با محتوا هوشمند و سئو هوشمند بر مخاطبان و معماری تسلط پیدا کنید!
تولید محتوا هوشمند به همراهی سئو هوشمند می تواند رتبه وب سایت شما را تا حد زیادی بالا و مخاطبین شما را به وجد بیاورد. در دنیای الگوریتم و محتواها، ساختن یک وبسایت که سئو را در بر می گیرد می تواند بهترین راه برای پایه گذاری یک معماری دقیق در زمینه محتوا باشد. این محتواها به صورت هوشمند تهیه می شوند و به آسانی پیام شما را به مخاطب خواهند رساند.
محتوای هوشمند چیست؟
به زبان ساده، محتوای هوشمند در واقع محتوایی است که:
- به راحتی پیدا می شود.
- بهینه شده است.
- سودمند است.
- با موضوعات مرتبط به آسانی لینک خواهد خورد.
- Smart Content & Smart SEO: Mastering Audiences & Architecture
تولید محتوای هوشمند
تولید محتوای هوشمند را می توانید به صورت مستقل و با توجه به تجارب کاربر تهیه شود. اگرچه، این محتوا باید با توجه به یک معماری خاص ساخته شود تا بتوان آن را در جنبه های معنایی به مخاطب ارائه کرد.
این محتوا معمولا با لینک های آن در ارتباط هستند که باعث می شوند شما سفری در محتوای کلی وب سایت داشته باشید. همچنین شما می توانید رتبه وبسایت خود را با توجه به این محتوا افزایش دهید و با ایجاد بک لینک، ترافیک سایت خود را بالاتر ببرید و باعث شوید که موتورهای جست و جو هم به آسانی آن ها را پیدا کنند.
محتوای هوشمند و به نمایش گذاشتن معنا
اگر شما هر گونه شکی در زمینه اهمیت معنا و روابط متنی محتوا دارید، کافی است که RankBrain Google را بررسی کنید تا ببینید پست های جدیدی که در این وب سایت به نمایش گذاشته شده اند، حاکی از اهمیت معنای محتوا در قاب زبان طبیعی هستند.
ایجاد محتوای هوشمند که مرتبط با معماری و ساختار وب سایت شماست، برای نمایش معنایی و همچنین شخصی سازی با یک سازمان ایجاد می شود و طبق اولویت هایی که ایجاد شده است، به شش حوزه زیر مرتبط می شود.
1. سازماندهی محتوا
سازماندهی محتوا هوشمند در واقع در قالب خود محتوا باید انجام گیرد. در این زمینه شناسایی و همچنین درک موضوعات اصلی و موضوعاتی که به صورت ثانویه ایجاد شده اند، به همراه نوع محتوا که می تواند حاوی پست های وبلاگ، سرمقاله، محصول و همچنین مقاله های سفید باشد جز نهادهایی است که به صورت مرتبط با محتوا ایجاد خواهند شد و از اهمیت بالایی برخوردار است.
پوشش محتوا و کلمات کلیدی
سازماندهی محتوا به عنوان یک عنصر اصلی در ایجاد درک متنی از وی سایت شما خواهد بود. بهترین مکانی که در این زمینه می توانید برای شروع محتوا هوشمند از آن کمک بگیرید، ایجاد طبقه بندی برای سایت شماست که با مجموعه ای از دسته بندی های مختلف و بر اساس پوشش محتوا و کلمات کلیدی درست می شود و مخاطبین شما از آنها برای یافتن محتوای موردنظر استفاده می کنند.
بیایید این حقیقت را بپذیریم. ایجاد طبقه بندی های مختلف ممکن است که سخت و دشوار باشد. این بخش، همکاری چندین گروه مختلف را نیاز دارد که از جمله آن می توانیم به تیم های سئو، تیم های تولیدی محتوا هوشمند، رهبری و سایر گروه ها اشاره کنیم. این فرآیند می تواند ساده باشد اگر شما کار خود را با سازماندهی یک بخش از وب سایت خود شروع کنید.
2. غنی سازی و علامت گذاری محتوا هوشمند
در این بخش روش های زیادی برای غنی سازی و همچنین علامت گذاری مطالب وجود دارد که شما را همسو با طبقه بندی موردنظرتان خواهد کرد. بسیاری از سیستم هایی که در این زمینه کار مدیریت محتوا را انجام می دهند دارای برچسب های داخلی هستند و یا از یک نرم افزار در این زمینه استفاده می کنند.
نکات مهمی که باید در این زمینه به خاطر بسپارید این است که محتوا هوشمند باید با مرتبط ترین گروه های خود طبقه بندی شود. به عنوان مثال اگر پست وبلاگ یا سایت شما در درجه اول مربوط به پروژه انرژی باد باشد، باید آن را با دسته ای برچسب گذاری کنید که مربوط به این پروژه باشد. برچسب های ثانویه همچنین می توانند شامل موضوعات گسترده تری باشند که باز هم به پروژه مورد نظر شما مربوط باشند.
