طراحی بنر کافی نت مثل اکثر بنرها دارای محتوایی تبلیغاتی است. این محتوا به صورت واضح باید خود را به مخاطب معرفی کند. به عنوان مثال شرکتهای بزرگ در ابتدا پس از معرفی طرح جدید خود به معرفی نوعی خدمات جدید میپردازند و معمولا هزینهها در میان تعرفه های سابق در سایت اصلی شرکت بیان میشود. پس در صورتی که متن واضح بیان شود مخاطب در نتیجه آن به وبسایت رفته و آن را خریداری میکند. اما همیشه با تابلو کافی نت در بزرگراهها یا مکانهای عمومی بزرگ در ارتباط نیستیم.
معمولا کاربران اینترنت و کامپیوتر در فضای مجازی هستند. پس بنر تبلیغاتی کافی نت به صورت آنلاین در سایتهای مختلف قرار میگیرد. حالا برای ساخت بنر هم ابزار بیشتری داریم و هم مخاطب سریعتر جذب میشود. با کلیک ساده ای به سایت اصلی متصل میشود. در نهایت از این طریق تعداد آمار اشخاص مورد بررسی قرار میگیرد. از این روش بازخورد افراد هم بررسی میشود. طراحی بنر به طور کلی شامل قوانینی مثل قرارگیری درست محتوا باتوجه به مکان آن است. به عنوان مثال یک بنر تبلیغاتی آنلاین در هر نقطه از تصویر باید همچنان مخاطب را جذب کند اما یک بنر تبلیغاتی در بزرگراه با توجه به زاویه قرارگیری خود طراحی میشود.
طراحی بنر کافی نت یکی از انواع بنرهای تبلیغاتی است.
موارد نیاز در طراحی بنر کافی نت
در طراحی بنر کافی نت محتوا باتوجه به مکان خود طراحی میشود. در محیط بزرگراهها و خیبانهای سطح شهر ما یک زاویه طلایی برای ارتباط گرفتن با مخاطب داریم. این زاویه اصلی ما است و زوایای فرعی همچنان طراحی مهم است. در زاویه اصلی مخاطب باید اطلاعات را به صورت کامل دریافت کند و با نگاهی ساده موضوع محتوا را چه در شلوغی محیط و چه در آرامش درک کند. پس سادگی در طراحی بنر یک الزام است. معمولا بیشتر طرحهای درسطح خیابان با گفتن جملاتی ساده مقصود اصلی خود را بررسی میکنند.
اگر محتوا بنر در سطح وبسایت قرار گیرد باتوجه به فضای بنر خود زاویه اصلی درگیر با مخاطب را پیدا میکنیم. سپس محتوا اصلی را نسبت به آن طراحی میکنیم. مرحله بعدی انتخاب رنگ مناسب است. در طراحی بنر با توجه به موضوع آن از رنگها استفاده میکنیم تا حسی هماهنگ از تصویر و محتوا وجود داشته باشد. برای مثال استفاده از رنگ آبی آرامش را نشان میدهد پس بهطور معمول از آن برای پس زمینه استفاده میشود و رنگ قرمز و نارنجی برای نمایش سرعت و قدرت مورد استفاده قرار میگیرد. با کمی خلاقیت از رنگها به شکلی متفاوت هم استفاده میکنند. مثلا اگر رنگ آبی به تنهایی استفاده شود کافی نیست برای همین از آسمان برای پس زمینه استفاده میشود.
قواعدی کلی در طراحی بنر وجود دارد.
انواع بنر تبلیغاتی کافی نت
برای طراحی بنر تبلیغاتی راههای مختلفی وجود دارد. اولین و ساده ترین راه استفاده از طرح لایه باز کافی نت است. در این نوع از طراحی تمام اطلاعات لازم برای بنر موجود است. به طور مثال با در نظر گرفتن اندازه بنر، مکان مورد نظر آن در صفحه به طور پیش فرض انتخاب میشود و بهترین زاویه دید را به ما نشان میدهد. اما دسترسی به فایل لایه باز کافی نت همیشه آسان نیست. به کمک فایل لایه باز محتوا را تغییر میدهیم و در صورت تغییرات با مشکل بزرگی مواجه نیستیم. طراحی بنر به صورت حرفه ای تر توسط افراد متخصص انجام میشود. با جستجویی ساده در سطح اینترنت افراد متخصص در این زمینه را مییابید. رایامارکتینگ یکی از شرکتهای طراحی و تولید محتوا است. آنها به شما مشاورههای لازم را میدهند در نهایت با حفظ علاقمندیهای شما خروجی را تحویل میدهند. در این حالت بنر لایه باز کافی نت به شما ارسال میشود.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی بنر و کاور فروشگاهی
البته باید این موضوع قبل از ثبت سفارش ذکر شود. برای ایجاد تغییرات حالا دو گزینه مستقل داریم. استفاده از افراد سازمان چون فایل لایه باز کافی نت را داریم و یا سپردن کار به طراح اصلی در رایامارکتینگ که در هر دو مورد کار به شکل حرفه ای پیش میرود. طراحی بنر تنها بخاطر ظاهر قویتر و امکان تغییرات طرفدار بیشتری دارد. البته از بنر لایه باز کافی نت به عنوان فایل پایه در طراحی استفاده میشود.
