مقالات آموزشی

تولید محتواى حرفه اى در وب سایت(بخش اول)

مفید بود؟

محتوا، روح یک وب سایت است. اگر قصد دارید یک تجارت الکترونیک راه اندازى کنید در نتیجه به بازدیدکننده نیاز دارید. کاربران در صورتى که محتواى یک وب سایت آگاهى بخش و مفید باشد ، آن را مى خوانند. استراتژى هاى بسیارى وجود دارد که مى بایست پیش از نوشتن محتوا به آنها توجه کرد.

محتواى حرفه اى براى وب سایت-بخش اول

محتوا، روح یک وب سایت است. اگر قصد دارید یک تجارت الکترونیک راه اندازى کنید در نتیجه به بازدیدکننده نیاز دارید. کاربران در صورتى که محتواى یک وب سایت آگاهى بخش و مفید باشد ، آن را مى خوانند. استراتژى هاى بسیارى وجود دارد که مى بایست پیش از نوشتن محتوا به آنها توجه کرد.

این استراتژى ها وب سایت شما را خواندنى و مطلوب مى کند.

-یک محتواى خوب با مطالبى آموزنده و به روز

این روزها عصر اطلاعات مى باشد . اگر اطلاعات بیشترى داشته باشید بنابراین بیشتر مورد پسند واقع مى شوید. حتى موفقیت شما با اطلاعاتى که داریز نسبت مستقیم دارد. اگر محتواى شما آموزنده باشد بدانید احتمال بازدید بیشتر از وب سایت شما وجود دارد.

بازدیدکنندگان به دنبال محتواى آموزنده و تازه و موتورهاى جست و جو به دنبال بازدیدکننده هستند. از این رو محتواى شما مى بایست اطلاعات مناسب را براى کاربرانتان فراهم کند.

البته هیچکس اطلاعات کهنه و قدیمى را دوست ندارد. حتى اگر وب سایت شما، وب سایتى آگاهى دهنده باشد ولى محتواى آن به روز نباشد، هیچ استفاده اى ندارد. محتواى وب سایت خود را به روز نگه دارید.

هم کاربران و هم موتورهاى جست و جو، محتواى تازه و جدید را دوست دارند. با این کار وب سایت شما براى هرکاریر خواندنى و مورد پسند مى شود.

-محتواى خوب یعنى مطالب مرتبط با وب سایت

اگر وب سایت شما درباره وسایل بازى و اسباب بازى ها باشد و شما در آن درباره مواد غذایى صحبت کنید، محتواى شما کاملاً بى ربط و بى ارزش خواهد بود. تنها اطلاعات نیست که براى وب سایت لازم و ضرورى است بلکه اطلاعات مرتبط براى کاربران مهم تر است. مطالب مرتبط با نوع فعالیتتان در وب سایتتان بنویسید.

این محتوا شامل مقالات ، اخبار، خدمات و محصولات و هر نوع گواهینامه در وب سایتتان است. محتواى شما مى بایست براى کاربران و موتورهاى جست و جو معتبر و مرتبط باشد.

-محتواى خوب، محتوایى مختصر و مفید

در وب سایت خودتان یک مطلب طولانى همچون پایان نامه ننویسید مگر اینکه وب سایت شما و نوع فعالیتتان مرتبط با تحصیلات و تحقیقات درسى و دانشگاهى و علمى باشد. به هنگام نوشتن محتوا ، بسیار موجز بنویسید. کاربران وب نمى خواهند تمام وقت خود را براى مطالب طولانى وب سایت شما بگذارند. مى بایست محتواى خود را براى کاربران کوتاه کنید. به یاد داشته باشید که کاربران شما ممکن است از دسته شاغلین باشند و فرصت زیادى براى خواندن محتواى طولانى شما نداشته باشند.

-نتیجه گیرى از مطلب را ابتدا بگویید

قاعده هرم وارونه در نوشتن را حتماً مى دانید. یعنى در ابتدا نقطه نظرات و نتیجه گیرى خود را بنویسید و سپس آن را بسط دهید.

به نظر مى رسد این کار در وب سایت نیز نتیجه خوبى مى دهد. بنابراین در ابتداى نوشتن محتواى خود ، نتیجه گیرى ها و نقطه نظرات خود را بیان کنید و رفته رفته آن را بسط دهید.

-فوریت و الزام را در کلمات نشان بدهید

مطالب شما مى بایست با کلماتى محرک ایجاد شود. اگر وب سایت شما یک فروشگاه اینترنتى است در نتیجه محتواى شما مى بایست با نوع کلمات و عباراتى که در آن به کار رفته است بازدیدکننده را به خرید محصولتان ترغیب و حتى وادار کند.

از این رو مطالب محتواى خود را جهت دهى کنید. این کار بهتر است اگر شما بتوانیدبازدیذکنندگان را جذب کنید و نظر أنها را براى خرید محصولاتتان و یا استفاده از خدماتتان جلب کنید.

ادامه دارد….

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.