محتوای تولید شده توسط کاربر و اعتماد مشتریان
طبق ادعای برایت لوکال، 88 درصد از مصرف کنندگان به نظرات آنلاین دیگر کاربران به اندازه محتوای وب سایت مورد نظرشان برای خرید محصول اعتماد دارند. اما چرا محتوایی که از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده می کند در فروش موفق تر است؟ چرا مصرف کنندگان به توصیه های دیگر مشتریان اعتماد بیشتری دارند؟
در اصل، محتوای تولید شده توسط کاربر باعث اثبات اجتماعی می شود. اثبات اجتماعی پدیده ای روانشناختی است که باعث می شود افراد تصور کنند اقدامات دیگران در یک موقعیت خاص نشان دهنده ی نوع رفتار صحیح است. به عنوان مثال، اگر دیدیم شخصی از مسیری می گذرد که لیز است و به درون گودالی در آن حوالی می افتد، احتمالاً از راه رفتن از آن مسیر اجتناب می کنیم.
پیشنهاد میکنیم مقاله 5راه برای یافتن ایده های محتوایی را مطالعه نمایید
ما همیشه تحت تأثیر توصیه ها و پیشنهادات دیگران هستیم. حتی اگر لغزیدن و درون گودال افتادن کسی را هم ندیده باشیم، اگر دوستی به ما هشدار دهد که راه پیش روی مان لغزنده است، احتمالاً حرفش را باور می کنیم و توصیه های ایمنی را جدی می گیریم. چرا؟ زیرا اگر در مورد موضوع خاصی علم و آگاهی نداشته باشیم، از پذیرش نظرات دیگران اجتناب نمی کنیم.
اثبات اجتماعی با ایجاد اعتماد در مشتری باعث می شود تا نرخ تبدیل کاربر به خریدار افزایش یابد.
یک برند میتواند ادعا کند که محصولاتش عالی هستند، اما این ادعا زمانی برای دیگر مشتریان باورپذیرتر خواهد بود که از طرف شخص دیگری گفته شود.
به عبارت دیگر، خریداران در سایت شما می دانند که بالاخره شما از محصولاتتان تعریف خواهید کرد. اما چیزی که می تواند آنها را از کاربر ساده به خریدار به تبدیل کند این است که بدانند مشتریان واقعی محصولات شما را خریده و از آنها استفاده می کنند.
یوتپو در مقاله ای با عنوان “در این شرکت کار می کنم”، 200000 فروشگاه الکترونیک و 163 میلیون سفارش را تجزیه و تحلیل کرد. این سایت میخواست تأثیر محتوای تولید شده توسط مشتری بر نرخ تبدیل کاربر به خریدار را مشخص کند. این مقاله نشان داد در تمام کسب و کارها افرادی که به محتوای تولید شده توسط کاربر اعتماد کرده اند از کاربر عادی به مشتری تبدیل شده اند. این نرخ تبدیل کاربر به خریدار 161 درصد بیشتر از افرادی بود که به محتوای تولید شده توسط کاربر توجهی نداشتند:
اعتبار امر مهمی است. بیشتر برندهای دیجیتال و بومی راه اندازی می شوند و بازار دیگر محصولات مرتبط را مختل می کنند. از طرفی برندهای معتبر دارند وب سایت های خود را در برابر سایتی مانند آمازون بهینه می کنند. در اینجا مسئله اعتبار برای موفقیت نهایی این برند ها مهم و مهم تر می شود.
موتور جستجوی شخصی
محتوای تولید شده توسط کاربر در هر بخش از سفر خریدار می تواند اثبات اجتماعی به وجود آورد. این امر به متخصصان بازاریابی فرصت می دهد تا بتوانند برای سایتهای تجاری خود ترافیک بیشتری جذب کنند. این ترافیک در نهایت به افزایش فروش منتهی می شود.
در دنیای آنلاین، گوگل اولین ایستگاه در سفر خرید است. برای سنجش میزان تاثیرگذاری نظر مشتری در مورد برند، رتبه بندی سئوی 500 سایت که از نظرات مشتریان استفاده می کردند را تحلیل کردیم. ما در طی نه ماه متوجه شدیم با افزایش نظرات مشتریان در صفحات وب سایت، بازدید از صفحه ارگانیک بسیار افزایش یافته است.
گوگل از محتوای تولید شده توسط کاربر حمایت می کند. در مصاحبه ای جان مولر از شرکت گوگل به مفید بودن این نوع محتوا به عنوان راهی برای تولید محتوای بیشتر اشاره کرد.
5 دلیل برای اینکه بدانیم چرا محتوای تولید شده توسط کاربر برای سئو مفید است
1. محتوای کاربر، به موتورهای جستجو محتوای جدید و مرتبط ارائه می دهد
بازاریابی محتوای برند امروزه سر و صدای زیادی ایجاد کرده و البته تاثیر کمتری روی مشتری میگذارد. مصرفکنندگان امروزه هر محتوایی را نمی خوانند و هر تبلیغی را جذاب نمی دانند. علاوه بر این، ایده پردازی و تولید محتوای جدید برای سئو، انرژی زیادی مصرف میکند و ممکن است نتیجه بخش هم نباشد. امروزه به محتوای معتبر نیاز زیادی داریم. این نیاز خریداران را، در نحوه جستجوی شان در موتورهای جستجو می توان دید.
محتوای تولید شده توسط کاربر روشی ناب برای رفع نیاز خریدار است.
این نوع محتوا توسط مشتریان تولید میشود. پس، برندها مجبور نیستند از منابع خود برای تولید این نوع محتوا استفاده کنند.
