مقالات آموزشی

بررسی گام به گام تولید محتوای جذاب برای لینک سازی باکیفیت

مفید بود؟

اگر به دنبال لینک سازی با کیفیت و دست بالا هستید، باید حواستان به کیفیت تولید محتوای خود باشد. در واقع باید برای تولید محتوای جذاب همه مسیر خود را به شیوه ای صحیح پیش بروید. اول از همه باید بدانید که دریافتلینک باکیفیت از سایت های باکیفیتو البته مرتبط با محتوای تولید شده اصلا کار راحتی نیست.

اما نکته اینجاست که افراد کمی هستند که می توانند به صورت صحیح تولید محتوای جذاب داشته باشند. یادتان باشد تا وقتی که برای انجام کار و تولید محتوا آماده می شوید، همیشه فرصت های بزرگ تر هم وجود دارند. این راهنمای گام به گام به شما یاد می دهد که چگونه می توانید محتوایی را تولید کنید که لینک سازی باکیفیت و مناسب داشته باشد.

این روش به درد لینک سازی می خورد

قرار نیست این راهنما بر اساس تئوری ها یا بهترین روش ها کار کند، بلکه اساس آن نتایجی هستند که در دنیای واقعی و به صورت واقعی به دست آمده اند. طی سه ماه گذشته، ما پنج نوشته را برای سایت Lonely Planet ارسال کرده ایم که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین سایت ها در زمینه سفر است و لینک های آن بسیار معتبر است.

این نوشته همین روندی را که قرار است در این راهنما به شما معرفی کنیم، دنبال کرده اند. نتیجه ای که به دست آمد، این بود که این سایت تک تک این نوشته ها را به خوبی پوشش داده و برایشان لینک سازی کرد.

این امر منجر به تولید پروژه هایی شده است که همگی بالای ده لینک جذب کرده اند که البته بسیاری از این لینک سازی ها هم مربوط به نشریات و سایت های دست بالا و بسیار باکیفیت بوده اند و بیشترین میزان تاثیر را در سئو داشته اند. مثالی که در ادامه می آید، 84 بار مورد پوشش قرار گرفته و برای آنها لینک سازی شده است.

آنچه دقیقا انجام داده ایم، به شرح زیر است:

1. تحقیق

هر وقت که به مرحله طوفان فکری نزدیک شدیم، به دنبال سایر اجزای محتوای خود بودیم تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و لینک ها پوشش خوبی را به خود جذب کند. در واقع تخصص اصلی ما سفر است، اما به صورت گسترده به سراغ پروژه های مربوط به صنایع مختلف هم می رویم تا متوجه شویم چه چیزهایی چه کارهایی می کنند.

سپس بتوانیم زوایایی را پیدا کنیم که به درد سفر بخورد. این روش، نوعی فرایند رو به جلو است. هرچه در این مرحله پیشرفت کنید تا بتوانید ایده خود را سر و سامان دهید، بهتر است.

نکته: به سراغ صنایعی بروید که به کسب و کار شما ربطی ندارند، چون باعث می شود که ایده هایی به دست آورید که بتوانید بهتر کار کنید و در نتیجه فقط کارهایی را انجام ندهید که همه رقبایتان انجام می دهند.

 

2. ایده پردازی

حالا وقت آن رسیده است که ببینید قرار است چه پیچ و تابی به تولید محتوای خود بدهید و چگونه ایده خود را بر آن اعمال کنید. کلید اصلی این است که ببینید ایده اصلی پشت پرده چیست و به بررسی آن هم بپردازید. سعی کنید تولید محتوا را با یک عنوان برجسته و جنجالی همراه کنید. در ادامه هم یک قالب محتوای مناسب را برای آن انتخاب کنید.

برخی از قالب هایی که با کمک آنها می توانید تولید محتوا کنید و موفق شوید عبارتند از:

  • نقشه ها
  • پوسترها
  • شاخص های داده محور
  • محتوای تعاملی
  • آزمون ها

برای مثالی که می خواهیم استفاده کنیم، تصمیم گرفته ایم فهرستی از بهترین مکان هایی را تهیه کنیم که زنان می توانند به تنهایی به آنجا سفر کنند.

