مقالات آموزشی

قوانین و اصول نوشتن تایتل تگ های سئو شده

چگونه تگ عنوان بنویسیم سوالی که برای هر فرد فعال در سئو ممکن است وجود داشته باشد.

قوانین و اصول نوشتن تایتل تگ های سئو شده چیست؟

یکی از نکاتی که معمولا در سئو سایت به آن توجه کمتری می‌شود، تگ عنوان صفحه است.

زمانی که بتوانید تمامی نکات مرتبط با سئو تگ عنوان را یاد بگیرید و آنها را به کار ببرید، شاهد افزایش ترافیک ارگانیک سایت خواهید بود.

اگر شما به دنبال افرایش سئو سایت خود باشید و یا هدف شما تاثیرگذاری بیشتر استراتژی بازاریابی محتوایی باشد، بهینه سازی تایتل تگ یکی از مهمترین اقداماتی است که باید به آن بپردازید.

سالانه هزینه‌ های زیادی برای افزایش ترافیک سایت صرف می‌شود.

زمانی که بتوانید این ترافیک را بدون صرف هزینه‌ های زیاد افزایش دهید، به موفقیت بزرگی دست خواهید یافت.

بهینه‌ سازی تگ عنوان، یکی از شیوه‌ های مناسب برای انجام این کار است.

در این مقاله به چگونگی نوشتن تگ های عنوان جذاب می پردازیم.

همراه ما باشید.

فهرست مطالب

  • تگ عنوان چیست؟
  • چرا تگ عنوان از اهمیت بالایی برخوردار است؟
  • تایتل تگ در کجا نشان داده می شود ؟
  • ۹ نکته کلیدی طلایی در نوشتن تگ تایتل
  • نکاتی که در حین نوشتن تگ عنوان باید به آن‌ها توجه داشت
    • ۱. انتخاب کلمات مناسب برای به دست آوردن نرخ کلیک (CTR) بهتر
    • ۲. نام برند و اسم شرکت
    • ۳. تگ تایتل های کوتاه شده
  • اشتباهات رایج سئو در زمینه تگ عنوان
  • جمع بندی

تگ عنوان چیست؟

به طور کلی تگ Title یکی از المان های HTML است که عنوان صفحات را مشخص می کند.

از جمله مهمترین کاربرد های این تگ، مشخص کردن عنوان صفحات برای بازدید کنندگان و موتورهای جستجو است.

تگ عنوان، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) با رنگ آبی قابل مشاهده هستند همچنین می‌توان آن‌ها را در بالای مرورگر خود نیز مشاهده نمایید.

برای آشنایی بیشتر می توانید مطلب تگ عنوان صفحه چیست و چگونه باید سئو عنوان صفحه را بهینه سازی کرد؟ را مطالعه کنید.

چرا تگ عنوان از اهمیت بالایی برخوردار است؟

تگ عنوان، موضوع محتوای صفحه را برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو مشخص می کند.

موتورهای جستجو با استفاده از این تگ میزان ارتباط و نزدیکی صفحه با عبارت جستجو را تخمین می زنند.

آموزش جامع نحوه نوشتن توضیحات متا برای افزایش بازدید سایت
>>

به همین دلیل، بسیار ضروری است که تگ تایتل تا حد امکان مرتبط و همراستای محتوای صفحه باشد.

تایتل تگ در کجا نشان داده می شود ؟

علاوه بر وب سایت شما، تایتل در مکان های دیگری نیز نشان داده می شود که باید از آنها آگاه باشید.

اگر هدف شما افزایش ترافیک ارگانیک سایتتان است، تایتل تگ شما باید در هر مکانی که نشان داده می شود بهینه باشد.

  1. تب مرورگر

تگ عنوان، متنی است که در تب مروگر شما نشان داده می‌شود.

با توجه به این موضوع تایتل تگ باید به گونه ای نوشته شود که کاربران به راحتی موضوع صفحه را بخاطر بیاورند.

