مقالات آموزشی

بررسی ۶ ابزار فوق العاده در استراتژی گزینش محتوا (content curation)

مفید بود؟

گزینش محتوا (content curation) یکی از روش های عالی برای جلب مخاطب و حفظ توجه او است در این جا قصد داریم ۶ ابزار برتر که به شما در استراتژی گزینش محتوا کمک می کند را معرفی کنیم. تقریباً یک دهه پیش، مفهوم بازاریابی محتوا در جامعه بازاریابی یک مفهوم جدید بود.

با این حال، بسیاری از بازاریابان از این واقعیت آگاه شده اند که بدون آن هیچ بردی اتفاق نمی افتد. 96 درصد موفق ترین بازاریابان دریافتهاند که ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطب، می تواند سازمان آنان را به یک منبع قابل اعتماد و معتبر تبدیل می کند. داشتن استراتژی بازاریابی محتوا برای هر کسب و کاری ضروری است.

اما تولید محتوای مرتبط، به روز و آگاهی دهنده به طور منظم کار آسانی نیست. در اینجا است که ایده گزینش محتوا به کمک کسب و کار ها می آید. بهترین روش تولید محتوا، نگارش و انتشار محتوای دسته اول و آگاهی دهنده به مخاطبان است. در این زمینه ۶ ابزار گزینش محتوا به کمک تان می آید که در زیر  به شرح آنها می پردازیم.

ابزارهای گزینش محتوا

1. Pinterest

Pinterest یک پلتفرم محتوای بصری و رسانه اجتماعی است. کاربران میتوانند از طریق پینترست انواع محتوای مربوط در حوزههای مختلف از جمله بازاریابی، سبک زندگی، مد، غذا، مسافرت و موارد دیگر را جستجو و بیابند. پس از آن کاربران میتوانند این محتوا را به یک تابلو یا برد پین کنند و آن به حالت خصوصی و عمومی به اشتراک بگذارند.

به عنوان بخشی از استراتژی گزینش محتوا، شما می توانید یک حساب رایگان در پینترست ایجاد کنید و سپس محتوای مربوطه و یا همان محتوایی که مخاطبان مورد نظر شما به آن علاقه مند هستند را در تابلوی خود پین کنید.

همچنین می توانید به منظور جذب و حفظ نظر مخاطب چنین محتوایی را با او به اشتراک بگذارید. از طرف دیگر، پینترست به شما اجازه می دهد تابلوهای دیگر را نیز دنبال کنید و از ایده ها و الهامات آن دسته که دارای مخاطبان هدف مشابه با شما هستند استفاده کنید.

 

2. Scoop.it

Scoop.it یکی دیگر از ابزارهای گزینش محتوا است که به کمک آن می توانید موضوعات خاص محتوایی را جستجو کرده و آن را به طور مستقیم در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. همچنین توصیه می شود از موضوعات تکمیلی و یا کاربران مرتبط دیگر برای ایده گرفتن استفاده کنید.

 

با نصب این نسخه رایگان آن می توانید یک صفحه موضوعی با بیش از ۵۰ scoop در هر صفحه ایجاد کنید.  نسخه پولی آن از ۱۴.۹۹ دلار در ماه آغاز میشود.

با نصب این نسخه به امکانات زیر دست می یابید:

• ایجاد صفحات موضوعی بیشتر

• اشتراک موضوعات و ارسال لینک مستقیم آن به رسانه های اجتماعی

• قرار دادن صفحات موضوعی در وبسایت وردپرس

• ارسال موضوعات از طریق خبرنامه ایمیل

3. Feedly

Feedly یک ابزار عالی گزینش محتوا است که از طریق آن می توانید به سایت های خبری، وبلاگ ها و وب سایت های مورد علاقه، کانال های یوتیوب و فید های RSS دسترسی یابید و محتوای آن را مطالعه کنید، ذخیره کنید و یا در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که سایت مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را به صفحه شخصی Feedly خود اضافه کنید به این صورت می توانید تنها از طریق یک پلتفرم به آنها دسترسی یابید.

feedly

با نصب نسخه رایگان feedly می توانید ۳ فید، ۳ تابلو و صد منبع ایجاد کنید. همچنین نسخه پولی آن به شما امکان میدهد تا از ویژگی های پیشرفته مانند موارد زیر بهره مند شوید:

• جمع آوری محتوا از منابع نامحدود

• استفاده و به اشتراک گذاری تابلو

• ادغام با ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی مانندBufferو Hootsuite

4. Curata

Curata یک نرم افزار هوشمند است که در اینترنت جستجو می کند و با توجه به کلمات کلیدی، محتوای به اشتراک گذاشته شده، محتوای نشان دار شده، مولفان و منابع جدید شما از منابع متعدد نظیر وب سایت ها، وبلاگ ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به جمع آوری محتوا می پردازد. این ابزار با توجه به محتوایی که به اشتراک می گذارید در طول زمان در نتایج خود تغییر ایجاد می کند.

 

از افزونه مرورگر آن می توانید برای افزودن محتوا به لیست خود استفاده کنید. همچنین curate به شما امکان میدهد تا پیام ها و تصاویر خود را جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی شخصی سازی کنید.

5. Pocket

اگر تازه به فکر استفاده از استراتژی گزینش محتوا افتادهاید، Pocket یک ابزار مفید برای شما است. به کمک نصب پلاگین آن می توانید محتوای مورد علاقه خود را در اینترنت جستجو کرده و تنها با فشار دادن یک دکمه محتوا را برای استفاده بعدی ذخیره کنید.

همچنین می توانید با استفاده از تگ، محتوا هایتان را بر اساس موضوع تقسیم بندی کنید و یا حتی به صورت آفلاین به محتوا دسترسی یابید. ویژگی های اصلی آن در نسخه رایگان موجود است. از طرفی می توانید با پرداخت ۴.۹۹ دلار به صورت ماهانه نسخه پریمیوم آن را آپگرید کنید و به ویژگی های دیگری همچون جستجوی پیشرفته و پشتیبانی دائم موارد ذخیره شده دست یابید.

 

6. Listly

Listly از دیگر ابزارهای قدرتمند و عالی گزینش محتوا است. این ابزار ساده هم به صورت اپلیکیشن و هم به صورت اپ ios در اختیار شما قرار می گیرد. این  ابزار به شما امکان میدهد تا با در نظر گرفتن نوع مخاطب، فهرست محتوای جمع آوری شده خود را به صورت منظم و سازمان یافته ذخیره کنید.

نکته منحصر به فرد در مورد این ابزار این است که به شما امکان میدهد در پروسه گزینش محتوا مخاطبان خود را نیز دخیل سازید. مخاطبان میتوانند به آیتم های شما رای مثبت یا منفی دهند، آنها را به اشتراک بگذارند و حتی پیشنهاداتی برای افزودن لیست به شما ارائه دهند. به این جهت می توانید محتوایی را به اشتراک بگذارید که مطابق با نیازها و علایق مخاطبانتان است.

 

 سخن آخر

با اینکه گزینش محتوا یک روش عالی در استراتژی بازاریابی محتوا به حساب می آید، اما هرگز آن را دست کم نگیرید. طمینان یابید که محتوایی جمع آوری می کنید که به روز، مرتبط و ارزشمند باشد.  همچنین از صحت و سقم منابع مورد استفاده اطمینان یابید. به این صورت محتوای شما عملکرد بیشتری داشته و به اعتبار شما می افزاید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.