وبسایت محتوا
مثال زیر در واقع مقاله ای را نشان می دهد که با عنوان اصلی برچسب گذاری شده است اما همچنین دارای یک سری برچسب های دیگری نیز هست که با موضوع اصلی در ارتباط هستند. این بخش به شما اجازه خواهد داد که وبسایت محتوا را براساس ارتباط مقاله با صفحه های مختلف دسته بندی کرده و آن ها را جمع بندی کنید.
این برچسب ها همچنین باید با محتوای خاص در پایگاه های داده و یا CMS تولید شوند تا به وبسایت اجازه دهند که محتوا هوشمند را براساس برچسب هایی که در این زمینه تولید شده اند معنای محتوا را به همراه سایر مطالب مرتبط با معنا و مفهوم به تصویر بکشاند.آنچه که باید بدانید این است که برچسب های محتوا همچنین در HTML می تواند مفید باشد چرا که شما می توانید توسط آن موضوعات مرتبط را در موتورهای جست و جو پیدا کنید. همچنین می توانید از وبسایت Schema.org هم استفاده کنید.
3. ایجاد کلاسترهای کلمه کلیدی در رابطه با محتوا هوشمند
هر موضوعی که در طبقه بندی شما برای ایجاد محتوای هوشمند وجود دارد باید با یک کلمه کلیدی لینک داده شود. نام بخش های طبقه بندی مختلف نشان دهنده رفتاری است که مخاطب حین جست و جو انجام می دهد. هریک از کلمات کلیدی که در محتوای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای یک کلاستر با کلمات هم معنا باشد که شما آن ها را در محتوای خود استفاده می کنید.
اجرای این نوع از کلمات کلیدی که در این مثال در سمت راست نمایش داده می شود باعث می شود که شما بتوانید سایت و محتوا هوشمند خود را به خوبی اداره کنید. استفاده از کلمه کلیدی هدفمند انرژی باد و همچنین نیروگاه انرژی باد در مثال بالا علاوه بر اینکه دسته بندی مطالب را درست خواهد کرد، به سئو سایت توسط محتوا هوشمند نیز کمک بسیاری خواهد کرد.
استفاده از عنوان در متن اصلی
استفاده از کلمات کلیدی بلند در واقع باعث می شود که کلاسترهایی که ایجاد می کنید سودمند باشند و این موضوع به گسترش محتوا هوشمند در وبسایت شما کمک بسیاری خواهد کرد. اگر بخواهیم این کار را از نقطه نظرهای متنی مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که استفاده از عنوان در متن اصلی به همراه کلمات کلیدی هدفمند به شما اجازه می دهد که طرحواره خود را علامت گذاری کنید. این امر علاوه بر اینکه باعث قدرتمندی سایت شما می شود، در عین حال به موتور جست و جو کمک می کند که محتوای مورد نظر شما را به آسانی پیدا کند.
4. ایجاد محتوا هوشمند
با پایه ریزی هایی که در این زمینه در ساختار موضوعی و طبقه بندی های مختلف برای وب سایت شما انجام گرفته است، هم اکنون زمان آن رسیده است که محتوا هوشمند و کارآمد تولید کنید. در این بخش باید به محتوا هوشمند اهمیت دهید چرا که دانستن طبقه بندی های مختلف در تولید محتوا همراه با تعیین موضوعات مناسب به شما در نوشتن کمک خواهد کرد.
کلمات کلیدی مرتبط با معنا
در این زمینه و برای تولید محتوا هوشمند شما باید کلمه کلیدی مناسب را شناسایی کنید و یک گردش کارآمد برای آن ها در کل متن ایجاد کنید. در این بخش به طور مداوم برای دستیابی به اهداف و همچنین محتوای شرکت خود، بهینه سازی و سئو هوشمند را انجام دهید. برای اینکه بتوانید این محتوا را به محتواهای اصلی تر لینک دهید بهتر است که از کلمات کلیدی مرتبط با معنا و مفهوم استفاده کنید که برای شما امری بسیار سودمند خواهد بود. این امر به ویژه در دنیای الگوریتم ها برای شما بسیار مهم تلقی می شود.
ایجاد محتوا هوشمند
علاوه بر بخش هایی که ذکر شد، زبان طبیعی مبتنی بر کلمه کلیدی اصلی خواهد بود. شما می توانید موجودیت های بسیاری را مانند افراد، مکان ها و همچنین موارد مشابه دیگر را نیز در این بخش مورد استفاده قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تمرکز شما نه تنها روی کلمات کلیدی هدف قرار گرفته است بلکه بر ارتباط محتوا و فراخوان هایی که در این زمینه تولید می شود نیز موثر است.
