موتورهای جستجوی اصلی آن را پیدا کنند چه فایده ای دارد؟

سئوی محلی معمولا برای مشاغل با مکانهای فیزیکی که نیاز به تماس مستقیم با مشتریان خود دارند، میتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. و همچنین میتواند برای کسب ‌وکارهای آنلاین مجازی که لزوما قبل از انجام معامله تجاری با مشتریان خود ملاقات نمی‌کنند، کار کند.

طراحی صفحه لندینگ و رتبه خود را برای مناطق اطراف خود بهینه کنید

برای اینکه این کار برای شما کار ساز باشد، بسیار مهم است که طراحی صفحه لندینگ و رتبه خود را برای مناطق اطراف خود بهینه کنید، به طوری که مخاطبان هدف شما بتوانند وب سایت و صفحات وب شما را راحت تر در نتایج جستجو پیدا کنند. بدیهی است که برای موفقیت در رتبه موتورهای جستجو و تسلط بر مکانهای جغرافیایی خود با کلمات کلیدی تغییر یافته مرتبط، باید بهینه سازی موتور جستجوی محلی را با بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک ترکیب کنید.

گوگل نگران مصرف کنندگان محلی است زیرا آنها اغلب هدفمندترین و با انگیزه ترین مجموعه ای هستند که جستجوهای محلی را هدایت میکنند. آنها همچنین اهداف پر ارزش برای تولید لیدها و بهبود نرخ تبدیل شما هستند. جستجو چه بر روی دسکتاپ، چه بر روی تلفن همراه انجام شده باشد، مصرف کنندگان محلی معمولا با نرخ بالاتری خرید میکنند.
طبق  Act-On،” 18٪  از جستجوهای محلی در تلفن همراه منجر به خرید در یک روز در مقایسه با 7٪ از جستجوهای غیر محلی شده است.” درست مانند بازاریابی محتوا، محتوای لندینگ صفحات شهر مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرا گوگل به سمت هدف کاربر و نه فقط کلمات کلیدی که کاربران جستجو می‌کنند، جذب میشود. اجازه دهید روند گام به گام طراحی محتوای لندینگ صفحات شهر را به شما نشان دهیم که نرخ پرش را کاهش میدهد، نرخ تبدیل را افزایش میدهد و برای تولید لید معجزه میکند.

مرحله اول در طراحی محتوای لندینگ صفحات شهر :

مشخص کنید که مشتریان شما در کجا قرار دارند. سئوی محلی تلاشی آگاهانه است که شما انجام می دهید تا به مشتریان محلی کمک کنید شما را پیدا کنند. به همین دلیل، باید مشخص کنید که مشتریان شما در کجا مستقر هستند.

هر کسی میتواند از طراحی محتوای لندینگ صفحات شهر استقبال کند، اما چالش در دستیابی به افراد مناسب است تا شما نقطه شروعی برای تولید لیدهای خود داشته باشید.  این خیلی مهم است. سایتهایی وجود دارند که بیش از 100000 بازدیدکننده در ماه ایجاد میکنند، اما فروش زیادی ندارند.

این را با سایت دیگری مقایسه کنید که کمتر از 20000 مشتری احتمالی در ماه دارد، اما همه آنها با انگیزه و آماده خرید هستند. آیا می خواهید بدانید چه چیزی باعث این تفاوت شده است؟

  • دیدگاه مخاطب

با مشاهده  نقشه فعالیت موقعیت مکانی، به راحتی میتوانید این موضوع را متوجه شوید. دیدگاه مخاطب، مستلزم این موارد است که بدانید، مشتریان ایده‌آل شما چه می‌خواهند، وقتی وارد صفحه وب میشوند چه چیزی در ذهنشان می‌گذرد و این مشتریان از کجا می آیند. لازم نیست 100٪ دقیق باشید، اما بسیار مفید است که بدانید مردم از کجا وب سایتهای شما را مرور می کنند.

ما باید از دو زاویه به آن نگاه کنیم و به این دو سوال پاسخ دهیم :

  • ابتدا، میخواهید مشتریان شما از کدام مکانها بیایند؟
  • دوم، مشتریان محلی شما در حال حاضر از کدام مکانها هستند؟

هنگامیکه بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید، واضحتر و بهتر میتوانید یک هدف مشخص تعیین کنید که شما را قادر می سازد، افراد را در نقاط مورد نیاز آنها ملاقات کنید. اگر مالک یا مدیر یک کسب و کار هستید، که به یک منطقه خدمات میدهد، باید یک آدرس اختصاصی و یک شماره تلفن محلی در فرم تماس خود داشته باشید.

