در این مقاله اهمیت حجم کلمه کلیدی بررسی می شود.
هنگام نوشتن یک متن، محتوای یک وب سایت و یک پست وبلاگ، یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که چطور آن صفحه را به رتبه و نقطه مورد نظرتان در گوگل برسانید. فاکتور های زیادی در بهینه سازی موتورهای جست و جو دخیل هستند؛ اما یکی از مهم ترین آن ها حجم کلمه کلیدی ای است که برای SEO استفاده می کنید. قبل از این که بخواهیم در مورد حجم کلمات کلیدی صحبت کنیم، باید بدانیم که کلمه کلیدی چیست.
کلمت کلیدی چیست؟
کلمه کلیدی، کلمه ای است که یک مشتری بالقوه آن را در موتورهای جست و جو تایپ می کند تا به محصول و یا سرویس مورد نظرش برسد. دریافتن این موضوع که چه کلمه یا عیارت کلیدی برای تجارت شما بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت، مهارت زیادی می خواهد. در حال حاضر افراد زیادی بر روی پیدا کردن حجم مناسب کلمات کلیدی برای سئو تحقیق می کنند. به طور مثال اگر به دنبال طراحی وب سایت بگردید، چه کلمه کلیدی ای بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت؟ طراحی وب سایت یا طراحی وبسایت؟ نتایج به دست آمده برای طراحی وب سایت 5,425 در مقابل 2,729 طراحی وبسایت است. اکنون متوجه می شوید که کلمات کلیدی از چه اهمیتی برخوردارند.
حجم کلمات کلیدی چیست؟
اکنون که اهمیت کلمات کلیدی را در یافته اید، بهتر است بر روی حجم آن تمرکز کنیم. اگر بخواهیم به غیر حرفه ای ترین صورت ممکن این عبارت را توضیح دهیم باید بگوییم که حجم کلمه کلیدی میزان درصدی است که کلمه کلیدی در متن مورد نظر تکرار می شود. این درصد بسیار مهم است زیرا گوگل و سایر موتورهای جست و جو از این طریق متن شما را آنالیز می کنند. گوگل با یک روخوانی اجمالی محتوای وب سایتتان و بر اساس بیشترین کلمه یا عبارت کلیدی استفاده شده در آن متن به صفحه وب سایتتان رتبه می دهد و آن را دسته بندی می کند.
چه تعداد کلمه کلیدی ای مناسب است؟
برای هر صفحه بهتر است تنها بر روی یک و یا دو کلمه کلیدی حساس و قابل رقابت کار کنید. برای مثال عبارت “حجم کلمه کلیدی برای سئو ” 8 نتیجه خواهد داشت اما عبارت ” طراحی سایت ” بیش از پنج هزار نتیجه خواهد داشت. واضح است که طراحی وب سایت حساس تر است. با استفاده از عبارت طراحی سایت احتمال این که به صفحه اول نتایج گوگل دست بیابید، بسیار پایین است. پس باید تمام تمرکز خود را بر روی طراحی وب سایت داشته باشید و نگران سایر کلمات کلیدی نباشید. حتی اضافه کردن یک کلمه دیگر به عبارت مورد نظر می تواند رقابت را کم کند. باز هم تاکید می شود که تحقیق در مورد کلمه کلیدی بسیار مهم است.
حجم کلمه کلیدی چه باید باشد؟
درخواست گوگل این است که 2% کلمات موجود در یک صفحه وب باید کلمه کلیدی باشد. اگر این تعداد بیشتر شود، به عنوان اسپم شناخته می شود. موتورهای جست و جوی دیگر مانند yahoo! و MSN رقم مورد نظرشان 5% است. بنابر این میزان کلمه کلیدی بین 2% تا 5% بهترین حالت ممکن است.
چطور درصد حجم کلمه کلیدی برای سئو را تشخیص بدهیم؟
یک ابزار بسیار خوب وجود دارد که تمام کار ها را انجام می دهد. در سایت http://www.live-keyword-analysis.com/ شما می توانید این مقدار را اندازه بگیرید.
تحقیق کلمه کلیدی برای عنوان
ما تا کنون در باره بدنه وب سایت صحبت کرده ایم، اما باید بدانید که عنوان از اهمیت بسیار بسیار بالاتری بر خوردار است. حجم کلمه کلیدی مورد نظر برای عنوان باید بین 30% تا 75% باشد.
نتیجه گیری
در زمان نوشتن به یاد داشته باشید که حجم کلمه کلیدی برای سئو چقدر باید باشد. متنتان باید سرگرم کننده و در عین حال از اطلاعات کافی برخورد دار باشد. اما قبل از همه این ها، تحقیق در مورد کلمه کلیدی و دنبال کردن آن مهم ترین چیزی است که به دیده شدن شما کمک می کند.