انجام سفر به تنهایی توسط زنان در حال حاضر موضوع بسیار مناسبی برای تولید محتواست. این موضوع به خوبی با برند تطابق داشت و در نتیجه ما توانستیم منابع داده مناسبی را پیدا کنیم تا بتوانیم یک فهرست شاخص و کامل را ایجاد کنیم.

3. داده ها

بسته به نوع محتوایی که انتخاب کرده ایم، باید به جمع آوری اطلاعات بپردازیم. اگر قرار است تولید محتوای شما به صورت پوستر باشد، باید داده های خام کمتری را جمع آوری کنید، اما آن وقت لازم است که موضوع خود را عوض کنید تا بتوانید تولید محتوایی مناسب داشته باشید.

من که زوایای بحث برانگیزی را که این پوسترها داشتند، دوست داشتم ولی این کار برای همه مقدور نیست، مخصوصا اگر قرار باشد این محتوای جذاب را برای مشتریان خود آماده کنید.

اگر قرار است تولید محتوای داده محور داشته باشید، باید خود را برای دوندگی های مربوط به پیدا کردن داده ها، جمع آوری آنها و مرتب کردنشان آماده کنید. از آنجایی که ما فهرست محتوا محوری را انتخاب کرده ایم، باید منابع کافی داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات مناسبی را به دست آوریم و تصویری واقعی از مقاصد مناسب برای سفرهای تنهایی زنان ارائه کنیم.

خوشبختانه بعضی وقت ها جستجو به سبک قدیمی در گوگل می توانند منابع اطلاعاتی فوق العاده و مفیدی را به ما ارائه کنند.

یک رویکرد خوب دیگر جستجو برای دست یافتن به وبسایت هایی است که آمارهای کلی ارائه می کنند و اینکه ببینیم چه اطلاعاتی برای ما آماده دارند. در واقع این امر می تواند نقطه شروعی باشد که به کمک آن بتوانید ایده جدیدی را شناسایی کرده و آن را شکل دهید.

البته اگر به اندازه کافی بودجه هم داشته باشید می توانید به دنبال اجرای نظرسنجی هایی بپردازید تا بتوانید داده های جدید مربوط به برند را به دست آورید و از آن استفاده کنید. اما یادتان باشد این کار پرهزینه خواهد بود و معلوم نیست پاسخ ها تا چه اندازه به درد شما می خورند.

نکته:

اگر نمی توانید بودجه ای را به این کار اختصاص دهید، بهتر است در وهله اول از مشخص کردن دقیق داده هایی که باید پیدا کنید، خودداری کنید. چون اغلب اوقات متوجه می شوید که این داده ها کامل در دسترس شما نیستند و در نتیجه به نظر می رسد ایده تان به درد نمی خورد.

یادتان باشد بهتر است یک مفهوم کلی پیدا کنید، بعد مدتی را به دنبال منابع داده بگردید و ایده مناسب خود را حول داده های موجود شکل دهید.

4. قالب و فرمت

وقتی داده های مناسب خود را پیدا کردید، لازم است که بهترین روش را برای تولید محتوا و ارائه آن پیدا کنید. خلق کردن محتوایی که پر زرق و برق و فانتزی و پیچیده باشد، باعث نمی شود نتیجه خوبی به دست آورید.

اگر داده هایی که در اختیار دارید مناسب هستند و می توانید یک داستان درست و حسابی بر اساس آنها تولید کنید، بهتر است اطلاعات خود را به روشی ساده و جذاب ارائه کنید تا به نتیجه خوبی دست پیدا کنید. یادتان باشد این روش می تواند هزینه هایتان را هم به حداقل برساند.

5. داستان

داستان همان چیزی است که باعث می شود داستان شما از مرحله خوب به مرحله عالی برسد. اگر زاویه جالبی از داده های خود ارائه کنید یا اینکه بتوانید نقشه خود یا تصاویر خود را به شکلی عالی ارائه کنید، آن وقت است که ایده شما در مرکز قرار می گیرد و پتانسیل آن برای جذب لینک افزایش پیدا می کند.

یادتان باشد فقط اینکه چند تصویر زیبا یا یک نقشه ارائه کنید، به این معنا نیست که داستان محتوای خود را خلق کرده اید! باید چیزی در پس این واقعیتی که ارائه کرده اید، وجود داشته باشد که باعث شود ژورنالیست ها به سمت آن جذب شوند.

