مقالات آموزشی

توجه به رپورتاژ نگاری و چگونگی انجام شدن آن

مفید بود؟

در چند دهه‌ی اخیر انسان پیشرفت‌های قابل توجه‌ی داشته است. این پیشرفت‌ها همگی برای آسایش و راحت‌تر زندگی کردن بشر است. این تغییرات بسیار هستند مانند: اختراع گوشی‌های هوشمند و اینترنت و فضای مجازی و… برای مثال فرض کنید شما در کشوری زندگی می‌کنید مانند آمریکا و خانواده شما در ایران هستند شما دلتنگ خانواده خود می‌شوید یا باید بلیط هواپیما به ایران را خریداری نمایید و یا با گوشی‌های معمولی فقط صدای خانواده خود را بشنوید اما با به وجود آمدن گوشی‌های هوشمند شما زمانی که دلتنگ خانواده‌ی خود شدید به راحتی تماس تصویری در اپلیکیشن‌های متفاوت می‌‌گیرید و خانواده‌ی خود را در هر زمان و مکانی که هستید بدون نیاز به هیچ وسیله ی دیگری ارتباط برقرار می‌نمایید اما برای ایجاد ارتباط باید از اینترنت و فضای مجازی استفاده کنید.

فضای مجازی فضایی بسیار بزرگ و بسیار کار آمد است جدا از بخش ارتباط راحت و سریع کارهای بسیار دیگری را می‌توان از این طریق انجام داد برای مثال خرید کردن محصولاتی که دوست دارید آن‌ها را بخرید اما زمان نداشتید که در بازار به دنبال آن بگردد به راحتی در هر زمان و مکانی که هستید با استفاده از فضای مجازی محصول مورد نظر خود را سرچ کرده و تمام تنوعی که از آن مدل در بازار است را ببینید و انتخاب کنید و یا بخش بسیار بزرگ آن برای فروشندگان است که به راحتی محصولات و برند خود را به مردم دنیا نشان دهند اما برای نشان دادن محصولات خود نیاز به معرفی و تبلیغات است.

تبلیغات انواع متفاوتی دارد و هر کدام کارایی و کاربردهای خاص خود را دارد اما ما در اینجا می‌خواهیم درباره‌ی یکی از مدل‌های تبلیغاتی که در چندین سال اخیر بسیار مورد استقبال اکثریت مردم جهان قرار گرفته است صحبت کنیم این روش رپورتاژ آگهی نام دارد. ما در این متن درباره‌ی رپورتاژ آگهی و مزایای استفاده از آن و رپورتاژ نگاری و هزینه رپورتاژ آگهی را به صورت کامل برای شما توضیح می‌دهیم با ما تا اخر این متن همراه باشید.

رپورتاژ چیست ؟ رپورتاژ آگهی گزارشی است که در قالب خبر و به صورت کاملا بی‌طرفانه‌ای نوشته می‌شود که ذهن مخاطب را درگیر برند و یا محصول معرفی شده نمایید. در این روش مزایا و معایب محصول گفته می‌شود و در تعریف کردن از محصول و یا برند اغراقی صورت نمی‌گرد.

مزایای استفاده از رپورتاژ

این روش تبلیغاتی مزیت‌های بسیار زیادی دارد که ما در اینجا مهم‌ترین ‌ها را برایتان بازگو می‌کنیم.

اولین مزیت این روش تبلیغاتی هزینه‌ی این روش است به صورتی که در این روش هر کسب و کاری با هرینه‌ای بسیار مناسب و کمتر از بقیه‌ی مدل‌ها تبلیغات برند و محصولات خود را کند و نگران این باشد که هزینه‌ی نتواند بپردازد. دومین مزیت این روش تبلیغات زمان انجام کار آن است بدین گونه که در این روش زمانی که برای انجام کار صرف می‌شود بسیار کم است و شما به راحتی می‌توانید در زمان خود صرفه جویی نمایید.

سومین مزیت این روش که باعث محبوبیت بیشتر این روش شده است دائمی بودن است به این صورت که در این روش شما هر زمانی که رپورتاژ آگهی خود به سایت منتشر کننده داد در بیشتر مواقع به صورت همیشگی در سایت مورد نظر باقی می‌ماند و برای شما جذب مخاطب دائمی دارد. چهارمین مزیت این روش که باعث استقبال بیشتر مردم شد بهبود سئو سایت بود بدین گونه که شما با استفاده از رپورتاژ اگهی موتورهای جست و جو را راه می‌انداختید و باعث بهتر عمل کردن سئو سایت شده و محبوبیت خود را در نظر گوگل بالاتر می‌برید.

چگونه رپورتاژ بنویسیم ؟

رپورتاژ نگاری در نگاه اول کاری بسیار آسان است اما باید بدانید که رپورتاژ نگاری به صورت خاصی نوشته می‌شود همان طور که در قسمت بالا خود رپورتاژ آگهی را توضیح دادیم باید به صورت کاملا محسوسی گفته شود تا تاثیر گذار باشد.

برای اینکه بتوانید رپورتاژ نگاری انجام دهید یک سری نکات هستند که باید بدانید ما در اینجا همه‌ی ان‌ها را به صورت کامل و ساده برایتان شرح می‌دهیم پس با ما تا آخر این متن همراه باشید.
در قدم اول رپورتاژ نگاری این است که شما خواننده را کنجکاو کنید که متن را بخواند چطور این عمل اتفاق می‌افتد با عنوانی جذاب و گیرا که باعث ترغیب خواننده شود. این بخش اهمیت فراوانی دارد اگر عنوان نوشته شده بسیار جذاب باشد باعث این می‌شود که مخاطبان بسیاری را جذب خود نمایید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: قیمت رپرتاژ خبری چگونه است ؟

در قدم دوم رپورتاژ نگاری خلاصه ای است که شما به مخاطب ارائه می‌دهید. شما باید برای مخاطب موضوع آگهی را شرح دهید اما املا به صورت خلاصه و بدون جزئیات چون طولانی شدن خلاصه از جذابیت متن می‌کاهد و باعث خسته شدن مخاطب می‌شود. خلاصه محتوایی که می‌خواهید بنویسید را کنجکاوانه بنویسید جوری که باعث شود مخاطب بقیه‌ی متن را نیز بخواند.

در قدم سوم رپورتاژ نگاری بخش متن اصلی آگهی است متن آگهی کاملا بی‌طرفانه باشه و بدون اغراق نوشته شود چون مخاطب از این که فقط تبلیغ ببیند ناراحت می‌شود و دیگر جذب سایت شما نخواهد شد چون از نظر او من زمان خود را فقط برای تبلیغ یک سایت گذاشتم که فقط به سوده خودش فکر می‌کند پس متن‌هایتان را جوری بنویسید که در آن جدا از تبلیغ برای شما سودی نیز برای مخاطبانتان داشته باشد در این صورت باعث جذب بیشتر مخاطب و بازخورد بهتر از این روش تبلیغاتی می‌شوید.

کل متن را تبلیغ ننویسید این کاره شما باعث شکست این روش تبلیغاتی می‌شود و هیچ بازخورد خوبی به دست نمی‌آورید از قانون 30 – 70 پیروی کنید این قانون بر این اساس است که شما در متن آگهی خود 70 درصد محتوایی مفید قرار دهید و 30 درصد آگهی را تبلیغ انجام دهید اگر این کار را انجام دهید بازخورد عالی از این روش تبلیغاتی دریافت می‌نمایید.

در آخر متن خود از مخاطب درخواست نمایید که برای ادامه این متن و راهکارهایی که داده‌اید و… به سایت شما مراجعه نمایید.

 

نکات مهم در رپورتاژ نگاری

اولین نکته از عکس و اعداد و ویدیو در متن آگهی خود استفاده کنید این کار باعث ایجاد تنوع در محتوای شما شده و جذابیت متن را بالاتر می‌برد.
دومین نکته در محتوای خود از نقل قول‌ها و سخنان افراد معروف استفاده نمایید. این کار باعث القای حس خوب به مخاطب می‌شود.
سومین نکته حتما درباره‌ی موضوعی که می‌خواهید محتوا بنویسید تحقیق کنید تا محتوای شما بدون هیچ ایرادی باشه چون اگر مخاطب شما حس کند که شما هیچ چیزی از این موضوع نمی‌دانستید و همینطوری چیزی را نوشتید به هیچ وجه متن را نمی‌خواند و به سایت شما مراجعه نمی‌کند پس حتما اطلاعات درست به مخاطب خود ارائه دهید.

چهارمین نکته در نوشتن مزایای محصول و یا برندی که می‌خواهید معرفی کنید اغراق نکنید مخاطب را دلزده می‌کند
پنجمین نکته در ارتباط با انتشار رپورتاژ آگهی خود در سایت‌ها در هر سایتی که می‌خواهید آگهی خود را منتشر کنید بهتر است که مربوط به موضوع کاری خودتان باشد چون در این صورت مخاطبان ان سایت مخاطبان سایت شما هم هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که به سایت شما وارد شوند تا یک سایت کاملا غیر مرتبط و با سیاست‌های سایت منتشر کننده آشنایی پیدا کنید تا محتوای خود را بر اساس ان‌ها بنویسید چون احتمال آن وجود دارد که برای آگهی شما اصلاحیه زده شود در این صورت زمان بسیاری از شما تلف خواهد شد.

ششمین نکته در نوشتن رپورتاژ آگهی خود را به صورت مفیدی بنویسید تا مخاطب بیشتری جذب کنید در این صورت با حذف تبلیغات انجام شده محتوایی که باقی می‌ماند مفید و کاربردی است.

هزینه‌ی رپورتاژ آگهی

سایت‌های بسیاری هستند که رپورتاژ آگهی را می‌فروشند مانند : رایا مارکتینگ و ویرلن و… اما هر سایتی قیمت خرید متفاوتی دارد و تعرفه‌هایی مختلف به مشتری اعلام می‌کنند این کار هم به دلیل نبود نظارت و قوانین سختگیرانه برای این روش تبلیغاتی در ایران است.

نتیجه گیری

در زندگی امروزه تکنولوژی بخش‌های بسیاری از زندگی بشر را در اختیار خود دارد. بخش‌هایی چون: خرید و فروش محصولات و ایجاد شغل‌های بسیار و… پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد زندگی راحت‌تر و آسایش بیشتر برای مردم جهان است اما برای این که تمام مردم جهان با این کارها آشنا شوند نیاز به تبلیغات و معرفی است.

تبلیغات انواع بسیاری دارد هر کدام کارکرد مشخصی نیز دارد اما ما در این محتوا در مورد یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات صحبت کردیم به نام رپورتاژ آگهی و مزایای عالی این روش را برایتان کاملا توضیح دادیم که چقدر کارآمد است این روش تبلیغاتی و در بخش بعدی در مورد رپورتاژ نویسی صحبت کردیم و نکات مهم آن را برایتان شرح دادیم که چگونه رپورتاژ آگهی ما بهترین بازخورد را داشته باشد و در پایان در مورد قیمت خرید رپورتاژ در ایران صحبت کردیم. امیدواریم این محتوا برای شما مفید بوده باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.