مقالات آموزشی

روش‌های ساخت صفحه شناساندن گوگل و اهمیت کلمات کلیدی پس از ساخت صفحه شناساندن گوگل

مفید بود؟

زمانی که یک سایت یا وب سایت تأسیس می‌کنید، احتمالاً دوست دارید بیشترین بازدید را در آن داشته باشید، اما به نظر شما برای اینکه به این هدف مهم خود برسید، باید چه اقداماتی را به انجام برسانید؟ بله! قطعاً ساخت صفحه شناساندن گوگل یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

باید نکاتی را در نظر بگیرید و اقداماتی را پیاده سازی کنید تا گوگل شما را شناسایی کند و بتوانید در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر شوید. در این مقاله راهکارهای انجام این کار را به شما معرفی می‌کنیم و در چند مرحله توضیح می‌دهیم که چگونه خودتان را به گوگل معرفی کنید.

روش‌های ساخت صفحه شناساندن گوگل

اگر می‌خواهید ساخت صفحه شناساندن گوگل را انجام دهید و توسط بقیه دیده شوید، حتماً این راهکارها را استفاده کنید.

معرفی سایت 

گوگل اول باید با سایت شما آشنایی داشته باشد تا بتواند آن را در صفحه نتایج خودش ظاهر کند. در نتیجه باید این موضوع را بدانید که گوگل به طور مداوم در حال کار کردن با ربات‌هایی است که به صورت مستمر در حال جست و جو در فضای وب هستند.

 قسمت نتایج گوگل

باید کاری کنید که این ربات‌ها شما را پیدا کنند. برای این که کارتان سریع‌تر انجام شود، می‌توانید اعلام حضور کنید؛ به این صورت که در قالب ایمیل، آدرس سایت خود را برای گوگل ارسال می‌کنید.
زمانی که خود سایت یا نقشه آن را به گوگل ارسال کردید، مطمئن شوید که گوگل شما را دیده است. در نتیجه احتمال اینکه سایت شما در نتایج جستجو پیدا شود، بسیار بالا می‌رود.

خب حالا فرض کنید که این کار را کردید و می‌خواهید بفهمید که آیا در قسمت نتایج گوگل قرار می‌گیرید یا نه؟
برای اینکه موضوع را بهتر بفهمید، باید از URL که در صفحه اصلی سایتتان وجود دارد، سایت خودتان را داخل گوگل جستجو کنید. اگر در نتایجی که دیدید، وب‌سایت خودتان مشخص بود، یعنی شما در گوگل قرار گرفته‌اید و توانسته اید خودتان را به گوگل معرفی کنید و ساخت صفحه شناساندن گوگل را به درستی انجام داده‌اید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

کلمه کلیدی اهمیت بسیار زیادی در نتیجه کار شما دارد. اگر در آینده می‌خواهید محتوایی برای سایتتان تولید کنید، باید به عبارت یا کلمات کلیدی توجه زیادی داشته باشید تا موتور جستجو بتواند شما را در نتایج گوگل نشان دهد، اما کلمات کلیدی اصلاً چه چیزی هستند و چه اهمیتی دارند؟

محتوای خود

کلمات کلیدی شامل عباراتی می‌شوند که از سه یا پنج کلمه تشکیل شده است. مثلاً فردی که بخواهد در مورد خرید کیف تحقیق کند، معمولاً یکسری کلمات خاص را پشت سر هم تکرار می‌کند. به‌عنوان‌مثال بادوام‌ترین کیف های دوشی می‌تواند یک عبارت کلیدی برای فردی باشد که می‌خواهد یک کیف بخرد.

باید حدس بزنید که مردم از چه کلمات کلیدی برای جستجوهای خود، بیشتر استفاده می‌کنند و سپس در محتوای خودتان، آن را به کار ببرید. انجام این کار باعث می‌شود کسی که کلمه کلیدی با چیزی که شما نوشتید را سرچ کند، به نتیجه مورد نظر خود می‌رسد و وارد سایتتان می‌شود.

