مقالات آموزشی

بررسی صفر تا صد نکات طراحی لوگو لوازم آرایشی

مفید بود؟

طراحی لوگو لوازم آرایشی و بهداشتی از مهمترین بخش های طراحی لوگو محسوب می شود. با توجه به گستردگی شرکت های تولید کننده ی لوازم آرایشی و بهداشتی و افزایش رقابت در این حوزه، همه ی شرکت های تولیدی به دنبال راه کارهای افزایش محبوبیت در میان کاربران هستند تا گوی سبقت را از رقیبان خود بگیرند. یکی از بهترین روش ها برای این کار طراحی لوگو لوازم آرایشی مخصوص است.

طراحی لوگو لوازم آرایشی

با داشتن یک لوگوی جذاب برای برند خودتان علاوه بر این که فعالیت شما حرفه ای تر خواهد بود، نام شرکت شما هم در ذهن ها ماندگار تر می شود.
یک لوگوی خوب علاوه بر این که معرف نام صاحب برند است، هویت آن هم محسوب می شود و باید به گونه ای باشد که مخاطبان آن با دیدن لوگو در یک نگاه متوجه زمینه ی فعالیت شرکت، نوع محصولات تولیدی یا خدماتی که توسط صاحب برند ارائه می شود، بشوند. در مورد لوازم آرایشی دقت در نوع محصولات، شناخت مشتری، بازار هایی که این محصولات در آن ها مبادله خواهد شد و… بسیار مهم است.

 

عطر ها و ادکلن ها

به عنوان مثال در مورد عطر ها و ادکلن ها، دقت به جنسیت مخاطب، نوع عطر و سلیقه ی مخاطبان یک رایحه ی خاص تناسب مستقیم با رنگ لوگوی و طرح و شکل آن دارد. اگر محصول زنانه عرضه می کنید، بهتر است در طراحی لوگو لوازم آرایشی از رنگ های روشن و فانتزی استفاده کنید.

لوگویی که بر روی یک ادکلن زنانه چاپ می شود، علاوه بر اینکه نام برند تولید کننده را معرفی می کند، باید نوع رایحه ی عطر را نیز مشخص کند. همچنین در مورد محصولات مردانه، از جمله ادکلن مردانه، بهتر است لوگو با رنگ های تیره و پر انرژی تر تولید شود. با داشتن این دید اولیه در مورد طراحی لوگو لوازم آرایشی به توضیحات بیشتر در این زمینه می پردازیم.

اصول طراحی یک لوگوی خوب

داشتن یک لوگوی خوب که معرف برند شما باشد و در عین حال جذابیت و زیبایی کافی هم داشته باشد، می تواند به یک تبلیغ کننده و بازاریاب خوب برای محصولات شما تبدیل شود. یک لوگوی خوب و اصولی ویژگی هایی دارد که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

خصوصیات یک لوگوی خوب عبارتند از:

  •    یک لوگوی خوب باید ساده باشد.
  •     طرح یک لوگو باید ماندگار باشد و به مرور زمان اهمیت و تازگی آن از بین نرود.
  •    در طراحی یک لوگو باید از رنگ ها و مفاهیم آن ها به درستی استفاده شود.
  •     لوگو باید در حالت سیاه و سفید کیفیت لازم را داشته باشد.
  •     طرح باید متناسب با زمینه فعالیت شما باشد.
  • طراحی لوگو زیبایی، نکات و روش های طراحی

لوگو در بازار رقابتی

لوگو در بازار رقابتی امروزه اهمیت بسیار بالایی دارد و ارتباط تصویری با مخاطب از طریق لوگو از بهترین شیوه های تبلیغی محسوب می شود. شرکت هایی که هویت بصری خودشان را قدرتمند و اصولی طراحی می کنند، از موفق ترین های بازار خواهند بود. پس لازم است که دقت و اهمیت زیادی برای طراحی لوگو به خرج دهید. در ادامه به توضیح هر یک از خصوصیات ذکر شده در بالا، برای طراحی لوگو لوازم آرایشی می پردازیم.

طراحی ساده لوگو

یکی از مهم ترین نکات در طراحی لوگو ساده بودن آن است. لوگو باید به گونه ای باشد که در یک لحظه به بیننده دید بدهد و پیچیدگی نداشته باشد. در مورد لوازم آرایشی با توجه به این که لوگوی شما در اندازه های مختلف و معمولا کوچک مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین در طراحی لوگو لوازم آرایشی استفاده از طرح های شلوغ و پیچیده در بسیاری از موارد نامفهوم خواهد بود. بنابراین در نظر داشته باشید که در لوگوی خود از عناصری که نقشی در طرح اصلی ندارند استفاده نکنید. یک لوگوی پیجیده که رنگ ها و طرح های زیادی دارد موجب حواس پرتی می شود و به خاطر سپردن آن برای مخاطب دشوار است.

