مقالات آموزشی

توجه به افزایش ترافیک از طریق بهینه‌سازی محتوا

مفید بود؟

برای محتوای خود تلاش زیادی می‌کنید، اما عملکرد مناسبی ندارد؟ با استفاده از این راه‌حل‌های زود بازده، ترافیک خود را افزایش دهید و بر آن تمرکز کافی داشته باشید. برای محتوا زحمت زیادی می‌کشید، و مایۀ تاسف خواهد بود اگر مزد زحمات خود را نگیرید. اغلب، اگر کمی بر بهینه‌سازی محتوا تمرکز کنید، نتیجه بهتری را برای شما رقم خواهد زد. بخاطر راحتی و بی دردسر بودن بهینه‌سازی، اغلب فراموش می‌شود. بنابراین، با ما همراه باشید تا این مسئله را حل کنیم. من نحوه بهینه‌سازی محتوای موجود و افزایش ROI آن را در سه مرحله ساده توضیح خواهم داد:

نحوه بهینه‌سازی محتوای

  • 1. فهرست بندی محتوا
  • 2. امتیازدهی به محتوا
  • 3. بهینه‌سازی محتوا

 

مرحله 1: فهرست بندی محتوا

قدم اول برای بهینه‌سازی محتوا این است که بصورت کلی آن را بررسی کنید. کل وب سایت خود را با ابزاری مانند Screaming Frog یا ContentKing (رفع مسئولیت: من درContentKing  کار می‌کنم) بررسی کنید، تمام URLها را صادر کرده و در صفحه گسترده‌ای مانند این، قرار دهید.تحقیق کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید: در مرحله بعدی، جایی که به محتوای خود امتیاز می‌دهید، به آن نیاز خواهید داشت.

مرحله 2: امتیازدهی به محتوا

کل محتوای وب سایت خود را در یک صفحه گسترده قرار دهید. اکنون در هر صفحه این موارد را بگنجانید:

  • مخاطب هدف شما.
  •  هدف محتوای شما.
  •  سطح آن در قیف فروش (از بین این موارد انتخاب کنید: آگاهی، توجه، تبدیل، وفاداری یا حمایت).
  •  کلمه / کلمات کلیدی که می‌خواهید براساس آن رتبه‌بندی شود.
  • میزان رضایت شما از:

1. ترافیک ارگانیک و تبدیل (در 12 ماه گذشته).

2. ترافیک با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبدیل (در 12 ماه گذشته).

3. میزان کاربردی بودن (انتخاب از بین بد، می‌تواند بهتر باشد، یا خوب).

تعداد ترافیک و تبدیل مناسب

برای تجزیه و تحلیل‌های وب شما، این تعداد ترافیک و تبدیل مناسب است. تمام این‌ها زمان زیادی را از شما خواهد گرفت، بنابراین برای مرتب‌ سازی ابتدا روی مهم‌ترین صفحات تمرکز کنید. به زودی متوجه خواهید شد که کارهای زیادی در جهت بهینه‌سازی محتوا باید انجام دهید!

در اینجا مواردی ارائه شده که اغلب به اشتباه انجام می‌شود:

  •  صفحاتی که هدف یا مخاطب آنها مشخص نیست. اگر حتی شما نمی‌دانید که یک صفحه را برای چه کسانی نوشته‌اید و هدف شما از ایجاد آن چیست، پس چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که محتوای آن عملکرد مناسبی داشته باشد؟
  • صفحاتی که برای کلمات کلیدی زیاد، بهینه‌سازی شده‌اند. این صفحات بصورت چرخشی اجرا می‌شوند. همچنین آنهایی که برای هیچ کلمه کلیدی بهینه نشده‌اند. این‌ صفحات به جایی نخواهند رسید.
  • صفحاتی که بسیار بهینه شده‌اند تا جایی که افراد به سختی می‌توانند آنها را بخوانند. وای! طبق فراخوان 2006، و این قصد دارد تا کلمه کلیدی تکرار شده آن صفحات را به عقب برگرداند.

از صفحه گسترده در فرایند بهینه‌سازی محتوا استفاده کنید تا کاملاً مشخص شود که هر صفحه در وب سایت شما چه نقشی دارد و چگونه عمل می‌کند.

