مقالات آموزشی

تاثیر تعداد کلمات محتوا به تنهایی روی رتبه بندی صفحه شما

مفید بود؟

اگر می‌خواهید صفحه شما رتبه یک را کسب کند، آیا محتوای شما باید 2000 کلمه باشد؟ در این مقاله حقایقی در مورد تعداد کلمات محتوا، هدف جستجو و رتبه بندی ارائه شده است. این دیدگاه که هر عبارت در جستجوها نیاز به یک محتوای یا راهنمای نهایی نیاز دارد، اشتباه است.

اندازه مناسب یک مقاله به دو عامل بستگی دارد:

  • برآورده ساختن هدف جستجو.
  • ایجاد بهترین محتوا با هدف کسب لینک‌های مربوط.

آیا تعداد کلمات محتوا به تنهایی روی رتبه بندی صفحه شما تأثیرگذار است؟

در این مقاله، اصول نگارش زیر را در مورد سئو مورد بحث قرار خواهیم داد:

  • وجود یک مقاله طولانی موجب رتبه بندی شما نمی‌شود.
  • بک لینکها باعث رتبه بندی صفحه شما می‌شوند و مقاله های طولانی هم به کسب لینک‌های بیشتر کمک می‌کنند.
  • با پاسخ به اولین سؤال، اهداف جستجو را برآورده سازید.
  • گوگل محتوای غیر مرتبط و ضعیف را دوست ندارد.

“با محتوای 2000 کلمه و H1 بهینه شده کار خود را شروع کنید “

این نکته به طور خلاصه یک توصیه برای سئو است. اما آیا این نکته بهترین شیوه یا دانش در این حوزه است؟ در سال 2016، برایان دین و اریک ون باسکرک 1 میلیون وب‌سایت را با تجزیه و تحلیل آماری مورد تجزیه و تحلیل

قرار دادند تا مهم‌ترین عوامل را برای رتبه بندی موفقیت آمیز یک مقاله پیدا کنند.

یکی از یافته های اصلی آن‌ها در مورد طول و تعداد کلمات محتوا بود. آن‌ها بیان کردند:

“بر اساس یافته های SERP از SEMrush، مشخص شد که محتوای بلندتر در نتایج جستجوی گوگل، رتبه بالاتری کسب می‌کند. به طور متوسط  صفحه رتبه اول در نتایج گوگل دارای 1890 کلمه است. ” اما سه سال زمان زیادی در دنیای سئو است. با به روز رسانی الگوریتم در 12 ماه گذشته، هدف اصلی کیفیت محتوا، اعتبار محتوا و هدف جستجو است. اگر می‌خواهید در سئو موفق باشید و صفحه ای با رتبه یک را، برای محتوای خود داشته باشید: آیا هنوز محتوای بلندتر بهتر است؟

طول محتوا موجب رتبه بندی مقاله شما نمی‌شود؛ در عوض این بک لینک‌ها هستند که با طول محتوا ارتباط دارند.

Ahrefs  با تجزیه و تحلیل 2 میلیون وب‌سایت در سال 2018، از تحقیقات مرتبط با محتوای طولانی پشتیبانی کرد. طبق نتایج مطالعه آن‌ها مقاله ای با متوسط طول 800 کلمه، دارای عملکرد بالایی است.

اما بخش جالب اینجاست:

در سال 2019، دین و بازسمو 912میلیون پست وبلاگ را بررسی کردند و متوجه شدند که محتوای بلند دارای لینک‌های بیشتری است. به طور متوسط محتوای بلند 77.2 درصد بیشتر از مقالات کوتاه لینک دریافت می‌کند. بنابراین، به نظر می‌رسد که محتوای بلند برای کسب لینک بسیار مناسب است.

 

Ahrefs در سال 2018 گزارش داد که 91 درصد از کل صفحات هرگز ترافیک ارگانیک ندارند و به نظر می‌رسد این آمار بیشتر به این دلیل است که آن‌ها هیچ بک لینکی ندارند:

“به نظر می‌رسد 55.24 درصد از صفحات حتی یک بک لینک هم ندارند. و 29.79 از صفحات دارای کمتر از سه لینک از وب‌سایت‌ها هستند.  بنابراین، فرآیند تأثیر طول و تعداد کلمات محتوا بر روی رتبه بندی طی یک فرایند دو مرحله ای رخ می‏دهد: “اگر محتوا طولانی‌تر باشد، رتبه بهتری کسب می‏کند “.

مسیر موفقیت در رتبه بندی مشابه زیر است:

  • محتوای بلندتر منجر به کسب لینک‌های بیشتر می‌شود.
  • لینک‌های بیشتر منجر به رتبه بندی بهتر و ترافیک بیشتر می‌شوند.