  • آیا نکته جدیدی را برجسته می کند؟
  • آیا موضوع مهمی را بیان می کند؟
  • آیا از دیدی بحث برانگیز به موضوع خاصی می پردازد؟

اینها همگی چیزهایی هستند که باعث می شود داستان خوبی بسازید. بهتر است سعی کنید و تصویر سازی کنید که بهترین عنوان برای اینکهتوجه یک ژورنالیست جلب شود تا محتوای شما را پوشش دهد، چیست.

همچنین تصور کنید اگر آن عنوان را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید، آیا بر روی آن کلیک می کنید؟ اگر چنین نمی کنید، دوباره باید روی عنوان خود کار کنید. زیبایی محتوای داده محور این است که همیشه دارای یک داستان و یک عنوان عالی است.

6. توسعه داستان محتوا

اگر داستان خوبی دارید، توسعه دادن کل مطلب کار آسان تری خواهد بود، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اطمینان حاصل کنید که به صورت مناسب به دست افراد مناسب می رسد. در واقع اگر مراحلی را که گفتیم دنبال کنید، منابع مناسبی برای اطلاعات خود خواهید داشت.

یادتان هست که قرار شد قبل از اینکه طوفان فکری به سراغمان بیاید، نمونه های بسیاری از محتوای موفق سایر صنایع را جمع کنیم؟ حالا آن محتواها را مهندسی معکوس می کنیم تا ببینیم چه کسانی به آن لینک داده اند و به این ترتیب ما هم همان افراد را به عنوان مخاطبان هدف خود تعیین می کنیم تا محتوای خود را در معرض دیدشان قرار دهیم.

خوب به این موضوع فکر کنید. اگر چند ماه پیش یک ژورنالیست، داستانی را پوشش داده است و شما هم چیزی شبیه همان داستان، البته کاملا متفاوت از آن تولید کرده اید، پس احتمال اینکه آن ژورنالیست به داستان شما هم علاقمند شود، بسیار زیاد است. کافی است ایده خود را با یک داستان خوب همراه کرده و شانستان برای موفقیت را بیشتر کنید.

چیزهایی که نیاز دارید، عبارتند از:

  • آدرس محتوای موفقی را که پیدا کرده بودید در ابزارهای لینک دهی مورد علاقه خود قرار دهید و لینک آن را پیدا کنید.
  • همه لینک ها را بررسی کنید و ببینید لینک ها را کدام ژورنالیست ارائه کرده است.
  • نام ژورنالیست را جستجو کنید و ببینید چگونه می توانید با او تماس بگیرید. اغلب می توانید با آنها از طریق توییتر و یا سایت های منتشر کننده مقالات ایشان تماس بگیرید. همچنین می توانید با استفاده از ابزارهایی مثل Hunter.io آدرس ایمیل آنها را پیدا کنید.
  • به شیوه ای دوستانه به وی ایمیل بزنید. می توانید درباره ایمیل های مناسب دوستانه این راهنما را مشاهده کنید.
  • اگر پاسخی دریافت نکردید، به صورتی کاملا مودبانه پیگیری کنید.

7. راز سرآشپز

البته نکته ای هم وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید پروژه های خود را به صورت موفقی پیش ببرید و لینک سازی را افزایش دهد. البته ما می خواهیم این راز سرآشپز را برای خودمان نگه داریم.

اما به هر حال کلید اصلی 84 بار پوشش محتوا آن نیست که با لحنی دوستانه به سراغ 84 سایت یا حتی 184 یا 284 سایت بروید، بلکه کلید این است که به سراغ سایت های منبع مناسب بروید. در واقع تعداد نشریاتی که همگی به صورت ناامیدکننده ای مدام به دنبال آن هستند که چیزی پیدا کنند و درباره اش بنویسند، کم نیست.

البته همانطور که ژورنالیست های فوق العاده زیادی وجود دارند، نویسندگان تنبل زیادی هم وجود دارند که فقط یک درصد رسانه های برتر را می بینند و بر اساس داستان هایی که این یک درصد پوشش می دهند، داستان های خود را بازنویسی می کنند.