 

لوگو آرایشی خود را ماندگار طراحی کنید

اگر قصد دارید که چندین سال به عنوان یک برند موفق به فعالیت خود ادامه دهید، توجه داشته باشید که لوگوی شما باید به شکلی طراحی شود که نیاز به تغییرات متعدد و همه ساله نداشته باشد. علاوه بر هزینه های بالای طراحی لوگوی جدید، تغییرات پی در پی طرح لوگو آرایشی شما باعث سردرگمی مخاطب می شود و به احتمال زیاد طرح برند شما را فراموش خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که لوگو نباید قدیمی باشد، اما در جریان مد خاص روز هم نباید قرار بگیرد. چرا که اگر مد روز تغییر کند، لوگوی شما هم تبدیل به یک طرح قدیمی و از مد افتاده خواهد شد. بنابراین دقت داشته باشید که طراحی لوگو لوازم آرایشی باید با دیدگاهی مدرن و آینده نگرانه طراحی شود.
برای این که برند شما جذابیت بالایی داشته باشد، استفاده ی مناسب از رنگ ها بسیار می تواند در این امر به شما کمک کند. رنگ ها خواص بسیاری دارند که داشتن دانش کافی در مورد آن ها می تواند به شما در هرچه بهتر بودن طراحی لوگو لوازم آرایشی کمک کند.

لوگو باید در حالت سیاه و سفید خوب و با کیفیت باشد

توجه داشته باشد که محصولات شما در مجله ها، روزنامه ها و تراکت ها هم ممکن است تبلیغ شود. در این موارد معمولا آگهی ها به صورت سیاه و سفید چاپ می شوند، بنابراین باید طراحی لوگو لوازم آرایشی به شکلی باشد که در حالت سیاه و سفید کاملا گویا باشد و تاثیر کافی در مخاطب شما داشته باشد. علاوه بر آن در هنگام فکس مدارک برای مشتریان خود لوگوی شما در مدارک ارسالی وجود خواهد داشت. در این مورد هم باید لوگوی شما واضح و جذاب باشد.

لوگوی متناسب و منحصر به فرد

لوگوی خوب و اصولی باید هماهنگ با اهداف صاحب برند و زمینه ی فعالیت شرکت باشد. برای مثال در طراحی لوگو لوازم آرایشی استفاده از طرح ابزار های آرایشی، رنگ های جذاب و طرح های مربوط به سر و صورت می توانند گزینه مناسبی باشد.

همچنین توجه به اصالت برند در طراحی لوگو لوازم آرایشی بسیار مهم است. معمولا مردم به برندهای جدید که کیفیت مناسبی داشته باشند علاقه نشان می دهند. بنابراین نیازی نیست که لوگو آرایشی و بهداشتی شما از روی لوگوی برندهای معروف طراحی شود. این کار نه تنها به محبوبیت برند شما کمک نمی کند،

 

بلکه ارزش لوگوی شما را پایمال می کند. علاوه بر آن کپی کردن لوگو امری غیری قانونی است و می تواند به شکست شما منجر شود. طراحی حرفه ای لوگو (Professional logo design) را بهتر است به سایت ها و طراح های حرفه ای در این زمینه بسپارید. رایا مارکتینگ با به کارگیری طراح های متخصص از سراسر ایران، بهترین و متناسب ترین لوگو ها را برای شما طراحی خواهد کرد.

استفاده از وکتور لوازم آرایشی برای طراحی لوگو  

استفاده از تصاویر وکتور در کارهای طراحی استفاده ی گسترده ای دارد. وکتور ها این امکان را به کاربر می دهند که تصاویری با کیفیت بالا و سایز های دلخواه طراحی کند. تصویر وکتور می تواند به هر اندازه ای بزرگ نمایی شود، بدون این که کیفیت خود را از دست بدهد.

متداول ترین روش طراحی لوگو

متداول ترین روش طراحی لوگو استفاده از تصاویر وکتور است. برخلاف تصاویر پیکسلی، وکتور ها از بردار ها تشکیل می شوند و استفاده از آن ها برای طراح راحت تر است. ویرایش لوگوهایی که به صورت وکتور تهیه می شوند راحت تر است. برای طراحی لوگو لوازم آرایشی هم استفاده از این روش طراحی مناسب تر است. چرا که به راحتی می توان ابعاد آن را تغییر داد و بر روی لوازم مختلف آرایشی چاپ کرد. وکتور لوازم آرایشی را می توان بر روی کارت ویزیت، فاکتور ها، تابلوها و حتی بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی استفاده کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.