مشتریان ممکن است به صورت حضوری به سراغ شما بیایند یا نیایند، اما آنها به این اطلاعات اهمیت میدهند و هدف شما بهبود تجربه کاربری و جلب اعتماد است. حداقل، قبل از خرید هر محصولی، اعتماد به نفس مشتریان خود را افزایش میدهد. از آنجایی که SAB ها از نظر تعداد شهرها و بازارهایی که به آنها دسترسی دارند محدود هستند، تولید محتوای لندینگ صفحات شهر جذاب، ممکن است یک چالش باشد.

در اینجا یک سوال دیگر مطرح میشود : چگونه متوجه میشوید مشتریان شما در کجا هستند؟

هنگامیکه وارد اکانت Google Analytics خود می شوید، به راحتی می توانید مکانهای مخاطبان خود را پیدا کنید.  این مسیر را دنبال کنید : Google Analytics dashboard  > Audience > Interests > Geo > Location .

در مرحله بعد، روی یکی از کشورها (به عنوان مثال، ایالات متحده) کلیک کنید تا ایالاتی که بازدیدکنندگان سایت شما در حال حاضر در آن قرار دارند نشان داده شود :

این رویکرد کلی (عمومی) است.

آخرین، اما نه کم اهمیت ترین، شما میتوانید به طور جدی در هر ایالت مانور دهید. این بار، شما می خواهید شهر خاصی را ببینید که مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت شما از آنجا آمده اند.

 وقتی روی تب “کالیفرنیا” کلیک کنید، شهرهایی را مشاهده می کنید که در پایین لیست شده اند :

با این دیدگاههای ارزشمند مخاطب، اکنون میتوانید آینده کمپینهای خود و نحوه ساختار طراحی محتوای لندینگ صفحات شهر و نسخه هایی برای تولید لید را ببینید (در ادامه در این مورد بیشتر خواهید دید). اگر به بیش از یک شهر یا ایالت سرویس میدهید، باید هنگام نوشتن نسخه و ساختار صفحات خود صریح باشید.

به همین دلیل، فقط بر روی بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی تمرکز نکنید، بلکه سئوی معمولی را انجام دهید تا صفحات جداگانه شما بتوانند از مخاطبان بیشتری بهره مند شوند و تولید لید و نرخ تبدیل شما را بهبود بخشند. اما، اگر مثلا روی کالیفرنیا متمرکز هستید، بهترین شیوه های سئو محلی میتواند به شما در بهبود سریع رتبه بندی جستجو کمک کند. در اینجا یک نمونه معمولی از طراحی محتوای لندینگ صفحات شهر آورده شده است :

مرحله دوم طراحی محتوای لندینگ صفحات شهر :

از متا داده  محلی برای ایجاد ارتباط استفاده کنید. مرتبط بودن یکی از مولفه های مهم الگوریتمهای جستجو است. از نظر گوگل، بهتر است یک لینک طبیعی از یک سایت مرتبط به دست آورید تا از یک سایت معتبر که به صفحه شما مرتبط نیست. در واقع  کلمات کلیدی مرتبط یکی از مهمترین فاکتورهایی هستند که محتوای با کیفیت را تعریف میکنند.

متا داده ها و متا تگ ها بخش مهمی از محتوای لندینگ صفحات شهر شما هستند و باید به خوبی بهینه شوند. امید برای نشان دادن سایت شما در نتایج جستجو، تنها با قرار دادن یک دسته از کلمات کلیدی در محتوا محقق نمیشود، بلکه شما باید از کلمات کلیدی به روشی درست استفاده کنید.

بخش متا داده محتوای لندینگ صفحات شهر شما از موارد زیر تشکیل شده است :

  • تگهای عنوان
  • توضیحات متا
  • کلمات کلیدی

در اینجا سورس کد یک صفحه آمده است که متا داده را نشان میدهد :

متا داده مستقیما از صفحات جداگانه، با موتورهای جستجو “صحبت میکند”. بنابراین، محتوای لندینگ صفحات شهر، باید حاوی متا داده منحصر به فرد و طبیعی باشند. در شکل پایین متا تگ های گسترده ای نشان داده شده است که ممکن است زمانیکه صفحات محلی شما شروع به جذب ترافیک ارگانیک کرده اند، از اهمیت ویژه ای برخوردار شوند.

عباراتی مانند “صفحات درگاه”، “صفحات منطقه خدمات” و ” لندینگ صفحات شهر” صفحات را با یک هدف توصیف میکنند :

کمک به مصرف کنندگان محلی در یافتن اطلاعات مناسب به صورت آنلاین، بدون اتلاف وقت و هزینه برای انجام جستجوهای بی پایان. در تلاش برای حل این چالش، گوگل به‌روزرسانی الگوریتم درگاه را منتشر کرد که البته اگر محتوای لندینگ صفحات شهر به درستی بهینه نشده باشند، با مشکل مواجه میشوند.