۲. صفحه نتایج موتورهای جستجو (Search Engine Result Page – SERP)

بعد از ایندکس شدن صفحات سایت در موتورهای جستجو، عنوان صفحات در SERP نشان داده می شوند.

به همین دلیل تگ عنوان در SERP باید کاربران را نسبت به کلیک کردن و وارد شدن به سایت، ترغیب نماید.

۳. رسانه‌ها و سایت‌های دیگر

معمولا سایت های دیگر و افراد در شبکه های اجتماعی خود از عنوان صفحه به عنوان Anchor Text برای لینک استفاده می کنند.

دوباره، به همین دلیل است که عنوان صفحه باید به صورت کاملا واضح محتوای صفحه را نشان دهد.

تا اینجا به اهمیت این تگ مهم سئو پی بردیم و ضروری اینکه چگونه تگ عنوان بنویسیم را درک کردید.

۹ نکته کلیدی طلایی در نوشتن تگ تایتل

  1. تگ عنوان صفحه خود را بین ۲۵۰ الی ۴۸۰ پیکسل محدود کنید (ابزار محاسبه طول عناوین سایت بر اساس پیکسل)
  2. استفاده از کلمه کلیدی در عناوین صفحات
  3. محتوای صفحه را به بهترین شکل ممکن بیان کنید
  4. از کلماتی مانند چگونه، چطور، چه زمانی و کجا استفاده کنید – به کاربران کمک کنید تا درک کنند در سایت چه چیزی به دست خواهند آورد
  5. از کلماتی مانند بهترین، بررسی، راهنمای کامل و … استفاده کنید – کابران را وسوسه کنید تا وارد سایت شوند
  6. عناوین منحصربفردی برای صفحات ایجاد کنید
  7. از عناوین تکراری به هیچ عنوان استفاده نکنید
  8. از نام برند و یا نام شرکت خود در تایتل استفاده کنید
  9. تایتل ها را ساده بنویسید

نکاتی که در حین نوشتن تگ عنوان باید به آن‌ها توجه داشت

  1. انتخاب کلمات مناسب برای به دست آوردن نرخ کلیک (CTR) بهتر
  2. نام برند و اسم شرکت
  3. تگ تایتل های کوتاه شده

تگ عنوان اولین چیزی است که کاربر از سایت شما مشاهده می‌کند.

AMP چیست و چرا استفاده از آن ضرورت دارد؟
>>

با توجه به این موضوع، تایتل تگ می‌تواند به طور مستقیم بر نرخ کلیک (CTR) تأثیر داشته باشد.

به همین دلیل نوشتن تگ عنوان برای افزایش سئوی سایت، اهمیت بالایی دارد.

این تگ همزمان باید هم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد و هم توجه کاربران را به خود جلب کند.

تگ عنوان صفحه علاوه بر اینکه باید کلمه کلیدی صفحه را در خود داشته باشد باید همزمان باید احساسات و توجه مخاطب را درگیر کند.

پایه و اساس یک عنوان صفحه خوب

  • استفاده از اعداد
  • سادگی
  • استفاده از کلمات جذاب

یک تایتل خوب علاوه بر جلب توجه مخاطبان را وسوسه می کند تا با کلیک محتوای صفحه را بررسی کنند.

در این مقاله سعی بر این است که بیاموزیم چگونه تگ عنوان بنویسیم.

۱. انتخاب کلمات مناسب برای به دست آوردن نرخ کلیک (CTR) بهتر

تگ عنوان باید به شیوه‌ی هوشمندانه ‌ای تنظیم شود.

برای آن که بتوانید بهترین عنوان را داشته باشید باید مناسب‌ ترین کلمات را نیز انتخاب کنید.

استفاده از عبارات سؤالی مانند “چگونه”، “چرا”، “چه زمانی” و “چه مکانی”، می‌تواند باعث جذب مخاطب به موضوع شود.

این عبارات به مخاطب کمک می کند تا ایده ای در رابطه با محتوای صفحه و اینکه آیا جواب سوالاتشان را پیدا می کنند داشته باشند.

همچنین صفاتی مانند “بهترین”، “جدیدترین”، “آخرین” و “ارزان‌ترین”، همگی باعث جلب توجه مخاطبان به سایت می شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی، برای گوگل بسیار مهم هستند.

با توجه به این نکته، استفاده از کلمات کلیدی در تگ عنوان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

۲. نام برند و اسم شرکت

ممکن است برای شما جای سوال باشد که چه زمانی باید از نام برند و یا نام شرکت خود در عنوان صفحات استفاده کنید.

جواب این سؤال، بسته به موقعیت صفحه و نوع محتوای شما و چگونگی استفاده شما دارد.

اگر فقط از نام برند و اسم شرکت در صفحات استفاده کنید علاوه بر آسیب به CTR به خوانایی و سئو سایت به شدت آسیب وارد می کند.

برای صفحات اصلی سایت مانند صفحه خانه، استفاده از نام برند و یا شرکت مناسب است.

برای صفحات سرویس و محصولات، باید عنوان صفحه را بر اساس موردی که کاربران جستجو می کنند بهینه سازی کنید.

بسیاری از شرکت ها علاوه بر اینکار نام برند خود را نیز در انتهای عنوان درج می کنند.

در مثال بالا، نام برند “Free People” و همچنین نام شرکتی فروش در تگ عنوان درج شده است.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و چگونه کار می کند؟
>>

نام برند کالا موردی است که کاربران با آن جستجو می کنند بنابراین استفاده از نام برند کالا در عنوان کاری هوشمندانه است.

در انتها باید تصمیم گرفت که آیا وجود داشتن نام شرکت در تایتل ضروری است یا خیر.

۳. تگ تایتل های کوتاه شده

گوگل محدودیت حدود ۵۸۰ پیکسلی برای نمایش تایتل در نظر گرفته است.

اگر عنوان بیش از این مقدار باشد گوگل بخش اضافه را حذف کرده و به صورت سه نقطه (…) نشان می دهد.

رعایت این نکته در نوشتن عنوان بسیار ضروری است.

در این مطلب “چگونه تگ عنوان بنویسیم” به این نکات ریز و بسیار کاربردی اشاره می کنیم.

برای این منظور یک ابزار سئو رایگان برای شما آماده شده که با استفاده از آن می توانید طول عنوان و طول متای توضیحات خود را محاسبه کنید.

محاسبه طول Title و Description صفحه به پیکسل

اشتباهات رایج سئو در زمینه تگ عنوان

براساس تحقیقاتی که توسط SEMRush در مورد اشتباهات رایج سئو، مشخص شد:

سومین مشکل رایج در سئوی اکثر سایت‌ ها به بخش تگ عنوان مربوط است.

این مشکلات معمولا در سه دسته قرار می گیرند:

  1. عناوین صفحه تکراری
  2. تایتل تگ های بسیار بلند
  3. تایتل تگ های بسیار کوتاه

عناوین صفحه بسیار بلند به صورت کامل در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان داده نمی شوند.

تایتل های کوتاه هم اطلاعات کافی در مورد موضوع صفحه را در اختیار موتورهای جستجو قرار نمی دهند.

صفحات با عناوین یکسان (کپی) نیز باعث سردرگمی موتورهای جستجو می شوند.

در این حالت موتورهای جستجو نمی توانند تشخیص دهند که کدام صفحه را باید رتبه بندی کنند بنابراین همه صفحات کپی را حذف می کنند.

برای جلوگیری از این موارد هست که یاد میگریم چگونه تگ عنوان صفحه بنویسیم.

جمع بندی

سئو عنوان سایت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در زمان بهینه سازی سایت در نظر داشت.

Titla tag یکی از تگ های مهم در سئو است که باعث افزایش CTR می شود.

بالا رفتن نرخ کلیک نیز باعث افزایش ترافیک ارگانیک و افزایش ورودی گوگل می شود.

چگونه تگ عنوان بنویسیم از مهمترین پارامترهایی است که هر فرد فعال در حوزه سئو باید آن را بداند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.