3. بهینه‌سازی محتوا

“فهرست محتوای” مختصر شما نشان خواهد داد که کدام صفحات به توجه بیشتری نیاز دارند. پس دست به کار شویم!

افزایش ترافیک ارگانیک از طریق بهینه‌سازی صفحه

افزایش ترافیک ارگانیک ناشی از محتوای موجود: کلمات کلیدی مناسب را بگنجانید و نرخ کلیک (CTR) خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی مناسب برای صفحات درست

نیازی به گفتن ندارد، اما اجازه دهید تاکید کنم: اگر از کلمات کلیدی مناسب در صفحات درست خود استفاده نکنید، آن صفحات برای کلمات کلیدی رتبه ضعیفی کسب خواهند کرد. اما چگونه این کار را به طور موثر انجام دهیم تا صفحات بیشتر دیده شوند؟

 

این موارد را در مورد کلمات کلیدی اولویت قرار دهید:

 عنوان:

  • مهم‌ترین کلمات کلیدی خود را در ابتدای عنوان قرار دهید و عنوان خود را بین 30 تا 60 کلمه (و 285 تا 575 پیکسل) نگه دارید.

توضیحات متا:

  • کلمات کلیدی مهم را در توضیح متا بگنجانید. وقتی افراد این کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند، آن کلمه بصورت برجسته نمایش داده می‌شود. این باعث می‌شود که افراد به نتیجه شما توجه کنند، که به نوبه خود منجر به افزایش کلیک‌ها می‌شود. در توضیحات متا بین 70 تا 155 کلمه (و 430 تا 920 پیکسل) بگنجانید.

 تگ‌های هدینگ H1 و H2:

  • کلمات کلیدی اصلی را در این هدینگ‌ها قرار دهید.

بدنه اصلی محتوا:

  • اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه‌بندی در بدنه اصلی محتوای شما وجود دارد. واضح است که باید این کار را انجام دهید، اما حتی متخصصان با تجربه سئو گاهی اوقات این موضوع را فراموش می‌کنند.

 لینک‌های داخلی صفحات:

  • از صفحات مربوطه برای صفحات مورد نظر در سایت خود لینک داخلی ایجاد کنید، با کلمات کلیدی مهم به عنوان انکر تکست آنها.

 بهینه‌سازی تصاویر:

  • فراموش نکنید: تصاویر بخشی از محتوا هستند. مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را در نام فایل‌ها، تگ‌های alt و تگ‌های عنوان قرار دهید.

نکته مهم:

مطمئن شوید که از هر دو شکل مفرد و جمع کلمات کلیدی خود استفاده کنید. از به کار بردن کلمات و مترادف‌های مرتبط در یک صفحه نترسید. این طبیعی است، بنابراین موتورهای جستجو انتظار دیدن آن را دارند.

نمونه‌ای نامناسب از بدنه اصلی متن:

بیمه اتومبیل نیویورک

آیا به دنبال بیمه اتومبیل نیویورک هستید؟ نیازی نیست بیشتر به دنبالش بگردید! ارائه دهنده بیمه X می‌تواند بهترین بیمه اتومبیل نیویورک را در مقابل بهترین نرخ بیمه خودرو نیویورک ارائه دهد.

برای اطلاع از قیمت بیمه اتومبیل نیویورک درخواست دهید

به دنبال اطلاعات بیشتر می‌گردید؟ در صورت تمایل می‌توانید پیشنهاد قیمت‌های بیمه اتومبیل نیویورک را دریافت کنید.

در به کار بردن کلمات کلیدی زیاده روی نکنید! استفاده (زیاد) از کلمات کلیدی به خوانایی محتوا آسیب می‌رساند، همیشه سعی کنید کاربر را به عنوان هدف خود تعیین کنید تا موتور جستجو.

بهبود CTR

صفحات شما در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه خوبی دارند، اما CTR پایینی دارید. شما تمام تلاش خود را برای رتبه‌بندی خوب انجام داده‌اید، اما اکنون مزد زحمات خود را نمی‌گیرید. با عقل جور درنمی‌آید که ما زمان زیادی را صرف تهیه نسخه کامل PPC کنیم، اما به همین اندازه درباره عنوان‌ها و توضیحات متا فکر نکنیم.