اغلب اوقات، گوگل به ما می گوید که چه کار کنیم، اما نه چگونه آن را انجام دهیم. اما در این مورد، آنها با برجسته کردن مولفه های اصلی که طراحی صفحه لندینگ محلی را تشکیل میدهند، آن را ساده کردند. گوگل در کنسول جستجوی خود نمونه هایی از صفحات درگاه  را ارائه میدهد و این نمونه ها بیشتر چیزهایی را که باید بدانیم به ما می گویند.

توجه :

صفحات درگاه (Doorway) به طور کلی برای کاربران بد هستند، زیرا، به گفته گوگل، ” آنها میتوانند به چندین صفحه مشابه در نتایج جستجوی کاربر منجر شوند، جایی که هر نتیجه در نهایت کاربر را اساسا به مقصد یکسان می برد. آنها همچنین می توانند کاربران را به صفحات میانی هدایت کنند که به اندازه مقصد نهایی مفید نیستند. “

به یاد داشته باشید، چندین سال پیش گوگل دستورالعملهای خود را برای صفحات درگاه به روز کرد و به ما درک واضحتری از بهترین درگاه یا صفحات لندینگ داد. به طور خاص، در اینجا روشهای ساده‌ای برای اضافه کردن کلمات کلیدی محلی به صفحات درگاه (صفحات لندینگ محلی) وجود دارد :

تگ عنوان : در تگ عنوان، کلمه کلیدی + شهر را درج کنید.

مثلا :

  • بهترین خدمات لوله کشی در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مشاغل طراحی وب سایت لس آنجلس : 7 شغل پردرآمد برای شما

توضیحات متا : از آنجایی که کاربران جستجوی محلی قصد دارند توضیحات متای شما را در نتایج گوگل بخوانند، باید آن را جذاب و مرتبط با کلمات کلیدی کنید. بیایید فرض کنیم که کلمه کلیدی اصلی شما دستیار مجازی نیویورک است.

در اینجا نحوه ایجاد آن در توضیحات متا به طور طبیعی آورده شده است :

آیا زمان کافی برای انجام تمام وظایف روزانه دارید؟ با استخدام یک دستیار مجازی مستقر در نیویورک می توانید در عرض 24 ساعت به دستاوردهای بیشتری برسید. نیویورک یک شهر عالی برای یافتن متخصصان مناسب است. مشتاقانه منتظر پاسخگویی به تماس شما هستیم.

توجه داشته باشید که هنگام نوشتن توضیحات از کلمه کلیدی انطباق دقیق (دستیار مجازی نیویورک) استفاده نکردیم. دلیل آن ساده است : کاربران به دنبال پاسخ هستند، نه لزوما کلمات کلیدی را که جستجو کرده اند. از سوی دیگر، گوگل یک صفحه لندینگ محلی را به دلیل بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی انطباق دقیق جریمه میکند.

مرحله سوم طراحی محتوای لندینگ صفحات شهر :

لندرهای محلی خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید تخمین زده میشود که بیشتر از 100 میلیارد از درخواستهای جستجوی ماهانه، از طریق تلفن همراه است و بیش از 60٪ از تمام جستجوهای گوگل در دستگاههای تلفن همراه انجام میشود. به همین دلیل است که اپلیکیشن های تلفن همراه بسیار مهم هستند.

گوگل اخیرا مدعی شده است که جستجوهای بیشتری در برنامه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه نسبت به رایانه‌ها انجام میشود. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از شروع فناوری تلفن همراه نگذشته است، نسبت به رایانه ها که چندین دهه قبل از دستگاههای تلفن همراه وجود داشته اند، این میتواند قابل توجه و چشمگیر باشد،

وقتی مردم در مورد کسب و کار، محصولات و اطلاعات آنلاین جستجو میکنند، فکر میکنید نگران چه چیزی هستند؟

ما میدانیم که شما خودتان بارها جستجوی محلی انجام داده اید و به خوبی واقف بر این نگرانیها هستید. شاید به دنبال رستورانی در شهر خود بودید که بتوانید از یک ناهار خوشمزه لذت ببرید. چیزی که شما به آن اهمیت می دهید شماره تلفن، آدرس مکان یا هر چیزی است که میتواند شما را به آنها مرتبط کند.

هنگامیکه افراد با استفاده از رایانه ها اطلاعاتی را جستجو میکنند، ممکن است به دنبال یک مرورکلی، نظرات، مشاغل یا محصولات باشند. اما، برای جستجوی محلی، هدف کاربر کاملا متفاوت است. این کاربران به دنبال خدمات یا اطلاعات بسیار خاص در یک منطقه بسیار خاص هستند.

بیشترین استفاده از موبایل در میانه فرآیند خرید است. به این معنی است که اگر می‌خواهید تولید لید را به نرخهای تبدیل موفق تبدیل کنید، محلی بودن اهمیت دارد.به این ترتیب، وقتی طراحی لندینگ صفحات شهر یا صفحات درگاه خود را برای مخاطبان محلی خود در نظر می گیرید، باید مستقیما با این جستجوهای بسیار خاص در ارتباط باشید.