انواع بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر قرار میگیرند.
تفاوت تابلو کافی نت و استند کافی نت
طرحی بنر کافی نت در شکل های متفاوت با قواعدی یکسان همراه است. در طراحی بنر تابلو کافی نت معمولا همه اشخاص جامعه آن را مشاهده میکنند. به این صورت که در سطح شهر آنها در دسترس و قابل دید هستند. پس طراحی محتوا باید ساده باشد و با ابزاری مثل رنگها هدف اصلی خود را نمایش دهد. اما استند کافی نت فضای کمتری دارد و مخاطب نسبت به مطالعه آن زمان بیشتری صرف میکند. پس از ابزارهای بیشتری برای نمایش محتوا استفاده میکنیم. در اینجا بخشی از شرایط یا توضیحی از تبلیغ به همراه ویژگیهای این طرح جدید بیان میشود. طراحی بنر در اینجا نه تنها در مسیر مخاطب نیست بلکه باید مخاطب را وادار به مطالعه کند.
پس به طور کلی با طراحی تابلو کافی نت متفاوت است. در طراحی تابلو مخاطب به هرحال در مسیر بنر قرار میگیرد اما در استند مخاطب مسیر خود را تغییر میدهد. خلاقیت آنها با توجه به مکان قرارگیری هردو متفاوت است. به عنوان مثال تابلو کافی نت در طول شب هم باید جذابیت داشته باشد. برای این کار از نورهای رنگی و خلاقیت بیشتر در طراحی استفاده میکنیم. تا همچنان در شب محتوا جالب باشد. اما در استند کافی نت خلاقیت تنها با قرارگیری رنگها در تصویر انجام میشود.
طراحی بنر بخاطر تنوع بالایی که دارد سبکهای مختلفی هم دارد.
مزایا طراحی بنر آماده
طراحی بنر باتوجه به یک هدف انجام میشود. این هدف معمولا معرفی یک خدمات یا خبری در جهت بهبود خدمات است. اما هر شرکت و هر سازمانی بودجه یکسانی برای تبلیغات ندارد برای همین از طرح آماده بنر برای کافی نت استفاده میکند. طرح آماده بنر شامل تمام قوانین کلی برای یک بنر است. از جمله قرار گیری درست محتوا اصلی در تصویر، بکارگیری خلاقیت در نمایش محتوا، استفاده از رنگهای هماهنگ با موضوع تبلیغ و غیره است. برای یک بنر تبلیغاتی در هر سطحی این موارد مهم هستند پس با توجه به سطح سازمان آنها طراحی میشوند. در سازمانهای کوچکتر استفاده از طرح آماده بنر دو مزیت اصلی دارد. طراح را با شیوه اصلی طراحی بنر آشنا میسازد و به عنوان نمونه کاربردی از آن بهره میگیرد. استفاده از نمونههای آماده با کمی شخصی سازی به بنر دلخواه فرد نزدیک میشود. نمونههای مختلف در هر موضوع از مزایا اصلی بنرهای آماده است. اما طرح لایه باز بنر کافی نت رایگان باید قابل تغییر باشد.
برای همین از نمونههای لایه باز رایگان استفاده میکنیم. استفاده از آنها کاربردی است اما معمولا طرحهای خیلی ساده تری دارند. در نهایت فایل لایه باز کافی نت قابل تهیه است. برای تصحیح سادگی آن به کمک تغییر رنگها و شخصی سازی بخشهای فرعی و اصلی طراحی بنر انجام میشود. معمولا در یک فایل لایه باز امکان تغییر نوشتهها و برخی از رنگها وجود دارد ولی در فایلهای آماده بدون لایه حتی امکان تغییر مکان محتوا هم در طراحی بنر وجود ندارد.