استفاده از این نوع محتوا نشان میدهد که تنها برندها به مشتریان اطلاعات نمی دهند. با این نوع محتوا مشتریان نیز گاهی فرصتی برای گفتگو و اطلاعات گرفتن از یکدیگر دارند.
برای متخصصان بازاریابی، استفاده از چنین تاکتیک های بازاریابی بی رقیبی باعث بهبود نتایج سئو نیز خواهد شد.
2. ویژگی های اصلی سئو در محتوای کاربر
سایت ها برای موتورهای جستجو از طریق مجموعه ای از جزییات اساسی مانند کلمات کلیدی، عناوین، بک لینک و لینک های داخلی بهینه شده اند.
وقتی نوبت به بررسی مشتری می رسد، آنها تمام کارها را با توجه به سئو سایت، لینک و کلمات کلیدی مناسب انجام می دهند.
نگاه مشتریان در مسئله ی خرید، محصول محور است. پس مشتریان در ارائه نظرات شان اغلب عبارات و پیوندهای مرتبط با محصول را درج می کنند. این امر به تقویت سئو کمک می کند.
3. محتوای تولید شده توسط کاربر بخاطر کلمات کلیدی طولانی به رتبه بندی سایت کمک می کند
کلمات کلیدی طولانی عباراتی هستند که در جستجوها کمتر مورد استفاده قرار میگیرند. از این رو رتبه بندی وب سایت نیز بسیار آسان تر می شود.
این کلمات کلیدی شامل عباراتی است که کاربران جستجو میکنند. اما برندها ممکن است به این نتیجه برسند که در حوزه ی بازاریابی مصرفکننده قرار نمی گیرند.
مثلا یک خرده فروش لوازم آرایشی ممکن است برای یکی از محصولات خود از عبارت “پاک کننده پوست” استفاده کرده باشد. اگر برای این کلمه کلیدی رقابت زیادی وجود داشته باشد، قرار گرفتن وب سایت در رتبه بالای جستجو دشوار خواهد شد. برعکس، عبارت “پاک کننده پوست برای رنگ پوست تیره” رقابت بسیار کمتری دارد. این عبارت توسط کاربران با قصد خاصی برای یافتن و خرید این محصول مورد جستجو قرار میگیرد.
کاربران شما، با پست کردن آنچه در مورد محصول دوست دارند، می توانند به دیگر کاربران کمک کنند تا بدانند چه می خواهند و برای رفع مشکلشان باید به چه محصولی مراجعه کنند.
شناخت کلمات کلیدی طولانی، باعث می شود تا محصول مورد نظر را بتوان به خریدار معرفی کرد. این کلمات قدرت زیادی دارند زیرا به برندها امکان می دهند تا نظر مشتری را با کلمات کلیدی برای سئو یکی کنند.
4. بهبود نگاه جمعی از طریق محتوای کاربر
محتوای تولید و سئو شده توسط کاربر در پلتفرم های بصری مانند اینستاگرام و پلتفرم های اطلاعاتی مانند فیس بوک و توییتر به بهبود نگاه جمعی (SMO) کمک می کند. محتوای تولید شده توسط کاربر به مدیران رسانه های اجتماعی، محتوای جدیدی ارائه می دهد. این نوع محتوا باعث می شود تا جای خالی محتواهای تولید نشده پر شود.
اشتراکگذاری عکسها یا نظرات مشتریان، به دنبالکنندگان شما اعتماد بیشتری می دهد. همچنین این امر احتمال اشتراکگذاری، لایک کردن و کامنت گذاشتن را نیز افزایش خواهد داد.
تعامل بیشتر به معنای افزایش ترافیک مشتریان جدید و بالقوه است. مشتریان جدید به دنبال تجربه های مشابه هستند. برای مثال، موضوعاتی که نشان از موفقیت اجتماعی یک برند مرتبط است، احتمالاً توجه این دسته از مشتریان را جلب خواهد کرد.
5. محتوای تولید شده توسط کاربر برای بهینه سازی خودکار و دستی ایده آل است
الگوریتمهای موتور جستجوی خودکار از ساز و کاری شبیه به تار عنکبوت استفاده میکنند. این ساز و کارها برای ارزیابی یک وبسایت به دنبال بررسی محصول و توصیف مشتری میگردند.
علاوه بر این، شرکتهایی مانند گوگل از ابزارهای ارزیابی کیفی در جستجو، برای تعیین اعتبار سایت در بین کاربران استفاده میکنند. این ابزارها اصول کلیدی مانند تسلط بر موضوع، اعتبار نویسنده و صداقت در محتوا را ارزیابی می کنند. این موارد را می توان به راحتی از محتوای مشتریان استنباط کرد.
محتوای ارسال شده توسط مشتری، فرصت کسب امتیاز سئو را از طریق سیستم های رتبه بندی کیفی به متخصصان بازاریابی می دهد.
این تاکتیک باید بخش حیاتی چک لیست های سئو باشد. بررسی ها و رتبه بندی ها می توانند کار موتورهای جستجو را آسان تر کنند.
بازاریابی دهان به دهان باعث افزایش قدرت سئو می شود
محتوای تولید شده توسط کاربر باعث افزایش نرخ تبدیل کاربر به خریدار می شود. این امر همچنین باعث افزایش اعتماد مشتری نیز خواهد شد. تقویت بازاریابی دهان به دهان، به برندها کمک می کند تا ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کنند.
از آنجایی که سفر خرید مشتری معمولا از Google
شروع می شود، برای برندها مهم است که هنر اثبات اجتماعی را فرا گرفته و سئوسازی قدرتمندی را نیز انجام داده باشند. برای نیل به این مقصود برندها باید از قوی ترین ابزار بازاریابی خود، یعنی محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنند.