مقالات آموزشی

مطالعه نمونه بیزینس پلن استارت آپ و بخش های مهم ت آن

مفید بود؟

نمونه بیزینس پلن استارت آپ؛ ابزاری مهم و کاربردی برای آغاز و ادامه کسب و کارهای نوین در دنیای مدرن امروزی است. اگر به تازگی اقدام به راه اندازی استارت آپ نموده اید بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا چندین مورد از بهترین نمونه بیزینس پلن استارت آپ ها  را یافته و مطالعه کنید. پس از مطالعه نمونه های موفق می توانید بیزینس پلن استارت آپ خود را به بهترین شکل طراحی نمایید. با این کار  موفقیتتان در مسیر کسب و کار تا حدود زیادی تضمین خواهد شد. چرا که فرصت استفاده از تجربیات افراد موفق  در زمینه کسب و کار خود را  در اختیار دارید.

نمونه بیزینس پلن استارت آپ؛ چه کاربردی دارد ؟ 

نمونه بیزینس پلن استارت آپ ابزاری کاربردی در دنیای کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی است.چرا که در اختیار داشتن یک بیزینس پلن استارت آپ ضرورتی انکارناپذیر برای حفظ پویایی و پیشرفت در کسب و کارهای امروزی است. اهمیت نمونه بیزینس پلن استارت آپ زمانی بیشتر می شود که بدانید تمامی بیزنس پلن های استارت آپ بایستی بر اساس استانداردی دقیق و مشخص  و موثر نوشته شوند.

یعنی تفاوتی ندارد استارت آپ شما متعلق به حوزه  ایران باشد یا گینه ی دور؛ به هر حال استانداردها و قوانین نوشتن بیزینس پلن یکسان است.بنابراین موثرترین گام این است که  بهترین نمونه بیزینس پلن استارت آپ را یافته و  با الگو گرفتن از آن نگارش بیزینس پلن خود را آغاز کنید .یک بیزینس پلن خوب به معنای موفقیت در جذب سرمایه و توسعه کسب و کار است.

در مطالعه نمونه بیزینس پلن استارت آپ کدام بخش ها مهمترند

 نمونه بیزینس پلن استارت آپ را اگر با آگاهی مطالعه کنید خواهید دانست برخی بخش ها مهم ترین اجزای تمام بیزینس پلن های استارت آپ هستند.برای روشن تر شدن مطلب به تشریح این اجزای مهم می پردازیم.  شاید در نگاه اول نوشتن بیزینس پلن استارت آپ کاری دشوار به نظر برسد.اما اگر بدانید هدف اصلی ارائه ی بیزینس پلن چیست به راحتی می توانید با مطالعه یک یا چند نمونه بیزینس پلن استارت آپ یک بیزینس پلن عالی داشته باشید.

  • مخاطب ؛ مهمترین عنصر در نمونه بیزینس پلن استارت آپ است

نمونه بیزینس پلن (startup business plan) استارت آپ به شما نشان خواهد داد که نقطه آغاز و مهمترین عنصر هر بیزینس پلنی، مخاطب است.در هنگام نوشتن بیزینس پلن همواره به این فکر کنید که این نوشته باید مبتنی بر نیاز و تفکر مخاطب باشد.آیا مخاطب شما یک سرمایه گذار است یا به دنبال جذب یک شریک تجاری هستید ؟ به هر حال بیزینس پلن باید منطبق با نیاز ، سوالات و دغدغه های مخاطب باشد.

به عنوان مثال در  بیزینس پلنی که با هدف جذب سرمایه و برای سرمایه گذار  نوشته می شود باید به وضوح مشخص باشد سرمایه چگونه و چه موقع باز میگردد. بیزینس پلنی که برای شریک احتمالی آینده ارائه می دهید باید حاوی نکاتی در مورد وضعیت کنونی و افق آینده کسب و کار و میزان سود دهی و هزینه ها ی واقعی باشد.

  •  در بیزینس پلن استارت آپ اطلاعات دقیق و واقعی از وضعیت بازار و بازاریابی ارائه دهید.

 نمونه بیزینس پلن استارت آپ کسب و کارهای موفق را به شما می گویندکه ارائه اطلاعات دقیق و درست از وضعیت بازار بسیار مهم است. برای سرمایه گذار یا شریک تجاری شما بسیار مهم است که بداند  قرار است سرمایه یا اعتبار خود را در کجا هزینه کنند؟ بازار کسب و کار شما  چگونه بازاری است ؟ سعی کنید در این بخش اطلاعاتی دقیق و واقعی ارائه دهید . در بخش تحقیقات بازاریابی به هیچ عنوان عددسازی نکنید.

  • شناخت دقیقی از نقاط قوت و ضعف رقبا داشته باشید

نمونه بیزینس پلن استارت آپ موفق به شما نشان می دهد که شناسایی دقیق رقبا چقدر در این کسب و کارها مهم است. اینکه رقبای شما چه کسانی هستند ؟ چه نقاط ضعفی دارند ؟ نقاط قوتشان کدام است ؟ به شما نشان می دهد چگونه باید در بازار گام بردارید که بتوانید قوی و متمایز از رقبا عمل کنید.هرگز شناخت دقیق رقبا را دست کم نگیرید. ضمن شناخت دقیق رقبا شما باید راهکارهای عملی و روشنی برای مواجهه با چالش ها و رویارویی احتمالی با رقبا ارائه دهید.

  •  شرایط کسب و کار خود را صریح و واضح و با جزئیات کافی شرح دهید

نمونه بیزینس پلن استارت آپ الگوی مناسبی است که بدانیم منظور از تشریح کسب و کار چیست . هنگام شرح دادن کسب و کار باید همه چیز صریح و واضح و مختصر  بیان شود. ضمن اینکه از بیان جزئیات لازم نیز نباید غافل شد.مسلما سرمایه گذار یا شریک تجاری شما حق دارد جزئیاتی درباره ی اهداف شما و وضعیت فعلی کسب و کارتان بداند.سرمایه گذار باید بداند از سرمایه گذاری در کسب و کار شما چه منفعتی می برد ؟ فرصت هایی که نصیبش می شود را تشریح کنید.

  • از هرگونه اشتباه در ارائه آمار و سایر مسائل بپرهیزید

نمونه بیزینس پلن استارت آپ کسب و کارهای موفق را بی نهایت حرفه ای و در عین حال صادقانه تنظیم شده اند. مخاطب شما با مطالعه بیزینس پلن شما باید به این باور برسد که با شخص یا گروهی حرفه ای رو به روست که درک درستی از واقعیت های کسب و کار خود دارند.

برنامه هایشان قابل انجام و اهدافشان قابل دسترسی است. برای چالش های گوناگون فکر و راهکار عملی دارند. از ارائه هرگونه آمار و عدد و رقم رویایی بپرهیزید. وجود هر گونه اشتباه حتی اشتباهات املایی و انشایی می تواند در ذهن مخاطب دیدگاهی منفی نسبت به شما و کسب و کارتان ایجاد کند.

  • اطلاعات  و تحلیل های مالی را بطور دقیق مختصر و صحیح ارائه دهید

نمونه بیزینس پلن استارت آپ حتما حاوی اطلاعات دقیق مالی خواهد بود.چرا که اطلاعات و تحلیل های مالی از مهمترین قسمت های بیزینس پلن استارت آپ به شمار می روند. تمام تلاش خود را به کار گیرید که نکات این بخش قابل درک و ساده ارائه شود. شلوغی بیش از حد و ارائه تحلیل های پیچیده و ناکارآمد فقط موجب سردرگمی مخاطب می شود. این پیچیدگی و شلوغی  نهایتا  باعث از دست دادن مخاطب و سرمایه گذار خواهد شد.

  •  رزومه دقیق و جذابی از صاحبان کسب و کار ارائه دهید

نمونه بیزینس پلن استارت آپ حتما حاوی سوابق و رزومه مدیران استارت آپ می باشد. اما دقت کنید که این رزومه باید به صورت غیر مستقیم و نا محسوس و در پوشش سایر توضیحات ذکر شود. بالاخره اینکه یک خلاصه اجرایی جذاب  باید حاوی نکات کلیدی باشد. نکات کلیدی مانند شرح خدمات و محصولات، رقبا، مشتریان، چشم اندازها و اهداف آینده، مسائل مالی و هر آنچه که به سوالات مهم سرمایه گذار و مخاطب شما پاسخی روشن و واضح و جذاب بدهد. در نهایت بیزینس پلن خود را در اختیار مشاوری حرفه ای و انتقاد گر قرار دهید تا بررسی نموده و نکات لازم را گوشزد کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.