مقالات آموزشی

ذکر نکاتی درباره اهمیت انواع تولید محتوا فارسی برای کسب‌وکارها

مفید بود؟

تولید محتوا فارسی ازنظر تجاری و همچنین جلب کاربر و بازدیدکننده از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع سایت‌های فارسی‌زبان زیادی در دنیا وجود دارند که خدمات و محصولات خود را به زبان فارسی برای کاربران ارائه می‌دهند.

شاید در نگاه شما استفاده از زبان فارسی برای تولید محتوا فارسی امری بیهوده باشد اما جامعه زیادی در دنیا هستند که از زبان فارسی استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه این است که این جامعه بزرگ به عنوان یک جامعه مصرف کننده شناخته می‌شوند . اگر شما در کسب‌وکار خود خیلی به تولید محتوا به زبان فارسی اهمیت ندهید، این جامعه مصرف کننده را نادیده گرفته و در نتیجه ضرر هنگفتی می‌کنید.

شاید در نگاه اول تولید محتوا به زبان فارسی محدود به کاربران ایرانی شود اما اگر محصولات و خدمات شما دارای کیفیت بالایی باشد شک نکنید که از کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، تاجیکستان، افغانستان، قطر و کویت نیز بازدیدکننده‌هایی را خواهید داشت. شما به راحتی می‌توانید این افراد را از بازدیدکننده به مشتری تبدیل کنید. برای اینکه به اهمیت تولید محتوا فارسی پی ببرید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد میکنیم مقاله بررسی ویژگی‌های کلاس های تولید محتوا و فواید آن را مطالعه نمایید.

 

اهمیت تولید محتوا فارسی

تولید محتوا به زبان فارسی از اهمیت بالایی برخوردار است. فارسی یا پارسی در جمهوری اسلامی ایران، افغانستان (دری) و تاجیکستان (تاجیکی) صحبت می‌شود. در حال حاضر تقریباً 120 میلیون نفر فارسی یا پارسی را به عنوان زبان مادری یا زبان دوم خود صحبت می‌کنند. با توجه به تعداد فارسی‌زبانان و نفوذی که در منطقه دارد، این زبان در کنار زبان عربی رایج‌ترین زبان خاورمیانه است. خبرگزاری‌های معروف مانند BBC، DW یا Euronews کانال‌های فارسی دارند و برای تولید محتوا فارسی برنامه‌ریزی می‌کنند.

زبان فارسی یکی از غنی‌ترین زبان‌ها در تاریخ، ادبیات، سنت و فرهنگ در بین کشورهای دنیا است. زبان فارسی نه تنها تأثیر بسزایی در ادبیات مدرن دارد، بلکه در شعر نیز جایگاه برجسته‌ای دارد. خیام، سعدی و حافظ تنها چند تن از بزرگان این خانواده بزرگ هستند. اولین لوح‌های فارسی به حدود 500 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. از آن پس زبان فارسی در تاریخ سرزمین‌های بین دریای مدیترانه و هند اهمیت بالایی پیدا کرد.

انواع تولید محتوا فارسی

تولید محتوا به زبان فارسی در انواع مختلف به راحتی امکان پذیر است . زبان فارسی در طول یک هزار سال تغییر قابل توجهی نداشته است، دستور زبان اصلی برای اشکال قدیمی و فعلی زبان عملاً یکسان است و یادگیری نسبتاً آسانی دارد. با این اوصاف، توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان فارسی، با توجه به خصوصیات پیچیده و پیچیدگی فرهنگی آن، مزیت اقتصادی قابل توجهی را هم در حال حاضر و هم در آینده به شما خواهد داد.