بهتر است محتوای شما فقط در یکی از سایت های این یک درصد پوشش داده شود!

اگر محتوای شما فقط در یکی از سایت های این یک درصد پوشش داده شود، آن وقت است که داستان کوچک و زیبای شما تبدیل به یک قهرمان شده و برای ابد تبدیل به بهترین دوست مشتری شما می شود.

حتما دقت کرده اید که من چند باری در این مقاله به سایت Lonely Planet اشاره کرده ام. حقیقت این است که نشریات بسیار زیادی مرتبط با سفر هستند که از این سایت به عنوان منبعی برای ایده های داستان خود استفاده می کنند. بنابراین اگر بتوانید داستانی را ارائه کنید که آنها دوست دارند، داستان های زیادی از آن تولید می شود.

 

نکته: ببینید چه سایت هایی منبع کلیدی مربوط به صنعت شما هستند و سپس کل ایده و محتوای خود را حول آن طراحی کنید. هرچقدر هدفمندتر محتوایی را برای انتشارات مورد نظر خود یا حتی ژورنالیست خاصی تولید کنید، شناس بیشتری هم برای موفقیت خود پیدا می کنید.

8. نتیجه

فهرستی که تحت عنوان Wander Women تهیه کرده ایم، 84 بار تحت پوشش قرار گرفته است و 36 بار برای آن لینک سازی شده است. از جمله Lonely Planet, The Times, Matador Network

, APlus و بسیاری از دامنه های دیگر که دارای رتبه دامنه بالا 60 هستند، در جمله پوشش دهندگان بوده اند.

یادتان باشد که رتبه دامنه بالای 60 به وسیله روش های لینک سازی سنتی به دست نمی آید!

ترافیک ارجاع به محتوا نسبت به ماه قبل از انتشار محتوا دوبرابر شده و در مقایسه با اکتبر سال قبل 25 درصد افزایش داشته است. ترافیک جستجوی ارگانیک هم در ماه اکتبر به دنبال این پروژه و سایر پروژه هایی که داشتیم، به بالاترین حد ممکن رسیده است که البته بیشتر آن به خاطر لینک سازی هایی است که در سایت های دست اول انجام گرفته اند.

اما بهترین قسمت داستان آنجاست که ما این روند را برای سایر پروژه های خود نیز دنبال کرده ایم و به نتایج مشابهی دست پیدا کرده ایم.در واقع این فقط یک داستان موفقیت تصادفی و از سر خوش شانسی نیست، بلکه داستانی است که مدام در حال تکرار شدن است و حالا شما هم می دانید که چگونه می توانید این داستان موفقیت را بارها تکرار کنید.

خلاصه

هنوز شک و تردید زیادی درباره لینک سازی وجود دارد، اما وقتی مفهوم آن را تغییر دهید، می توانید شک و تردید خود را کنار بگذارید. بنابراین دیگر نسبت به لینک سازی به عنوان یک تاکتیک منسوخ شده نگاه نکنید.

بلکه بهتر است به عنوان یک روش مناسب برای بازاریابی محتوا به صورت کاملا باکیفیت به آن فکر کنید که هدف اصلی آن هم جذب پوشش آنلاین برای تولید محتوای باکیفیت است.

به محض اینکه طرز فکر خود را عوض کنید، متوجه می شوید که روش های گوناگونی وجود دارند که می توانید از طریق آنها لینک های فوق العاده ای را جذب کنید و آنچه گفتیم فقط یکی از این راه هاست. به هر حال امیدواریم که این طبقه بندی به شما این اعتماد به نفس را بدهد که دیگر تیری در تاریکی نیندازید.

کافی است از یک روند ساختارمند پیروی کنید تا شانس زیادی برای موفقیت داشته باشید که منجر به موارد زیر شود:

  • به دست آوردن پروفایل فوق العاده قدرتمندی برای لینک سازی
  • بهینه سازی رتبه بندی که می تواند از نظر شرایط تجاری به نفع شما باشد
  • به دست آوردن ترافیک بیشتر از سوی  مخاطبانی که خریدار محصول یا خدمات شما هستند.

برای مشاهده هزینه تولید محتوا و سایر خدمات در رایا مارکتینگ به منوی خدمات و هزینه ها مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.