مقالات آموزشی

موارد کلیدی برای طراحی لوگو عینک را به خاطر بسپارید!

مفید بود؟

طراحی لوگو عینک را می‌توان جزو عمومی‌ترین طراحی‌های لوگو در کسب و کارهای مختلف بدانیم. به جز کسب و کارهای مربوط به عینک و چشم‌پزشکی‌ها، برخی از کسب و کار دوست دارند از این طراحی در لوگوی خودشان استفاده کنند. اما علت اصلی آن چیست؟

به طور کلی عینک یک اکسسوری یا یک لوازم مورد استفاده روزمره بسیاری از انسان‌هاست. در گذشته عینک تنها به صورت طبی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروز انواع عینک‌ها کارکردهای تزئینی، تفریحی و حفاظتی پیدا کرده‌اند و طبی بودن عینک تنها یکی از موارد کاربرد آن است.در طراحی لوگو یک اصل بسیار ساده و کاربردی وجود دارد. هر طرحی بر اساس کاربردی که دارد می‌تواند پیام‌های مختلفی را به کاربر برساند.

کاربردهای انواع عینک‌ها

فرض کنید شما از عینک‌ها تزئینی یا تفریحی به عنوان طراحی لوگو عین

استفاده کنید. این عینک‌ها برای نسل جوان آشنا و برای نسل‌های گذشته بی معنی است. نسل جوان به خوبی کارکرد این عینک‌های تفریحی و موقعیت‌های استفاده آن را می‌دانند از این رو با استفاده از طراحی لوگو عینک‌های تفریحی می‌توان مفاهیمی را به صورت راز گونه به نسل جوان‌تر جامعه منتقل کرد. این چیزی است که یک کسب و کار می‌تواند برای جذب هوشمندانه و هدفمند از آن استفاده کند. برای مشخص شدن داستان طراحی لوگو عینک را بر اساس کاربردهای انواع عینک‌ها توضیح می‌دهیم تا متوجه عام بودن استفاده طراحی لوگو عینک شوید.

طراحی لوگو عینک طبی

مسلما معروف‌ترین و عام‌ترین انواع عینک‌ها را می‌توان عینک طبی دانست. این دسته از عینک‌ها توسط چشم پزشک تجویز می‌شود. از این رو معمولا چشم‌پزشک‌ها یا بینایی‌سنج‌ها بیشتر علاقه‌مند به استفاده از طراحی لوگو عینک طبی هستند.
اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که عینک طبی باعث می‌شود که فرد بهتر و واضح‌تر محیط اطراف خود را ببیند. این می‌تواند یک کاربرد بسیار مهم و شاید پنهان در طراحی لوگو عینک محسوب شود.
اگر قرار بود از طراحی عینک در کارت ویزیت یا کاتالوگ‌ها و بروشورهای تبلیغاتی استفاده شود می‌شد این‌گونه تصور کرد که عینک طبی درون محیطی که اشیا ناواضح قرارگرفته است و تنها اطلاعات روبه روی شیشه عینک است که مشخص و واضح است. در اینجا می‌شود نام برند و لوگوی آن را استفاده کرد.

 

اما چیزی که مسلما است این است که عملا در طراحی لوگو همچنین قابلیتی وجود ندارد. شما در طراحی لوگو باید بسیار سبک و ساده‌تر کار کنید و این فرصت و قدرت را ندارید که از المان‌های مختلف استفاده کنید. خود طراحی لوگو عینک به اندازه کافی المان‌های سنگین دارد و اضافه کردن المان‌های اضافی‌تر می‌تواند باعث شود که عملا این طرح کارایی خودش را از دست بدهد.

عینک طبی برای معرفی یک آموزشگاه

اما نکته دیگری که در مورد طراحی لوگو عینک طبی وجود دارد این سوال است که، چه کسانی از عینک طبی استفاده می‌کنند؟ در گذشته نه چندان دور درس‌خوان‌ها و کسانی که از نظر علمی با سواد تر بودند همیشه عینک به چشم داشتند. این موضوع می‌تواند باعث شود که شما از عینک طبی برای معرفی یک آموزشگاه یا یک کتاب فروشی یا هرچیزی که ربطی به سودا داشته باشد استفاده کنید. پس طراحی لوگو عینک طبی تنها مختص به مراکز درمانی نیست. یک کتاب فروشی هم می‌تواند از این طراحی برای لوگوی خود استفاده کند.