به نظر می‌رسد عامل مؤثر در رتبه بندی وب‌سایت طول و تعداد کلمات محتوا نیست (اگرچه حتماً این موضوع هنگام رقابت برای کسب رتبه در صفحه 1 نتایج کمک می‌کند)، بلکه مهم‌ترین عامل تعداد لینک‌های دریافتی صفحه است.راهنماها، مطالب طولانی، صفحات مقاله ها و محتواهای اصلی از انواع جذاب محتوا برای کسب لینک هستند، بنابراین توصیه می‌شود که مطمئن‌ترین، جالب‌ترین و عمیق‌ترین محتوا را در صفحه وب‌سایت خود ایجاد کنید و یک کمپین تبلیغاتی گسترده را نیز برای آن اجرا کنید.

حتی ممکن است برای ایجاد محتوای بسیار جذاب، نیازی به کلمات بیشتر نداشته باشید. بلکه نیاز به هدف‌گذاری صحیح، گرافیک باکیفیت یا کسب اطلاعات دقیق از تحقیقات بازار دارید.

اگر مقاله خود را با مهم‌ترین اطلاعات شروع کنید، به طور مؤثری به هدف جستجو پاسخ می‌دهید

توصیه Ahrefs در مورد طول محتوا:

” تعداد کلمات خاصی را برای هر محتوا تعیین نکنید. فقط مطمئن شوید که می‌توانید در هر محتوا یک موضوع را به طور کامل پوشش دهید. چه با 500 کلمه، چه با 10000 کلمه، آنچه اهمیت دارد این است که شما باید بهترین منبع را برای کلمه کلیدی موردنظر خود را ایجاد کنید. ”

برای برآورده ساختن هدف جستجو چه کاری لازم است انجام دهید؟

سال‌هاست که متخصصان سئو سعی می‌کنند بدون توجه به ارزش کاربرد آن، محتوای بلندی بنویسند. این امر منجر به ایجاد محتوای بسیار بلند بدون توجه به تعداد کلمات مرتبط با اهداف شما می‌شود.

 

یک مثال کلاسیک عبارت “نحوه کاهش نرخ پرش ” است، و در نتایج صفحه 1 نتایج جستجو مشخص شد صفحه ها، به جای پرداختن به اولین نکات در مورد نحوه کاهش نرخ پرش، به اهمیت آن با ایجاد محتوای 700 کلمه ای پرداخته اند.

اما اگر به دنبال مقدمه ای در مورد نرخ پرش در گوگل هستید، محتوایی را با چنین هدفی پیدا نخواهید کرد. اگرچه این نوع محتوا هنوز جز رتبه های برتر در صفحات امروز است اما از شما می‌خواهیم برای ایجاد محتوا و دستیابی به هدف جستجو تجدیدنظر کنید. توصیه می‌کنیم ساختار محتوای خود را از لحاظ جامعیت و وضوح بررسی کنید تا بتوانید ارزش لازم را از همان لحظه ابتدایی بازدید کاربر از صفحه، ارائه دهید.

 

مقاله سئوی خود را به یک مقاله ژورنالی یا مطلب کاربردی کوتاه و مختصر تبدیل کنید. ارائه مهم‌ترین اطلاعات در ابتدای مقاله برابر است با دریافت اولین پاسخ سؤال توسط کاربر؛ بنابراین ابتدا مقاله خود را با پیام اصلی و مهم خود شروع کنید. سپس به جزئیات مطلب اصلی بپردازید. درنهایت، برای کاربران یک مسیر مشخص برای تبدیل و رفتن به مراحل بعدی قیف فروش و کلیک بر روی سایر لینک‌ها فراهم کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 5 شیوه جالب برای یافتن ایده های محتوای منحصر به فرد و جذاب مخاطب محور

این کار نه تنها برای دستیابی به اهداف کسب و کار، درآمد و بازاریابی شما ضروری است، بلکه برای کاربرانی که باهدف خاصی از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند نیز اهمیت دارد. یافتن مطالب و سایر اطلاعات موردنیاز رل برای کاربران خود تسهیل کنید تا بهترین تجربه را با سایت شما داشته باشند.

شیوه تسهیل هدایت کاربران از طریق موارد زیر امکان‌پذیر است:

  • لینک‌ها یا امکان خواندن مقالات مرتبط بیشتر
  • ثبت‌نام برای یک دستورالعمل یک یا راهنمای نحوه ثبت‌نام
  • خرید محصول

 

مطالب درهم ریخته و گیج کننده به اصل محتوای شما لطمه می‌زند؛ بنابراین روی کلمه کلیدی موضوع هدف‌ خود تمرکز کنید

دلیل اصلی تأکید بر روی برآورده ساختن هدف جستجو، توجه به رابطه بین ماهیت محتوا و سلسله مراتب کلمات کلیدی و مقالات مرتبط است.