موارد زیر از جمله بهترین راهکارها برای افزایش CTR می‌باشند:

 عنوان و توضیحات متا را بررسی کنید:

آیا آنها خیلی طولانی، یا خیلی کوتاه هستند؟ آیا کلمات کلیدی آنها مناسب است؟ آیا خواندن آنها آسان است؟ آیا آنها بصورت واضح دعوت به عمل می‌آورند؟

جلب توجه کنید:

مطمئن شوید که در بین رقبای خود دیده می‌شود. خلاق باشید و از نشانه‌گذاری ساختار یافته – مانند نظرات کاربران، استفاده کنید. گوگل برای صفحاتی که دارای نظرات کاربران هستند، ستاره قرار می‌دهد. این وجه تمایز عمده‌ای است که باعث می‌شود متفاوت و بهتر به نظر برسید.

پاسخ‌های ویژه گوگل:

بسیاری از کاربران از گوگل یک سوال دقیق می‌پرسند، اگر محتوای شما به آن سوال پاسخ دهد، بنابراین ممکن است گوگل سعی کند بصورت مستقیم از طریق صفحه نتایج موتور جستجو به سوال پاسخ دهد – در قسمت بالای صفحه نتایج، به عنوان مثال:

ترافیک بیشتر از طریق رسانه‌های اجتماعی

آیا می‌دانید صفحات شما زمانی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، چطور به نظر می‌رسند؟ بیشتر مردم نمی‌دانند، و حتی نمی‌دانند که می‌توانند بر ظاهر صفحات خود در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تاثیر بگذارند. این یک خبر عالی برای شما است: راهی برای سبقت گرفتن از رقبا.

چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ از Open Graph (برای فیس بوک و لینکدین) و Twitter Cards (برای توییتر) استفاده کنید.این بسیار عالی به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟

 

برای دیده شدن در فیس بوک و توییتر، به سه نکته بسیار توجه کنید:

• عنوان:

مطمئن شوید که عنوان شما جذاب است و مانند مثال بالا ابتدای هر کلمه را بصورت بزرگ بنویسید. عنوان خود را زیر 50 کلمه نگه‌ دارید. (برای توییتر، 55 کلمه تعداد مناسب‌تری است.)

• توضیحات:

توضیحی بنویسید که آنها را ترغیب به خواندن کند. برای فیس بوک زیر 200 کلمه، و برای توییتر زیر 130 کلمه کافی است.

• تصاویر:

تصاویر چشم نواز انتخاب کنید. بررسی و تحقیق کنید تا بدانید چه تصویری برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

 عنوان و توضیحات متا

نکته بسیار خوبی که وجود دارد این است که  Open Graph و Twitter Cards توسط بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا پشتیبانی می‌شوند. بسیاری از افزونه‌های سئو نیز از آنها پشتیبانی می‌کنند –  افزودن آنها به سادگی تکمیل کردن عنوان و توضیحات متا است.

اینکه بخواهید بصورت دستی بررسی کنید تا بدانید داده‌های Open Graph و Twitter Card خود را به درستی پر کرده‌اید، آزاردهنده است، بنابراین اتوماتیک کردن آن در صرفه‌جویی زمان بسیار موثر است.

قابلیت استفاده بهتر

موتورهای جستجو هیچ وقت از شما خرید نخواهند کرد. کاربران خرید می‌کنند، بنابراین بر کاربران تمرکز کنید. مطمئن شوید که آنها لبخند به لب سایت شما را ترک می‌کنند.

پاسخ به سوالات جستجو شده 

آیا صفحه شما در واقع به سوالات جستجو شده توسط مخاطبان شما پاسخ می‌دهد، کاربران موتور جستجو اغلب به دنبال پاسخ سوالات خاص هستند، اگر در صفحه شما پاسخ مورد نظر را پیدا نکنند، گزینه “برگشت” را می‌زنند و سایت دیگری را بررسی می‌کنند.