طراحی لوگو عینک تزئینی – تفریحی

اگر از جوانان نسل جدیدتر باشید به خوبی با عینک‌های تزئینی و تفریحی آشنایی دارید. این عینک‌ها که به نوعی شکل دیگر عینک‌های آفتابی محسوب می‌شود امروز در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد. این عینک‌ها لزوما شیشه یا فرم عادی ندارند. شکل‌ها و تنوع‌های مختلفی را می‌توان در این عینک‌ها پیدا کرد. یکی از معروف‌ترین این اشکال، عینکی است که فریم عادی و پلاستیکی دارد، اما به جای شیشه خطی خطی‌هایی روی بخش چشمی دارد که از جنس خود فریم است. این عینک بارها توسط خوانندگان نسل جدید مورد استفاده قرارگرفته است و به نوعی نماد شادی، مهمانی و … است.

 مفاهیم مختلف تفریحی

حال کسب و کارهای مرتبط با این گونه مراسمات یا کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با تفریح دارند می‌توانند به سادگی با استفاده از طراحی لوگو عینک منظور خودشان را به نسل جدید برسانند.
در واقع استفاده از این طرح برای بیان مفاهیم مختلف تفریحی بسیار مناسب است. از طرف دیگر نکته بارز و مهم این طراحی این است که کسب و کارها می‌توانند به صورت هدفمندتر و ساده‌تر گروه مخاطبان خودشان را هدف قرار بدهند و بسیاری از گروه‌های دیگر را به راحتی کنار بگذارند. از این رو این نوع طراحی لوگو عینک را می‌توان یک طراحی هوشمندانه بدانیم.

  • لوگو هواپیما، بررسی یک لوگوی خاص

 طراحی لوگوی عینک‌های حفاظتی

اما بسیاری از عینک‌ها نقش محافظت چشم را بر عهده دارد. احتمالا با مشاغلی مانند جوشکاری آشنایی داشته باشید. در این گونه مشاغل برای حفظ امنیت چشم‌ها افراد مجبور هستند که از عینک‌های مخصوصی استفاده کنند تا از چشم‌های خود در برابر نور زیاد، اشیاء تیز و دیگر خطرات مقابله کنند.

عینک‌های جوشکاری به دو علت می‌تواند بیشتر در طراحی لوگو عینک مورد توجه ما قرار بگیرد. اولا این که این عینک‌ها کاملا خاص طراحی شده‌اند. بزرگ بودن و خاص بودن عینک می‌تواند هر طراح کلی از آن را برای ما امکان‌پذیر کند و غالب مشتریان و مخاطبان نیز این موضوع را می‌توانند به راحتی با نگاه به طراحی لوگو عینک درک کنند. علت دوم هم این است که عینک‌های جوشکاری نمادی از این شغل محسوب می‌شود و بسیاری از افراد جوشکاری یا شغل‌های مربوط به آن را با این عینک می‌شناسند. از این رو به نظر می‌رسد که استفاده از طراحی لوگو عینک حفاظتی در اینجا می‌تواند بسیار کارآمد و حتی هوشمندانه باشد.

طرح گرافیکی ساده

وقتی شما بتوانید با یک طرح گرافیکی ساده، اما نسبتا بزرگ طراحی لوگوی یک عینک جوشکاری یا سایر عینک‌های حفاظتی را به نحوی انجام دهید که مخاطب در دید اول سریع به کسب و کار شما فکر کند، ارزش این کار را به خوبی درک خواهید کرد.
در دنیای اقتصاد و برندینگ شما حق ندارید در طراحی لوگو اضافه گویی داشته باشید. طراحی لوگو باید ساده و بسیار سبک باشد. بنابراین پیدا کردن المان‌هایی که در دید اول برای مخاطب جذاب باشد و همان مفاهیمی را انتقال دهد که شما می‌خواهید شبیه به پیدا کردن یک معدن طلا با ارزش است. پس وقتی همچنین المانی در طراحی لوگو عینک وجود دارد از آن استفاده کنید و نگذارید این فرصت از شما گرفته شود.