شما با قرار دادن تماس های عملی یا CTA در این زمینه می توانید محتوا هوشمند خود را بهینه سازی کنید. این تاکتیک ها می توانند ترافیک سایت شما را تا 20 درصد افزایش دهند. همچنین استفاده از لینک های داخلی هم در سایت شما بخش بزرگی از ایجاد محتوا هوشمند خواهد بود و باعث می شود که سایت شما قدرتمند تر باشد.
5. معماری محتوا
یکی از نکاتی که باید در طبقه بندی وب سایت و به طور کل معماری آن را مورد توجه قرار دهید ساخت و طبقه بندی آن است که یک قدم اصلی در معماری محتوا هوشمند است. در هر صورت، توسعه رابط کاربری در وبسایت شما برای انعکاس محتوا هوشمند باعث می شود که شما بتوانید مخاطبین خود را سریعتر به صفحه ای که می خواهند برسانید. همچنین گوگل به شما یک مسیر خواهد داد که بتوانید از آن برای کشف صفحات فرود استفاده کنید. این صفحات ممکن است که براساس موضوع و محتوا نمایش داده شوند.
موضوعات محتوایی
در قراردادهایی که برای نامگذاری ایجاد می شوند نیز می توانید از UX هایی که اهداف کلمات کلیدی را نشان می دهند استفاده کنید. اگر تمامی این بخش ها را به درستی انجام دهید، ساخت این بخش ها باعث می شود که وب سایت شما به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه شناخته شده و با قدرت به کار خود ادامه دهد. در این بخش پیشنهاد ما به شا این است که موضوعات محتوایی را تحت پوشش های مختلف ایجاد کنید که یک صفحه واضح و روشن را برای مخاطب شما ایجاد کند و با فراهم کردن این موضوع، ترافیک سایت شما را نیز افزایش دهد.
مقوله اصلی محتوای خود
شما همچنین می توانید از پیوندهای داخلی که به صورت متنی ایجاد شده اند برای راهنمایی مخاطبین خود به سمت محتوای مرتبط استفاده کنید که البته در معماری سایت و محتوا هوشمند هم به شما کمک خواهند کرد. گوگل به عنوان یکی از ابرقدرت ها در این زمینه به شما کمک می کند که رابطه پویند محتوا را با معماری وب سایت به پیوند و مقوله اصلی محتوای خود اضافه کنید.
همچنین در این بخش اطمینان حاصل کنید که پیمایش های شما در سرتاسر سایت به همان ترتیب معماری سایت برقرار است. حتما در طول ساخت و بررسی معماری سایت خود از علامت گذاری های Schema.org استفاده کنید تا بتوانند به موتورهای جست و جو کمک کنند که وبسایت شما را راحت تر شناسایی کنند.
6. تولید محتوا هوشمند در منزل
زمانی که شما می خواهید محتوا را به صورت دسته بندی شده در یک صفحه نمایش دهید، باید تمامی محتواهای مرتبط به موضوع اصلی را نیز در آن بگنجانید و به صفحه دسته بندی کمک کنید که اهداف کلمات کلیدی کلاستر شده را نیز بررسی کرده و آن ها را رتبه بندی کنند. در این بخش اطمینان از اینکه عناوین محتوا و توضیحات متا در این زمینه داده شده اند باعث می شود که اهداف کلمات کلیدی بهتر شناخته شده و همچنین به ایجاد پیوند متنی در صفحه شما نیز کمک خواهد کرد.
محتوا هوشمند را به صورت پویا نمایش دهید
اگر شما محتوای خود را به صورت دقیق تر برچسب گذاری کرده اید، می توانید وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا محتوا هوشمند را به صورت پویا نمایش دهد. دقت داشته باشید که این کار در واقع به شدت ساده است و براساس برچسب های موضوعی اولیه و ثانویه ایجاد خواهد شد.
زمانی که این پیوندها به درستی انجام بگیرند، این زمینه ها از نظر معنایی یک پوشش موضعی را برای شما و مخاطبین شما ایجاد خواهد کرد که در عین حال پیوندهای متقابل عالی را برای گوگل به ارمغان می آورد و باعث افزایش رتبه سایت شما می شود. در اینجا مثالی از این ارسال های مرتبط محتوا هوشمند را در وبسایت های موتور جست و جوگر خواهید دید:
سخن آخر!
ایجاد محتوا هوشمند، به همراه توسعه معماری وب سایت و همراه با برچسب گذاری های درست، بهینه سازی محتوا یا سئو هوشمند و همچنین استراتژی های لینک های داخلی باعث می شود که رتبه بندی وبسایت شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند و مخاطبین شما از موضوعاتی که به اشتراک می گذارید لذت ببرند.