 

تولید محتوای متنی به زبان فارسی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تولید محتوا فارسی تولید محتوای متنی است. شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از تولید محتوای متنی بخش زیادی از فارسی‌زبانان را جذب سایت خود کنید. امروزه تولید محتوای متنی به زبان فارسی به یکی از مهم‌ترین بخش سایت‌ها تبدیل شده است. حتی سایت‌های بزرگ نیز زبان فارسی را به بخش زبان‌های خود اضافه کرده‌اند. دلیل آن گسترش تکنولوژی در ایران و استفاده کشورهای در حال توسعه مانند تاجیکستان و افغانستان از منابع فارسی‌زبان است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در این کشورها منابع محدودی برای استفاده به زبان تاجیکی و یا افغانی در اینترنت وجود داشته و کاربران این کشورها به دلیل آشنایی مناسبی که با زبان فارسی دارند می‌توانند اطلاعات و منابع مورد نیاز خود را به زبان فارسی جست‌وجو کنند. در نتیجه همین محدودیت‌ها  باعث شده که تولید محتوا فارسی در بین سایت‌های دنیا رشد بسیار بالایی داشته باشد.

تولید محتوای ویدئویی به زبان فارسی یا با زیرنویس فارسی

برای پاسخگویی به اهمیت تولید محتوا فارسی و هدف قرار دادن مخاطبان فارسی‌زبان، این ویدیوها یا باید دوبله فارسی شوند و یا باید با زیرنویس فارسی به کاربران ارائه شوند. کاربران زیادی در دنیا وجود دارند که حتی در youtube نیز به دنبال ویدئو به زبان فارسی هستند. مخصوصاً کاربران تاجیکی و افغانی که منابع زیادی به زبان‌های بومی آنها وجود ندارد و مجبور هستند به زبان فارسی تکیه کنند.

 

تولید محتوای صوتی به زبان فارسی

فقط کافی است سری به اسپاتیفای بزنید تا تعداد پادکست‌هایی که به زبان فارسی است را مشاهده کنید. کاربران زیادی هستند که در دنیا از پادکست‌های فارسی استفاده می‌کنند فرقی نمی‌کند که کاربران داخل ایران باشند و یا کاربرانی از سایر کشورهای دنیا مثل افغانستان و تاجیکستان، پادکست‌های فارسی یکی از جذاب‌ترین مدل‌های محتوایی هستند.

دلیل جذابیت پادکست‌های فارسی این است که شعرها و متون ادبی فارسی را به راحتی می‌توان در پادکست‌های فارسی پیدا کرد. به همین دلیل کاربرانی حتی از کشورهای اروپایی و آمریکایی از این پادکست‌ها استقبال می‌کنند. شنیدن اشعار شاهنامه، حافظ، سعدی، خیام و یا داستان‌های دیگر به زبان شیرین فارسی در پادکست‌ها لذت‌بخش‌تر و شنیدنی‌تر است.

در کنار پادکست‌ها می‌توان به رادیوهای اینترنتی هم اشاره کرد. امروزه رادیوهای اینترنتی رشد بالایی داشته‌اند. به همین دلیل کاربران زیادی هستند که از این نوع محتوا برای شنیدن اخبار روز، موضوعات داغ و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با تولید محتوا فارسی

به دلیل فیلتر کردن فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب در ایران، اینستاگرام در چند سال گذشته به محبوب‌ترین اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی در ایران تبدیل شده است. طبق مطالعات انجام شده بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی اینستاگرام وجود دارد. ایران در رتبه هفتم بیشترین تعداد کاربر اینستاگرام در دنیا قرار دارد.

ضریب نفوذ اینستاگرام در ایران 35 درصد است و تقریباً به اولین اپلیکیشن ارتباطی این کشور تبدیل شده است. البته همین امر در کشورهای همسایه ایران نیز جریان دارد. افغانستان، ترکیه، عراق، تاجیکستان، ارمنستان، قطر و حتی کویت نیز کاربران فارسی‌زبان زیادی در اینستاگرام دارند. همین امر باعث شده است که تولید محتوا به زبان فارسی به شدت در این شبکه اجتماعی رونق داشته باشد.