برآورده ساختن هدف جستجو موضوعی است که به نظر می‌رسد گوگل در سال گذشته آن را مطرح کرده است و اگر صفحه ای ضعیف، بی‌کیفیت، دارای محتوای تکراری و کلمات کلیدی بدون کاربرد باشد، نتایج مطلوبی را مرتبط با اهداف جستجو کسب نخواهید کرد.

اگر با محتوای خود به درستی هدف جستجو را تامین کنید، معماری وب‌سایت شما مشخص و واضح خواهد بود و این امر موجب متقاعد کردن Googlebot نیز می‌شود. اگر بدون هدف یک متن 2000 کلمه ای  را برای موضوعی مانند “سیب ” بنویسید، به سرعت متوجه می‌شوید که بیشتر نویسندگان محتوا و متخصصان سئو هنگام قدیمی شدن مطالب در مورد سیب، تمایل دارند در مورد خصوصیات مثبت “موز ” و “پرتقال ” بنویسند. آن‌ها بدون توجه به هدف جستجو، فقط سعی می‌کنند به تعداد کلمات موردنظر خود برسند.

این نوع هدف‌گذاری موجب عدم هدایت صحیح به سمت کلمه کلیدی یک صفحه می‌شود و توانایی شما برای ارائه مطلب مرتبط باهدف جستجو، زیر سؤال می‌رود.

با این کار، به جای اینکه گوگل را آگاه کنید که صفحه شما بهترین صفحه در مورد “سیب ” است، کاربران و موتور جستجو را با توجه به هدف و موضوع محتوای خود، سردرگم خواهید کرد.

وقتی به طور کلی در مورد “میوه ها ” صحبت می‌کنید، به دلیل فشار برای توسعه مطالب در متن خود و تمرکز روی تعداد کلمات محتوا، مطالبی را درباره “سیب ” و “کیوی “، که بدون کاربرد و غیرمفید هستند، در متن می‏گنجانید.  وقتی گوگل تشخیص نمی‌دهد که برای عبارت “سیب ” چه قسمتی از محتوای شما برای رتبه بندی مناسب است، این کلمه کلیدی غیرکاربردی به عملکرد کلی رتبه شما آسیب می‌زند.

برای ارائه این نوع مقاله، به صورت زیر عمل کنید:

  • ایجاد یک مقاله برای یک کلمه کلیدی یا یک خوشه موردنظر (به عنوان مثال، یک مقاله برای “سیب یا سیب‌ها “).
  • به رابطه بین مقالات خود (ماهیت یا سلسله مراتب محتوا) دقت کنید. به طور کلی باید همه چیز در مورد “میوه ها ” در صفحه اصلی یا صفحه دسته بندی قرار بگیرند.
  • هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مشخص کنید که مفهوم یا موضوع هر مقاله چیست: در قسمت “سیب ” باید مطلب شما فقط  در مورد “سیب ” باشد.

 

هدف از ایجاد بهترین محتوا در موضوع “سیب “، تعیین کننده طول و تعداد کلمات محتوا است.

سه عامل اصلی رتبه بندی شامل: برآورده ساختن هدف جستجو، تعداد مناسب کلمات و بک لینک‌ها است. اگر بررسی کنید که طول محتوای رقبای شما در صفحه اول چیست، نحوه تأمین هدف جستجو، ارائه بهترین پاسخ و دعوت کاربران آنها برای بازگشت به صفحه چگونه انجام می‏شود، نه تنها می‌توانید محتوایی را ایجاد کنید که رتبه خوبی کسب کند؛ بلکه محتوای شما یک منبع عالی برای بک لینک است که منجر به رتبه بندی موفق آن می‌شود.

خلاصه ای از نکات مهم

  • بیشتر بودن تعداد کلمات محتوا به تنهایی کافی نیست.
  • هدف‌گذاری دقیق کلمات کلیدی و اجتناب از کلمات کلیدی مشابه در محتوا، پایه و اساس ایجاد مقاله ای ماندگار مطابق با آخرین تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو است.
  • ایجاد جذاب‌ترین مقاله (با داده ها، مطالعات موردی، مثال‌ها، تحقیقات و دیدگاه‌های مختلف) بهترین هدف برای بک لینک خواهد بود.
  • حتماً توجه کنید که چرا کاربران شما به صفحه شما می آیند. ابتدا نیاز کاربران را بشناسید و آن را برآورده کنید و سپس در آن‌ها انگیزه ایجاد کنید تا به برند شما وفادار بمانند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.