آموزش های سئو : بخش اول
سئوی داخلی – استاندارد سازی محتوا
عوامل زیادی وجود دارد که بتوانید سایت خود را برای موتور های جستجوگر بهینه کنید، یکی از این عوامل بسیار مهم که بتازگی خیلی مورد اهمیت واقع شده است :تولید محتوای استاندارد است. پس از طراحی وب سایت ، تولید محتوای مناسب امری ضروری برای افزایش رتبه سایت شما در گوگل است. چه نوعی از محتوا میتواند وبسایت شما را در صدر موتورهای جستجو نمایش دهد؟
الگوریتم های موتور جستجو گوگل بتازگی هدف خود را کاربر در نظر گرفته اند و هر چیزی که کاربر پسند باشد و مخاطب را جذب کند در اولویت الگوریتم گوگل قرار می گیرد.
هدف شما از سئو کردن سایت چیست؟
آیا فقط رتبه اول گوگل بودند کافیست؟
مگر هدف شما جز این است که سئو می کنید تا مخاطبان هدفمند تری به سایتتان جذب کنید؟ یا اگر مخاطب وارد سایت شد اما اگر از مطالب سایت شما راضی نباشند چه اتفاقی می افتد؟ خب طبیعتا مخاطبان زیادی را ممکن است به مرور زمان از دست دهید. پس همیشه به فکر این نباشید که رتبه اول گوگل باشید. گوگل سایت هایی که از هر لحاظ به مخاطبان خود اهمیت می دهند و سایتی کاربر پسند دارند را در جایگاه بهتری قرار می دهد.تولید محتوای استاندارد و منحصر به فرد یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای موفقیت در سئوی وب سایت خود به آن توجه کنید.
ما برای اینکه بتوانیم سایت خودمان را به صفحه اول گوگل بیاوریم باید بیشترین تمرکز خودمون را روی محتوا قرار بدهیم تا بتوانیم یک محتوای استاندارد و یک محتوای سئو شده ایجاد کنیم. ” محتوای شما پادشاه سایت شما می باشد .”شما اگر محتوایی نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.هر سایتی نیاز به محتوا دارد.و به طور کل موفقیت شما در گرو محتوای شما است. در ادامه به بررسی نکات مهم در رابطه با یک محتوای اصولی و کاربرپسند می پردازیم و در اخر برای شما یک محتوای استاندارد را ایجاد میکنیم.
یک محتوای خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
- با کیفیت بودن محتوا(محتوای ارزشمند و با کیفیت از نظر مخاطب)
- محتوای متنوع (شامل متن ،عکس ،ویدیو،اینفوگرافی و…)
- بهینه سازی تصاویر
- کلمات کلیدی مناسب
- تعداد کلمات
- لینک گذاری
- وجود تگهای استاندارد در موقعیتهای مناسب نظیر تگ H1، H2، H3 و…
در ادامه به توضیح هر بخش می پردازیم.
-
با کیفیت بودن محتوا:
همیشه سعی کنید از رقبای خود یک قدم جلوتر باشید!محتوای تازه و جدید برای سایت خود تولید کنید.کیفیت مطالب تولیدی بسیار با اهمیت تر از کمیت آنهاست.محتوای وب سایت شما باید حاوی اطلاعات مفید باشد و نباید تکراری یا کپی باشد.شما باید یادتان باشد که محتوا را برای کاربر تولید میکنید نه برای موتور های جستجوگر! محتوای شما باید جذاب باشد و کاربران وقتی وارد سایت شما می شوند جذب محتوای شما شوند و تصمیم بگیرند تا اخر محتوای شما را اسکرول کند و مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند و یا مجددا تصمیم بگیرد که باز به سایت شما مراجعه کنند.
این کار باعث می شود امتیاز بیشتری از نظر گوگل و الکسا بگیرید. اگر محتوای شما از لحاظ کیفیت ،آن محتوایی نباشد که کاربر میخواهد،کاربر را برای همیشه از دست می دهید و این اصلا برای رتبه سئوی شما خوب نیست.شناخت نیازها و خواسته های کاربران و تولید محتوای مفید آموزشی در زمینه مرتبط سایت شما و کاری که دارید می تواند کمک بسیار زیادی به شما در موفق شدن وبسایتتان کند.بهتر است قبل از هر چیز محتوای سایت خود را مخاطب پسند کنید و بعد به فکر بالا آمدن در گوگل باشید.
نکته شماره 1 : برای محتوای تکراری سایت خود از تگ Canonical استفاده کنید.
اگر بنا به دلایلی نیاز دانستید که بعضی محتویات سایت شما می بایست در صفحه هات دیگر سایت خود نیز تکرار شود و اما از طرفی چون گوگل و موتورهای جستجو به محتوای تکراری شما امتیاز منفی می دهند،در ادامه راه حلی را برای شما بیان میکنیم که این امتیاز منفی را از خود دور کنید.
روش اول : ریدایرکت کردن است که در مبحثی جدا به صورت مفصل در این مورد خواهیم پرداخت.
روش دوم : استفاده از تگ کانوکال می باشد.
شما با استفاده از تگ Rel=Canonical در کد های HTML سایت خود می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که این صفحه را ایندکس نکند و صفحه اصلی محتوای تکراری را ایندکس کند.این تگ باید در قسمت head اچ تی ام ال سایت قرار داده شود.(ما در قسمت های دیگر آموزش نیز در مورد استفاده از این تگ از طریق وردپرس را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد).
-
محتوای متنوع و بهینه سازی تصاویر
در محتوای خود از تصاویر ، ویدیو ،اینفوگرافیک ها و ….مختلف استفاده کنید،تا درک آن موضوع برای کاربر راحتتر باشد. با گذاشتن تصویر به مطالعه راحتتر محتوای خود کمک میکنید.تنوع و سرگرمی در محتوای شما باعث می شود برای مخاطب جذاب باشد و او را در ادامه خواندن مقاله خسته نکند.موتورهای جستجو هر انچه را که فکر میکنند برای مخاطب جذاب است را ایندکس میکند.
تگ ALT: متن های جایگزینی هستند که عکس یا ویدیوی شما را توصیف میکند.و در مواقعی که عکس یا ویدیو بنا به دلایلی برای کاربر یا در مرورگر نمایش داده نشد ،متن ALT برای کاربر نمایش داده می شود.
موتورهای جستجو با استفاده از تگ Alt ، محتوای تصاویر سایت را درک میکنند.
-
بهینه سازی تصاویر:
بهینه سازی تصاویر را جدی بگیرید.تصاویری که برای محتویات خود انتخاب میکنید باید بهینه باشد.عکس های با سایز بالا باعث افت سرعت وب سایت شما می شود و همین عامل گرفتن امتیاز منفی از سمت موتورجستجو می باشد.سایز عکس ها باید تا حد امکان کم شود بدون آنکه از کیفیت عکس کاسته شود.برای این کار روش های زیادی هستند .یکی از انها فشرده سازی تصاویر به کمک سایت https://tinypng.com می باشد.که بعد از اپلود تصویر مورد نظر ،سایز عکس شما را بدون کم شدن کیفیت ،کاهش می دهد.
در ادامه :
نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوا:
با ما همراه باشید.