 

مهم‌ترین استفاده از اینستاگرام برای بحث بازاریابی و مارکتینگ است. همین امر سبب شده است که کاربرانی در کشورهای همسایه نیز صفحاتی به زبان فارسی در اینستاگرام داشته باشند. کاربران زیادی در ترکیه وجود دارند که صفحات فارسی‌زبان را مدیریت می‌کنند. تولید محتوا فارسی برای بخش بازاریابی در اینستاگرام به شدت رونق دارد. تقریباً می‌توان گفت که اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی فیلتر نشده در ایران است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید محتوا به زبان فارسی در این شبکه اجتماعی انجام شده است و حتی یکی از زبان‌های اصلی اینستاگرام فارسی است.

همین امر سبب شده است که شرکت‌های بزرگ نیز برنامه‌های خود را در اینستاگرام برای کاربران خود به زبان فارسی و یا با زیرنویس فارسی ارائه دهند. به عنوان مثال مایکروسافت کنفرانس‌های سالانه خود را با زیرنویس‌های مختلف ارائه می‌کند. یکی از این زیرنویس‌ها که قابلیت انتخاب توسط کاربر را دارد زیرنویس به زبان فارسی است.

استفاده از جنبه‌های بازاریابی در اینستاگرام فارسی

آنچه بیش از همه در اینستاگرام فارسی جلب‌توجه می‌کند، گرایش به سبک زندگی لوکس، دسترسی به محصولات مختلف، حضور برندها و موارد دیگر است. همین امر فرصتی برای بسیاری از اینفلوئنسر ها و کسب‌وکارهای کوچک برای فروش مستقیم خدمات و محصولات آن است. این واقعیت اینستاگرام را به فضایی مناسب برای تبلیغات کسب‌وکارها و برندها در ایران تبدیل می‌کند. از طرفی تولید محتوا فارسی نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان بیشتر دارد.

مردم هشتگ ها و کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند تا به آنچه که به دنبال آن هستند برسند. در بیشتر موارد، برندها و شرکت‌ها برای راضی نگه‌داشتن فالوورهای خود به محتوای فارسی استاندارد و زیرنویس نیاز دارند. علاوه بر این، مدیریت یک حساب کاربری اینستاگرام به زبان فارسی بسیار حیاتی است. افراد در رسانه‌های اجتماعی باید دیده شوند و شنیده شوند و این چیزی است که برندها و شرکت‌های موفق از آن مراقبت می‌کنند.

 

نتیجه‌گیری نهایی در خصوص تولید محتوا فارسی

شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از تولید محتوا فارسی کاربران زیادی را به سمت کسب‌وکار خود هدایت کنید. تولید محتوا به زبان فارسی باعث می‌شود که کاربران زیادی در داخل ایران و خارج از این جذب و کسب‌وکار شما شوند. یکی از مهم‌ترین دلایل تولید محتوا به زبان فارسی در این است که شما در خارج از ایران کسب‌وکاری داشته باشید و بتوانید مشتریانی را در داخل ایران جذب کنید. این امر برای فروشنده‌هایی که در حاشیه مرز ایران، شهرهای بندری و شهرهایی مانند کیش و یا چابهار زندگی می‌کنند بسیار کاربردی است و شما می‌توانید با تولید محتوا به زبان فارسی و معرفی محصولات و خدمات خود مشتریان زیادی را در داخل ایران و کشورهای همسایه جذب کنید.

مجموعه رایا مارکتینگ با داشتن بیش از 7 هزار نویسنده فعال می‌تواند در زمینه تولید محتوا فارسی به شما کمک بسزایی کند. شما می‌توانید به راحتی و با حضور در سایت رایا مارکتینگ نسبت به ثبت سفارش برای تولید محتوا به زبان فارسی اقدام نمایید. نکته قابل توجه این است که این مجموعه می‌تواند به راحتی انواع محتوا برای شبکه‌های اجتماعی ، محتوای متنی برای وب‌سایت‌ها ، محتوای ویدئویی و حتی پادکست‌ها را برای شما آماده و تهیه نماید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.