نزدیکی به مکان یکی دیگر از جنبه های مهم در بهینه سازی محتوای لندینگ صفحات شهر برای استفاده از تلفن همراه است!

هنگام بهینه سازی محتوای لندینگ صفحات شهر خود برای کاربران تلفن همراه، به زمان لود وب سایت خود توجه کنید. سرعت بسیار مهم است، به خصوص برای کاربران برنامه های تلفن همراه. گوگل حتی شروع به ارسال برچسب های هشدار دهنده “ slow to load” در نتایج جستجوی تلفن همراه کرده است.

همچنین باید محتوای خود را مکان یابی کنید. شما حتی باید این را در محتوای خود در پستهای وبلاگ، سایتهای رسانه های اجتماعی و البته طراحی حرفه ای محتوای لندینگ صفحات شهر خود اعمال کنید. به عبارت دیگر، به گروه خاصی از افرادی که به آنها خدمات می دهید، بگوید  Airbnb این کار را به خوبی انجام میدهد.

برای منابع عملی بیشتر در مورد بهینه سازی طراحی محتوای لندینگ صفحات شهر خود برای کاربران تلفن همراه، به راهنمای زیر مراجعه کنید :

  • چک لیست 12 امتیازی شما برای صفحات لندینگ بهینه شده در موبایل
  • چگونه صفحه لندینگ عالی برای موبایل بسازیم

نتیجه

برای به حداکثر رساندن نتایج جستجو و تولید لید، مطمئن شوید که صفحات لندینگ جداگانه ای برای هر شهری که هدف قرار میدهید، طراحی کرده اید و یک صفحه محلی + گوگل برای آدرس فیزیکی خود پیوست کنید. مهمتر از همه، یک نسخه منحصر به فرد و مخصوص مکان برای صفحات لندینگ خود ایجاد کنید.

ساخت یک صفحه لندینگ محلی نیاز به سرمایه گذاری دارد. این میتواند سرمایه گذاری در زمان، پول یا هر دو باشد. با این حال، این روزها به دلیل انبوه سازندگان صفحه لندینگ و قالبهای صفحه لندینگ، کار بسیار آسانتر شده است. صفحات لندینگ نباید مستقل باشند. آنها را میتوان به پستهای وبلاگ یا وب سایت شرکتی خودتان پیوست کنید.

وقتی بازاریابان به صفحه لندینگ فکر میکنند، به صفحه ای فکر میکنند که به آنها کمک میکند مخاطبان را جذب کنند  و روند ارتباط را شروع کنند. بسیاری از بازاریابان بیشتر به زیبایی‌شناسی صفحه، طراحی تمیز و تجربه کاربری بصری خوب توجه دارند تا عملکرد آن.

اما گوگل صفحات لندینگ را متفاوت می بیند!

اگر Google analytics  خود را به دقت مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که گوگل صفحات لندینگ را به عنوان صفحه ای که کاربران برای جستجو در آن، وارد سایت شده اند تعریف میکند.  به عنوان مثال، اگر افراد از طریق صفحه درباره سایت شما را پیدا کنند و به آن بیایند، گوگل آن را به عنوان یک صفحه لندینگ در نظر می گیرد.

اما شما (به عنوان بازاریاب) ممکن است صفحه درباره خود را به این شکل مشاهده نکرده باشید. در اینجا نحوه ایجاد توازن آمده است، هر صفحه را به عنوان یک صفحه لندینگ در نظر بگیرید. این یک بازی سرنوشت ساز است، به این معنی که میتوانید دکمه های CTA را در صفحات وب خود در نظر بگیرید.

 الگوهای صفحه لندینگ را مطالعه کنید تا ببینید چگونه میتوانید ایده ها را بگیرید و آنها را در وب سایت خود اعمال کنید، و اینکه شروع به فکر کردن خارج از چارچوب خود کنید. زمانیکه نوبت به نرخ تبدیل و تولید لید میرسد، حتی سایتهای رسانه‌های اجتماعی، هم مهم میشوند.

دلایل قانع کننده وجود دارد در اینکه چرا مردم باید از وب سایت شما بازدید کنند:

 همه چیز از صفحه خدمات، درباره ما و یا حتی صفحه تماس شروع میشود. این مسئولیت شماست که این صفحات را برای تلفن همراه بهینه سازی کنید، آنها را به طرز فزاینده ای سریع کنید وفراخوانی های مرتبط را اضافه کنید.

 آیا مشتریان محلی را از طریق وب یا رسانه های اجتماعی به کسب و کار خود جذب می کنید؟ چگونه محتوای لندینگ صفحات شهر را برای این افراد طراحی و بهینه می کنید؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.