رعایت لوکال سئو در سایت، قبلا آسان بود. تنها کاری که باید انجام می دادید تا در پک هفتگانه وجود نداشتید، این بود که گروه بندی خود را به صفحه Google Places وارد میکردید، به آنجا می رفتید و چندین سایتیشن دریافت میکردید. با داغ شدن رقابت، استفاده از 9 ابزار لوکال سئو برای اطمینان از اینکه در جایگاهی بالاتر از رقبای خود قرار دارید، بسیار مهم شد.
اولین ابزار لوکال سئو : Local SEO Checklist
اولین ابزار لوکال سئو، بهترین ابزاری است که میتوانید در سبد مهارت خود داشته باشید. Local SEO Checklist یک چک لیست گام به گام ساده به شما میدهد که میتوانید از آن برای پیگیری بهتر تلاشهای بهینه سازی خود استفاده کنید.
جالبترین چیز در مورد این ابزار این است که پیشرفت شما را در حین حرکت ردیابی میکند، حتی اگر مرورگر خود را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید و تا زمانیکه کش (cache) مرورگر خود را پاک نکنید، این ردیابی امکان پذیر است.
دومین ابزار لوکال سئو : Google Structured Data Inspector
ابزار تست دادههای ساختاریافته گوگل، دقیقا به شما میگوید چه محتوایی در وب سایت شما علامتگذاری شده است و همچنین خطاهایی که ممکن است در نحوه علامتگذاری محتوای اسکیمای شما پیدا شود.
این ابزار مخصوصا در صورتی مفید است که قبلا کارهایی را انجام داده باشید، یا قسمتهایی از وب سایت شما دارای اسکیما (schema) باشد که مطمئن نیستید این اسکیماها به درستی خوانده و تفسیر شده اند.
سومین ابزار لوکال سئو : Unamo SEO’s Multiregional Tracking
در حالیکه کل پلتفرم سئو رایگان نیست، این افزونه رایگان به شما اجازه میدهد کلمات کلیدی را در چندین مکان از یک کمپین ردیابی کنید.
میتوانید موفقیت یک کلمه کلیدی را در مناطق مختلف بررسی کنید و استراتژی سئوی خود را بر اساس آن تغییر دهید. این ابزار بار سنگین ردیابی کلمات کلیدی خاص را، در موتورهای جستجوی مختلف در کمپین ها یا پروژه های مختلف ، از بین می برد.
چهارمین ابزار لوکال سئو : Schema Creator
در صورتیکه به دنبال ایجاد اسکیما برای راحت خواندن تمام اسناد در وب سایت Schema.org هستید، اسکیما ساز از RavenTools یک ابزار عالی است.
چیزیکه واقعا ما را در مورد این ابزار تحت تأثیر قرار داد سهولت استفاده از آن بود. تقریبا هر کسی میتواند از این ابزار برای ایجاد اسکیما برای وب سایت خود استفاده کرده و آن را اجرا کند.
پنجمین ابزار لوکال سئو : Blocks Local Search Toolbox 51
این جعبه ابزار کاربردی، با به کار گیری 51 بلاک، بررسی شاخصهای لوکال سئو را به طور همزمان انجام میدهد. این ابزار، برای بررسی خودکار عوامل موثر بر عملکرد شما در گوگل محلی و سایر دایرکتوریها، بسیار مفید است.
ششمین ابزار لوکال سئو : GetListed.org
GetListed.org اسکن کسب و کار شما را در 12 دایرکتوری برتر انجام میدهد و به شما می گوید که در کجا لیست شده اید و همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه آیا دقیقا در این دایرکتوریهای برتر لیست شده اید یا خیر، به شما میدهد.
این سایت همچنین به شما میگوید که در کدام گروه قرار گرفتهاید و آیا رسانهای در لیستهای خود دارید یا خیر. علاوه بر این،GetListed همچنین قادر به نشان دادن خطاها در لیستهای اسکن شده، است.
هفتمین ابزار لوکال سئو : Synup Listings Scan
نرم افزار Synup لیست کسب و کار شما را، در بیش از 100 دایرکتوری محلی و همچنین سایتهای مختلف نظرسنجی، برای نشان دادن نحوه حضور شما اسکن میکند.
این ابزار لوکال سئو یک عکس فوری از نحوه قرارگیری شما در سراسر وب را به شما نشان میدهد. علاوه بر این، میتوانید هر لیست را با جزئیات بیشتر بررسی کنید تا ببینید دقیقا چگونه در هر وب سایت ظاهر میشوید. بخش ” نظرات” نظراتی را از سراسر وب درباره کسب و کارتان به شما نشان میدهد.
هشتمین ابزار لوکال سئو : Free Review Monitoring
FreeReviewMonitoring.com یک سرویس جدید عالی است که نظرات شما را در تمام سایتهای اصلی بررسی و به صورت رایگان و روزانه کنترل میکند. همچنین هر روز یک ایمیل با نظرات جدید در حین خزیدن برای شما ارسال میکند. همچنین میتوانید این ابزار لوکال سئو را برای نظارت بر نظرات رقبای خود تنظیم کنید.
نهمین ابزار لوکال سئو : Grade.us
نسخه رایگان ابزار Grade.us ، یک صفحه نظرسنجی ساده ایجاد میکند که میتوانید از آن برای درخواست نظرات از مشتریان خود استفاده کنید.
دریافت نظرات بیشتر، بخش لاینفک از سئوی محلی است و این ابزار لوکال سئو برای نظرسنجی بسیار مفید است. متأسفانه، نسخه رایگان Grade.us ، عملکرد قیف نظرسنجی را شامل نمی شود.
خلاصه
در کنار ابزارهایی که استفاده میکنید، شما باید همچنان ممارست زیادی در انجام کار داشته باشید. اگرچه ابزارهای معرفی شده، میتوانند به انجام کار موثرتر در لوکال سئو کمک کنند، اما هنوز جایگزین خوبی برای کار سخت نیستند.
شما باید همچنان برای اطمینان از اینکه پروفایل شما به درستی بهینه شده است و از مکانهای مناسب، سایتیشن دریافت کرده اید، زمان بگذارید.
اگر بتوانید پروفایل خود را پاکسازی کنید، موارد تکراری را در Google Maps ادغام کنید و مطمئن شوید که حداقل در 50 دایرکتوری محلی برتر لیست شده اید، در نیمی از نبرد برنده هستید.
امیدواریم این ابزارها برای لوکال سئو مفید و راحت بوده باشند.