صفحه خود را بررسی کنید و تایید کنید که این صفحه به سوالات جستجو شده توسط بازدیدکنندگان معمولی، سریع و ساده پاسخ می‌دهد. اگر اینطور نیست، در صفحه تغییرات جزئی ایجاد کنید. اگر چنین است، پس بررسی کنید که آیا می‌توانید از طریق هر یک از ایده‌های محتوای زیر، آن را برای کاربران مفیدتر کنید:

  •  اینفوگرافیک
  • ویدیوها
  •  سوالات متداول
  •  نظرات
  •  لینک دادن به وب سایت‌های خارجی با اطلاعات بیشتر

هرس کردن محتوا 

گاهی اوقات هر چه کمتر باشد، بهتر است. این درمورد محتوا نیز صدق می‌کند. کاهش محتوایی که دارای مطالب زیاد می‌باشد، “هرس محتوا” نامیده می‌شود. هدف از این کار حذف محتوای مزاحم و بی‌ربط است که این کار موجب افزایش خوانایی می‌شود و در بهینه‌سازی محتوا نیز بسیار تاثیرگذار است.کاربر را در نظر داشته باشید و محتوا را هرس کنید.

بازنویسی و به روزرسانی محتوا

بازنویسی و به روزرسانی محتوای شما بسیار موثر خواهد بود. به رویدادها و تحولات مهمی فکر کنید که ممکن است محتوای شما را منسوخ کنند. سپس آن را بازنویسی و به روز کنید تا ارزش آن در طول زمان حفظ و افزایش یابد. این همچنین دلیل خوبی برای تبلیغ مجدد آن به شما می‌دهد!

این مثال را در نظر بگیرید: در هلند، حداقل دستمزد، دو بار در سال تسویه می‌شود، در 1 ژانویه و 1 ژوئیه.

محتوای شما پس از تسویه حداقل دستمزد چقدر ارزش دارد؟ کمترین ارزش! بنابراین برای آن محتوا دو بار در سال برنامه‌ریزی کنید و در تقویم محتوای خود قرار دهید تا فراموش نکنید.

 

همچنین، از این به روزرسانی‌ها به عنوان فرصتی برای ارزیابی مجدد محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است که افزودن ماشین حسابی که سن را تعیین می‌کند و حداقل دستمزد ناخالص را به دستمزد خالص تبدیل می‌کند را در نظر داشته باشید. آیا این باعث نمی‌شود که صفحه دستمزد شما ارزشمندتر باشد؟

محتوای خواندنی و جذاب

تصور کنید که در جستجوی مطلبی در گوگل هستید، روی یکی از نتایج کلیک می‌کنید، و مورد بعدی این است که به قسمت‌هایی از متن نگاه می‌کنید، بدون توجه به پاراگراف، عنوان یا تصویر. آیا قصد خواندن آن را دارید یا به سرعت آن را رد می‌کنید و دنبال نتیجه دیگری می‌گردید؟

از این واکنش جلوگیری کنید:

• استفاده از سلسله مراتب بصری در محتوا با استفاده از (زیر) تیترها. بسیاری از کاربران محتوا را اسکن می‌کنند تا بخشی را که برایشان اهمیت دارد پیدا کنند. داشتن تیترها به این امر کمک می‌کند.

• ایجاد پاراگراف‌های جداگانه برای اینکه متن خواندنی‌تر شود.

• با جلوه‌های بصری متن خود را جذاب کنید. از تصاویر و ویدیوها در هر کجا که می‌توانید استفاده کنید تا مطالب شما جذاب و مطالب شما قانع کننده‌تر باشد.

• اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با موبایل سازگار است.

نتیجه

اگر اجازه دهید محتوای شما ROI پایینی داشته باشد، یعنی به طور قطع محتوای خوب خود را هدر داده‌اید. با اندکی تلاش می‌توانید آن را برگردانید تا عملکرد مناسبی داشته باشد.

بهینه‌سازی محتوای خود از نظر سئو، رسانه‌های اجتماعی و کاربردی بودن، به شما این امکان را می‌دهد تا از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید. این بخشی است که می‌توان به طور کامل کنترل نمود.

تبلیغ محتوا نقش کلیدی در موفقیت آن دارد. وقتی محتوای شما سر و صدا به پا می‌کند، این امر به شما در دریافت لینک‌ها از سایر وب سایت‌ها و ایجاد مخاطب مربوط به آن محتوا در رسانه‌های اجتماعی نیز بسیار کمک می‌کند.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.