طراحی لوگو عینک از نوع تکنولوژی

احتمالا شما هم در فیلم‌های علمی تخیلی دیده باشید که عینک قهرمان یا ضد قهرمان فیلم می‌تواند اطلاعات عجیبی را به او برساند و کارهای جالبی برای او انجام دهد. اشتیاق انسان به استفاده از عینک‌ها به عنوان یک عامل تکنولوژی خصوصی کم کم به حقیقت پیوسته است.
امروز عینک‌هایی موسوم به عینک‌های سه بعدی به صورت گسترده در جهان وجود دارد که باعث می‌شود شما فیلم ها و تصاویر مانیتور را به صورت زنده و سه بعدی مشاهده کنید و از آن‌ها لذت ببرید. بنابراین عملا این عینک‌ها نمادی از تصویر سه بعدی و این تکنولوژی جدید محسوب می‌شود.

تکنولوژی تصاویر سه بعدی

این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای طراحی لوگو عینک محسوب شود تا بسیاری از کسب و کارهای مربوط به تکنولوژی‌های روز به خصوص تکنولوژی تصاویر سه بعدی از آن به عنوان لوگو و نماد اصلی خود استفاده کنند. همانطور که شرکت سامسونگ یا ال جی در توضیح مانیتورهای خودشان به جای این که عبارت 3D یا سه بعدی را استفاده کنند سعی کرده‌اند تصویری از عینک سه بعدی را قرار بدهند. این تصویر به خوبی می‌تواند به تمامی کاربران این موضوع را القا کند که این مانیتور از فناوری سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

عینک رنگی

صحبت اصلی این است که حالا که شرکت‌های بزرگ دنیا زحمت کشیده و باعث شده‌اند یک عینک رنگی رنگی موسوم به عینک سه بعدی تبدیل به نماینده‌ای واقعی از یک تکنولوژی شود، چرا از آن در طراحی لوگوی خود استفاده نکنیم. کسب و کارهای مربوط به تکنولوژی، کافه گیم ها و … می‌توانند بیشترین استفاده را از این عینک‌ها ببرند. شما این‌گونه فکر نمی‌کنید؟

عینک‌فروشی‌ها 

به طور کلی ما در این مقاله سعی کردیم که به این موضوع اشاره کنیم طراحی لوگو عینک تنها مختص به عینک‌فروشی‌ها یا چشم‌پزشکی‌ها نیست. عینک امروز کاربردهای بسیاری دارد و بر اساس این کاربردها کاربران مختلفی را در سراسر جهان برای خود ایجاد کرده است. هر کسب و کاری بر اساس ویژگی‌های مشتری‌های خود می‌تواند از این نوع طراحی‌ها برای لوگوی خود استفاده کند. به بیان بهتر اگر مشتریان شما همه عینکی هستند چرا از طراحی لوگو عینک استفاده نکنید!

دنیای تبلیغات و طراحی

البته این یک شوخی بود. ولی واقعیت این است که شناخت مشتری‌ها و ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد. کاربری‌هایی که برای انواع عینک‌ها تعریف کردیم می‌تواند نمونه کوچکی از کارایی آن‌ها باشد. شاید شما بتوانید بر اساس ویژگی‌های کسب و کاری خودتان و شناختی که از مشتریان خودتان دارید دست به طراحی یک لوگوی جذاب از عینک بزنید.

به هر حال دنیای تبلیغات و طراحی این اجازه را به همه می‌دهد که هر جور دوست دارند با المان‌های مختلف  بازی کنند. اما یادتان باشد که جوری بازی کنید که برنده بازی باشید و برای برنده شدن شما باید یک سری قوانین را رعایت کنید. این خود یک قانون بزرگ در اقتصاد است! همیشه بردن قوانین خاص خودش را دارد. پس یاد بگیرید در هر موقعیت و زمینه‌ای قوانین خاص موفقیت را پیدا کنید و به آن‌ها احترام بگذارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.