اهمیت کلمات کلیدی پس از ساخت صفحه شناساندن گوگل

این روش باعث می‌شود که شانس دیده شدن سایت شما، افزایش پیدا کند و این می‌تواند یکی از روش‌های با ارزش و مهم باشد.
به این کار روش درون صفحه گفته می‌شود که می‌تواند تکنیک‌های سئو و بهینه‌سازی موتور جستجو را به کار ببندد تا ساخت صفحه شناساندن گوگل به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

 

برای اینکه متوجه شدید که افراد بیشتر از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند، می‌توانید از ابزارهایی کمک بگیرید که نشان می‌دهد مردم بیشتر چه چیزی را جستجو کرده و چگونه این عبارت را در گوگل وارد می‌کنند.

استفاده از دنباله لینک 

حال باید مطمئن شوید که گوگل، شما را به عنوان یکی از نتایج اول صفحه به کاربران نشان می‌دهد و دیگران بیشتر شما را می‌بینند. در نتیجه احتمال بازدید سایت شما افزایش پیدا می‌کند.
در چنین مرحله‌ای باید لینک های مختلفی بسازید و آنها را به سایت خود ارجاع دهید که باعث می‌شود که کاربران وارد سایت شما شوند.

نشریات یا وبلاگ‌ها

زمانی که ربات ها در حال گشتن در سایت های مختلف گوگل هستند، وقتی به لینک‌های آبی می‌رسند، به صورت مستقیم دستورالعمل وارد شدن به وب سایت را دریافت می‌کنند. حال می‌توانید از سایت‌های دیگر نیز بک‌لینک بگیرید. به این صورت که مطالبی را برای نشریات یا وبلاگ‌های دیگر بنویسید.

 پروفایل‌های شبکه اجتماعی

با انجام این کار می‌توانید به دیگران نشان دهید که چه تخصصی دارید، چه نام تجاری ساخته‌اید و سپس یک لینک به سایت خود اضافه کنید تا کسانی که صفحه شما را می‌خوانند یا کاربرانی که در گوگل هستند، بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.
اقدام دیگری که می‌توانید در این روش انجام دهید، این است که URL خود را در همه پروفایل‌های شبکه اجتماعی ارسال کنید. با انجام این کار، لینک‌ها یا صفحات دیگر به کسب و کار شما انتقال پیدا می‌کنند و این می‌تواند یک روش خوب برای ساخت صفحه شناساندن گوگل باشد.

مدیریت متا تگ ها

چیزی که باید نظر بگیرید، این است که تگ‌های متا داخل سایت را پر کنید که یکی دیگر از استراتژی‌ها برای ساخت صفحه شناساندن گوگل است که تأثیر بالایی دارد. به این صورت که برچسب‌هایی دارید که شامل یک سری توضیحات به صورت متنی است که در نتایج جستجوی گوگل نشان داده خواهد شد و باعث می‌شود که پیش نمایش محتوای شما به کاربر ارائه داده شود.

 

 توضیحات متا

هنگامی که در گوگل چیزی را جستجو می‌کنید، متوجه توضیحات متا می‌شوید. این توضیحات متا است که به عنوان عبارات اصلی زیر نتایج جستجو می‌بینید. برای اینکه بتوانید بازدید خوبی داشته باشید، باید در توضیحات متا دقت کنید و از توضیحات خوبی استفاده کنید.

همان‌طور که در مورد کلمات کلیدی فکر می‌کردید تا ببینید که چه کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین میزان بازدید یا پیگیری مخاطب را داشته باشد، در مورد توضیحات متا هم باید همین کار را بکنید.

جمع بندی 

حال که اکثر روش‌های مؤثر برای ساخت صفحه شناساندن گوگل را یاد گرفته‌اید، می‌توانید با توجه به شرایط و امکاناتی که دارید، انتخاب کنید که از کدام روش بهره‌مند شوید تا گوگل بتواند بهتر شما را بشناسد و در نتایج گوگل وضعیت بهتری داشته باشید.
برای کسب و کار الکترونیکی، رونق کسب و کار و همچنین فروش بالا دو اولویت اساسی هستند. شناخته شدن صفحه وب سایت توسط گوگل، کمک بسیار زیادی در این رابطه خواهد کرد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.